Jeg er igang med at lave en ny bane med udgang i Nakskov, Torrig og Kragenæs.
Men nu har jeg siddet flere aftner og bixet med at få det til at hænge sammen på
den plads jeg har, og er kørt lidt fast i det.
Mit problem er at få lavet en fornuftig sporføring mellem A - A og B - B som vist på
tegningen.
Er der nogen som har lyst til at komme med et forslag vil jeg være glad
__________________
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
Attachment | Størrelse |
---|---|
Bane NTK.tra | 23.34 kB |
bqg
Indlæg: 1.102
Mit problem er at få lavet en fornuftig sporføring mellem A - A og B - B som vist på
tegningen.
Hvor meget er låst, kan åbninger flyttes, stationer drejes evt. ændres, brug af flexskinner.
Ligger højderne fast.
Broer, tunler.
Det ser også ud til at din største station, har de korteste spor.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
alshock
Indlæg: 23
Der er ikke noget som er låst. Alt kan flyttes hvis det hjælper.
Jeg har endnu ikke tegnet nogle tunler eller broer, men regner da med
der skal laves nogle, højder på stationerne ligger heller ikke fast.
Det enester der er lidt svært at ændre på, er målene på tegningen.
Det er den plads jeg har. Dog kan langsiden godt gøres en halv meter længere og lidt dybere.
Åbninger kan også flyttes / ændres.
Ja det er rigtigt at den store station nok er blevet lige kort nok, jeg ville også
gerne have de spor på den lidt længere...
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Der er ikke noget som er låst. Alt kan flyttes hvis det hjælper.
Jeg har endnu ikke tegnet nogle tunler eller broer, men regner da med
der skal laves nogle, højder på stationerne ligger heller ikke fast.
Det enester der er lidt svært at ændre på, er målene på tegningen.
Det er den plads jeg har. Dog kan langsiden godt gøres en halv meter længere og lidt dybere.
Åbninger kan også flyttes / ændres.
Ja det er rigtigt at den store station nok er blevet lige kort nok, jeg ville også
gerne have de spor på den lidt længere...
Så er der et oplæg klar, det er ikke færdigt men den første tanke der kom.
Strækningen A-A løber gennem en skyggebanegård med 6 depotspor + 1 gennemgående.
B-B løber i lavere niveau foran maskindepotet.
Maskindepotet forlænget lidt for at give plads til slaggegrav, kullager og sandpåfyldning.
Maskindepotet kunne godt have et par afstilningsspor mere.
Men lad høre, om det er helt ude i hampen, eller det med tilrettelse kan komme i nærheden af dine tanker.
Jeg syntes måske at tre stationer er lige i overkanten til pladsen, men jeg vil gerne have en rigtig by omkring stationerne, med gader og veje ud på landet. Det kan klares med nogle baggrundsbilleder, så ingen katastrofe. Men hovedstationen bør bearbejdes, der mangler plads til oprangering af både gods og personvogne.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Så er der et oplæg klar, det er ikke færdigt men den første tanke der kom.
Strækningen A-A løber gennem en skyggebanegård med 6 depotspor + 1 gennemgående.
B-B løber i lavere niveau foran maskindepotet.
Maskindepotet forlænget lidt for at give plads til slaggegrav, kullager og sandpåfyldning.
Maskindepotet kunne godt have et par afstilningsspor mere.
Men lad høre, om det er helt ude i hampen, eller det med tilrettelse kan komme i nærheden af dine tanker.
Jeg syntes måske at tre stationer er lige i overkanten til pladsen, men jeg vil gerne have en rigtig by omkring stationerne, med gader og veje ud på landet. Det kan klares med nogle baggrundsbilleder, så ingen katastrofe. Men hovedstationen bør bearbejdes, der mangler plads til oprangering af både gods og personvogne.
I forbindelse med B-B kunne der vel godt være et ekstra spor i tunnelen (skjul banegård)?
Hvis der kommer gennemgående på den store station skal det grønne spor vel begynde i forlængelse af det brune?
Og ellers mangler der vel bare udtræksspor til godsvogne langs det brune spor bag om remise!
Hvad er det for et par små spor ved begge små stationer? Kan ikke lige se deres anvendelsesmulighed!
