hej Godtfolk
På opfordring af brugere på Sporskiftet oprettes hermed en ønskeseddel fra forbrugerne til EpokeModeller.
Jeg er dog lidt i tvivl om, det er den rigtige måde.
Måske burde jeg finde ud af at få det forum, der kan oprettes på webshoppen til at fungere, men det vil være endnu en opgave, jeg ikke synes jeg har tid til.
I forvejen kan jeg skrive Direktør, produktudvikler, produktionsansvarlig, bogholder, (herunder gratis administration af alverdens regler for staten), indkøber, sælger, webmaster, produktionsmedarbejder, lagermand, chauffør, og fejemand på mit CV.
Nå men her er der Ihtf en begyndelse, så må vi se hvordan det går.
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Tobran
Indlæg: 184
Der findes efterhånden så mange modeller fra Skagenbanen og Nordjyske Jernbaner, at det ikke kun er mig der ønsker mig en model/byggesæt af Skagen Station.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.202
Da' Per.
Jeg synes, du har gjort det helt rigtigt.
MVH
Lars
cbt
Indlæg: 1.164
Hej Per
Supergodt initiativ!
Så kunne du måske også skrive leverandør af følgende dele på dit CV også en skjønne dag
Jeg (og sikkert også andre) kunne godt bruge nogle ætseark med konsoller (forvoksede "hyldeknægte") til perrontag, sådan som de så ud på mange af DSB's flotte gamle stationsbygninger rundt omkring i landet.
Typen kan ses bl.a. her, her, her og her, og der var en lang udgave til perrontag (som vist på billederne) og en kort udgave som kan ses her til små halvtage over indgangspartier og lignende.
Laserskåret karton har ingen interesse - det vil for det første ikke kunne holde og for det næste være svært at lime fast. Og hvis (når!) kartonnet begynder at suge fugt til sig og udvide sig, så begyndet konsollet at krølle. Og skulle støvet lægge sig, eller hvis Peter Edderkop skulle fatte interesse for sådan et udhængstag, så vil en messingudgave bedre kunne holde til støvsugermundstykke og en blød pensel for rengøring.
Konsollerne kunne loddes sammen af to, tre eller fire lag á ca. 0.50 millimeters penge - mon ikke at det ville kunne holde ?.
En anden ting er sandtårne - et helt uundværligt stykke "nips" til maskindepotet.
Hvis man kigger sig lidt omkring, så er det godtnok sjældent at man ser sandtårne på danske anlæg - end ikke på klubanlæg eller Fremo-anlæg, som ellers er kendt for en høj standard.
Så jeg undrer mig lidt over, at der ikke allerede findes en model af det høje sandtårn på markedet - for der må jo være et marked for det ?.
Der fås en del germanske typer, og HELJAN laver nogle gigantiske sandudleveringsservicedepotmaskinsporsmodeller til det amerikanske marked - alting er jo større i USA - men udover at de ikke er særligt danske, så bliver der svært at finde plads til dem på et gennemsnitligt dansk anlæg, og endda også klubanlæg.
Det er faktgisk ommertrent samme type som også bruges i USA, så der burde være eksportmuligheder for en model af DSB's sandtårn (måske var det i stedet noget for HELJAN ?).
Jeg måtte ty til en gang selvbyg her i vinteren, men det havde jo været lidt nemmere at samle et byggesæt, i forhold til at bygge det helt fra scratch:
Det skal have en tur med air-brush'en engang ved lejlighed.
På min model kan selve sandtårnet og det lille tårn tages af (bænkene og trapperne følger med), da det skal bruges på min kommende Fremo-model af Frederikshavn Gl. Station, som jo skal kunne pakkes sammen for transport.
"Soklen" skal dog skrues fast i anlægspladen, hvor den bliver tildækket med ballast.
Det skal dog siges, at American Limited Models engang har fremstillet et lignende sandtårn (katalog nr. #5100):
Det er knapt så detaljeret og detaljerne er lidt grove, bl.a. rygværnet.
Desuden er der heller ikke tænkt over, hvordan det skal monteres stabilt på anlægspladen - det står kun på den noget diminutive fod:
...dvs. ikke særligt stabilt. Og det tynde "cigaretrør" ser ikke ud til at kunne holde - det er blevet bøjet forneden pga. vægten af toppen.
Desuden mangler der også "bænkene" ved foden af sandtårnet - hos DSB sad sandkasselågene jo på siden af lokomotiverne og motorvognene - eller på bogierne.
Som det ses, så adskiller modellen fra American Models Limited sig også hvad angår andre detaljer, bl.a. er foden firkantet og "tagudhænget" større, og sandbeholderen understøttes af fire konsoller mod seks på DSB's sandtårn, og desuden mangler platformen, hvorfra ventilerne blev betjent.
Til en model af sandtårnet hører desuden også en betonsokkel med "tragt", der som regel befandt sig et stykke derfra, og med hvilken (og noget trykluft) sandtårnet blev genopfyldt.
Jeg mangler stadig at bygge denne betonsokkel med "tragt", men den er sådan set meget simpel at lave (i modsætning til sandtårnet - det tog over 40 timer, dvs. ligeså meget som en stor bygning fra scratch).
Sandet blev leveret i DSB tjenestevogne med kuglebeholdere, dvs. at man får endnu en trafikmulighed på sit anlæg.
Min egen model af sandtårnet var den typiske model for provinsstationer, bl.a. Padborg og Frederikshavn. Ved GM-værkstedet i Århus kunne der udleveres sand til flere spor fra det samme sandtårn - her var der blot nogle små "sidetårne" på begge sider af det (min model har kun ét "sidetårn").
Som nævnt i denne tråd kunne jeg (og sikkert også andre) være interesseret i et ætseark med et af den "rigtige" Siemens & Halske centralapparater, som kan ses her på Georg's flotte billede.
Jeg har ikke kunnet finde en model (i skala 1:87) af et sådant (endnu), men der må da være et marked for det (evt. også i Tyskland) ?.
Som nævnt har du tidligere lavet flotte trækbukke til sporskifter, hvoraf jeg har købt en hel del til min kommende Fremo-model af Frederikshavn Gl. Station.
Måske kunne et Siemens & Halske centralapparat laves lidt på tilsvarende måde med relativt få dele / bukninger ?.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 755
hej Godtfolk
På opfordring af brugere på Sporskiftet oprettes hermed en ønskeseddel fra forbrugerne til EpokeModeller.
Vh Per
Hej Per
Til mine kommende perron ville det pynte med en Melex i firser-trim. Og en medarbejder som kan sidde i den. Selvom de originale var eldreven, så klare jeg mig sikkert fint med en der ikke kan køre...
Mvh
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Hans Henrik
Maskinmester.
Indlæg: 93
Lollandsbanen i model!
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Melex
Øh hvad er det?
Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Nomisdk
IT
Indlæg: 229
Benny´s bil fra Olsen Banden tror jeg helt sikkert også mange godt kunne tænke sig.
Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk
tossetog
Døgenigt
Farum
Indlæg: 76
En Melex er en lille el-drevet bil til persontransport. Du har sikkert set dem i lufthavnen, hvor de kører indendørs med dem.
Altså en slags golfvogn.
Går ud fra, dt var det du spurgte om.
Med toglig hilsen
Jeppe
Märklinist, CS2 Tysk epoke II,III og IV.
Næst efter Kjønsdriften er af de menneskelige Drifter Jernbanedriften den, der sætter de fleste Lidenskaber i Bevægelse. (Landstingsmand J.K. Lauridsen ca. 1890).
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Melex
Jo dem huskerjeg det var Den gamle Hillerødtraktors afløser.
Men jeg husker kun vagt hvordan den så udth.
