Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Hjælp Søges

Billede

Efter at have samlet på spor N i en hel del år, og efterhånden har en pæn samling af rullende materiale og skinner (Fleischmann Piccolo) og nu har fået plads til et mindre anlæg, søge jeg hjælp til en sporplan.

Jeg har rodet en del med SCARM sporplanlægning, men da jeg er total pc-mongol har jeg opgivet at lave et layout selv, så jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig.

Hvad kunne jeg så godt tænke mig ????

Ikke noget bestemt epoke eller land, da jeg samler på det som jeg kan lide, og har en køn blanding af det hele, jeg går mere op i sceneri og leg, men må nok heller lige sige at jeg ikke på nogen praktisk erfaring i at bygge et fast anlæg, men har slugt stort set alt hvad jeg kan finde på nettet om at bygge anlæg og scener, så mun ikke det går, ellers må jeg søge hjælp i dette ganske udmærket forum.

Jeg har selvfølgelig studere en masse forskellige sporplaner og har en ide om hvad jeg godt kunne tænke mig, et anlæg som jeg gentagen gange er vendt tilbage til er dette, som jeg er meget fascineret af, http://www.sporskiftet.dk/forum/250cm-x-122cm-%E2%80%93-fra-dalby-til-bjergby-%E2%80%93-fra-far-til-s%C3%B8n jeg ved godt at det ikke er spor N, men jeg kan godt lide fordi der er masse af muligheder for leg og sjove scener, så det giver en ide om hvad det jeg god kan tænke mig

Vil gerne have 2 sporet hovedstrækning gerne i op til 3 niveau og skygge banegård/opstillingsbane, en hovedbanegård, 1 eller 2 lokalbanegårde og godsbanegård

Jeg vil gerne have et anlæg men en drejeskive og remisse, med hvad der, dertil høre af vandtårn, sandsilo, kulgård, værksted mm. (har drejeskive og remisser)

Vil også gerne have et stenbrud eller anden mine af en slags, gerne med Fleischmann styrtgods-iosningsrampe indbygget i anlægget, da jeg har en del selvtømmevogne og tipvogne

Andet industri er også interessant, måske et savværk eller ligene, alt efter hvad der er plads til.

Glæder mig meget til at se nogen forslag

På forhånd tak, venlig hilsen Bruno

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Størelsen på den den plade/område jeg har til rådighed er 120 x 370 x 170 cm, disse tre sidder er op mod væg, den skrå side er friområde

Venlig hilsen

Bruno

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Baungaard

VVS Ingeniør ved COWI

Gadbjerg

Indlæg: 222

PB  Blog

Hej Bruno

Jeg ville gerne hælpe dig, men jeg har nok først tid til efteråret. Jeg tror der er mange brugere på sporskiftet som mig, der mest har tid til modeltog fra oktober til marts måned. Den fritid jeg har går med familie og have lige fortiden. Så du skal nok være tålmodig med hensyn til hjælp til dit layout

__________________

Med Venlig hilsen

Peter Baungaard

N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Hej Peter

Tak for dit tilbud

Jeg ved godt at de fleste ”togfolk” går i hi om sommeren Smile

Jeg er nok bare lidt utålmodigt efter at komme i gang nu når jeg endelig har mulighed for det, ikke fordi jeg forventer at der kommer til at ske en masse her i somme, medminder at det skal regne hele sommeren, men lidt planlægning og klargøring kan man jo altid bruge en regnvejrs dag til.

Men jeg venter gerne på nogle gode forslag, vil heller lave det ordentlig fra starten i stedet for at skal lave det om, så jeg venter

Venlig hilsen Bruno

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tonny Pedersen

Håndformer

Næstved

Indlæg: 348

PB

Hej

Her er lidt at kigge på hen over sommeren

http://www.moba-trickkiste.de/wie-macht-man-planen/datenbank-gleisplaene.html

Tonny

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Tak for det Tonny, lige netop denne side have jeg ikke fundet før, det er rigtig mange fine sporplaner, har ellers søgt meget men, denne er ikke dukket frem, måske fordi tysk ikke er min stærke side

 

Venlig hilsen Bruno

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Billede

Så lykkes det at lave en sporplan, men hjælp fra min søn, som er rigtig god til EDB men ikke interessere sig for modeltog, kommatere og forslag til evt. forbedringer modtages gerne

AttachmentStørrelse
Togbane.scarm 66.39 kB
__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Så lykkes det at lave en sporplan, men hjælp fra min søn, som er rigtig god til EDB men ikke interessere sig for modeltog, kommatere og forslag til evt. forbedringer modtages gerne

Hej Bruno
Nu er der ikke nogen højder på din sporplan, men en af de første ting, jeg fik øje på var din inderste blå sløjfe, den må stige kraftigt for at komme over dine stationsspor med frihøjde nok.
Det fremgår ikke umiddelbart, fra hvilke side der betragtes, men jeg vover pelsen alligevel.

Billede

Hvis du fører strækningen om bag maskindepotet (vist med rødt, det er ikke nødvendig at have alle de krøller, men musen var ikke helt stabil), opnår du to ting.
Du får længere stigning og undgår en bro hen over stationen, det var noget mange Märklin-anlæg havde i 60'rne og 70'rne. Noget jeg ikke syntes er særlig realistisk, men på den tid drejede det sig om at få så mange skinner som muligt placeret på det til rådighedstående areal. Resultatet blev ofte en masse stationsspor, industrispor, et par ottetalssløjfer, en station og to huse. Hvis man har en stor station, med 4 spor, kræver det plads til noget by af en eller anden art. Det kan være en baggrund, der er indpasset i sporplanen, men noget skal der være.
Din sporplan er lidt i samme retning, du har dog fået plads til en skyggebanegård, hvilket sikrer afveksling i togdriften, så det ikke er de samme tog der kører rundt, rundt osv.

Du har et temmeligt stort maskindepot, men ikke ret meget behandlingsspor. Det optimale er hvis lokomotiverne ikke skal køre frem og tilbage for at blive serviceret, det var dog ikke altid i 1:1 det var muligt.
I dit layout vil der hurtigt blive en flaskehals, når togene skal klargøres til dagen efter. Du mangler efter min mening som minimum et bypassspor til drejeskiven, hvor der kan påfyldes kul, uden at blokere adgangen til remisen. Dette ville sikre dig mulighed for, at et rangerlokomotiv, der kun havde behov for kul ikke skulle vente på de øvrige lokomotiver. En optimal rækkefølge kunne være udtømning af slagger og aske samt påfyldning af vand, påfyldning af kul, påfyldning af sand.

Det kommer selvfølgelig an på hvad man ønsker.

Har du husket at lave plads over skyggebanegården, således at man kan komme til et afsporet tog.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Hej Hans Kurt

Tak for dine kommentere og forslag.

Jeg kan godt se det ser ud til at den inderst blå sløjfe går over banegården, men den går faktisk under banegårdene, hvorfor det kom til at se sådan ud da jeg kopiret plane til Paint, ved jeg ikke, jeg har forsøgt at kopier fra 3D visning, men det rækker mine evner åbenbart ikke til. Det blå og grønne er de synlig spor resten er skjult, planen er i 3 niveauer. Jeg er heller ikke selv helt tilfreds, også derfor jeg efterlyser kommentere og forslag, jeg vil gerne have plads til er godsbanegård, det var planen at det skulle være for enden af den blå sløjfe, men det blev ændret til et par industrispor, netop for ikke at det skulle plasteret for meget til i spor. Jeg tror har presset det sammen på et for lille område, hvis jeg skal have plads til det jeg ønsker mig.

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Hej Hans Kurt

Tak for dine kommentere og forslag.

Jeg kan godt se det ser ud til at den inderst blå sløjfe går over banegården, men den går faktisk under banegårdene, hvorfor det kom til at se sådan ud da jeg kopiret plane til Paint, ved jeg ikke, jeg har forsøgt at kopier fra 3D visning, men det rækker mine evner åbenbart ikke til. Det blå og grønne er de synlig spor resten er skjult, planen er i 3 niveauer. Jeg er heller ikke selv helt tilfreds, også derfor jeg efterlyser kommentere og forslag, jeg vil gerne have plads til er godsbanegård, det var planen at det skulle være for enden af den blå sløjfe, men det blev ændret til et par industrispor, netop for ikke at det skulle plasteret for meget til i spor. Jeg tror har presset det sammen på et for lille område, hvis jeg skal have plads til det jeg ønsker mig.

Hvilket operativsystem benytter du?

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Jeg har lavet planen i SCARM

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Jeg tænkte på hvilket Windows du bruger?

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Åhh så misforstod jeg vist noget, jeg bruger Windows7 Smile

jeg har ændret noget på banegården og remiseområdet, synes selv det er blevet mere fornuftig, jeg ved godt at remiseområdet fylde meget i forhold til banegården, men jeg kan godt selv lide det, jeg har lavet tre opstillingsspor i den anden ende til personvogne, det er jeg ikke helt tilfreds med endnu. jeg har ikke opgiver tanken om en godsbanegård, så det arbejder jeg vider på. kommentare og forslag modtages gerne.

Billede

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Åhh så misforstod jeg vist noget, jeg bruger Windows7 Smile

jeg har ændret noget på banegården og remiseområdet, synes selv det er blevet mere fornuftig, jeg ved godt at remiseområdet fylde meget i forhold til banegården, men jeg kan godt selv lide det, jeg har lavet tre opstillingsspor i den anden ende til personvogne, det er jeg ikke helt tilfreds med endnu. jeg har ikke opgiver tanken om en godsbanegård, så det arbejder jeg vider på. kommentare og forslag modtages gerne.

Billede

Jeg er ikke sikker, men i Vista er der under Tilbehør et lille hjælpeværktøj der hedder klippeværktøj.
Det kan ikke ret meget, men det kan tage et udsnit af skærmbilledet og fremstille en billede-fil.

Det giver en bedre kvalitet, end hvis man skal lave bmp-filer om.

Det ser bedre ud, nu har du fået plads til perron, der skulle måske være en mulighed for at krydse fra indkørsel i venstre side, så man kunne komme til dine industri eller opstillingsspor, uden at skulle rangere i zig-zag og blokere strækningen. Det kan selvfølgelig klares ved at placere indkørselssignalerne tilstrækkeligt langt fra stationen.
Billede

Hvis du ikke skal bruge trevejssporskiftet, vil jeg foreslå ændring af ind/udkørsel i venstre side. Du undgår 1 S-kurve, ved at flytte udfletning til spor 1, vil du få mulighed for at vende køreretning og returnere toget i samme retning som det kom fra.

Ind/ud kørsel i højre side kunne ændres med samme resultat.
Billede
Hvis det hele blev rykket lidt ned, så kunne du undgår S-kurven ved ind og udkørsel i højre side. Med små radier, er det ikke kønt med S-kurver, samt det kan give problemer med nogle vogne/lokomotiver.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.650

PB

Alt + Prt Scr, så er der taget et billede af skærmen, der kan sættes ind i et hvilket som helt program.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Bent_P skrev:

Alt + Prt Scr, så er der taget et billede af skærmen, der kan sættes ind i et hvilket som helt program.

Rigtigt nok, men det andet værktøj er efter min mening bedre.
Det gemmer ikke hele skærmen, men kun det område man har markeret, dvs. man skal ikke ind og redigere bagefter.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Åhh så misforstod jeg vist noget, jeg bruger Windows7 Smile

jeg har ændret noget på banegården og remiseområdet, synes selv det er blevet mere fornuftig, jeg ved godt at remiseområdet fylde meget i forhold til banegården, men jeg kan godt selv lide det, jeg har lavet tre opstillingsspor i den anden ende til personvogne, det er jeg ikke helt tilfreds med endnu. jeg har ikke opgiver tanken om en godsbanegård, så det arbejder jeg vider på. kommentare og forslag modtages gerne.

Billede


Hej Bruno
Du kunne måske stadig få plads til din godsbanegård, hvis du ændre lidt omkring din remise.
Billede
Du ville få et langt behandlingsspor, med vand/aske, kul og til sidst sand.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hej Bruno

Det er ikke optimalt, men som udgangspunkt.
Billede
Et par sporskifter for enden, så man kunne have lokomotivet først og stadig have en mulighed for at komme ud, evt. via drejeskiven.
Billede

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Bruno,

vil du kun køre rundt og rundt som det fremgår af dit layout?

Eller vil du køre som i virkeligheden, altså ud og ind af samme side/ende af station?

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Hej igen

Hans Kurt, tak for du fortalte om klippeværktøjet, simpel og nemt at bruge.

Jeg har ændret min banegård efter dine forslag, efter jeg har gjort det, kan jeg se det er det eneste rigtige, så kan jeg køre ud og ind af begge ende som jeg ønsker det, det burde også svare på dit spørgsmål, Ivan.

Billede

forslaget om godsbanegården, i forbindelse med remiseomtådet, er en mulighed, men det er jeg ikke så vild med, heller mere til at plaseren den neden for banegården på niveau 2 (banegården er niveau 3) men hvordan forbinde jeg den med resten af banen, den viste godsbanegård er bare et eks. Det er ikke sikkert den skal have den størrelse eller udformning

Billede

Sådan ser det ud i 3D......indtil vider......

 

 

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

 Hov 3D billede kom ikke med.....men her er det

Billede

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Billede

Jeg har ændret noget på remise og service området, både så der blev flere muligheder, og det hele er rykket lidt mere til venstre, så blev der lidt mere plads til by

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Jeg har ændret noget på remise og service området, både så der blev flere muligheder, og det hele er rykket lidt mere til venstre, så blev der lidt mere plads til by

Du har stadig en flaskehals, når du skal til og fra remisen, kan du få plads til et spor direkte ud fra drejeskiven, til spor 3 fra neden på stationen.
Den korte forlængelse af spor 3, kunne du evt. føre rundt ned under serviceområdet til godsbanegården.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Hej igen

Denne gang er jeg ikke helt sikker på hvad du mener, er det noget i den stil du mener ???

Og hvor forslår du sporet til godsbanegården skal starte

Billede

 

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Hej igen

Denne gang er jeg ikke helt sikker på hvad du mener, er det noget i den stil du mener ???

Og hvor forslår du sporet til godsbanegården skal starte

Det jeg mente var:

Billede
Sporet til godsbanegården, som du ville have på niveau 2 kunne køre ud fra spor 3, men det er faktisk spor 4, jeg var ikke helt vågen, jeg lagde i hvert fald ikke mærke til at spor 1 ikke var på billedet.
Hvis der er plads ville det kunne følges med hovedsporet, det er lidt svært at vurdere, når man kun har billederne at gå ud fra. Jeg bruger Wintrack, så jeg kan ikke læse din sporplan.

Men ved at lade forbindelsen til godsbanegården tilslutte der, vil den kunne tilkøres fra begge ankomstretninger, uden rangering.

Det hele afhænger selvfølgelig af, om der er plads til krydsning af de øvrige spor.

Kunne du lægge et billede ind i samme størrelse af hvert lag, gerne med forskellig farve. Samt nogle mål på anlægget (længde og bredde).
Hvis du har en ide om højden af de forskellige lag i forhold til skyggebanegården, ville det være rart.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Baungaard

VVS Ingeniør ved COWI

Gadbjerg

Indlæg: 222

PB  Blog

Hej Brono

Hvis du har tænkt dig at køre med damp, så synes jeg at du skal overveje at have adgang til drejeskiven for begge retninger, så der kommer et nemmere flow når et damplokomotiv skal vendes og toget derved skifter retning.

Jeg har prøvet at tegne principppet på en simpel måde, jeg ved godt at du har mange flere stationsspor og hovedspor. Som du har det nu har du jo kan adgang direkte fra den højreside. Hvis toget kommer fra ventreside skal lokomotivet først bakke tilbaget til drejeskiven

Billede

Hvis du gerne vil kunne få et tog til at køre ud at stationen f eks. til højre, og kommer tilbage til station i højresiden. Så mangler du en vendesløje eller 2 i din skyggebanegård, sådan som jeg ser det.

Tag kun dette forslag som inspiration. På min egen bane der har jeg heller ikke adgang fra begge sider. Men jeg kører også kun med damp, til vetrantog og et enklet rangerlokomotiv.

__________________

Med Venlig hilsen

Peter Baungaard

N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

 

Baungaard skrev:

Hej Brono

Hvis du har tænkt dig at køre med damp, så synes jeg at du skal overveje at have adgang til drejeskiven for begge retninger, så der kommer et nemmere flow når et damplokomotiv skal vendes og toget derved skifter retning.

Jeg har prøvet at tegne principppet på en simpel måde, jeg ved godt at du har mange flere stationsspor og hovedspor. Som du har det nu har du jo kan adgang direkte fra den højreside. Hvis toget kommer fra ventreside skal lokomotivet først bakke tilbaget til drejeskiven

Billede

Hvis du gerne vil kunne få et tog til at køre ud at stationen f eks. til højre, og kommer tilbage til station i højresiden. Så mangler du en vendesløje eller 2 i din skyggebanegård, sådan som jeg ser det.

Tag kun dette forslag som inspiration. På min egen bane der har jeg heller ikke adgang fra begge sider. Men jeg kører også kun med damp, til vetrantog og et enklet rangerlokomotiv.

Hej Peter

Tak for dine forslag, jeg modtage alle forslag og kommentarer med kyshånd, men dermed ikke sagt at jeg bruger dem Wink det er første gang jeg lave en sporplan, og må sige at det er en del mere kompliceret end jeg først troede, der er mange ting der hele tiden skal tages højde for, hver gang jeg ændre noget, mange af mine ideer har jeg i hovedet, (banegårdsbygninger, servesbygninger, kirke, andre bygninger, scenerier, broer, mm ) dit forslag om et extra spor til remisen, har jeg arbejdet en del med, men synes ikke rigtig jeg kan få det passet ind, så det fungere med de andre ting jeg gerne vil have med, det er svært at få alt med når man kun har et begrænset plads og man gerne vil have så meget med som mulig.

Dit forslag om en vendesløjfe i forbindelse med min skyggebanegård, tror jeg bare jeg lige så stille lade ligger, det er ikke så vigtig for mig at toget komme tilbage til den samme side som det kørte fra.

Men bliv endelig ved med at komme med forslag

 

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

bqg skrev:

Haage skrev:

Hej igen

Denne gang er jeg ikke helt sikker på hvad du mener, er det noget i den stil du mener ???

Og hvor forslår du sporet til godsbanegården skal starte

Det jeg mente var:

Billede
Sporet til godsbanegården, som du ville have på niveau 2 kunne køre ud fra spor 3, men det er faktisk spor 4, jeg var ikke helt vågen, jeg lagde i hvert fald ikke mærke til at spor 1 ikke var på billedet.
Hvis der er plads ville det kunne følges med hovedsporet, det er lidt svært at vurdere, når man kun har billederne at gå ud fra. Jeg bruger Wintrack, så jeg kan ikke læse din sporplan.

Men ved at lade forbindelsen til godsbanegården tilslutte der, vil den kunne tilkøres fra begge ankomstretninger, uden rangering.

Det hele afhænger selvfølgelig af, om der er plads til krydsning af de øvrige spor.

Kunne du lægge et billede ind i samme størrelse af hvert lag, gerne med forskellig farve. Samt nogle mål på anlægget (længde og bredde).
Hvis du har en ide om højden af de forskellige lag i forhold til skyggebanegården, ville det være rart.

[/quote]

Det anlægsstørrelse jeg går ud fra er 1,5 x 2,5 meter, jeg har dog mulighed for at lave det både længer og bredder, højden på banegården er 25 cm og fri pladsen over skyggebanegården prøver jeg at holde på 20 ca. cm.

Billede

Som anlæget ser ud på nuværende tidspunkt

plan 3

 

 

 

 

Plan2

Plan1

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hej Bruno

Har du overvejet en endestation, det ville give dig mere plads til by og industri.
Du skal kun have plads til en forbindelse til skyggebanegården, det kræver selvfølgelig lidt mere, hvis togene skal køre automatisk

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

bqg skrev:

Hej Bruno

Har du overvejet en endestation, det ville give dig mere plads til by og industri.
Du skal kun have plads til en forbindelse til skyggebanegården, det kræver selvfølgelig lidt mere, hvis togene skal køre automatisk

Hej igen

Jeg har faktisk overvejet en endestation, men synes ikke det helt hænger sammen med at jeg også gerne vil kunne sende et par tog ud på paradekørsel mens man rangere med tog og vogne andet sted på anlægget, jeg har ingen planer om at togene skal køre automatisk, min plan er at jeg selv vil styre mine tog via en kontrolpult. Jeg må indrømme at jeg synes jeg er kørt lidt fast i min sporplan, den lever ikke helt op til mine ønsker, måske jeg har for stor krav i forhold til den plads jeg vil stille til rådighed, omvendt så burde det kunne lade sig gøre, når jeg ser hvor meget andre har lykkes at få presset ind på deres, rigtige fine anlæg, som er minder end det jeg har til rådighed, jeg kunne selvfølgelig bare vælge at kopier et af de anlæg, men vil heller have "mit eget".

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hej Bruno

De 150 cm i bredden, er også i overkanten, af hvad man kan nå uden hjælpemidler, selvfølgelig går det lettere jo lavere anlægget er. Men hvis man vil have anlægget op i nærheden af 120 cm, skal man have teleskoper på armene, eller være meget langfingret, for at have en chance, hvis der går noget galt.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

bqg skrev:

Hej Bruno

De 150 cm i bredden, er også i overkanten, af hvad man kan nå uden hjælpemidler, selvfølgelig går det lettere jo lavere anlægget er. Men hvis man vil have anlægget op i nærheden af 120 cm, skal man have teleskoper på armene, eller være meget langfingret, for at have en chance, hvis der går noget galt.

Det burde ikke blive noget problem, da jeg kan komme til fra de tre af siderne, hvis jeg kan holde den på 250 cm i længden og jeg har også tænkt mig at sætte anlægget på hjul, så det problem mener jeg at der er styr på Wink
__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hej Bruno

Se det havde jeg ikke opfanget som en mulighed, men det kan være jeg skal læse tråden i gennem. Wink

Jeg har kikket lidt på dit layout, hvis du samler udkørslen fra begge ender af stationen, inden skyggebanegården, kan skyggebanegården forsynes med vendesløjfe, jeg tror også der kan blive mulighed for en lang paradestrækning i forkanten i niveau 2, men det vil tage lidt plads fra din godsbanegård.
Det vil også betyde, at din by skal ligge lidt op ad bjerget.

Billede

Jeg har ikke tegnet maskindepotet med, da jeg mangler en drejeskive i størrelse N i dette program.
Hvis det har din interesse, kan jeg lægge de forskellige lag op.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Bruno,

på en 2 sporet strækning vil sporene igennem stationen som regel være gennemgående, netop for gennemgående tog.

Rangerterræn kan du vel blot koble på i samme nivue som stationen!

Tror du vil ærge dig over ikke fra starten at få minimum 1 vendesløjfe i forbindelse med skjult banegård.

Den skjulte banegård kan du lave som 1 stor eller 2 små.

Er du interesseret kan jeg på et senere tidspunkt godt lave lidt skitse/layout for at vise hvad jeg mener.

Som HKH er inde på vil der blive plads til paradekørsel i midterste lag.

Med hensyn til adgang til drejeskive fra begge sider, er det så vidt jeg har set, ikke sådan det er i virkeligheden.

I f.eks. Aalborg var der kun tilkørsel fra en side.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

bqg skrev:

Hej Bruno

Se det havde jeg ikke opfanget som en mulighed, men det kan være jeg skal læse tråden i gennem. Wink

Jeg har kikket lidt på dit layout, hvis du samler udkørslen fra begge ender af stationen, inden skyggebanegården, kan skyggebanegården forsynes med vendesløjfe, jeg tror også der kan blive mulighed for en lang paradestrækning i forkanten i niveau 2, men det vil tage lidt plads fra din godsbanegård.
Det vil også betyde, at din by skal ligge lidt op ad bjerget.

Billede

Jeg har ikke tegnet maskindepotet med, da jeg mangler en drejeskive i størrelse N i dette program.
Hvis det har din interesse, kan jeg lægge de forskellige lag op.

Hej igen

Så har jeg endelig tid igen, arbejdet tage for meget af ens fritid, tusinde tak for dit forslag, det er en klar forbedring af mit, men jeg synes stadig at der mangel noget, jeg vil meget gerne have en lokalbanegård på en eller anden måde, måske som endestation øverst i venstre hjørne, jeg kan især godt lide skyggebanegården med vendesløjfen, jeg vil meget gerne se de forskellige lag, da jeg ikke helt kan gennemskur lagen i højre hjørne.

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

Hej Bruno,

på en 2 sporet strækning vil sporene igennem stationen som regel være gennemgående, netop for gennemgående tog.

Rangerterræn kan du vel blot koble på i samme nivue som stationen!

Tror du vil ærge dig over ikke fra starten at få minimum 1 vendesløjfe i forbindelse med skjult banegård.

Den skjulte banegård kan du lave som 1 stor eller 2 små.

Er du interesseret kan jeg på et senere tidspunkt godt lave lidt skitse/layout for at vise hvad jeg mener.

Som HKH er inde på vil der blive plads til paradekørsel i midterste lag.

Med hensyn til adgang til drejeskive fra begge sider, er det så vidt jeg har set, ikke sådan det er i virkeligheden.

I f.eks. Aalborg var der kun tilkørsel fra en side.

Hej Ivan

Jeg vil meget gerne se dine forslag på skitse/layout, jeg har nemmer ved at forholde mig til det når jeg kan se det på papir.

jeg vil heller bruge en masse tid på det rigtig layout fra starten, istedet for at skal lave om på anlæget efterfølgene

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Hej igen

Så har jeg endelig tid igen, arbejdet tage for meget af ens fritid, tusinde tak for dit forslag, det er en klar forbedring af mit, men jeg synes stadig at der mangel noget, jeg vil meget gerne have en lokalbanegård på en eller anden måde, måske som endestation øverst i venstre hjørne, jeg kan især godt lide skyggebanegården med vendesløjfen, jeg vil meget gerne se de forskellige lag, da jeg ikke helt kan gennemskur lagen i højre hjørne.

Hej

Som ønsket kommer der her nogle lag.
Jeg har sat nogle højder på, hvor stationen er kote 0.

Billede
Det øverste lag med stationen.

Billede
Godsbanen

Billede
Tilslutning til helix og paradestrækning

Billede
Skyggebanegården og tilslutning til helix

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hejsa

Opdagede lige at højderne ikke er gode nok mellem de forskellige lag. Sad(

Jeg foretog et par justeringer, og glemte at kontrollere højderne, men som inspiration går det nok aligevel. Cool

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Haage skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

Hej Bruno,

på en 2 sporet strækning vil sporene igennem stationen som regel være gennemgående, netop for gennemgående tog.

Rangerterræn kan du vel blot koble på i samme nivue som stationen!

Tror du vil ærge dig over ikke fra starten at få minimum 1 vendesløjfe i forbindelse med skjult banegård.

Den skjulte banegård kan du lave som 1 stor eller 2 små.

Er du interesseret kan jeg på et senere tidspunkt godt lave lidt skitse/layout for at vise hvad jeg mener.

Som HKH er inde på vil der blive plads til paradekørsel i midterste lag.

Med hensyn til adgang til drejeskive fra begge sider, er det så vidt jeg har set, ikke sådan det er i virkeligheden.

I f.eks. Aalborg var der kun tilkørsel fra en side.

Hej Ivan

Jeg vil meget gerne se dine forslag på skitse/layout, jeg har nemmer ved at forholde mig til det når jeg kan se det på papir.

jeg vil heller bruge en masse tid på det rigtig layout fra starten, istedet for at skal lave om på anlæget efterfølgene

Hej Bruno,

hvis du kikker på det layout fra HKH (Hans Kurt Hansen) så har du næsten hvad jeg mener.

Stationen har fået gennemgående spor i hovedsporene.

Nedkørselen til rangeringen vil nok gøre at remiseområdet ikke kan placeres i venstre side som foreslået. Dette kan redes ved at hæve rangerområdet op i plan med station og tilsluttes i hjørnet af det nederste perronspor, og udtræksspor yderst til venstre.

Gul spor i venstre side yderst skal nok placeres øverst, og derfor kun tilsluttes med 1 sporskifte til/med yderste spor fra station i kote -52.

På skyggebanegård er der plads til flere opstillingsspor i venstre nedre hjørne.

Ellers fint arbejde af Hans Kurt

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

Haage skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

Hej Bruno,

på en 2 sporet strækning vil sporene igennem stationen som regel være gennemgående, netop for gennemgående tog.

Rangerterræn kan du vel blot koble på i samme nivue som stationen!

Tror du vil ærge dig over ikke fra starten at få minimum 1 vendesløjfe i forbindelse med skjult banegård.

Den skjulte banegård kan du lave som 1 stor eller 2 små.

Er du interesseret kan jeg på et senere tidspunkt godt lave lidt skitse/layout for at vise hvad jeg mener.

Som HKH er inde på vil der blive plads til paradekørsel i midterste lag.

Med hensyn til adgang til drejeskive fra begge sider, er det så vidt jeg har set, ikke sådan det er i virkeligheden.

I f.eks. Aalborg var der kun tilkørsel fra en side.

Hej Ivan

Jeg vil meget gerne se dine forslag på skitse/layout, jeg har nemmer ved at forholde mig til det når jeg kan se det på papir.

jeg vil heller bruge en masse tid på det rigtig layout fra starten, istedet for at skal lave om på anlæget efterfølgene

Hej Bruno,

hvis du kikker på det layout fra HKH (Hans Kurt Hansen) så har du næsten hvad jeg mener.

Stationen har fået gennemgående spor i hovedsporene.

Nedkørselen til rangeringen vil nok gøre at remiseområdet ikke kan placeres i venstre side som foreslået. Dette kan redes ved at hæve rangerområdet op i plan med station og tilsluttes i hjørnet af det nederste perronspor, og udtræksspor yderst til venstre.

Gul spor i venstre side yderst skal nok placeres øverst, og derfor kun tilsluttes med 1 sporskifte til/med yderste spor fra station i kote -52.

På skyggebanegård er der plads til flere opstillingsspor i venstre nedre hjørne.

Ellers fint arbejde af Hans Kurt

Hej Ivan

Jeg var ikke liger vågen og havde ikke set at Hans Kurt havde ændret på banegården

Jeg vil gerne bevare godsbanegården på niveau 2, jeg kan godt lige at det er lidt "dramatisk" mes broer og tunler mm. jeg har ændret mit område til 3,0 x 1,5 meter, så har det lykkes mig at få højden mellem sporen til at passe.

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

BilledeBillede

Så har jeg lavet et grundlæggende layout, som jeg er tilfreds med, men jeg har ændret det område jeg vil anvende til 3,0 x 1,5 meter, så det lykkes at får det med som jeg ønsker, der er stadig en del tilretning og justeringer, men det er dette anlæg jeg vil lave, afstanden mellem de enkelte lag er min. 6 cm så det burde ikke være noget problem og der er ca. 30 cm over skyggebanegården så det burde også være i orden.

Der er mulig for flere spor på skyggerbanegården, hvilket vil bliver lavet og lokalbanegården er ikke helt færdig lavet.

Jeg takke Hans Kurt og Ivan for deres gode råd og vejledning, det har været en stor hjælp

Jeg modtager stadig gerne kommentarer til mit layout

  

 

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Så har jeg lavet et grundlæggende layout, som jeg er tilfreds med, men jeg har ændret det område jeg vil anvende til 3,0 x 1,5 meter, så det lykkes at får det med som jeg ønsker, der er stadig en del tilretning og justeringer, men det er dette anlæg jeg vil lave, afstanden mellem de enkelte lag er min. 6 cm så det burde ikke være noget problem og der er ca. 30 cm over skyggebanegården så det burde også være i orden.

Der er mulig for flere spor på skyggerbanegården, hvilket vil bliver lavet og lokalbanegården er ikke helt færdig lavet.

Jeg takke Hans Kurt og Ivan for deres gode råd og vejledning, det har været en stor hjælp

Jeg modtager stadig gerne kommentarer til mit layout

  

Velbekomme! Mennnnnn

Du snyder Puzzled
Når der er problemer med pladsen, udvider du bare Party

Der er en ting du skal tænke på med kørevejen til din sidebane, toget er dårligt kommet ud af hovedstationen, før det kører ind på sidebanestationen.
Du kunne evt lave en sløjfe til modsatte side, hvor du kunne køre over (bro)den østlige(højre) udkørsel fra stationen, og tilkøre sidebanestationen fra den anden side.

Din drejeskive har stadig en flaskehals, det stikspor, der løber syd for drejeskiven, kan du afkorte, så bliver der plads til en direkte forbindelse fra drejeskiven til spor 4 på stationen.

Paradesporet kunne godt have en lille bugtning ca. midt på anlægget, sporet kunne godt flyttes 5 - 10 cm ind. Der kunne være en klippetop, kanten af en sø eller der kunne løbe et lille vandløb, sådan på størrelse med Rhinen Big smile , en forhindring, man var nød til at køre uden om, kun så det ikke er helt lige.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Haage skrev:

BilledeBillede

Så har jeg lavet et grundlæggende layout, som jeg er tilfreds med, men jeg har ændret det område jeg vil anvende til 3,0 x 1,5 meter, så det lykkes at får det med som jeg ønsker, der er stadig en del tilretning og justeringer, men det er dette anlæg jeg vil lave, afstanden mellem de enkelte lag er min. 6 cm så det burde ikke være noget problem og der er ca. 30 cm over skyggebanegården så det burde også være i orden.

Der er mulig for flere spor på skyggerbanegården, hvilket vil bliver lavet og lokalbanegården er ikke helt færdig lavet.

Jeg takke Hans Kurt og Ivan for deres gode råd og vejledning, det har været en stor hjælp

Jeg modtager stadig gerne kommentarer til mit layout

Hej Bruno,

vedrørende sidebanen er der ikke langt imellem de 2 stationer. Hvis du laver 1 lang tunnel med dobbeltspor kan du veksle mellem lokomotiverne og dermed iludere en længere strækning.

Som du tegner det ser det ud til at sidebanen skal krydse de 2 hovedspor inde på stationen, er det meningen?

Godt der var noget brugbart i vores vejledning og råd.

mvh Ivan

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

Hej Bruno,

vedrørende sidebanen er der ikke langt imellem de 2 stationer. Hvis du laver 1 lang tunnel med dobbeltspor kan du veksle mellem lokomotiverne og dermed iludere en længere strækning.

Som du tegner det ser det ud til at sidebanen skal krydse de 2 hovedspor inde på stationen, er det meningen?

Godt der var noget brugbart i vores vejledning og råd.

mvh Ivan

Jeg syntes nu ikke tilslutningen er så tosset endda, han kan køre direkte ned i skyggebanegården og bytte tog for sidebanen.
Han skal så køre på hovedbanen, men det forekommer jo også i 1:1 som f.eks Regionstog der kører fra Holbæk til Slagelse, hvor de benytter strækningen Holbæk - Tølløse inden de drejer mod Slagelse.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

bqg skrev:

Haage skrev:

Så har jeg lavet et grundlæggende layout, som jeg er tilfreds med, men jeg har ændret det område jeg vil anvende til 3,0 x 1,5 meter, så det lykkes at får det med som jeg ønsker, der er stadig en del tilretning og justeringer, men det er dette anlæg jeg vil lave, afstanden mellem de enkelte lag er min. 6 cm så det burde ikke være noget problem og der er ca. 30 cm over skyggebanegården så det burde også være i orden.

Der er mulig for flere spor på skyggerbanegården, hvilket vil bliver lavet og lokalbanegården er ikke helt færdig lavet.

