Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

Købes: ESU ECOS 50200

 

Hej, er der måske en der har en ECOS 50200 "tilovers" efter at den nye version er kommet?

I så fald er jeg måske interesseret - hvis prisen er OK selvfølgelig Wink

Skriv en besked her på Forum

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 440

PB

Eftersom den "ny version" kun indeholder en ny strømforsyning og mulighed for et højere kapacitet (6 A), så tror jeg næppe du finder nogen der vil sælge deres "gamle". Man kan lige så godt nøjes med at købe en ekstra booster for at opnå samme kapacitet. Det er en mindre udgift end det ville være at sælge den gamle med tab og købe en ny.

Like 1 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

TogSvendsen skrev:

Eftersom den "ny version" kun indeholder en ny strømforsyning og mulighed for et højere kapacitet (6 A), så tror jeg næppe du finder nogen der vil sælge deres "gamle". Man kan lige så godt nøjes med at købe en ekstra booster for at opnå samme kapacitet. Det er en mindre udgift end det ville være at sælge den gamle med tab og købe en ny.

Du har sikkert ret, men derfor kunne det jo have været der var en til salg Wink

- Men har fundet en, til en ok pris. Så den skulle gerne lande i næste uge hos mig... Wink

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.635

PB

f1freakdk skrev:

TogSvendsen skrev:

Eftersom den "ny version" kun indeholder en ny strømforsyning og mulighed for et højere kapacitet (6 A), så tror jeg næppe du finder nogen der vil sælge deres "gamle". Man kan lige så godt nøjes med at købe en ekstra booster for at opnå samme kapacitet. Det er en mindre udgift end det ville være at sælge den gamle med tab og købe en ny.

Du har sikkert ret, men derfor kunne det jo have været der var en til salg Wink

Hvor skriver du så ikke, at du ikke mere er i markedet ...... 

 

- Men har fundet en, til en ok pris. Så den skulle gerne lande i næste uge hos mig... Wink

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

bygger01 skrev:

Hvor skriver du så ikke, at du ikke mere er i markedet ...... 

- meget simpelt: før den står hos mig, før er jeg ikke 100% sikker på at have fået den....

 

Tired

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Den bliver du helt sikkert glad for Smile

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

DanskBjergbane skrev:

Den bliver du helt sikkert glad for Smile

Det håber - og tror jeg også jeg gør...

Nu kommer så et tillægsspørgsmål - vil man kunne installere iTrain på en tablet og så via den styre sporskift og signaler. Dvs have for eks en iPad stående kun til det, så den viser samme layout som på Ecos? (jeg er klaar over at man selv skal tegne layoutet begge steder)

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.603

PB

Du kan installere iTrain på en computer og så have iTrain app'en kørende på din tablet, der forbinder til computeren og har forbindelse til din ecos den vej. Havde du købt en CS2, kunne du gøre det direkte via main station app https://www.maerklin.de/de/service/kundenservice/mainmobile-station-app-... der kunne du også få 32 funktioner i de Märklin lokomotiver der har det.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

Bent_P skrev:

Du kan installere iTrain på en computer og så have iTrain app'en kørende på din tablet, der forbinder til computeren og har forbindelse til din ecos den vej. Havde du købt en CS2, kunne du gøre det direkte via main station app https://www.maerklin.de/de/service/kundenservice/mainmobile-station-app-... der kunne du også få 32 funktioner i de Märklin lokomotiver der har det.

Men nu... ER det jo ikke en CS2 jeg har købt...  Stare

Jeg bruger - (nå ja - VIL bruge) Touchcab sammen med den. Det fungerer rigtigt godt som kørekontrol. Men der kommer sporskift og signaler kun op som en liste. Det er muligt at jeg slet ikke får behov for en iPad. Tanken var bare, at kunne det gøres nemt, så var det en mulighed for at have to steder hvor sporskift /signaler kan betjenes. Men så kan jeg lige så godt bruge en ældre bærbar kan jeg forstå - hvis behovet skulle opstå

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

f1freakdk skrev:

Dvs have for eks en iPad stående kun til det, så den viser samme layout som på Ecos? (jeg er klaar over at man selv skal tegne layoutet begge steder)

Jeps du kan bruge VNC lite som fjernbetjening. Dog vises samme billede begge steder. Findes også til iPhone

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

DanskBjergbane skrev:

f1freakdk skrev:

Dvs have for eks en iPad stående kun til det, så den viser samme layout som på Ecos? (jeg er klaar over at man selv skal tegne layoutet begge steder)

Jeps du kan bruge VNC lite som fjernbetjening. Dog vises samme billede begge steder. Findes også til iPhone

Dvs ved at købe en iPad og så installere VNC Lite - så kan jeg både se OG betjene sporplanen fra både iPad og ecos? det er fint for mig - faktisk vel kun en fordel at samme billede vises på begge enheder. Så bør maan ikek være i tvil om hvordan man har stillet et sporskift (om det så skifteer en anden sag :)  )

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.603

PB

Med VNC kan du få en vist skærmen fra ECoS på din tablet. Det vil sige at du ikke kan have kørecontrollere fremme på ECoS og sportavle på tablet. ikke meget vær i mine øjne.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.071

PB  Blog

Bent_P skrev:

Med VNC kan du få en vist skærmen fra ECoS på din tablet. Det vil sige at du ikke kan have kørecontrollere fremme på ECoS og sportavle på tablet. ikke meget vær i mine øjne.

Good point - dog regner jeg, som nævnt at bruge touchcab på en mobil, og så ville jeg gerne have to steder at kunne betjene sporplanen fra.

At jeg så skal skifte skærm hvis jeg skal bruge min ecos som kørekontrol - ja det skal jeg jo alligevel have hvis jeg bruger den som kontrolpult - så det ville jeg nok godt kunne leve med...

Må se hvad mit behov egentligt bliver, når den kommer hjem.

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

El Capitan

Indlæg: 139

PB

Hvis behovet bare er to Windows skærme med sporplan, hvorfra der kan styres sporskifter og togveje, så er ControlGUI gratis - men kun til ECoS.
Jeg har brugt programmet til min tidligere bane, og det er ikke særlig avanceret, men det gør hvad det skal. 

Mvh
Jens

__________________

"Kan De se noget forude? Nej vel? Udmærket, så får De grønt ..."
- Brodersen

YouTube: https://www.youtube.com/user/SteamPower4ever

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.