Om den kan laves, ved jeg ikke, da den vist havde nogle meget tynde glasfiberskærme
Men hvis du kan finde noget materiale på ekvipagen, så vil jeg se på det
VH Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tidl. for nogen år tilbage, har der vist været et samlesæt ude af den gamle type banetrolje, den med "snude" foran og lad bagved (+ evt. hydraulik-kranarm), med DSB--rødt førerhus og DSB-gråt lad og som var meget udbredt i epoke III (i hvert fald en del af den) og op i epoke IV. Sådanne en ikke motoriseret trolje, der kunne stå på et stikspor eller lign., vil der med garanti være nogen muligheder i. Den kunne sikkert også sælges som samlesæt
I den meget flotte og stadig aktuelle bog "Danmarks Jernbaner i 125 år" (efterfølgeren "Danmarks Jernbaner i 150 år", har ikke nær så flotte billeder), er der på side 161 et foto af en trolje af typen med kranarm. Det er DSB Trolje 37 fotograferet på Stenstrup station i august 1969.
Og i denne her tråd er der et s/h foto af Trolje 16 fra Holte (uden kranarm), ligesom der bl.a. også er fotos af de nyere typer troljer i tråden;
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=7626
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
En elektrokarre - som de så ud ved DSB - kunne også være et emne. Se billeder her
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=39104 og
http://www.dvk-database.dk/veteran_tidende/vt_2009/396%20VT.pdf
Svend
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Trolje:
Jeg tror det var Tikøb der lavede den.
Det er et oplagt emne, og måske kan den også motoriseres.
Eneste problem er den Hiabkran, der skal bruges, bliver ikke produceret mere.
Jeg har mailet frem og tilbage med Herpa,der har rettighederne. Men de er ikke til at hugge eller stikke i
De har fler andre Hiabkraner, som ikke duer til dette, i programmet, men når man vil have mange vil de ikke sælge!
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
hm den er ikke så tosset.
Men flere andre firmaer laver noget lignende i mer elle mindre gode udgaver.
VH Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Impala Bel air coupe 1956
Det er vi mange der gerne vil sælge.
Men grundmodellen findes ikke. Calsic metalworks oplyser at formen er gået kaputt
Altså bliver det en meget dyr håndlavet løsning vi er ude i!
VH Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 755
Øh hvad er det?
Per
Hej Per!
Mon det er mit Melex-indlæg der forvirrer? Det beklager jeg, men jeg har desværre ikke lige et billede - SÅ NEDENSTÅENDE ER TYVERI!! Undskyld til Johnni Lassen, for det er vist hans billede jeg lige har stjålet via jernbanen.dk.
Men her er en Melex
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Hm Den ligger ikke lige til højrebenet, Men lidt bedre billeder og lidt mål vil hjælpe
Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
noget helt andet
kunne godt tænke mig varehus og remise og evt andre bygninger fra Glyngøre

og hvad med denne, idet mange jo efterhånden har færgetema på anlægget
ganske vist fra Nykøbing Mors ( og måske Glyngøre ) - men mon ikke den også kunne bruges på en Glyngøre eller !!!!
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Trækvognen med endeplader og gummihjul. Ses efter Ferguson'en.
http://www.tog-billeder.dk/fotos/danmark/dsb/nedlagte_strk/skive-glyngoe...
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
En elektrokarre - som de så ud ved DSB - kunne også være et emne. Se billeder her
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=39104 og
http://www.dvk-database.dk/veteran_tidende/vt_2009/396%20VT.pdf
Artitec laver denne her model, der bl.a. kan købes på QXL (Scanhobby);
http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rc/tilbehr/skala-h0/h0-elektrisk-bagagetrolley-sort-faerdigmodel-artitec/v/an800768992/
Mht. den foreslåede DSB-trolje, så fandtes den heldigvis også i udgaver uden kran, som det kan ses på henvisningen til jernbanen.dk, der hvor der holder en i Holte i 1958. Den må næsten med garanti kunne blive en sællert og behøver som sagt ikke at være motoriseret. Det bliver i så fald også vanskeligt for os der kører AC pga. slæbesko mm
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Trækvognen med endeplader og gummihjul. Ses efter Ferguson'en.
