Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Omlitrering af Märklin 37767

Glædelig jul folkens.

Jeg er "kommet til" at købe et mere Märklin 37767  Party
Men det er jo ikke så spændende at have to identiske maskiner kørende på samme tid.

Er det på nogen måde muligt at omlitrere det ene så det ser ud som om det er sket fra fabrikken?

Evt. nogen der tager sig betalt for denne ydelse?  Smile


Mvh. Frank Olesen

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Prøv at kigge i linket på følgende side:

http://www.bahnfan.net/post/2010/04/30/Repair-Damages-to-Locomotive-Numbers

Det handler ganske vidst ikke om at omlitrere modeller men derimod reparation af numre, men princippet er det samme og forfatteren henviser til en leverandør af tyske litreringer.

Et andet indlæg på ovennævnte side handler om at skifte dekaler så det ser professionelt ud, se nedenstående link:

http://www.bahnfan.net/post/2010/01/05/How-to-Apply-Professionally-Looking-Decals

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Busk

Indlæg: 474

PB

Hej Frank

Har selv forsøgt at ændre lok-nummer uden held. Märklin benytter silketryk på deres modeller og Microsol virker kun i forbindelse med

decal's. Jeg har prøvet med Xylen/Xylol - acetone - og flere andre produkter uden held. Så min model nr 2 har stadig samme nummer!

Så jeg har ikke kunnet få det ændret.

 

VH Torben

__________________

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Hej Frank,

Så er en ommaling en mulighed.  Prøv at tjekke Http://www.asmarkmodels.dk

Jeg har vedlagt et link her fra sporskiftet hvor en har fået ommalet Lux rensevognene - det ser godt ud. Vurder selv :

Http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/maling-og-patinering/mere-passende-titel-Lux-sæt-i-banestyrelsens-farver-tidlig

 

 

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Det er da typisk Märklin at gøre tingene så godt at det ikke kan pilles ved Laughing out loud

Nå men jeg må vel forsøge mig på et par vogne eller lignende. Skiftes, det skal det!!

Tak for hjælpen indtil videre folkens Smile
Tror endda muligvis det har resulteret i at asmarkmodels.dk skal tjene lidt på mig..
Hold nu op noget lækkert arbejde!! Kunne i hvertfald godt finde på at sende mit BR 03.10 (37918) + tilhørende "Merkur" hurtigtogs vognsæt ned til dem, til en omgang patinering.. WOW!!!
Og nok også det ene BR218 med tilhørende sværlast godsvogn læsset med stålplader.. :) 

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.