Hej alle i kloge hoveder.
Jeg har lovet min lille nevø at reparere hans lille tog.
Jeg har allerede skiftet kul og smurt toget.
Mit spørgsmål er så hvilken slæbesko der skal under og om der mangler andet? (billeder vedlagt)
Mvh
Klog? Ja nu du siger det.
Slæbeskoen er Märklin 7185. Inden du smutter afsted til forhandleren så kig lige om fjederen til omskifterrelæet stadig sidder på sin plads.
Thomas
modeljernbane
smed
Hvis du ikke har afmonteret det, så mangles gangtøjet.
Christian2602
Vagt Elev
Odense V
Jeg kan godt se på det hele at jeg har rodet mig ud i noget værre noget
Lyder til at i begge to skal uddybe det lidt, da jeg aldrig har repareret så meget før.
Med venlig hilsen Christian.
Elsker de danske tog, især diesel. 3-Skinne system. Mobil station 2. C-skinner.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
bqg
Inden du smutter afsted til forhandleren så kig lige om fjederen til omskifterrelæet stadig sidder på sin plads.
Ved analog drift, kan man ikke vende kørselsretning ved at bytte kørespændingen, der benyttes et relæ der sidder under kappen.
Hvis lokomotivet farer af sted når der vendes retning, er fjederen for stram.
Hvis lokomotivet skifter retning ved kørsel i høj hastighed, er fjederen for slap.
Tappen (1) der holder den ene ende af fjederen kan forsigtigt bukkes den ene eller den anden vej med en skruetrækker.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
modeljernbane
smed
Jeg har muligvis en gammel en liggende hvorfra du må få gangtøjet kvit og frit. OG måske er der også en slæbesko der kan bruges. Send en PM.
MVH Kurt
Christian2602
Vagt Elev
Odense V
Det billede hjalp jo en del på forståelsen
Jeg kan nu se at den gyldne tap, som fjederen hænger i, er åbenbart blevet knækket på et tidspunkt
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Det billede hjalp jo en del på forståelsen
Jeg kan nu se at den gyldne tap, som fjederen hænger i, er åbenbart blevet knækket på et tidspunkt
Hvis du har mod på det, kan vi jo sammen gøre dig til en god onkel. Jeg sender dig gerne en omskifter, og der er andre, som har tilbudt gangtøj. Send en PM, hvis du vil have en omskifter til lokomotivet.
Jeg synes, at det er et sjovere projekt at får nevøens lokomotiv til at køre, end at købe et nyt eller andet brugt
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Christian2602
Vagt Elev
Odense V
Så er der opdatering.
Toget kører nu, men selv efter forsøg med forskellige størrelser fjedre, kan jeg ikke få den til at vende kørselsretning.
Åh ja, jeg mangler stadig at sætte gangtøjet på, men hvad skal man bruge til at sætte dem fast?
almindelige skruer duer ikke, da de drejer rundt og til sidst stopper hjulene
Glæder mig til at høre jeres gode input
f1freakdk
St. Heddinge
Så er der opdatering.
Toget kører nu, men selv efter forsøg med forskellige størrelser fjedre, kan jeg ikke få den til at vende kørselsretning.
Åh ja, jeg mangler stadig at sætte gangtøjet på, men hvad skal man bruge til at sætte dem fast?
almindelige skruer duer ikke, da de drejer rundt og til sidst stopper hjulene
Glæder mig til at høre jeres gode input
Prøv at justere den lille arm som fjederen sidder på, med den kan du "stramme/løsne" fjederen
og skruerne til gangtøj er nr 24 på denne tegning: http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=1&artikelnummer=3029
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog