Låst

Picture

kims

Indlæg: 50

PB  Blog

CRM og CRS

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Det er da dejligt de er kommet - men var det ikke meningen at 3602 også skulle komme? Den er jo interessant "på grænsen" til epoke IV som forsøgsstyrevogn:

http://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?Aar=1941&VognID=1539 / http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1941&litra=CRS&typenr=

Mvh,

Peter

(Varerne er så kommet fra F2010 - fint nok, men så har de vel vidst i et stykke tid at de ville gå konkurs....)

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Nu fåes CRM og CRS vognene osse hos SMT-Modeltog. Gå ind og se de flotte vogne på deres hjemmeside. www.smtmodeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Inde på den nye hjemmeside, kan man nu se hvilke forhandlere der vil have de nye produkter;

http://www.f2010.dk/forhandlere

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Man må da lige love for, at det er udvalgte forhandlere, bare 3 stk. er blevet udvalgt på Sjælland. 2 i Københavns området og 1 i Høng. Jeg vil jo mene at hvis der skal gang i forretningen igen, så må produkterne ud til en bredere forhandlerkreds.

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.106

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Alex.

Alex skrev:
Man må da lige love for, at det er udvalgte forhandlere, bare 3 stk. er blevet udvalgt på Sjælland. 2 i Københavns området og 1 i Høng.

Jeg tror ikke, F2010 har "udvalgt" forhandlere. Jeg tror snarere, at forhandlere har valgt F2010 fra.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

peterw skrev:

(Varerne er så kommet fra F2010 - fint nok, men så har de vel vidst i et stykke tid at de ville gå konkurs....)

Det ligner da Hobbytrade æsker med et F2010 klistermærke over.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.106

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Peter.

pejft skrev:
Det ligner da Hobbytrade æsker med et F2010 klistermærke over.

Det er det ikke: F2010 er trykt direkte på æsken, ingen klistermærker her.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

OK, jeg havde ikke lige set det fra den vinkel. Når jeg tænker mig om, ville jeg nok også som forhandler overveje om projektet F2010 holder vand.

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

"Det ligner da Hobbytrade æsker med et F2010 klistermærke over"

Æskerne er fuldstændig mage til de tidligere Hobbytrade-æsker, blot er "Hobbytrade" ændret til "F 2010" Men det er nye æsker, ikke noget med klistermærker .....

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Alex.

Alex skrev:
Man må da lige love for, at det er udvalgte forhandlere, bare 3 stk. er blevet udvalgt på Sjælland. 2 i Københavns området og 1 i Høng.

Jeg tror ikke, F2010 har "udvalgt" forhandlere. Jeg tror snarere, at forhandlere har valgt F2010 fra.

 

På Taastrup Togkælder/ Spor 23´s hjemmeside står der også, at varerene afhentes (i Fredericia). Sikkert fordi de - og øvrige forhandlere - nok ikke tør betale forud og F 2010 vil/kan ikke give kredit, ikke engang et par dage!

Men tænk at forhandlerne selv skal begive sig til producenten for at købe sine varer, det lyder jo helt skørt - og meget dyrt (arbejdstimer, transport ....)! 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Aller først vil jeg sige at jeg er en af de mange, der absolut ingenting ved.

Men som forbrugere skal vi vist ikke have alle disse her spekulationer, og bare være glade for at modellerne er dukket op, og at det ser ud til at der også kommer en F-maskine og en IKA-kølevogn i forskellige udgaver.

At ikke alle forhandlerne har produkterne må der være nogen grunde til, men disse grunde vedkommer ikke os som købere. Dette er der andre der evt. tager sig af.

Vi ved vist også godt hvad alternativet til alt dette her er. Det er nemlig absolut ingenting!

At det er virkelig flotte modeller, kan man forvisse sig om ved at se  et foto af CRS-styrevognen inde hos lillesøsteren til forummet her;

http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=2783

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.106

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Claus.

Skovsøekspressen skrev:
Men som forbrugere skal vi vist ikke have alle disse her spekulationer, og bare være glade for at modellerne er dukket op, og at det ser ud til at der også kommer en F-maskine og en IKA-kølevogn i forskellige udgaver.

At ikke alle forhandlerne har produkterne må der være nogen grunde til, men disse grunde vedkommer ikke os som købere. Dette er der andre der evt. tager sig af.

Det kan godt være, det ikke interesserer dig - men det interesserer en del af os andre: Hvorfor må vi ikke debattere det?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

U ha da, mener bestemt ikke at det ikke skal debatteres. 