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.590
I mine øjne er perronerne på dine stationer for korte
Den øverste station kan få længe perroner, hvis Du laver dem krumme og med sporskifter allerede krumning
Den store - bunden - må let kun laves længere med det plads der til højre
De spor, der ligger mellem remiseområdet og person må være tænkt til gods og vogne, men hvordan kommer Du ud og ind, skal Du bakke ud i hovedsporet ??
Det må være det samme, når Du skal have et lok. i remisen ....
Jeg ville bruge udtræksporet til venstre til indkørslen til perronerne - det kunne også give mere plads. Det kunne også adskille gods og person ...
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
alshock
Indlæg: 23
Tak for det Hans.
Det er nu ikke helt tosset.. Helt sikkert noget jeg kan bruge..
Jeg er bare ikke helt med på hvordan det er med de to cirkler (gul og grøn)
Jeg har også tænkt på om jeg skulle droppe den ene station og så gøre hovedstationen noget længere.
Det bliver nok lige tæt nok med 3 når der ikke er mere plads.
Og det vil jo som du siger også være lidt rart med noget byliv omkring stationen.
Hovedstationen er efter Nakskov, mest som den er pt. da jeg ikke har kunne finde noget fra gammel tid.
Dog er remisen flyttet i forhold til hvor den skulle være..
Ivan de små spor du snakker om er ment som sopr ved et lille pakhus..
Jeg regner dig med de bliver gjort noget længere..
Steff det udtræksspor du tænker på er det spor som har ført til havneområdet i Nakskov.
Det er dog nu nedlagt.
Men det kunne sagtens bruges som du forslår, så det vil jeg lige tage med..
Selvom anlæget er tænkt som model af forbilledet, kan man jo blive nødtil at ændre lidt
på det endelige resultat
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Hvilken version af Wintrack bruger du.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
alshock
Indlæg: 23
Jeg har brugt version 8..
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Hej
Jeg prøver lige at vedhæfte filen, så kan du kikke.
Jeg har ændret lidt på din hovedstation og ladet den ene station krumme.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
bqg
Indlæg: 1.102
Tak for det Hans.
Det er nu ikke helt tosset.. Helt sikkert noget jeg kan bruge..
Jeg er bare ikke helt med på hvordan det er med de to cirkler (gul og grøn)
De gule og grønne cirkler er helix til skyggebanegård under hovedstationen. DEr har hver omgang fået sit eget lag og farve for at bevare oversigten.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
alshock
Indlæg: 23
Tak for filen..
Sidder lige og kikker lidt på den..
Nu kan jeg godt se meningen de dem
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Hans Kurt,
hvordan har du fået farvelagt de forskellige skinnestrækninger?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Hans Kurt,
hvordan har du fået farvelagt de forskellige skinnestrækninger?
Der er flere muligheder, de kan tildeles farve i lag eller for enkelte skinnestykker.
Med markerede skinnestykker, kan du ændre farven for de markerede skinnestykker i dialogboksen for egenskaber 'Darstellung' i den tyske udgave, men jeg ved ikke hvad den hedder i den engelske som du benytter, men formodentlig proberties. Hvis farven for laget ønskes brugt, men ikke vises, skal du ind i egenskaberne og sætte farven til sort, for de skinnestykker der ikke vises i farven for laget.
Den anden mulighed er at tildele et helt lag er farve. Det gøres fra lagegenskaber, der tilgåes fra laglinjen nederst i Wintrack. Knappen du skal bruge er tre tern over hinanden med et ?. Det øverste lag er cyan, det midterste er gult og det nederste hvidt. Der kan du tildele lagene navne og farver, bestemme om de skal vises i 3D og evt. om de skal vises i lagdialogen.
For at ændre navnet, skal du enkeltklikke på navnet hvorefter det kan ændres.
Du kan have glæde af at læse en dansk oversættelse til version 10. Det er naturligvis ikke alle ting der er tilgængeligt i version 8, men i det store hele er den en hjælp.
Du finder oversættelsen her.
<a href="http://www.mjkhh.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=94
">Oversættelse</a>
Jeg har tidligere ikke kunne få de link til at fungere i det nye dissign.
Derfor får du lige linket: http://www.mjkhh.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=94
Som forventet virker det ikke. men jeg glemte at sige det er den tyske udgave der er oversat, hvorfor der henvises til det tyske program. Indholdsfortegnelsen er ikke opdateret endnu, ligesom der mangler uddybende oversættelse af 'extras', 'optionen' og 'module' menuerne.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Tak for informationen
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bqg
Indlæg: 1.102
Tak for informationen
Velbekomme.
Skal du til at bygge helix, er herunder et link til et regneark, hvor du kan sammensætte din helix af små stykker finerplade der limes sammen i to forskudte lag.
I regnearket er der märklins skinner indlagt, men andre skinner kan nemt tilføjes på fane 2.
Regnearket udregner størrelsen på de enkelte dele, afhængigt af radius og antal spor. Det er dog ikke beregnet til ovale helix, kun til runde.
Men det er ikke særligt besværligt at tilpasse ekstra stykker finer. Den store fordel syntes jeg ligger i udnyttelse af hele pladen, og ikke kun en skive i midten, hvor ca halvdelen af pladen er spild. Selvfølgelig skal der altid anvendes nogle stumper andre steder på anlægget.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
alshock
Indlæg: 23
Hej Igen.
Så har jeg haft tid til at rode lidt videre med min sporplan.
Jeg har brugt en del fra Hans forslag og ændret lidt i det.
Bla. har jeg fjernet en station da det ellers virkede lidt presset sammen.
Så nu mangler jeg bare at høre nogle kommentare til det.
Er der noget der kan/skal ændres ?
Mvh.
Henrik H
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Henrik
Alle dine spor på den store station ligger tæt, det giver ikke plads til ret meget perron.
En perron med overdækning, kiosk og et par bænke mellem 2 spor kunne måske forbedre stationen.
Hvor tænker du stationen skal ligge.?
I de fleste tilfælde ligger stationen ved et perronspor, selvfølgelig kan man have en gangbro til perron, den kunne så i givet fald evt. starte så passagerer kom ud af stationen i 1. sals højde.
De korte omløb du har på begge stationer, hvilken bagtanke har du med dem?
Du har indsat et sidespor ude på strækningen, så hovedsporet skal afvige. I 1:1 ville det være modsat så hovedsporet gik ret igennem og sidesporet.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
alshock
Indlæg: 23
Hej Hans.
Tak for dit svar.
Du har ret i sporene på den store station ligger lidt tæt.
Det har jeg prøvet at ændre lidt på ved at fjerne et spor.
Jeg havde ikke lige set det med sidesporet, men det er nu ændret
Jeg ved ikke hvilket omløb du tænker på ved den store station, men på den lille station
var det ment som et spor ved et lille pakhus.
Ja ja, der er meget at tænke på når man laver en bane.
Det er efterhånden mange år siden jeg har haft mulighed for at bygge, men nu har vi
fået andet hus med mere plads, så der blev lige et rum hvor far kan hygge sig.
Og det skal selvfølig udnyttes.
Mvh
Henrik H.
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg ved ikke hvilket omløb du tænker på ved den store station, men på den lille station
var det ment som et spor ved et lille pakhus.
Hej Henrik
Det omløb jeg tænkte på har du nu fjernet, markeret med rødt.
Hvis du indsatte 2 lige skinnestykker, (de gule), vil du få 2 lange spor langs perronen.
Det vil give mulighed for, at to lange tog kan krydse på stationen.
Sporskifterne ved A, kunne flyttes mod højre, så du får længere afstillingsspor.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Jeg ved ikke hvilket omløb du tænker på ved den store station, men på den lille station
var det ment som et spor ved et lille pakhus.
Hej Henrik
Det omløb jeg tænkte på har du nu fjernet, markeret med rødt.
Hvis du indsatte 2 lige skinnestykker, (de gule), vil du få 2 lange spor langs perronen.
Det vil give mulighed for, at to lange tog kan krydse på stationen.
Sporskifterne ved A, kunne flyttes mod højre, så du får længere afstillingsspor.
Som det er i øjeblikket mangler der udtræksspor i begge ender af stationen. Dette medføre at ved rangering er stationen spærret for at der kan ankomme og afgå tog.
Noget andet er at med de sving der er mangler der 1 gennemkørselsspor, altså 1 spor der er uden sving, til lyntog og andre gennemgående og hurtigkørende togstammer.
Dette kan dog nemt rettes ved at det spor der kommer ind fra venstre fortsætter helt hen til sporskiftet ude til højre.
