Så blev det langt om længe min tur til at besøge det famøse Miniatur Wunderland i Hamburg.
Det kom der en artikel ud af, og den kan nu læses på My 1 2 87.dk: På besøg i Miniatur Wunderland
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Det er en fin artikel der godt rammer hvordan det er at at besøge anlægget. Man skal nemlig tage det, for det det er.
Er imponeret over du kunne tage de billeder der er vist, det kan være virkelig svært at komme ind og studere detaljer nærmere pga. mennneskemængderne.
Med to besøg dernede her i de senere år, føler jeg mig "mættet" for et stykke tid, men har til gode at se lufthavnen, der skulle være ret imponerende. Der var en del vanskeligheder med at få det til at fungere, i hvert fald blev den del af anlægget forsinket. Men det er så lykkedes nu.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
fkm
IT-Systemadministrator
Så blev det langt om længe min tur til at besøge det famøse Miniatur Wunderland i Hamburg.
Det kom der en artikel ud af, og den kan nu læses på My 1 2 87.dk: På besøg i Miniatur Wunderland
Hej Erik !
En flot artikel omkring MiWuLa - dog med en lille faktuel fejl, idet Schweiz først blev åbnet i 2007. Knuffingen var så vidt jeg ved det første afsnit der blev åbnet. Besøgte selv MiWuLa i 2006, og der var Schweiz under opbygning.
Mvh
Flemming
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
ckh
Faglig sekretær
Orv for den da
Dejlig artikel og flotte billeder. Det skal jeg da ned og se. Fruen må vist se i øjnene at der skal indlægges en lille miniferie i Hamborg.
Mvh. Claus
Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Tak for de pæne kommentarer.
Flemming, du har helt ret. Det var Østrig der var blandt de første afsnit. Det er rettet.
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Hej Erik
Som sædvanlig er det en fornøjelse at læse dine indlæg. Bliv endelig ved med dine skriverier!!
Henrik - der gerne bygger et træ mere sammen med dig!
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Sobert med fine skarpe billeder
Jeg har prøvet at være der 2 gange - den første langt den bedste
Særlig Kibri huse - er rigtig billige .....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Henrik - der gerne bygger et træ mere sammen med dig!
Ja, det træbyggerkursus var super.
Mht. Wunderland så kan det oplyses at Djurs Modelbaneklub arrangerer 2 ture til Hamburg i oktober og november måned.
f1freakdk
St. Heddinge
Fin artikel, dog undrer mig du intet nævner om deres Carsystem som jo vitterligt er imponerende og udbygget i det ekstreme. Men du nævner intet om det, er det bevidst eller bare en forglemmelse?
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
Niels
Ingeniør
Jeps, som altid en flot og velskrevet artikel fra Eriks hånd.
Jeg var selv i Hamborg og se MiWuLa tilbage i 2006, men der er vist snart basis for et nyt besøg.
mvh
Niels
(fra pålidelig kilde har jeg forresten hørt, at brændstofpriserne på MiWuLa's JET tank - se foto i Eriks artikel - opdateres online fra JET! Sådan...)
http://www.niels-modeltog.dk
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Niels: Det ser ud til, at din kilde har ret mht. Jetprisskiltet: http://www.jet-tankstellen.de/tankstellen/miniatur-wunderland/
Steen: Ja, carsystemet blev forsømt i min artikel. Det er nu forsøgt afhjulpet med et lille afsnit herom: På besøg i Miniatur Wunderland.
Gonzales
Super fed artikel. God indlæg. Jeg har selv snakket meget om Miniature wonderland med mine venner og hørt en masse om det. Det er et godt sted at tage børnene hen lyder det som.Glæder mig til at opleve den del af Hamburg.
M.J. Sundborg
Herligt med så mange billeder fra MiWuLa, ikke mindst fordi man så slipper for menneskehorderne og i stedet kan give sig god tid til at studere detaljerne. MiWuLa er måske rigeligt poppet for nogle af os, men det er et imponerende udstillingsanlæg for målgruppen "hele familien". Og så er der tydeligvis nogle dygtige modelbyggere blandt MiWuLa's ansatte og det er interessant at se, hvordan de tilpasser industrimodeller af bygninger m.m. - dér kan man godt finde noget inspiration.
M.v.h.
Sundborg
Gonzales
Jeg glæder mig altså enormt til at se det skønne sted http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www...
Jeg tror vi skal have en overnatning på noget andet end et hotel,for en gangs skyld.
Det bliver en god familietur