Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

KælderProjektet

 

 

Hej alle sammen.

 

Nu nærmer tiden sig til at det er min tur til at gå igang, 150m2 renoveret og 75 m2 bygget til på lidt over et år, og nu kommer guleroden så til mig.

 

Det sidste der skal renoveres er rummet til kælderprojektet.

 

Men jeg er godtnok gået fast i samme plan. så jeg har brug for et par kreative øjne til at komme med en super god ide til hvordan mit nye anlæg skal se ud. det skal være en rundbane sen epoke III ung epoke IIII, to stationer, lidt industri, lille drejeskive og hvad i ellers syntes der kunne være plads til.

Jeg ligger også stor vægt på at bygge landskab, så den kombi skal også tages med ind i projektet.

Skinnetypen er PIKO A.

Men min sporplan sidder fast i mit hovede og jeg har brug for at blive rystet lidt løs igen.

 

Håber der er nogen ude i universet der har lyst til at hjælpe mig på vej.

 

Mvh Frederik

 

 

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

AttachmentStørrelse
Kælderprojektet.pdf4.36 kB
Like 0 kan lide
Top

Picture

AndreasM

LKF

Indlæg: 79

PB  Hjemmeside

Det her er en hurtig råskitse til hvordan dit anlæg kunne udformes, jeg forestiller mig et anlæg ført langs væggene med en tange ud i rummet. (Den røde markering er anlægskanten). Her følger du en blå hovedbane rundt, til en forgreningsstation. På forgreningsstationen kan du enten vælge at køre videre af den blå hovedbane der forsvinder ned i en helix (øverste højre hjørne), eller af den grønne sidebane. Helix'en øverst til højre føres under anlægget sammen med sporet der forsvinder ud nederst i midten, evt. gerne gennem en skjult banegård. På den måde får du "rundbanemuligheden". Det er ikke en færdig sporplan, men hvis du kan li' ideen, så er der jo noget at arbejde videre med (sporforløb på stationerne, drejeskive, industri, landskab osv.) Hvis det er helt i skoven, så kaster du det bare væk Wink

"Sidebanen" kan selvfølgelig også udformes som en havnebane, et industriområde eller andet efter lyst.

PS. Hvis du en dag så får lyst til at lade det ligne mere punkt til punkt kørsel, så kan du tilføje en vendesløjfe i begge ender af den skjulte banegård.

AttachmentStørrelse
Kælderprojektet.pdf 15.06 kB
Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hej Frederik

Hvad med vinduer og rediatorer?

Skal der være plads til værksted i samme lokale, eller er det i andet rum.
Selv om din sporplan sidder fast, kunne du måska ryste den så meget så den kunne blive vist her, for at give et indtryk af hvad du tænker på.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

 

Angående vindue så sidder det højt og radiator er lav, så anlægget vil blive bygget i højden imellem disse to ting.

 

Mit layout 6 er den bedste løsning indtil videre, der er lidt små side baner og en hovedstrækning, omkring 9 til 10 meter spor mellem stationerne og så er der lavet et spor under det hele ned til en fiddelyard.

AttachmentStørrelse
SCARM - Layout 6.pdf 123.01 kB
__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.723

PB

Særlig din station til venstre har ikke lange perronspor

Så du bør definere længden af de stammer, som du forventer skal befare dit anlæg !

Og så har du tegnet e sporplan, der lægger op til at køre i ring ....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

Hej Jørgen.

 

Det er helt rigtigt med en bane der kører i ring (rundbane) Så kan lokomotiverne strække ben imens der bliver bygget landskab Wink

ja jeg bøvler lidt med længden på perronerne, de skulle gerne være omkring 120 cm begge. men kan ikke få den højre til at blive så lang.

 

Min Fiddelyard får plads til tog på 1,2 til 1,5 meter. 

 

 

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

AndreasM

LKF

Indlæg: 79

PB  Hjemmeside

Frben skrev:

Mit layout 6 er den bedste løsning indtil videre, der er lidt små side baner og en hovedstrækning, omkring 9 til 10 meter spor mellem stationerne og så er der lavet et spor under det hele ned til en fiddelyard.

Jeg kan se at vi har vidt forskellige opfattelser af at prioritere landskabet højt Laughing out loud God vind med projektet Smile

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Frederik,

er det muligt for dig at ligge SCARM filen op.

Dette gør det nemmere for os med dette program at komme med ændringer og forslag.

Med nuværende sporplan bliver der ikke plads til meget landskab. Er det meningen?

Speciel grund til at vælge PIKO A?

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

Jeps. Scarm fil er hermed uploaded.

Jeg har allerede en del PIKO A, og vil gerne beholde den høje profil. så har jeg ikke problemer med Lima MR/Mrd Smile

 

 

AttachmentStørrelse
Layout 6.scarm 44.01 kB
__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Kører du dansk eller?

Hvilke lokomotiver/togstammer vil du køre med?

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Dette skal absolut ikke opfattes negativt, men kunne man lægge nogle billeder af sporplanen eller en pdf-fil op også, så kunne de der af en eller anden årsag ikke har Scarm installeret også følge med.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

nimbussen

Tekniker

Indlæg: 174

PB

Hej.

 

Første gang den der opretter tråde svarer, er der faktisk en PDF fil med, den har bare også Scram i navnet, så det kan forvirre lidt.

 

Men en PDF fil er det, for jeg har ikke programmet, og kan åbne den fil.

 

Mvh.

Finn

__________________

Spor N, tysk epoke 3

Digitalt med DCC hjemme, og i klubben.

Snuser lidt til spor 0

Like 0 kan lide
Top

Picture

NorthernWindRR

København Ø

Indlæg: 208

PB

Det var sku nok såden et projekt jeg sku ha startet med. Lækkert! :)  Det har kurver som en kvinde i svung & alt hvad der skal til, selv udvidelsen r der jo tænkt over. Nice!!!!!!!!!!!!!!!! Smile

__________________

Modeljernbane, r en helvedes masse arbejde som skal udliciteres. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

NorthernWindRR

København Ø

Indlæg: 208

PB

Det var Andreas´s projekt jeg referede til, sorry! No harms done! Sorry! Smile

__________________

Modeljernbane, r en helvedes masse arbejde som skal udliciteres. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

Jeg kører lidt blandet, hva jeg lige syntes der er stemning for.

Hvad angår pdf, så ligger den i toppen. men har lavet et par screenshot som også er lagt ind i dette svar Smile

 

så er der lidt at kikke på. ris og ros er mere end velkommen, det kunne være jeg havde overset et eller andet, eller der var en som havde en super ide.

AttachmentStørrelse
Scarm - Layout 6.1.png 306.19 kB
Scarm - Layout 6.2.png 463.74 kB
Scarm - Layout 6.3.png 475.38 kB
__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.723

PB

Jeg synes det bliver en omgang køren rundt ...

Jeg ville udlade broen / lave en helix i hver enden til hver sin skjulte banegård og op igen at samme helix, som blev brugt til nedkørslen ....

Prøve at vinde lidt plads med en eller to krumme banegårde, og da du får noget nedenunder, så er mulighed for lidt færre spor til afsætning af vogne ...

Og så måske et eller to spor til hver sin "fabrik" så der bliver noget at køre med !

Om der bliver plads til en sidebane det må tiden vide ....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 2 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.077

PB  Blog

bygger01 skrev:

Jeg synes det bliver en omgang køren rundt ...

Jeg ville udlade broen / lave en helix i hver enden til hver sin skjulte banegård og op igen at samme helix, som blev brugt til nedkørslen ....

Prøve at vinde lidt plads med en eller to krumme banegårde, og da du får noget nedenunder, så er mulighed for lidt færre spor til afsætning af vogne ...

Og så måske et eller to spor til hver sin "fabrik" så der bliver noget at køre med !

Om der bliver plads til en sidebane det må tiden vide ....

Ja det synes du og det er det sikkert også, men når nu ønsket netop er en rundbane, er det så, så galt??

Frben skrev:
 

Hej alle sammen. 

Nu nærmer tiden sig til at det er min tur til at gå igang, 150m2 renoveret og 75 m2 bygget til på lidt over et år, og nu kommer guleroden så til mig. 

Det sidste der skal renoveres er rummet til kælderprojektet. 

Men jeg er godtnok gået fast i samme plan. så jeg har brug for et par kreative øjne til at komme med en super god ide til hvordan mit nye anlæg skal se ud. det skal være en rundbane sen epoke III ung epoke IIII, to stationer, lidt industri, lille drejeskive og hvad i ellers syntes der kunne være plads til.

Jeg ligger også stor vægt på at bygge landskab, så den kombi skal også tages med ind i projektet.

Skinnetypen er PIKO A.

Men min sporplan sidder fast i mit hovede og jeg har brug for at blive rystet lidt løs igen. 

Håber der er nogen ude i universet der har lyst til at hjælpe mig på vej.

Mvh Frederik 

Jeg forstår ikke den holdning med at det er ihhh så forkert med en rundbane, ja bevares, det er ikke som forbilledet - men hey...stort set alt ved vores hobby er et kompromis, ingen af os har de samme ønsker og krav - hvorfor skal dem der træder udenfor "det rigtige" konstant have det at vide??

Kan man ikke hjælpe uden at påpege det negative? Det må være hver enkelts glæde med modeltog der er afgørende for det hele, uanset indgangsvinklen til hobbyen.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 2 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.723

PB

Du spørger i dit indlæg om, hvad andre synes / tænker, og det jeg har skrevet, hvad jeg synes !

Og jeg ville undgå broen, da jeg forestiller mig, at den ikke er fast, så den er svær at lave !

Og hvorfor så min "synes", fordi jeg tænker, at der kommer en dag efter konstruktionen, og må det være skønt at lave en form for køredage med vennerne, og her mener jeg, at "rundkørsel" ikke passer ind !

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

Det er helt iorden at i kommer med jeres meninger Smile det skal der også være plads til.

 

Broen skal være fast, da jeg ikke har tillid til en flytbar bro og en kone der med garanti ville rage den ned Smile så den skal være temmelig fast og stabil.

 

et par grunde til rundbane:

1. sidde lænet tilbage og se eisenbahn romantik imens togstammerne kører som de lyster

2. jeg behøver ikke overvåge lokomotiverne hele tiden

3 jeg kan bygge imens de kører.

 

Men jeg syntes det er rigtig fint med input og kommentarer Wink

 

 

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

HEDO

Pension, tidl. DSB IT

Indlæg: 188

PB  Blog  Hjemmeside

Enig i Steens kommentarer. Jeg har både en ringbane formet som dobbelt "kødben" dobbeltsporet som paradekørsel. Samt en lokalbane, formet som en "sækbanegård" med 4 forgreninger til lokal stationer, hvortil der kan køres med skinenbus og/eller mindre godstog og rangering til havn. Det kombinerer alle ønsker.

Er man tilfreds med sit anlæg og sporplan, er det jo godt. Mange går også op i at bygge landskaber omkring modelbanen.

Mvh. Henrik D.

__________________

Henrik D.

Modeljernbane gennem 50 år. Kører nu 2 skinne digital system med dansk landskab.

Formand for Køge Modeljernbane Klub KMK. Medredaktør af Mosebanens Klubnyt.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Frben skrev:

 

Det er helt iorden at i kommer med jeres meninger Smile det skal der også være plads til.

 

Broen skal være fast, da jeg ikke har tillid til en flytbar bro og en kone der med garanti ville rage den ned Smile så den skal være temmelig fast og stabil.

 

et par grunde til rundbane:

1. sidde lænet tilbage og se eisenbahn romantik imens togstammerne kører som de lyster

2. jeg behøver ikke overvåge lokomotiverne hele tiden

3 jeg kan bygge imens de kører.

 

Men jeg syntes det er rigtig fint med input og kommentarer Wink

 

 

Dine 3 ønsker/grunde kan også udleves ved at bygge efter forbillede. Ud og ind i samme ende af station. Wink

Hvor er din undergrund fiddelyard?

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

f1freakdk skrev:

bygger01 skrev:

Jeg synes det bliver en omgang køren rundt ...

Jeg ville udlade broen / lave en helix i hver enden til hver sin skjulte banegård og op igen at samme helix, som blev brugt til nedkørslen ....

Prøve at vinde lidt plads med en eller to krumme banegårde, og da du får noget nedenunder, så er mulighed for lidt færre spor til afsætning af vogne ...

Og så måske et eller to spor til hver sin "fabrik" så der bliver noget at køre med !

Om der bliver plads til en sidebane det må tiden vide ....

Ja det synes du og det er det sikkert også, men når nu ønsket netop er en rundbane, er det så, så galt??

Frben skrev:
 

Hej alle sammen. 

Nu nærmer tiden sig til at det er min tur til at gå igang, 150m2 renoveret og 75 m2 bygget til på lidt over et år, og nu kommer guleroden så til mig. 

Det sidste der skal renoveres er rummet til kælderprojektet. 

Men jeg er godtnok gået fast i samme plan. så jeg har brug for et par kreative øjne til at komme med en super god ide til hvordan mit nye anlæg skal se ud. det skal være en rundbane sen epoke III ung epoke IIII, to stationer, lidt industri, lille drejeskive og hvad i ellers syntes der kunne være plads til.

Jeg ligger også stor vægt på at bygge landskab, så den kombi skal også tages med ind i projektet.

Skinnetypen er PIKO A.

Men min sporplan sidder fast i mit hovede og jeg har brug for at blive rystet lidt løs igen. 

Håber der er nogen ude i universet der har lyst til at hjælpe mig på vej.

Mvh Frederik 

Jeg forstår ikke den holdning med at det er ihhh så forkert med en rundbane, ja bevares, det er ikke som forbilledet - men hey...stort set alt ved vores hobby er et kompromis, ingen af os har de samme ønsker og krav - hvorfor skal dem der træder udenfor "det rigtige" konstant have det at vide??

Kan man ikke hjælpe uden at påpege det negative? Det må være hver enkelts glæde med modeltog der er afgørende for det hele, uanset indgangsvinklen til hobbyen.

 

Det er jo ikke forkert med en rundbane, hvis det er det man ønsker.

På den anden side er der jo på de lidt større baner plads til at gøre det rigtigt.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Hej.

Har set på din tegning, ser fin ud, men kan det lade sig gøre med de stigninger på det plads du har til rådighed? Papir er taknemligt, eller et tegnepogram er takmenlig. Selvfølgeligt er en rundbane ligeså korekt som en snoet, krum, skæv op og ned bane, intet i vores modelverden kan blive som i virkligheden, vi har ganske enkelt ikke plads til det. Så kort og godt, det man kan li' er det rigtige.

Mvh Kurt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

hej kurt.

 

jeg vil mere sige at virkeligheden er mere naturtro end tegneprogrammet, men kan det være der, der, så kan det vel også i lokalet Smile

 

 

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Som HEDO skriver så tager man blot en rundbane og klemmer på midten så man får et kødben.

Dette kan jo også gøres med dobbeltspor så der bliver 4 spor på 1 eller 2 stationer.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 119

PB

Hej Frederik

Jeg vil gerne bidrage lidt til 'rysteriet'. Jeg har moret mig med at lave et forslag, der er helt anderledes end dit eget, men alligevel taget udgangspunkt i dine ønsker.

Du skriver at du lægger stor vægt på landskabet, men som et par af bemærkninger antyder er det svært at kombinere et realistisk landskab med så mange spor presset ind. Som jeg ser det, opstår problemet primært fordi du vælger en rundbane, hvor det hele er synligt. Flere andre har været inde på at det kan være smart at skjule en del af rundbanen - på den måde kommer det både til at virke mere realistisk og du får mere plads til landskabet. I forslaget (som desværre er håndtegnet - og jeg er ingen stor kunstner), er den ene ende af rundbanen skjult under en by - samtidig er sløjfen også en helix ned til de skjulte banegårde neden under. Jeg har også valgt at gøre rundbanen enkeltsporet (du kan stadig lave noget automatik, så flere tog futter rundt selv) - det giver også en masse plads og gør det samtidig langt mere udfordrende at køre med anlægget manuelt. Dermed at der blevet plads til både industri og hjørnet af en havn - min erfaring er at man ikke kan få sidespor nok, så man har noget at køre med i godstogene. Endelig har jeg valgt at bruge flexspor - min erfaring er at de er ganske lette at have med at gøre, og de giver et langt mindre stift sporforløb end faste sporstykker. Jeg kender ikke meget til Piko As udvalg af sporskifter, men skulle du mangle en bestemt geometri, er der andre - ikke mindst Peco - der laver spor i kode 100, der er fuldt kompatible med Pikos, så du frit kan blande dem, hvis der er et sporskifte du ikke kan få i Pikos serie. Så hvis jeg var dig vil jeg ikke lade mig binde af hvilke sporskifter/sporstykker der findes i Piko A.

Jeg er helt klar over at det er en helt anden type bane, end den her skitserede, du drømmer om, så du kan ikke bruge forslaget, men jeg håber alligevel det kan give et lille bidrag i retning af at finde 'den perfekte' bane til dig.

