Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Uhlenbrock 2012 nyheder

Uhlenbrock 2012 nyheder: https://www.uhlenbrock.de/intern/newitems/IE6F3756-002.apd/Neu2012.pdf

mvh,
Gert (fra Holland) 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Halløj, Uhlenbrock er pludselig hoppet med på Railcom. Lidt overraskende, men nok nødvendigt hvis de skal holde trit.

Og så ser det ud til at Uhlenbrock skal markedsføre Games on Track i Tyskland.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Det ser meget interessant ud, især deres tilbagemelder til RailCom. Denne teknologi synes jeg personlig virker meget smart, især fordi at det er en industri-standard, og at de indgreb der skal gøres i sporet er de samme som ved en alm. tilbagemelder.

Når ovenstående så er sagt, så er jeg lidt spændt på se prisen for sådan en enhed. Tager man f.eks. og kigger på ESU's bud på en tilbagemelder med RailCom, så ligger prisen på ca. 1.500 kr. Her er der ganske vist 16 indgange ialt, men kun 4 af disse understøtter RailCom; og derfor bliver pr. RailCom-indgang ad denne vej ca. 375 kr. Og den løsning er jo så tilmed begrænset til kun at fungere med ECoS og CS1.

Denne nye enhed bliver, som alt andet "fast" udstyr til anlægget fra Uhlenbrock, en LocoNet-enhed. Og dette er ganske smart, da der findes indtil flere centraler der undstøtter dette, evt. kan det blive nødvendigt med en firmware-opgradering. Jeg kan ydermere se, at den kan bruges til ét spor(stykke), hvorfor at en pris på maks. 400 kr. vil være acceptabel. Hvis prisen tilmed bliver sat endnu lavere, tror jeg at den vil sælge rigtig godt, især nu hvor ECoS- (og CS1-)brugere får lejlighed til at bruge tilbagemeldere mm. til LocoNet via den adapter som ESU er på vej med.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.