Her lige 1 billede af skærmbillede for at illustrere 1 forslag.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
alshock
Indlæg: 23
Jeg kan godt se hvad du mener med de 2 gule stykker, det arbejder jeg lige videre med.
Ivan du har ret i det med gennemgående tog, den havde jeg ikke lige tænkt over.
Og også det med udtræksspor.
Jeg har prøvet at rette lidt i det som det ses på billedet.
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Jeg kan godt se hvad du mener med de 2 gule stykker, det arbejder jeg lige videre med.
Ivan du har ret i det med gennemgående tog, den havde jeg ikke lige tænkt over.
Og også det med udtræksspor.
Jeg har prøvet at rette lidt i det som det ses på billedet.
Hej Henrik,
først 1 spørgsmål, er det meningen at du blot vil køre i ring (rundt og rundt), eller skal du have vendesløjfer så toget, som i virkeligheden, kommer retur fra samme side af stationen som det kørte ud fra?
Tror du skal fjerne de 2 korte lige skinnestykker i spor 3 fra stationen, så du får en bredere perron mellem spor 3 og 4. Alternativt skal de 2 skinnestykker i spor 3 være længere så du får 1 bred perron mellem spor 2 og 3.
Umiddelbart er der et problem med højden mellem venstre afgang fra station, fald over 160 cm, der hvor den krydser paradesporet, stigning over 220 cm (sporet fra skjulte banegård). Begge spor vil umiddelbart ligge i samme højde, og ikke med en forskel på min. 7 cm. Prøv at kikke på 3-D ansigt og højde af din tegning.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Henrik,
lige 1 forslag til ændring af skjult banegård.
Dette for at have samme sporlængde som på stationen.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bqg
Indlæg: 1.102
Hej
Hvis skyggebanegården vendes, vil det give lettere adgang til vendesløjfen, samt længere ramper.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
Hvis skyggebanegården vendes, vil det give lettere adgang til vendesløjfen, samt længere ramper.
Skyggebanegården er placeret ved forkanten for nemmere at se sporene.
Det er ikke en vendesløjfe, men skjult strækning mellem de 2 stationer.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
alshock
Indlæg: 23
Hej Ivan.
Jeg kan godt se ideen med at lægge den skjulte banegård som du foreslår.
Den tager jeg med i overvejelserne.
Jeg er dog ikke helt med på hvad du mener med at sporene ligger i samme højde.
Jeg kan ikke få øje på det når jeg sidder og kikker på det i 3D.
Mvh.
Henrik
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg er dog ikke helt med på hvad du mener med at sporene ligger i samme højde.
Jeg kan ikke få øje på det når jeg sidder og kikker på det i 3D
Sporet der løber i en bue bag om remisen, kan ikke på den korte strækning nå at komme langt nok ned til at du kan krydse både sporet der løber foran remisen og sidesporet, hvis du skal overholde en fornuftig stigning. kontroller evt. dine højder, prøv evt. Ansicht-3d Höhen, i hver skinnesamling, vises højden på sporet. Der kan man nemt få et overblik over stigningerne. Hvis din lille station ligger i højde med skyggebanegården, kan det godt lade sig gøre, men så kan sidesporet ikke nå højden.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Ivan.
Jeg kan godt se ideen med at lægge den skjulte banegård som du foreslår.
Den tager jeg med i overvejelserne.
Jeg er dog ikke helt med på hvad du mener med at sporene ligger i samme højde.
Jeg kan ikke få øje på det når jeg sidder og kikker på det i 3D.
Mvh.
Henrik
Prøv at kikke på 3D-højde, der vil du se at du har stigninger på ca. 6-9mm pr. skinne. Dvs. stigninger på 3-5% hvor 2-2½ er det mest almindelige. Derfor kan du ikke på 3D se at sporene ved normal stigning vil ligge i samme højde. Sporet bag om remise ca. 160 cm med 2½% fald bliver det ca. 4 cm., sporet fra skyggebanegården ca. 260 cm. med stigning på 2½% bliver det 6,5 cm., og med en højdeforskel på tegningen på 11 cm. er højdeforskellen så kun ½ cm.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Henrik,
ved den lille station skal du lige have vent 2 sporskifter så du kan komme ind på sidesporet fra begge sider. Dvs. de 2 sporskifter i venstre side af stationen. Noget andet er at det sidespor der går retur langs hovedsporet i venstre side ikke kan bruges til noget. Prøv at kikke på 3D-ansigt. Sporet "svæver" hen over sporet der kommer fra venstre side af store station.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
alshock
Indlæg: 23
Hej.