 

mvh

Niels Kristiansen

AttachmentStørrelse
Dsc_0414.jpg 6.28 MB
Like 2 kan lide
Top

Picture

HEDO

Pension, tidl. DSB IT

Indlæg: 188

PB  Blog  Hjemmeside

Super forslag, som jeg godt kan anvende en del til min næste bane. Størrelsen af rummet passer også til det jeg har til rådighed.

Mvh. Henrik D.

__________________

Henrik D.

Modeljernbane gennem 50 år. Kører nu 2 skinne digital system med dansk landskab.

Formand for Køge Modeljernbane Klub KMK. Medredaktør af Mosebanens Klubnyt.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Her lidt om hvad jeg mener.

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/layout/undg%C3%A5-vendesl%C3%B8jfer-p%C3%A5-dit-anl%C3%A6g

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

 

Hej Niels Kristiansen

 

Det må jeg nok sige, det var da en super ide. Rigtig god sporplan, den skal der helt klart tegnes videre på.

Mange tak Smile

 

 

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

 

 

Så kom der lidt tid til at tegne.

 

lidt udgangspunkt i Niels' udgave og lidt fra fantasien så kom jeg hertil.

 

ris og ros er velkommen Smile

 

 

AttachmentStørrelse
SCARM - Layout 7.pdf 137.46 kB
SCARM - Layout 7.1.png 530.35 kB
SCARM - Layout 7.2.png 385.55 kB
SCARM - Layout 7.3.png 448.43 kB
SCARM - Layout 7.4.png 284.76 kB
__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Den 7'er er meget bedre end 6'eren hvis du spørger mig. Det kunne blive en rigtig flot bane og ikke helt tætpakket med spor Smile

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

I 7'eren har du en stor remise hvilket vel også kræver et stort rangerområde.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

Himmerlandsbanerne skrev:

I 7'eren har du en stor remise hvilket vel også kræver et stort rangerområde.

 

Hej Ivan.

 

har du en ide til et rangerområde?

 

 

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Frben skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

I 7'eren har du en stor remise hvilket vel også kræver et stort rangerområde.

 

Hej Ivan.

 

har du en ide til et rangerområde?

 

 

En mulighed er at du flytter remise over til højre, så den ligger i den bue der forsvinder. Derefter kan du lave noget med rangering og udtræk i venstre side hvor drejeskive er nu.

Ved den anden station kan du rette havnesporet op og placere de 2 blindspor imellem havnespor og selve stationen. Du får derved et pænere forløb af starten på havnesporet ved stationen.

Du kunne evt. ligge en .scarm fil op for at os med dette program kan gå direkte ind for at ændre.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Frben skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

I 7'eren har du en stor remise hvilket vel også kræver et stort rangerområde.

 

Hej Ivan.

 

har du en ide til et rangerområde?

 

 

Kan ikke lige finde sporplan over Lunderskov. Her vil du nok kunne se hvorledes med rangerareal og drejeskive og remise.

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

Jeg har vedhæftet en sporplan over lunderskov, men tror det kommer til at give plads problemer.

 

Men giv endelig et forsøg i scarmfilen. den har jeg også vedhæftet.

 

 

AttachmentStørrelse
LUNDERSKOV_3.PDF 65.06 kB
Layout 7.scarm 67.61 kB
__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

:)

 

Lunderskov station i 1959 før den blev afrakket og bustoppested :bigsmile:

 

her ligner den stadig en station

Billede

 

planen sidetrukket

Billede

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

:)

 

Lunderskov station i 1959 før den blev afrakket og bustoppested :bigsmile:

 

her ligner den stadig en station

Billede

 

planen sidetrukket

Billede

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

JGJ67

værktøjsmager

Indlæg: 625

PB

Har du overvejet et mere simpelt layout, stadig med "rundkørsel", men med større vægt på landskabet end mange spor ? Måske inspiration i Glyngøre !? Jesper
__________________

-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...

Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Frederik hvad er målet på den smalle led. Du har opgivet 348 men også ca. 376.

Døråbning er også flyttet.

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Henning og Frederik,

hvad blev blindsporet i nordenden af stationen brugt til?

Kan det være til postvogn da den holder ved perron?

For lokalbane kan det vel ikke være?

Er i gang med en sporplan/layout.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

:)

 

pakhusspor

Billede

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Frederik,

lige ændringsforslag til de 2 stationer.

Billede

Og ja, der skal også ske noget med skjult banegård/opstillingsspor. Wink

AttachmentStørrelse
Layout 7-ivanA-station.scarm 66.94 kB
__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.