Så udkommer "Spor og baner". Havde i den anledning lejlighed til at snakke med redaktøren i dag. Selv om man starter op nærmest forfra, så synes jeg det ser rigtig lovende ud, efter også at have kigget på den ret nye hjemmeside;
http://www.sporogbaner.dk/forside (og kan se at der i en anden tråd godt skjult, også er linket til siden)
Der er en formular på siden hvor man kan bestille et enkelt nr. eller et årsabonnement. Der sidder en og tager sig af det. Diverse skribenter vil bidrage til tidsskriftet.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Torben Z.
Indlæg: 740
Så udkommer "Spor og baner". Havde i den anledning lejlighed til at snakke med redaktøren i dag. Selv om man starter op nærmest forfra, så synes jeg det ser rigtig lovende ud, efter også at have kigget på den ret nye hjemmeside;
Du spurgte vel ikke tilfældigvis redaktøren, om hvorfor han valgte at starte helt forfra med eget forlag samt uden en abonnentkreds ?
Man var jo tilsyneladende ret tæt på en videreførelse af banen.
Hvorfor dog tage den tunge vej med at starte et helt nyt blad fremfor at videreføre et etableret blad ???
Mht. smagsprøverne på stoffet til det nye blad, så kunne disse artikler såmænd også have været bragt i et nummer af banen.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Jeg må sige at det bestemt også har undret mig at en videreførelse/køb af abbonentdatabasen af/fra Banen ikke er sket. Den ene af redaktørerne på det nye blad mener jeg også har været en aktiv skribent på Banen.
Jeg skal lige se det nye blad an inden jeg tegner abbonnement på det.
MVH
Alex Hansen
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg tror måske at det er kommet ret overraskende at Banen skulle sælges, uden at skulle eller at ville gøre mig klog på det. Spor og baners redaktør har haft leveret en væsentlig del af stoffet til Banen, herunder reportager og besøg hos klubanlæg, så jeg er slet ikke så bekymret for det nye blad. Og man kan jo nøjes med blot at bestille et nr. i første omgang.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.062
Så udkommer "Spor og baner". Havde i den anledning lejlighed til at snakke med redaktøren i dag. Selv om man starter op nærmest forfra, så synes jeg det ser rigtig lovende ud, efter også at have kigget på den ret nye hjemmeside;
Du spurgte vel ikke tilfældigvis redaktøren, om hvorfor han valgte at starte helt forfra med eget forlag samt uden en abonnentkreds ?
Man var jo tilsyneladende ret tæt på en videreførelse af banen.
Hvorfor dog tage den tunge vej med at starte et helt nyt blad fremfor at videreføre et etableret blad ???
Mht. smagsprøverne på stoffet til det nye blad, så kunne disse artikler såmænd også have været bragt i et nummer af banen.
Måske netop fordi man vil starte et nyt blad ud fra egne ideer og tanker, det er der vel ikke noget galt i? Måske har de nye folk helt nye ideer om layout, indhold og måden det skal drives på.
Så jeg ser masser af grunde til at starte noget op selv fra bunden, selvom det helt sikkert havde været rart med en database fuld af kunder at starte op med ;) - Det her er ikke sagt om Banen specifikt, men helt generelt om det at starte noget op kontra at overtage noget "gammelt"..
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
[/quote]
Måske netop fordi man vil starte et nyt blad ud fra egne ideer og tanker, det er der vel ikke noget galt i? Måske har de nye folk helt nye ideer om layout, indhold og måden det skal drives på.
Så jeg ser masser af grunde til at starte noget op selv fra bunden, selvom det helt sikkert havde været rart med en database fuld af kunder at starte op med ;) - Det her er ikke sagt om Banen specifikt, men helt generelt om det at starte noget op kontra at overtage noget "gammelt"..
[/quote]
Vi kan ikke ikke være mere enige
Konceptet på Spor og baner virker meget fornyende. Flere forhandlere og producenter bakker også op, bl.a. Hobbytrade samt Tog og Tekno, dette kan man se på de respektive hjemmesider.
Redaktøren havde i hvert fald masser af ideer og gåpåmod da jeg snakkede med ham i går, og det tegner rigtig godt.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bqg
Indlæg: 1.102
Man var jo tilsyneladende ret tæt på en videreførelse af banen.
Hvorfor dog tage den tunge vej med at starte et helt nyt blad fremfor at videreføre et etableret blad ???
Mht. smagsprøverne på stoffet til det nye blad, så kunne disse artikler såmænd også have været bragt i et nummer af banen.
Nu er det jo ikke sådan, at man selv bestemmer, om man vil overtage et blad som banen.
Der har været forhandlinger, som var tæt på en videreførelse af banen, men tilsyneladende ikke tæt nok.