Hej Dit link virker ikke.
Men jeg tror jeg kender billedet.
Den er noteret VED lejlighed!
Per
PS: Webmaster; hvorfor kommer kun mit svar frem nå jeg vil citere eller svare?
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
En elektrokarre - som de så ud ved DSB - kunne også være et emne. Se billeder her
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=39104 og
http://www.dvk-database.dk/veteran_tidende/vt_2009/396%20VT.pdf
Artitec laver denne her model, der bl.a. kan købes på QXL (Scanhobby);
http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rc/tilbehr/skala-h0/h0-elektrisk-bagagetrolley-sort-faerdigmodel-artitec/v/an800768992/
Jo som sagt findes der lignende på markedet, der kan males om.
Spgm er om der er nok der vil købe, hvis jeg laver den?
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
noget helt andet
kunne godt tænke mig varehus og remise og evt andre bygninger fra Glyngøre

Jo det har vi jo talt om
Kommer tid kommer råd.
Per
PS: Med alle de nu indkomne forslag søges Gratis medarbejder, så jeg kan få tid til at lave dem
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Landbrugsmaskiner
Joda noget er allerede planlagt
Y-tog Jeg skal bare finde et par millioner
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Der findes efterhånden så mange modeller fra Skagenbanen og Nordjyske Jernbaner, at det ikke kun er mig der ønsker mig en model/byggesæt af Skagen Station.
Hej ja det er en skøn bygning.
Min vurdering er at, den vil løbe op i omkring 900-1000 kr vejl udsalg.
Hvor mange vil købe den?
Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
En elektrokarre - som de så ud ved DSB - kunne også være et emne. Se billeder her
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=39104 og
http://www.dvk-database.dk/veteran_tidende/vt_2009/396%20VT.pdf
Artitec laver denne her model, der bl.a. kan købes på QXL (Scanhobby);
http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rc/tilbehr/skala-h0/h0-elektrisk-bagagetrolley-sort-faerdigmodel-artitec/v/an800768992/
Jo som sagt findes der lignende på markedet, der kan males om.
Spgm er om der er nok der vil købe, hvis jeg laver den?
Vh Per
Ja, det er selvfølgelig spørgsmålet. Helt magen til TITAN´s udgave er de nu ikke, men selvbyg er jo også en mulighed.....
Svend
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Hej Per
Supergodt initiativ!>
Tak
<Jeg (og sikkert også andre) kunne godt bruge nogle ætseark med konsoller (forvoksede "hyldeknægte") til perrontag, sådan som de så ud på mange af DSB's flotte gamle stationsbygninger rundt omkring i landet.
Typen kan ses bl.a. her, her, her og her, og der var en lang udgave til perrontag (som vist på billederne) og en kort udgave som kan ses her til små halvtage over indgangspartier og lignende.
Laserskåret karton har ingen interesse - det vil for det første ikke kunne holde og for det næste være svært at lime fast. Og hvis (når!) kartonnet begynder at suge fugt til sig og udvide sig, så begyndet konsollet at krølle. Og skulle støvet lægge sig, eller hvis Peter Edderkop skulle fatte interesse for sådan et udhængstag, så vil en messingudgave bedre kunne holde til støvsugermundstykke og en blød pensel for rengøring.
Konsollerne kunne loddes sammen af to, tre eller fire lag á ca. 0.50 millimeters penge - mon ikke at det ville kunne holde ?.>
Hej Jeg har skåret sådanne konsoller af 1 mm pap til spor 1 det holder fint!
2 lag 0,4 mm karton vil sikkert være godt nok. evt må man line en profil på toppen. Somf.eks på Svendborg er konsollen forlænget af en stålprofil på overkanten.
selvf.kan det ætses, men der er så mange forskellige typer, og jeg tvivler på at der kan sælges ret mange sæt.
Der er desværre alt for få selvbyggere idag.
>En anden ting er sandtårne - et helt uundværligt stykke "nips" til maskindepotet.
Hvis man kigger sig lidt omkring, så er det godtnok sjældent at man ser sandtårne på danske anlæg - end ikke på klubanlæg eller Fremo-anlæg, som ellers er kendt for en høj standard.
Så jeg undrer mig lidt over, at der ikke allerede findes en model af det høje sandtårn på markedet - for der må jo være et marked for det ?.
klip
Det er faktgisk ommertrent samme type som også bruges i USA, så der burde være eksportmuligheder for en model af DSB's sandtårn (måske var det i stedet noget for HELJAN ?).>
Det er da en mulighed. der skal overvejes.
>>>
Som nævnt i denne tråd kunne jeg (og sikkert også andre) være interesseret i et ætseark med et af den "rigtige" Siemens & Halske centralapparater, som kan ses her på Georg's flotte billede.
Jeg har ikke kunnet finde en model (i skala 1:87) af et sådant (endnu), men der må da være et marked for det (evt. også i Tyskland) ?.
Som nævnt har du tidligere lavet flotte trækbukke til sporskifter, hvoraf jeg har købt en hel del til min kommende Fremo-model af Frederikshavn Gl. Station.
Måske kunne et Siemens & Halske centralapparat laves lidt på tilsvarende måde med relativt få dele / bukninger ?.
Åh ja al kan laves, men det skal også sælges.
Et byggesæt vill være mest oplagt, da alle disse anlæg er induviduelle efter stationens behov.
Men erfaringen siger at byggesæt kun udgør 2 % af salget hvis der findes som færdigtsamlet.
Men det er et produkt der mangler.
Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Og så et helt andet forslag. Hvad med fx en hestetrukkent mælkevogn. Sådan en kan jeg huske fra min barndom i Middelfart omkring 1969-70, så det har lige været sidste udkald. Mælkevognen havde gummidæk på, sådan som jeg husker den. Det må have været fra et af de lokale mejerier, og det kan man jo finde ud af. Så vidt jeg husker var der kun en hest foran. Og så er der jo temmelig mange mejerier, der kunne tænkes at have haft sådanne et køretøj, så det må give nogen muligheder for en evt. model.
Afløseren et VW-rugbrød findes i sortimentet i forvejen, kan jeg se. Det var dengang man lige var gået bort fra flaskerne og fik leveret mælken i "poser", som så kunne sættes ned i en plastickande. Og så kom den kendte svenske Tetra-karton som bekendt ind i billedet, og som har holdt sig helt op til vore dage og ikke kun indenfor mælkeprodukter.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.701
Hva' så med hestevognen, der kører rundt med de lange isblokke der kunne købes i stykker til den tids køleskabe.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.202
Da' Per.
Sandsynligvis fordi du bruger et tudsegammelt operativsystem med en voldsomt forældet og totalt usupporteret browser.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
"Og så et helt andet forslag. Hvad med fx en hestetrukkent mælkevogn. Sådan en kan jeg huske fra min barndom i Middelfart omkring 1969-70, så det har lige været sidste udkald. Mælkevognen havde gummidæk på, sådan som jeg husker den. Det må have været fra et af de lokale mejerier, og det kan man jo finde ud af. Så vidt jeg husker var der kun en hest foran. Og så er der jo temmelig mange mejerier, der kunne tænkes at have haft sådanne et køretøj, så det må give nogen muligheder for en evt. model."
Der kan hentes megen inspiration i Andelslandbyen i Holbæk, hvor der er udstiilet en større vognsamling, bla en del mælke- og brødvogne.
http://www.andelslandsbyen.dk/1-17-vognsamlingen.html
Svend
Søndenfjords
Indlæg: 284
Glimrende ide med en ønskeseddel til Epokemodeller!
Tidligere ønskesedler har nemlig allerede givet pote.
Husker I denne:
http://www.sporskiftet.dk/forum/%C3%B8nskeseddel-til-producenterne
Den er siden set mere end 3600 gange.
Og nogle af de største ønsker er siden blevet en realitet, eller de er på vej til at blive det:
- MO 500/1900
- CRM/CRS
- Cl i privatbaneversion - HFHJ C 60-61
Tilbage er imidlertid stadig nogle af de største ønsker fra den ønskeseddel, nemlig
- Marcipanbrød (i serieproduktion)
- Frichs Firkantet (i serieproduktion)
Mvh
Søndenfjords
Søndenfjords
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Da' Per.
Sandsynligvis fordi du bruger et tudsegammelt operativsystem med en voldsomt forældet og totalt usupporteret browser.
Pladder
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Hestevogne
Jo det synes jeg er interessant.
Jeg har gennem tiden få forslag fra forskellige.
Jeg kan dog ikke finde ud af om det er nogle få der vil have sådan noget. For 10 år side ville folk have epoke 3, hvilket hestevognene lige kunne sniges sig ind i,. med lidt god medvind og et halvt lukket øje. Men mit indtryk er at der er større interesse for ep IV og V pt.
De eneste hestevogne i hverdagen jeg husker fra min barndom, var ølvognene i kbh når, min mor tog mig med der ind og jeg også fik kørt i sporvogn.
Dog har jeg talt med en del, der nok er 10 år ældre, som husker is, mælk, kød, fisk, og brændselsleverancer via hest.
Min modelbyggerstart var netop hestevogne i 1:32, så det ligger mit hjerte nært
Denne lavede i 10 års alderen
.
Pr 1/9 kommer der fra min side 4 ny hestevogne /C arlsberg og Tuborg,/, så flere hestevogne må nok vente lidt.
Men Mejeriet Enigheden, og de forskellige andre varianter, som du foreslår, er noget jeg gerne vil lave. Der skal dog nye heste til, da mange af disse køretøjer brugte lettere heste, end Jyder.
F.eks Frederiksborger, Knapstrupper, div blandinger osv.
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Her er et forslag som dækker alle epoker fra 30´erne til i dag:
En standard perron med perrontag og lærum - kan bruges både til fjern- og S-banestationer (eksempler: Vejle, Vordingborg, Hellerup ....)
Svend
Helweg
Indlæg: 316
Jeg kan helt og aldeles holder med Tobran om at få Skagens Station.... har selv tre skagens bane lokomotiver, og skal osse ha flere
Hilsen
Kim Helweg Madsen
Spor0shoppen.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der er lige nogle fotos af Skagen Station her, de er fra starten af juli 2013, og er taget af undertegnede.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Hej Per
Jeg så meget gerne du lavede et bygge sæt af Slagelse station.
Den er ganske vist meget stor, og jeg ved ikke hvor mange eksemplarer der kan sælges, men jeg vil helt sikkert købe et.
Hvad med de epoke 4-5 lysmaster, plakattavler, læskure, automater og infoskærme som jeg gav dig målene på for længe siden?
Her er et forslag som dækker alle epoker fra 30´erne til i dag:
En standard perron med perrontag og lærum - kan bruges både til fjern- og S-banestationer (eksempler: Vejle, Vordingborg, Hellerup ....)
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.011
Hej Per,
Du har jo tidligere lavet diverse lastbiler, f.eks. Bedford O og Tk.
Jeg synes også vi mangler Ford D serien der var tilstede vidt og bredt fra 1965 og langt op i 80'erne - kunne f.eks. Epoche eller ADP måske lokkes til at lave den?
Især synes jeg dog at vi mangler ølbiler med klassisk dansk lad-opbygning ala Carlsberg og Tuborg, sådan et lad kunne bruges både på Bedford Tk og Ford D...
Edit: Vi mangler forøvrigt også de typiske danske busser fra Aabenraa (i Aabenraa
) og DAB i Silkeborg - dem er jeg sikker på at der kunne sælges en del af!
Mvh,
Peter W
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.202
Pladder
Se blot her: Microsoft advarer folk mod dette Windows-styresystem
MVH
Lars
Søndenfjords
Indlæg: 284
Forslag: Gribsø trinpræt på GDS. Her set i 2005.
Søndenfjords
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Pladder
Se blot her: Microsoft advarer folk mod dette Windows-styresystem
Jaja Men det er næppe minibløds skyld at jeg ikke kan få citatet med på sporskiftet!
Det kan du ikke bilde mig ind.
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.202
Da' Per.
Det kan du ikke bilde mig ind.
Jeg vil ellers gerne prøve: Det er - indrømmet - nok ikke så meget WinXPs skyld, men hvis du bruger den Internet Explorer, der følger med WinXP, kan det meget vel være årsagen. Når du beder om at citere, kører der noget Javascript kode, der sætter citaterne ind efter at TinyMCE editoren (også Javascript) er klar - og det er langt fra sikkert, at den understøtter de gamle versioner af IE længere. IE 6-7 stykker, der følger med den oprindelige WinXP, er altså tudsegamle - og alle fraråder, at man bruger dem. De har store, kendte problemer, som mange i mange år har forsøgt at afhjælpe - men som ingen længere gider tage sig af, da der (heldigvis) efterhånden kun er meget, meget få, der bruger dem.
Skal jeg forsøger at hjælpe, er første krav, at man bruger en mere tidssvarende browser: Firefox på WinXP er f.eks. i orden.
MVH
Lars
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Kære Lars
Lad nu ikke diskutionen blive akademisk, fordi jeg ikke vil lade mig tyrranninsere af William havelåges miniblød vindues blødkram og hans pengegriske versionstyrani:-)
Nå men jeg bruger ikke IE ( kun i meget sjældne tilfælde, hvor en eller anden doven programmør ikke lever op til internationale html standarder), men kun Firefox den Herre!
Skal vi ikke stoppe her.
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Tilbage til det oprindelige emne.
Jeg kunne godt tænke mig nogle industrivinduer, af den slags med småsprosser og som er firkantede, altså ikke med en bue foroven. Eller også bare lavet så buen kan skæres væk.
Tænker lide i den retning som på billedet.
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Hej Jesper
Jo det skal jeg se at få gjort noget ved.
Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hej Per
Kommer til at tænke på noget jeg tit har ledt forgæves efter: En typisk dansk læssekran, med enten en træ-bom eller den af jern. Synes ikke jeg har fundet nogen man kan kalde den typisk danske som stod på mange små landstationer.
Kunne det laves som et ætse-ark ?
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
://
Kommer til at tænke på noget jeg tit har ledt forgæves efter: En typisk dansk læssekran, med enten en træ-bom eller den af jern. Synes ikke jeg har fundet nogen man kan kalde den typisk danske som stod på mange små landstationer.://
Den er helt klart på min egen ønskeliste
Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.202
Da' Jesper.
Jeg går ud fra, du tænker på den klassiske svingkran, der bliver diskuteret i denne tråd?
Kibri har lavet en ganske vellignende udgave, omend den er meget grov i støbningen: Den fåes i sættet 8101, der er udgået, men stadig kan findes på eBay i Tyskland:
Der står stadig en stærkt patineret (læs: rusten) udgave på Rungsted Kyst station.
Den ville jeg også meget gerne have som ætseark.
MVH
Lars
cbt
Indlæg: 1.164
Da' Jesper.
Jeg går ud fra, du tænker på den klassiske svingkran, der bliver diskuteret i denne tråd?
Kibri har lavet en ganske vellignende udgave, omend den er meget grov i støbningen: Den fåes i sættet 8101, der er udgået, men stadig kan findes på eBay i Tyskland:
Der står stadig en stærkt patineret (læs: rusten) udgave på Rungsted Kyst station.
Den ville jeg også meget gerne have som ætseark.
Kibri fremstiller også en svingkran, der ligner dansk 5,5 tons svingkran lidt bedre - og den er i sortimentet endnu, i kaj-sættet #8528/#38528:
Faller's svingkran, kat. nr. #120129 er meget fin i støbningen, men ligner måske knapt så meget en dansk 5,5 tons svingkran:
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
TogTeknik
Indlæg: 28