Picture

Torndahl

Indlæg: 86

PB  Blog  Hjemmeside

Mosebanen

Denne gang bringer vi en ny og længere tekst om DB i perioden 1945 - 1960. Indrømmet, den er blevet lidt længere end planlagt, men det er et meget omfattende emne. Man behøver heller ikke læse den på een gang, eller man kan plukke de ting ud, som måtte interessere.

Så vender det "Kritiske Hjørne" tilbage med en mening om en ny centralstation, som er på vej.

https://mosebanen.com/

Mvh

Redaktionen

__________________

LT
DCC, DSB og DB 1945-64.

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

TAK igen ........

Det er spændende læsning i et let spor !

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Fik kigget på din mening om den kommende Commandor ( der ikke er en Norton ) .....

Regulering af hastigheden på lokomotiver er vel enten en skydeknap på en mobil, eller de drejeknapper, der er på de fleste centralstationer fra de store, og her føler jeg, at de fleste falder de drejeknapper.

Märklin har endda en MS'er på vej med en drejeknap, der virker uden ledning, så længe at der er strøm på den.

Jeg havde samme standpkt. som dig på Baneforum, da Søren fortalte om dens lyksaligheder, hvor mit argument var, at Märklin havde opfundet en "dims" - der havde en vis pris - som allerede var dækket ind af vores telefoner ...

Men det var der ikke stor opbakning til, for man ville drejeknapper !

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torndahl

Indlæg: 86

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Jørgen

Tak for din respons !

Jeg gætter på, at de fleste af os lidt ældre foretrækker "knappen" på kørekontrollen, så det gør jeg også ! Men, min kørekontrol skal være trådløs - WiFi-baseret, det er mit point. Det giver den ønskede mobilitet. Men en knap skal der til, ligesom vi finder den på WLAN/Roco eller de meget fine controllere (og dyre) fra TSC i USA, og så behøver den jo ikke sidde på en stor og kostbar centralstation! Jeg bryder mig heller ikke om at "gnide" på glasset på en mobiltelefon, men vi har da flere medlemmer i vores togklub som gerne gør det - så fred være med det. Noget andet, jeg sigter efter, er generelt flere muligheder for trådløse opkoplinger. Der kom jo flere ledninger på anlægget efter digitaliseringen - ikke færre ! Og det, synes jeg, der bør ændres på. Digikeijs var inde på noget af det rigtige med sin 50018, der kan programmeres via bluetooth - mere af den slags.

Mvh

LT

 

__________________

LT
DCC, DSB og DB 1945-64.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Vi er stoppet op ved en Märklin CS3'er

Diverse MS mobilstationer med ledning er solgt.

Så det skal overtages af padder og mobiler

Men skærmen på CS3 er for knudret for mig med den lille skærm og springen frem og tilbage mellem sporplaner & lokomotiver, jeg bliver simpelthen stresset.

Så det bliver med "gnideri", og til det har jeg købt en stor Ipad med 12/13" skærm og sammen med den mindre gamle ( og hvis der brug for det har B også en ).

Den store er til sporplaner og her overvejer jeg at ændre planerne for det synlige til kun 2 planer i stedet for nuværende 6 sporplaner ( 2 skyggebanegårde styres 100% af print fra Litra.dk )

De mindre skal med Märklin's gamle App'er klare lokomotiverne.

Så det er J&B Rail's styring uden sporveje o.s.v.

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.