Tak for jeres svar
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med den højdeforeskeld.
Kan du ikke prøve at vise det på den vedhæftet sporplan.
Det er nok mig der er lidt tungmen
Jeg har rykket lidt på den store station for at få lidt længer strækning i venstre side
så der bliver lidt længere fald.
Den sidebane på den lille station var egenligt i første omgang tænkt som et spor der
skulle gå til en havn, men den blev droppet pga. pladsmangel.
Den lille station er lavet efter tegninger af den nu nedlagte Torrig station på lolland.
Den var lavet sådan at toget kom fra Nakskov og kørte ind i højreside af stationen,
og derfra videre til Kragenæs (sidebanen på min plan).
det spor i venstre side på min plan, kom først til senere da Maribo - Torrig banen
blev anlagt. Dengang kunne man heller ikke køre ind på de andre spor fra Maribo siden,
da Maribo - Torrig kun benyttede spor 1 på stationen.
Torrig var endestation for Maribo.
Det er i hvaert fald hvad jeg kom frem til fra de tegninger jeg har fået fat i.
Så derfor beholdte jeg sporplanen for den lille station som den var.
Mvh.
Henrik
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Henrik
Kan du ikke prøve at vise det på den vedhæftet sporplan.
Mvh.
Henrik
Du skal kun kikke på selve stigningen, dvs det er kun stigningen der skal være markeret, ellers får du et gennemsnit af hele sporet.
Den største stigning er på 5,4%.
Prøv at tage et brædt, klods det op så du har en stigning på 5,4 cm pr m brædt. Det er ikke en stigning, som alle lokomotiver er lige glad for.
På sporplanen har jeg markeret de stejleste steder med %.
De to største stigninger er i synligt område.
Hvis der er spørgsmål så bare spørg løs, husk: Dumme spørgsmål er dem der aldrig blev stillet.
PS! Du skal bruge mere plads til din remise, hvis du zoomer ind kan du se at portene og skinner ikke passer helt.
Det påvirker ikke højderne, men kun for at du er opmærksom på at du skal bruge mere plads.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Henrik,
jeg er ikke hjemme i aften så jeg kikker på det fredag.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
alshock
Indlæg: 23
Hej Hans.
Jeg kan godt se hvad du mener.
Det var den forkerte sporplan jeg fik lagt op i mit sidste indlæg,
så her er den rigtige.
Jeg kan også godt se det med remisen. Den må jeg have lavet lidt mere plads til.
Det er rart at der er nogen som er villig til at hjælpe
Og jeg er glaf for de svar og kommentare der kommer.
Det er jo det jeg lære noget af og får rette mine fejl.
Mvh.
Henrik
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
alshock
Indlæg: 23
Hej Ivan.
Det er bare helt ok.
Jeg er glad for du vil tage dig tiden til at kikke på det.
Det var den forkerte sporplan jeg laged op forleden aften.
Den rigtige er vedhæftet her.
Mvh.
Henrik
Henrik Henriksen
Märklin k-skinner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Henrik,
angående stigninger har Hans Kurt jo lavet arbejdet for mig.
Efter ændringer vil du få en stigning på ca. 4,4 cm. pr. m. ved begge stigninger ved remise.
Prøv at lave en opstilling med de 10 cm. højdeforskel som du har ved den store station. Hvordan vil du lave opbygningen? Måske som her http://www.jornebanen.dk/default.asp?page=opbygningen/opbygningen.asp?pic=140 eller her http://www.sporskiftet.dk/forum/264cm-x-240cm-u-anl%C3%A6g-dk-dsb-enkeltspor-med-sidebane
Tilføjet: ved stigning på på 2,2 cm/% ender sporet til venstre for remise fra 0 til minus 5 cm, med samme stigning på sporet over/til højre for remise vil minus 10 blive til minus 5 cm. Som du kan se så ligger sporene i samme højde og dermed er din sporplan ikke brugbar.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Henrik,
hvor langt er du med din bane?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner