hej søger hjælp til desig af model bane rummet er 5*14 m og i den af de 14 m lane vægge er en i nederste højre hjørne 120cm fra enden. vil kører rocoline uden ballast. og kunne godt tænke mig en stor st og måske et par mindre perron spor skal gerne være over 200cm. der mår osse gerne være et stører gods areal og måske små side bare med og savværk og farbrik eller havn måske. håber nogen vil hjælpe og undskyld skrive måden men skole har ikke være min stærke side
ansøning om hjælp til modelbane samlet rumareal 5*14m.
Skrevet af Daniel9382

Himmerlandsbanerne
Suldrup
Hej Daniel, noget i retning af nedenstående, kan det bruges?
http://www.sporskiftet.dk/forum/klar-til-bygge-anl%C3%A6g
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Daniel9382
tylstrup
ja meget kunne du være intraseret i og hjælpe med layout?
:)
cbt
Hej Daniel
Hvis jeg havde sådan et dejligt aflangt rum til rådighed (er det uden skråvægge ?), så ville jeg bygge et anlæg op ved hjælp af Fremo-moduler.
Så kan man tage sit anlæg med ud at "lege" sammen med andre, man kan eventuelt "møblere" rundt på det for variationens skyld, og hvis man skal flytte engang, så er det let at pakke sammen og stille op et andet sted, eventuelt i en anden form. Og skulle man blive træt af sine Fremo-moduler engang, så kan de sikkert sagtens sælges til andre Fremo-fans, og så kan man gå igang med at bygge et nyt Fremo-anlæg op efter de nye idéer, som man eventuelt har fået i mellemtiden. Der er jo nok dem, der har oplevet, at efter de i 10 har bygget på deres stationære anlæg, enten skal til at flytte, eller blot er blevet træt af deres anlæg, og skal det hele brækkes ned, en stor del af investeringen i landskab og træ til understel m.m. er lige til skraldespanden.
Hvis du har højt til loftet, så kunne du måske endda bygge et anlæg i to etager - ikke niveauer, men "ægte" etager - det er åbenbart udbredt i USA (?). Se eventuelt denne tråd.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.