Jeg takke Hans Kurt og Ivan for deres gode råd og vejledning, det har været en stor hjælp

Jeg modtager stadig gerne kommentarer til mit layout

  

Velbekomme! Mennnnnn

Du snyder Puzzled
Når der er problemer med pladsen, udvider du bare Party

Der er en ting du skal tænke på med kørevejen til din sidebane, toget er dårligt kommet ud af hovedstationen, før det kører ind på sidebanestationen.
Du kunne evt lave en sløjfe til modsatte side, hvor du kunne køre over (bro)den østlige(højre) udkørsel fra stationen, og tilkøre sidebanestationen fra den anden side.

Din drejeskive har stadig en flaskehals, det stikspor, der løber syd for drejeskiven, kan du afkorte, så bliver der plads til en direkte forbindelse fra drejeskiven til spor 4 på stationen.

Paradesporet kunne godt have en lille bugtning ca. midt på anlægget, sporet kunne godt flyttes 5 - 10 cm ind. Der kunne være en klippetop, kanten af en sø eller der kunne løbe et lille vandløb, sådan på størrelse med Rhinen Big smile , en forhindring, man var nød til at køre uden om, kun så det ikke er helt lige.

Det er vel ok at snyde, når det kun er mig der bliver snydt, og jeg følger mig iøvrit ikke snyt :bigsmile:                                                                                                 

.......men nu kan jeg heller ikke udvide mere, med minder jeg laver en helt ny plan

dit forlag om en sløjfe på lokalbanen, kan jeg ikke rigtig se for mig, måske du kan forklare det lidt nærmer Steve

 

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

Haage skrev:

BilledeBillede

Så har jeg lavet et grundlæggende layout, som jeg er tilfreds med, men jeg har ændret det område jeg vil anvende til 3,0 x 1,5 meter, så det lykkes at får det med som jeg ønsker, der er stadig en del tilretning og justeringer, men det er dette anlæg jeg vil lave, afstanden mellem de enkelte lag er min. 6 cm så det burde ikke være noget problem og der er ca. 30 cm over skyggebanegården så det burde også være i orden.

Der er mulig for flere spor på skyggerbanegården, hvilket vil bliver lavet og lokalbanegården er ikke helt færdig lavet.

Jeg takke Hans Kurt og Ivan for deres gode råd og vejledning, det har været en stor hjælp

Jeg modtager stadig gerne kommentarer til mit layout

Hej Bruno,

vedrørende sidebanen er der ikke langt imellem de 2 stationer. Hvis du laver 1 lang tunnel med dobbeltspor kan du veksle mellem lokomotiverne og dermed iludere en længere strækning.

Som du tegner det ser det ud til at sidebanen skal krydse de 2 hovedspor inde på stationen, er det meningen?

Godt der var noget brugbart i vores vejledning og råd.

mvh Ivan

Det er tit et kompromis, mellem hvad der kan lade sig gøre og hvad man gerne vil, jeg vil godt have haft at lokalbanen fik sin egen perron på hovedbanegården, men synes ikke rigtig det kan lade sig gøre, jeg har også overvejet at lade lokalbanen bruge nedkørslen til godsbanegården, og så fortsætte vensterom og op igen, men så bliver stigningen alt for stor for at komme fri af de underligende spor

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Det er vel ok at snyde, når det kun er mig der bliver snydt, og jeg følger mig iøvrit ikke snyt :bigsmile:                                                                                                 

.......men nu kan jeg heller ikke udvide mere, med minder jeg laver en helt ny plan

dit forlag om en sløjfe på lokalbanen, kan jeg ikke rigtig se for mig, måske du kan forklare det lidt nærmer Steve

Det jeg mener er, i stedet for at køre direkte til lokalstationen, kan du køre forbi til højre kant, hvor du vender og dermed tilkører stationen fra modsatte side. Det kunne køre på kanten af bjerget, med nogle korte tunneller på vej op evt med en bro over hovedsporet.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Så har jeg lavet et par "små ændringer" så nu er det nok ved at være til tilat købe en halv tømmerhandel og komme igang

Billede

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Haage skrev:

Så har jeg lavet et par "små ændringer" så nu er det nok ved at være til tilat købe en halv tømmerhandel og komme igang

Tror du det er nok med en halv tømmerhandel? Big smile
Jeg tror der skal et par skinner til også.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

bqg skrev:

Haage skrev:

Så har jeg lavet et par "små ændringer" så nu er det nok ved at være til tilat købe en halv tømmerhandel og komme igang

Tror du det er nok med en halv tømmerhandel? Big smile
Jeg tror der skal et par skinner til også.

Et par skinner, er det ikke lige lidt nok :p  Party

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Haage

Frederikshavn

Indlæg: 87

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

bqg skrev:

Haage skrev:

Så har jeg lavet et par "små ændringer" så nu er det nok ved at være til tilat købe en halv tømmerhandel og komme igang

Tror du det er nok med en halv tømmerhandel? Big smile
Jeg tror der skal et par skinner til også.

Et par skinner, er det ikke lige lidt nok :p  Party

Et par skinner skulle være nok, resten har jeg Big smile Big smile

__________________

Venlig hilsen Bruno

Spor N

Ikke nogen bestemt epoke

Ikke noget bestem mærke

Ikke noget bestemt lland

Digital

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.