Det hele ville absolut blive kedeligere, hvis vi alle sammen generelt mente det samme. Forummet her er jo en slags "moderne forsamlingshus"  Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Claus.

Skovsøekspressen skrev:
Men som forbrugere skal vi vist ikke have alle disse her spekulationer, og bare være glade for at modellerne er dukket op, og at det ser ud til at der også kommer en F-maskine og en IKA-kølevogn i forskellige udgaver.

At ikke alle forhandlerne har produkterne må der være nogen grunde til, men disse grunde vedkommer ikke os som købere. Dette er der andre der evt. tager sig af.

Det kan godt være, det ikke interesserer dig - men det interesserer en del af os andre: Hvorfor må vi ikke debattere det?

Det kan det også sagtens Lars Skjærlund! Der, hvor du desværre ikke lever op til dit ansvar som webmaster, er når omtalte firmas ejere udråbes til "konkursryttere" og det der er værre! Det er rigtig dårlig stil, og dét ved du også godt. Du efterlyser igen og igen, webetikette blandt brugerne her på stedet, men har åbenbart ikke nogen selv. Skriv om vognene, deres fordel, ulemper, køregenskaber ol. og være så i øvrigt glad over at både F´en er på vej, og sandelig også IKA/Ics vognene. I øvrigt kan alle jer, der synes det er meningen med selve tilværelsen, at vide hvad der reelt er bag firmaet F2010, via f2010.dk faktisk skrive til folkene bag, og måske få et svar, hvem ved? PS. Claus/Skovsøekspressen har fuldstændig ret i det han skriver, og har bestemt intet at undskylde!
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Vis jeg mener at de er konkursryttere, må jeg så ikke skrive det? Det er min ærlige mening og den kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor Lars skulle stå til ansvar for, eller slette det jeg skrev. Det er min mening, min mening alene og den kommer fra mig, det er du vel ikke i tvivl om. Jeg er ikke volsom fasineret af folk der planlagt lader virksomheder gå konkurs for egen vindings skyld, nok fordi jeg selv har tabt penge ved at stole på sådanne konkursryttere.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

Jeg synes det er et uheldigt ordvalg at kalde nogen for konkursryttere, med mindre du virkelig har noget at have det i? Du skal ikke bilde mig ind, at det tidligere Hobbytrade spekulerede i at gå konkurs, blot for at starte noget nyt. Alle som driver virksomhed, kan blive ramt af konkursbegæring, fordi de er havnet i en situation, hvor forventede indtægter udebliver, f.eks. pga. en underleverandør ikke kan leve op til en kontrakt.

Jeg skal understrege, at jeg ikke kender den direkte årsag til HT's konkurs, jeg siger bare at de fleste som har en virksomhed, og som knokler en vis del ud af bukserne for at overleve, næppe spekulerer i at blot åbne i et nyt selskab. 

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

okhansen skrev:

Jeg synes det er et uheldigt ordvalg at kalde nogen for konkursryttere, med mindre du virkelig har noget at have det i? Du skal ikke bilde mig ind, at det tidligere Hobbytrade spekulerede i at gå konkurs, blot for at starte noget nyt. Alle som driver virksomhed, kan blive ramt af konkursbegæring, fordi de er havnet i en situation, hvor forventede indtægter udebliver, f.eks. pga. en underleverandør ikke kan leve op til en kontrakt.

Jeg skal understrege, at jeg ikke kender den direkte årsag til HT's konkurs, jeg siger bare at de fleste som har en virksomhed, og som knokler en vis del ud af bukserne for at overleve, næppe spekulerer i at blot åbne i et nyt selskab. 

Netop det forhold, at ingen (eller kun en meget begrænset inderkreds) ved hvad der præcist foregår, får snakken til at gå.

Jeg ved lige så lidt som de fleste, men for at vi forstår det samme ved begrebet konkursrytteri i al almindelighed (hvis det altså er så almindeligt) følger her en forklaring - uden at forholde mig til hvad der foregår rundt omkring i modelbaneverdenen:

Citat:

konkursrytteri, bevidst misbrug af den begrænsede hæftelse i aktie- og anpartsselskaber for gennem en konkurs at befri en virksomhed for gæld for derefter at videreføre den samme virksomhed i et nyt selskab. Hvis det ved en selskabsstiftelse har været planlagt senere at begå konkursrytteri, er det strafbart som bedrageri over for kreditorerne. At sælge en virksomheds aktiver inden en konkurs til underpriser til et nyt selskab kan være strafbart som skyldnersvig.

Se også http://da.wikipedia.org/wiki/Konkursrytteri

 

__________________

Svend

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.106

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Bent.

Bent_P skrev:
Vis jeg mener at de er konkursryttere, må jeg så ikke skrive det? Det er min ærlige mening og den kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor Lars skulle stå til ansvar for, eller slette det jeg skrev. Det er min mening, min mening alene og den kommer fra mig, det er du vel ikke i tvivl om.

Ja, jeg forstår det heller ikke: Jeg har også modtaget en del private henvendelser, hvor jeg bliver svinet til og folk insinuerer, at det er mit ansvar det hele.

Når man går konkurs to gange på under et år og alligevel starter op en tredie gang med de samme varer og det samme koncept, er det da nærliggende i det mindste at tænke tanken om konkursrytteri. Bemærk venligst, at jeg ikke har sagt, der er tale om konkursrytteri - jeg har kun sagt, at tanken er nærliggende, når man tager omstændighederne i betragtning. Og du skrev jo da også, at det "grænser til konkursrytteri" - ikke, at der direkte var tale om samme.

Det synes som om, man kun skal tage hensyn til brdr. Pedersen, fordi vi gerne vil have deres dejlige modeller: Og så lader folkestemningen ellers hånt om de mennesker, der taber mange penge, hver gang brødrene lader et selskab gå konkurs.

Er det slet ikke synd for dem?

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Der er til hver en tid, en gældende lovgivning mht. at drive selskaber i Danmark. Selskabsloven må kunne findes på nettet. Hvis der skal laves ændringer i den, må det være op til den lovgivende magt, altså det politiske system.

Mht. konkurser generelt (siger utrykkeligt "generelt", udtaler mig ikke om den aktuelle sag, da jeg ikke ved noget), så ligger det i luften at der er nogen der taber penge på det, eller har noget i klemme på det, desværre. Her træder retssystemet så til. 

Mvh

Claus 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Alex.

Alex skrev:
Man må da lige love for, at det er udvalgte forhandlere, bare 3 stk. er blevet udvalgt på Sjælland. 2 i Københavns området og 1 i Høng.

Jeg tror ikke, F2010 har "udvalgt" forhandlere. Jeg tror snarere, at forhandlere har valgt F2010 fra.

Endnu en af dine besynderlige antagelser, Lars. Måske Finn Lekbo vil kommentere på dette, han er jo på listen og skriver jævntligt her på sporskiftet. En tvist til din "teori" Lars er, at undertegnede fornylig i en kendt mj forretning fik indehaverens utvetydige holdning til hobbytrades konkurs. "jo, jo, de er konkursryttere i det firma", som han udtrykte det. Ikke desto mindre er pågældende forretning på forhandlerlisten. Moral er godt...
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Citat.

Man siger at Jeppe drikker, men ingen siger hvorfor Jeppe drikker. Tænk på det.

MVH Kurt

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Bent_P skrev:

Vis jeg mener at de er konkursryttere, må jeg så ikke skrive det? Det er min ærlige mening og den kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor Lars skulle stå til ansvar for, eller slette det jeg skrev. Det er min mening, min mening alene og den kommer fra mig, det er du vel ikke i tvivl om. Jeg er ikke volsom fasineret af folk der planlagt lader virksomheder gå konkurs for egen vindings skyld, nok fordi jeg selv har tabt penge ved at stole på sådanne konkursryttere.

Hvorfra ved du at der præcis er tale om konkursrytteri? Det er mit spørgsmål kort og godt!
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Bent.

Bent_P skrev:
Vis jeg mener at de er konkursryttere, må jeg så ikke skrive det? Det er min ærlige mening og den kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor Lars skulle stå til ansvar for, eller slette det jeg skrev. Det er min mening, min mening alene og den kommer fra mig, det er du vel ikke i tvivl om.

Ja, jeg forstår det heller ikke: Jeg har også modtaget en del private henvendelser, hvor jeg bliver svinet til og folk insinuerer, at det er mit ansvar det hele.

Når man går konkurs to gange på under et år og alligevel starter op en tredie gang med de samme varer og det samme koncept, er det da nærliggende i det mindste at tænke tanken om konkursrytteri. Bemærk venligst, at jeg ikke har sagt, der er tale om konkursrytteri - jeg har kun sagt, at tanken er nærliggende, når man tager omstændighederne i betragtning. Og du skrev jo da også, at det "grænser til konkursrytteri" - ikke, at der direkte var tale om samme.

Det synes som om, man kun skal tage hensyn til brdr. Pedersen, fordi vi gerne vil have deres dejlige modeller: Og så lader folkestemningen ellers hånt om de mennesker, der taber mange penge, hver gang brødrene lader et selskab gå konkurs.

Er det slet ikke synd for dem?

Lars hold dig til fakta. Bents indlæg er ikke til at tage fejl af, men i Danmark er man altså uskyldig indtil det modsatte er bevist ! Når det er sagt vil jeg mene du ikke har fattet en "bønne" af problematikken i tråden hér, og andre tråde for den sags skyld. Det handler ikke om hvem det er synd for eller ej. Det handler om, at det du kalder DEBAT, nu er blevet til en HETZ. Ganske simpelt! Vi er ude skriverier om at mærkaterne nu er påført før eller efter, at vognemballagen har været gennem firefarve rotationen. A´hvad? Hvis F2010-drengene klasker sig på lårene af grin, da man må formode, at de læser med her på sidelinien, kan jeg godt forstå det.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Jan, inden du får hisset dig godt og grundigt op, så kan jeg jo spørge dig, hvorfra du ved det ikke er konkursrytteri? Så vit jeg er informeret handler konkursrytteri om at lade en virksomhed gå konkurs for at starte en ny der udfører samme arbejde, det synnes jeg at det lingne, når man inden en måned efter ens virksomhed er gået konkurs har gang i den næste, der arbejder med samme type produkter, og som sågar stolt henviser til den lukkede virksomhed.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.106

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Jan.

Jan Nøhrgaard skrev:
Endnu en af dine besynderlige antagelser, Lars.

Det er bestemt ikke nogen antagelse - nu er det dig, der slynger om dig med løse påstande: Jeg vil af diskretionshensyn ikke nævne navne, men jeg har talt med flere forhandlere, der ikke tør handle med F2010, bl.a. fordi de på nuværende tidspunkt har tabt for mange penge på det hidtige samarbejde. Mere præcist har jeg bl.a. spurgt min faste forhandler, om jeg kunne købe CRM vogne hos dem, men det ville de ikke og foreslog i stedet, jeg købte dem et andet sted. Den pågældende forhandler har tidligere været en meget stor Hobbytrade forhandler.

Jeg har i øvrigt købt samtlige vogne og synes, de er meget flotte.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Jan.

Jan Nøhrgaard skrev:
Endnu en af dine besynderlige antagelser, Lars.

Det er bestemt ikke nogen antagelse - nu er det dig, der slynger om dig med løse påstande: Jeg vil af diskretionshensyn ikke nævne navne, men jeg har talt med flere forhandlere, der ikke tør handle med F2010, bl.a. fordi de på nuværende tidspunkt har tabt for mange penge på det hidtige samarbejde. Mere præcist har jeg bl.a. spurgt min faste forhandler, om jeg kunne købe CRM vogne hos dem, men det ville de ikke og foreslog i stedet, jeg købte dem et andet sted. Den pågældende forhandler har tidligere været en meget stor Hobbytrade forhandler.

Jeg har i øvrigt købt samtlige vogne og synes, de er meget flotte.

Ok, men det er ikke det du har skrevet: Du har skrevet "jeg tror" ikke "jeg ved". En vigtig pointe! Jeg har hørt samme "overvejelser" fra en større forhandler, der vil se tiden an mht F2010. Han var lidt usikker disse "hurtige kinesiske produktioner", som han udtrykte det, specielt i forhold til F-maskinen. Glædeligt at vognene lever op til forventningerne. Jeg regner da bestemt med at jeg selv skal have IKA-vognene, når de forhåbentlig engang kommer i handelen.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Bent_P skrev:

Jan, inden du får hisset dig godt og grundigt op, så kan jeg jo spørge dig, hvorfra du ved det ikke er konkursrytteri? Så vit jeg er informeret handler konkursrytteri om at lade en virksomhed gå konkurs for at starte en ny der udfører samme arbejde, det synnes jeg at det lingne, når man inden en måned efter ens virksomhed er gået konkurs har gang i den næste, der arbejder med samme type produkter, og som sågar stolt henviser til den lukkede virksomhed.

Jeg har hverken ytret mig om det ene eller andet i forhold til hobbytrade/F2010. Det må en dommer evt afgøre. Svar venligst på mit spørgsmål: Hvorfra ved du at der er tale om konkursrytteri? Det er jo en påstand du fremkommer med igen og igen. Det må derfor være rimeligt at du underbygger den.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Viklen del af "når man inden en måned efter ens virksomhed er gået konkurs har gang i den næste, der arbejder med samme type produkter, og som sågar stolt henviser til den lukkede virksomhed" er det du ikke forstår?
__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Der er åbenbart mange følelser blandet ind i denne debat (for øvrigt har jeg med største glæde og fornøjelse anskaffet mig et par eksemplarer af seneste CRM og CRS-frembringelser), men jeg vil tillade mig at gentage mig selv:

Citat:

konkursrytteri, bevidst misbrug af den begrænsede hæftelse i aktie- og anpartsselskaber for gennem en konkurs at befri en virksomhed for gæld for derefter at videreføre den samme virksomhed i et nyt selskab. Hvis det ved en selskabsstiftelse har været planlagt senere at begå konkursrytteri, er det strafbart som bedrageri over for kreditorerne. At sælge en virksomheds aktiver inden en konkurs til underpriser til et nyt selskab kan være strafbart som skyldnersvig.

Se også http://da.wikipedia.org/wiki/Konkursrytteri

 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Finn Lekbo

Selvstændig

Indlæg: 117

PB

Det er vist på tide at fortælle lidt om sammenhænget med Hobbytrade og F2010, det ligger sådan at HT fik en masse tæsk for deres S-maskine og deres partnerskab med slipsedrengene fra ESU,hvilket drejede sig om et pænt beløb, dette giver selvsagt  et hul i kassen; for at imødekomme kundernes ønsker om fremtidige annoncerde modeller,bliver der forespurgt nogle forhandlere om de vil deltage i financiering af div. modeller, herunder F-maskinen, som de fleste ved bestilte undertegnede 100 stk. for hjælp til projektet, det viste sig dog hurtigt at der var en idialist der skød alle pengene ind i F-maskinen, i et firma kaldet F2010, (som årstal). Vedkommende har så altså løftet Cr projektet på samme måde, og det skal han da have "så møj mange tak for".

__________________

Bedste Futhilsen

Like 1 kan lide
Top

Picture

märklintossen

Indlæg: 184

PB

Finn Lekbo skrev:

Det er vist på tide at fortælle lidt om sammenhænget med Hobbytrade og F2010, det ligger sådan at HT fik en masse tæsk for deres S-maskine og deres partnerskab med slipsedrengene fra ESU,hvilket drejede sig om et pænt beløb, dette giver selvsagt  et hul i kassen; for at imødekomme kundernes ønsker om fremtidige annoncerde modeller,bliver der forespurgt nogle forhandlere om de vil deltage i financiering af div. modeller, herunder F-maskinen, som de fleste ved bestilte undertegnede 100 stk. for hjælp til projektet, det viste sig dog hurtigt at der var en idialist der skød alle pengene ind i F-maskinen, i et firma kaldet F2010, (som årstal). Vedkommende har så altså løftet Cr projektet på samme måde, og det skal han da have "så møj mange tak for".

Hej Finn.

Rart endelig med noget fornuftig viden i denne sag. Så kan det være vi kan slippe for at høre på mistænkeliggørelsen af personerne bag fremover. Jeg har nu aldrig troet der var skumle bagtanker med det der er sket, det er der simpelthen bare ikke penge nok til i produktion af modeltog herhjemme. Jeg er overbevist om at folkene bag fortsætter fordi de brænder for sagen, ikke fordi de har et ønske om at blive millionærer på uærlig vis.

__________________

Hilsen

Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk

Like 1 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

Finn Lekbo skrev:

Det er vist på tide at fortælle lidt om sammenhænget med Hobbytrade og F2010, det ligger sådan at HT fik en masse tæsk for deres S-maskine og deres partnerskab med slipsedrengene fra ESU,hvilket drejede sig om et pænt beløb, dette giver selvsagt  et hul i kassen; for at imødekomme kundernes ønsker om fremtidige annoncerde modeller,bliver der forespurgt nogle forhandlere om de vil deltage i financiering af div. modeller, herunder F-maskinen, som de fleste ved bestilte undertegnede 100 stk. for hjælp til projektet, det viste sig dog hurtigt at der var en idialist der skød alle pengene ind i F-maskinen, i et firma kaldet F2010, (som årstal). Vedkommende har så altså løftet Cr projektet på samme måde, og det skal han da have "så møj mange tak for".

Ja det er helt sikkert, også møj mange tak fra mig Wink glæder mig nemlig til den F maskine kommer, måske der skal en O maskine til også? (Felix team) den er jeg også vild med Wink
__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

modeljernbane skrev:

Citat.

Man siger at Jeppe drikker, men ingen siger hvorfor Jeppe drikker. Tænk på det.

MVH Kurt

Meget off-topic, men bare for lige at skyde denne fortærskede talemåde ned: Jeppe drak, fordi han var traumatiseret soldat fra svenskerkrigene (han havde fået granatchok - eller på moderne jysk: PTSD = post traumatisk stress syndrom, ligesom nogle af soldaterne, der har været udstationeret i bl.a. Afghanistan) - og ikke mindst også fordi han var gift med Rasmine!!!

Men det har jo ikke ret meget med fut at gøre, så tilbage til emnet...

Iøvrigt tak til Finn Lekbo, for at bringe lidt fakta ind i debatten, som indtil videre mestendels har været præget af alt andet end viden  Wink

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 1 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

cbt skrev:
Iøvrigt tak til Finn Lekbo, for at bringe lidt fakta ind i debatten, som indtil videre mestendels har været præget af alt andet end viden  Wink

Er Finn Lekbos indlæg fakta eller er det i virkeligheden også mere præget af følelser og holdninger? Bl.a. omtaler han ESU som "slipsedrengene"? Det gør det for mig ikke til beskrivende fakta men til en historie baseret på egne holdninger til ESU, Hobbytrade og den nye pengebagmand.

Hvis Hobbytrade (det første selskab, der gik konkurs) tabte penge på partnerskabet med ESU, må det være fordi de skyldte ESU penge, og gæld skal som bekendt betales. Når Hobbytrade (det andet selskab, som blev taget underkonkursbehandling i marts) blev taget under konkursbehandling, må det være fordi, man ikke har betalt hver sit.

Når man som forretningsmand lægger aktiviteter i forskellige selskaber gør man det for at beskytte sine egne interesser og værdier. Bagmændene bag Hobbytrade/F2010/Hobbytrade Scandinavia m.m. har placeret værdierne (CRM, F-maskine m.m.) i F2010 for at beskytte disse værdier mod en konkurs eller tab i et andet forbundet selskab / aktivitet.

Modeljernbanebranchen er ikke velgørende eller almentnyttig. Der er penge involveret, og når man ikke betaler sin gæld, går man konkurs, og samarbejdspartnere taber penge.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Bent_P skrev:
Viklen del af "når man inden en måned efter ens virksomhed er gået konkurs har gang i den næste, der arbejder med samme type produkter, og som sågar stolt henviser til den lukkede virksomhed" er det du ikke forstår?
Nu har Finn Lekbo fortalt lidt om F2010 og om hvordan tingene hænger sammen, omend "slipsedrengene" er et uheldigt ordvalg, som det også bemærkes andetsteds. Men tak alligevel. Mit spørgsmål er vel næppe til at misforstå: Hvorfra ved du at der er tale om konkursrytteri? Eller skyldnersvig, som det hedder i fagsproget. Hvorfra ved du det? Til din orientering har finansrådgiver Kim Valentin fra Finanshuset, lige fået en "begmand" på 45.500 kr for injurier. En lillebitte sætning, som altså udløste en "huskekage". Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke på en iPad, men det står på eb.dk. Altså, hvorfra ved du at der i F2010s tilfælde er tale om konkursrytteri?
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Hvad synes Lars Skjærlund om "debatten" og den drejning, den har taget indtil videre? Den ligner mere og mere den berømte fjer, der blev til fem høns, ikke sandt? Eller med andre ord: total ligegyldig og værdiløs!
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

pejft skrev:

cbt skrev:
Iøvrigt tak til Finn Lekbo, for at bringe lidt fakta ind i debatten, som indtil videre mestendels har været præget af alt andet end viden  Wink

Er Finn Lekbos indlæg fakta eller er det i virkeligheden også mere præget af følelser og holdninger? Bl.a. omtaler han ESU som "slipsedrengene"? Det gør det for mig ikke til beskrivende fakta men til en historie baseret på egne holdninger til ESU, Hobbytrade og den nye pengebagmand.

Hvis Hobbytrade (det første selskab, der gik konkurs) tabte penge på partnerskabet med ESU, må det være fordi de skyldte ESU penge, og gæld skal som bekendt betales. Når Hobbytrade (det andet selskab, som blev taget underkonkursbehandling i marts) blev taget under konkursbehandling, må det være fordi, man ikke har betalt hver sit.

Når man som forretningsmand lægger aktiviteter i forskellige selskaber gør man det for at beskytte sine egne interesser og værdier. Bagmændene bag Hobbytrade/F2010/Hobbytrade Scandinavia m.m. har placeret værdierne (CRM, F-maskine m.m.) i F2010 for at beskytte disse værdier mod en konkurs eller tab i et andet forbundet selskab / aktivitet.

Modeljernbanebranchen er ikke velgørende eller almentnyttig. Der er penge involveret, og når man ikke betaler sin gæld, går man konkurs, og samarbejdspartnere taber penge.

pejft skrev:

cbt skrev:
Iøvrigt tak til Finn Lekbo, for at bringe lidt fakta ind i debatten, som indtil videre mestendels har været præget af alt andet end viden  Wink

Er Finn Lekbos indlæg fakta eller er det i virkeligheden også mere præget af følelser og holdninger? Bl.a. omtaler han ESU som "slipsedrengene"? Det gør det for mig ikke til beskrivende fakta men til en historie baseret på egne holdninger til ESU, Hobbytrade og den nye pengebagmand.

Hvis Hobbytrade (det første selskab, der gik konkurs) tabte penge på partnerskabet med ESU, må det være fordi de skyldte ESU penge, og gæld skal som bekendt betales. Når Hobbytrade (det andet selskab, som blev taget underkonkursbehandling i marts) blev taget under konkursbehandling, må det være fordi, man ikke har betalt hver sit.

Når man som forretningsmand lægger aktiviteter i forskellige selskaber gør man det for at beskytte sine egne interesser og værdier. Bagmændene bag Hobbytrade/F2010/Hobbytrade Scandinavia m.m. har placeret værdierne (CRM, F-maskine m.m.) i F2010 for at beskytte disse værdier mod en konkurs eller tab i et andet forbundet selskab / aktivitet.

Modeljernbanebranchen er ikke velgørende eller almentnyttig. Der er penge involveret, og når man ikke betaler sin gæld, går man konkurs, og samarbejdspartnere taber penge.

 

Hvad er det egnetlig du ved?

Jeg kan ikke se andet end absurde indicier ogm lommefilosofi i dette indlæg. 

Det er noget af det mest frastødende jeg længe har set på dette forum. 

Jeg syntes du skulle forklare, siden du er så godt informeret. Hvem skylder hvem penge?

Jeg syntes du trækker en dom ned over nogle folk, der har drevet virksomhed, uden du kender de nøjagtige detaljer for den konkurs.

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.106

PB  Blog  Hjemmeside

Jan Nøhrgaard skrev:
Hvorfra ved du at der er tale om konkursrytteri? Eller skyldnersvig, som det hedder i fagsproget.

  1. Konkursrytteri og skyldnersvig er to meget forskellige ting - jvf. ovenstående citat fra Wikipedia.
  2. Hvor har du konkret set, at nogen har erklæret, at der er tale om konkursrytteri? 
__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

CaBrag

Pensionist

Indlæg: 214

PB  Hjemmeside

Skovsøekspressen skrev:

U ha da, mener bestemt ikke at det ikke skal debatteres. 

Det hele ville absolut blive kedeligere, hvis vi alle sammen generelt mente det samme. Forummet her er jo en slags "moderne forsamlingshus"  Wink

Mvh

Claus

Nu må I have mig undskyldt. Det er blevet et værre sladdersted. Man skriver om noget man absolut ikke har en skid forstand på.

Mvh.

 

Carl

Like 1 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

CTB.

Jeg skal da med glæde fortælle dig hvad jeg mener med at man siger at Jeppe drikker. Der med menes at HT gik konkurs men ingen siger hvorfor det skete. Det kan jo have sine grunde.

MVH Kurt

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tonny Pedersen

Håndformer

Næstved

Indlæg: 348

PB

Hej

Og det er næsten alle tråde som på den ene eller anden måde udvikler sig til en stor børnehave.

Tonny

Like 3 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Jan, vi har forskellige meninger og holdninger. Vis du mener at det er okay 2 gange at gå konkurs med en virksomhed der fremstiller modeltog, for hurtigt at starte en ny op der laver præcist det samme, ja så har vi ikke samme opfattelse af, hvordan sund forretning drives og hvad der tangerer tll konkursrytteri. Skal vi ikke bare blive enige om det?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

märklintossen

Indlæg: 184

PB

pejft skrev:

cbt skrev:
Iøvrigt tak til Finn Lekbo, for at bringe lidt fakta ind i debatten, som indtil videre mestendels har været præget af alt andet end viden  Wink

Er Finn Lekbos indlæg fakta eller er det i virkeligheden også mere præget af følelser og holdninger? Bl.a. omtaler han ESU som "slipsedrengene"? Det gør det for mig ikke til beskrivende fakta men til en historie baseret på egne holdninger til ESU, Hobbytrade og den nye pengebagmand.

Hvis Hobbytrade (det første selskab, der gik konkurs) tabte penge på partnerskabet med ESU, må det være fordi de skyldte ESU penge, og gæld skal som bekendt betales. Når Hobbytrade (det andet selskab, som blev taget underkonkursbehandling i marts) blev taget under konkursbehandling, må det være fordi, man ikke har betalt hver sit.

Når man som forretningsmand lægger aktiviteter i forskellige selskaber gør man det for at beskytte sine egne interesser og værdier. Bagmændene bag Hobbytrade/F2010/Hobbytrade Scandinavia m.m. har placeret værdierne (CRM, F-maskine m.m.) i F2010 for at beskytte disse værdier mod en konkurs eller tab i et andet forbundet selskab / aktivitet.

Modeljernbanebranchen er ikke velgørende eller almentnyttig. Der er penge involveret, og når man ikke betaler sin gæld, går man konkurs, og samarbejdspartnere taber penge.

Det stopper aldrig... Kværulanter vil der altid være. Det er så nemt at score nogle billige point ved at spille klog herinde...

__________________

Hilsen

Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Bent_P skrev:

Jan, vi har forskellige meninger og holdninger. Vis du mener at det er okay 2 gange at gå konkurs med en virksomhed der fremstiller modeltog, for hurtigt at starte en ny op der laver præcist det samme, ja så har vi ikke samme opfattelse af, hvordan sund forretning drives og hvad der tangerer tll konkursrytteri. Skal vi ikke bare blive enige om det?

Jeg vil gerne vide hvordan du mener det er konkursrytteri. Såvidt jeg ved så er konkursrytteri at man overfører penge fra et firma til et andet for at lade det første gå ned og dernæst starter et nyt for at køre videre.

Hvordan ved du at årsagen til den første konkurs skyldes at man har slagtet et firma og hvor meget er blevet overført fra det første?

Desuden findes der stort set kun en leverandør i Kina til Hobbytrade. Tror du virkelig kineserne vil arbejde videre med folk, de har penge i klemme ved?

Konkursrytteri er en alvorlig forbrydelse. Jeg syntes du må bære bevisbyrden hvis du slynger en sådan anklage ud.

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Thomas, mener du at det er i orden 2 gange at gå ned men en virksomhed, for herefter at starte en ny op, der laver præcist det samme? Definisjoene af konkursrytteri er ikke fast, men du kan blandt annet læse om den her: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Straf_og_stra... vor der intet står om at man overfører midler fra et selskab til et annet.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Det kommer fuldstændig an på årsagen til virksomheden er gået ned og hvorvidt ejerne har været i god tro. Der kan være mange årsager til at en virksomhed går ned. Det kan være noget helt uventet, som virksomheden ikke har kontrol over. Klein Modellbahn i Østrig gik f.eks. ned på grund af reklamationer over dårlige metalstøbninger. Vi husker containervognene, der fik bananform. Han kunne være startet op igen og have valgt at lade andre klare sine metalstøbninger, så situationen ikke kunne opstå igen. Han valgte dog at sælge det hele til Roco. 

Hobbytrade havde f.eks. en S-maskine der kom til at kræve ekstra ressourcer i form af videreudvikling og bytning af allerede producerede maskiner. Den eneste måde at  erfaring på er desværre ved at dumme sig igen og igen, men efterhånden bliver man bedre. 

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Så bare ejeren er i god tro, så går man bare konkurs som man lyster - det er i orden med dig?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det ser da ud til at en meget stor del af os har købt CRM/CRS, debat eller ej   Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

:)

og her er der noget om CRS vognene fra F 2010 - der handler om modellerne

CRS chokket

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Bent_P skrev:

Så bare ejeren er i god tro, så går man bare konkurs som man lyster - det er i orden med dig?

Er det iorden at beskylde folk for konkursrytteri uden at kende detaljerne i konkursen?

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.