Jeg syntes ikke man skal bebrejde nogle af parterne, men hvis man ikke kan blive enige, så er den ikke længere.
Hvis folkene bag 'Spor og Baner' så vælger, at starte et nyt projekt op, skal de da ikke bebrejdes, men de burde tværtimod roses for det gode tiltag.
Der er jo heller ingen garanti for, at bladet var blevet en fortsættelse af 'Banen' , men ikke var blevet et nyt blad alligevel.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Amagerkaner
Indlæg: 440
Man var jo tilsyneladende ret tæt på en videreførelse af banen.
Hvorfor dog tage den tunge vej med at starte et helt nyt blad fremfor at videreføre et etableret blad ???
Mht. smagsprøverne på stoffet til det nye blad, så kunne disse artikler såmænd også have været bragt i et nummer af banen.
Nu er det jo ikke sådan, at man selv bestemmer, om man vil overtage et blad som banen.
Der har været forhandlinger, som var tæt på en videreførelse af banen, men tilsyneladende ikke tæt nok.
Jeg syntes ikke man skal bebrejde nogle af parterne, men hvis man ikke kan blive enige, så er den ikke længere.
Hvis folkene bag 'Spor og Baner' så vælger, at starte et nyt projekt op, skal de da ikke bebrejdes, men de burde tværtimod roses for det gode tiltag.
Der er jo heller ingen garanti for, at bladet var blevet en fortsættelse af 'Banen' , men ikke var blevet et nyt blad alligevel.
Hej
Fedt med et nyt initiativ! Nu har jeg også mulighed for at være med fra starten. Jeg har aldrig læst Banen, da jeg altid har anset Lokomotivet, som "the real deal".
Det er i øvrigt rørende med al den "omsorg" der gives udtryk for, overfor redaktionen bag det nye blad. Jeg kender intet til historien bag Banen, og er også total ligeglad, men det er jo så typisk dansk, at alle der stikker hovedet lidt frem lige skal have en over snuden!
Al held og lykke til Spor og Baner!
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er i øvrigt rørende med al den "omsorg" der gives udtryk for, overfor redaktionen bag det nye blad. Jeg kender intet til historien bag Banen, og er også total ligeglad, men det er jo så typisk dansk, at alle der stikker hovedet lidt frem lige skal have en over snuden!
Al held og lykke til Spor og Baner!
Janteloven har ikke levet forgæves. Derfor skal sådanne et initiativ absolut tilskyndes. Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved om der i givet fald vil være behov for tre modeljernbaneblade i DK. Tiden vil vise hvordan det kommer til at gå.
Men der lader bestemt til at være slået an med en helt ny stil med Spor og baner, og det kan blive rigtig spændende. Noget fornyelse er bestemt ingen skade til
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.261
Jeg troede, det var typisk hollandsk!
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
På mange punkter ligner vi nok hinanden en del.
Men hvorom alting er, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om det hjemlige marked er så stort, at det kan lade sig gøre, at have 3 blade, der skriver om det samme. Jeg ønsker bestemt det nye tiltag held og lykke, men nyheden gør det vel ikke nemmere at videreføre "Banen" som vi kender det?
Nuvel, det er da ikke sikkert, at det absolut skal overleve. Men jeg kan faktisk godt li´Banen, og håber da at modtage det fremover.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.444
Hvis der bliver 3 blade, må det da blive svært, for allerede ved 2, havde Lokomotivet det svært, og vi er da ikke så mange "tosser" ........
Men det er bedre at lade tiden vise, hvad fremtiden bliver, for til februar skulle det ny blad komme, og det må være samme tid for Banen, hvis det dukker op igen
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg har lige bestilt det første nr. af Spor og baner. Man skal som sagt huske på at redaktøren har stået for en meget stor del af artiklerne i Banen. Hvis nogen overtager Banen, så tror jeg derfor ikke på at det bliver helt det samme igen, for så stort er området heller ikke her i DK (men det er så min mening).
Bladet fortjener al den støtte det kan få. Det vil ikke være så godt hvis der lige pludselig måske kommer et "tomrum", hvis nu Banen ikke kommer alligevel. Specielt med alt det der er sket og som kommer til at ske inden for modelbaneområdet.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Seneste udmelding fra "Banen" skulle være, at der forhandles med nogen i trekantsområdet, så vi må holde vejret lidt endnu.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Seneste udmelding fra "Banen" skulle være, at der forhandles med nogen i trekantsområdet, så vi må holde vejret lidt endnu.
Og den aller sidste nye melding fra Banen kan nu læses på; http://www.banen.dk/
Det ser meget ud som om at det er Spor og baner der tager over nu, eftersom de mulige købere af Banen alle nu er sprunget fra, da de hørte nærmere.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.