Picture

Egonhund

Veksø

Indlæg: 158

PB

Limning af busch 7073 kulstykker

Er der nogen der ved hvad der er bedst til at lime busch 7073 kulstykker fast i en åben godsvogn?

__________________

Mvh. William

2-skinne, epoke IV og V. DSB, DR og DB

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.152

PB  Blog  Hjemmeside

Egonhund skrev:

Er der nogen der ved hvad der er bedst til at lime busch 7073 kulstykker fast i en åben godsvogn?

Jeg tilskærer et stykke flamingo, så det passer i vognen, maler flamingoen sort.

Og når det er tørt, et lag hvid trælim med et tyndt lag kul ovenpå.

Mvh. Ole Vedel

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Husk at kul sjældent ligger fladt i vognen, men der er ofte flere "pyramider"

 

VH Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Egonhund

Veksø

Indlæg: 158

PB

Man kan nok godt bruge metoden til at gøre færdig kul last fra f.eks marklin lidt mere realistisk med et lag trælim og et tyndt lag kul. Jeg fik limet kullene fast i en vogn ved at fylde den op med kul og lime det fast med trælim + vand.

__________________

Mvh. William

2-skinne, epoke IV og V. DSB, DR og DB

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Egonhund

Veksø

Indlæg: 158

PB

Billede

Har bare fyldt vognen op med kulstykkerne og limet det fast

__________________

Mvh. William

2-skinne, epoke IV og V. DSB, DR og DB

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 900

PB

Jeg har tilskåret en stykke flamingo, der fylder vognen fra kant til kant og ca. 10mm fra overkanten. Det blev filet til med en grov fil, så der var to-tre forhøjninger midt i vognen og malet grå-sort.

Efterfølgende malet med alm. trælim og "fyldt" i et par lag med kulstykker, indtil flamingostrukturen ikke var synlig mere. Til sidst blev lasten airbrushet med en grå-sort, mat maling, så den fremstår så realistik som muligt ligesom resten af vognen er patineret tilpas beskidt og støvet.

__________________

[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.142

PB  Hjemmeside

Egonhund skrev:

Man kan nok godt bruge metoden til at gøre færdig kul last fra f.eks marklin lidt mere realistisk med et lag trælim og et tyndt lag kul. Jeg fik limet kullene fast i en vogn ved at fylde den op med kul og lime det fast med trælim + vand.

I lighed med ballast er det en god idé at blande en dråbe opvaskemiddel i lim/vand-blandingen, så overfladespændingen fjernes, og lime/vand løber ud mellem alle kulstykker. Ellers er der en risiko for, at limen kune ligger i overfladen.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.