Picture

Lincoln

Indlæg: 289

PB

Samling af Märklin 37506

Jeg har gang i en udskiftning af vinduerne på et S-Bahn tog fra Märklin.

Jeg er nu nået til den midterste vogn, hvor jeg med lidt besvær fik overdelen af, udskfitet vinduerne, og... nu kan jeg simpelthen ikke få overdelen på igen! Det er som om den slet ikke passer. Der er kun nogle aflange tapper på overdelen til at gribe fat i underdelen, men disse tapper her ingen modhager, så det er svært at vide hvad det er, der skal låse de to dele sammen.

Jeg har nu forsøgt mig i timevis med de to dele; men det er bare som de slet ikke hører sammen!

Hvordan får jeg dem samlet igen!?

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

Hej Lincoln..

Prøv dette link, og tryk på manual: https://www.maerklin.de/en/products/details/article/37506/

Det ser nu ganske enkelt ud...

__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Lincoln skrev:

Jeg har gang i en udskiftning af vinduerne på et S-Bahn tog fra Märklin.

Jeg er nu nået til den midterste vogn, hvor jeg med lidt besvær fik overdelen af, udskfitet vinduerne, og... nu kan jeg simpelthen ikke få overdelen på igen! Det er som om den slet ikke passer. Der er kun nogle aflange tapper på overdelen til at gribe fat i underdelen, men disse tapper her ingen modhager, så det er svært at vide hvad det er, der skal låse de to dele sammen.

Jeg har nu forsøgt mig i timevis med de to dele; men det er bare som de slet ikke hører sammen!

Hvordan får jeg dem samlet igen!?

 

Du har nok prøvet, men nogle gange kn sådan en vognkasse være "retningsbestemt" så ved at dreje den en halv omgang kan det nogle gange virke. Ellers er det nok et spørgsmål om at trykke hårdt nok på siden til at den kommer i hak.

Edit, nu kiggede jeg lige i vejledningen, og det tyder på at det handler om lidt kræfter/hårdt tryk, først ned på overdelen/taget og så ind med siden, så de tappe kommer ind på indersiden af vognbunden - ganske som vist i manualen på side 30 --> https://static.maerklin.de/damcontent/50/54/50548af5edd91e01076bfc73993c1cd61434542118.pdf

Synd med de to venstre vinduer... som du skriver om i den anden tråd.

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 289

PB

 Jeg tror jeg har prøvet alle varianter; jeg har prøvet først trykke den ene side sammen, derefter den anden, jeg har prøvet at trykke oppefra og ned, jeg har prøvet først trykke siderne ind og derefter oppefra, jeg har prøvet med gefühl, og jeg har prøvet med alle livsens kræfter – de to dele kan bare ikke samles igen Sad

Ja, jeg har godt nok været uheldig med dette togsæt, først vinduerne, så reservedelene med de forkerte vinduer – og nu vognen, der ikke kan samles… Stare

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.