(x-post fra signalposten)
Hej alle sammen så kom McKs MT og det er en rigtig flot model min kom her for et par timer siden
Men der er et lille problem og et lidt større problem
1) der er ikke nogen effekt fra power pakken næsten som om den slet ikke er der eller ikke er sat til jeg har ikke haft muligheden for at åbne den endnu for se om der er et problem der inde
2) lyden er virkelig ikke god
den skratter og lyd kvaliteten er meget dårlig
den kan ikke blive særlig høj når jeg går ind og prøver at justere lyd styrken på min styre pult (märklin mobil station 2)
Her er en video af lyden hvis i vil høre for jer selv https://youtu.be/Vg3nvskt0QY
Er der nogen der har oplevet det samme med deres MTer?
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Det lader til at den skal retur til forhandleren!
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Mjensen
Jernbane
Aarhus
Indlæg: 1
jeg havde en hjemme som jeg har fået byttet til en anden, med samme problem.
jeg håber der kommer en anden højtaler fra MCK til at skifte ud med
Togsøn
Indlæg: 222
Hejsa Neller.
Jeg legede lidt med Ardelt modellerne fra McK, der var heller ikke meget power pack over dem, men da jeg satte CV 113 op til 255, så skete der noget.
For Esu dekodere er cv 113, den som styrer bypass time, normalt står den på 50, men 255 er max !
Men det er jo kun kondensatorer og ikke en powerpack McK monterer !
Venlig hilsen Erling.
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 93
Hej Erling
i video er den alerede på 255 og laver stadivæk ikke særlig høj lyd ja for at være ærlig er der ikke meget forskæl mellem 120 og 255
hilsen niels
mikkelwf
Indlæg: 87
Hej Erling
i video er den alerede på 255 og laver stadivæk ikke særlig høj lyd ja for at være ærlig er der ikke meget forskæl mellem 120 og 255
hilsen niels
Han snakker om den CV der styrer powerpack, ikke den der styrer lydstyrken..
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 93
Tak for rettelsen det er vist mig der har læst forkert
er det muligt at justere det cv på märklin mobil station 2? for jeg kan ikke rigtigt finde hvor men justere det cv på den
hilsen Niels
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Tak for rettelsen det er vist mig der har læst forkert
er det muligt at justere det cv på märklin mobil station 2? for jeg kan ikke rigtigt finde hvor men justere det cv på den
hilsen Niels
Ja, det kan du sagtens på en Mobile Station 2. Du skal bare manuelt ind på den pågældende cv, som jeg kan forstå hedder CV 113 og så skrue den op på max . . . Dvs 255 i værdi.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.708
På Signalposten er samme emne også oppe ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.155
Desværre har min MT også meget svag lyd. Det ser ud til, at alle modeller er udstyret med de forkerte højttalere. Er det ikke en fremstillingsfejl?
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Det ved kun McK og måske din forhandler. Virker powerpack i dit lokomotiv?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.155
Hvordan kan jeg bedst teste Powerpack?
Tidligere havde McK-lokomotiver fremragende lyd, så det må være højttaleren. Og hvis en af den forkerte type er monteret, mener jeg, at en fabrikationsfejl.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Jeg har en ESU class 66. når den kommer kørende, kan jeg løfte den fra sporet og der fortsætter med at køre i flere sekunder og har lyd på. Vad gør din MT? Angående højttaleren, så er det næppe ern forkert højttaler, men blot forkert montage.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 620
Havde en MT (158) på sporet i klubben i går - der er ikke en fungerende powerpack i - en tur på programmeringssporet meddelte ellers at den burde holde i 4 sekunder :(
Lyden er også meget svag
Mvh
Flemming
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Så den ryger tilbage til forhanleren?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Tidligere havde McK-lokomotiver fremragende lyd, så det må være højttaleren. Og hvis en af den forkerte type er monteret, mener jeg, at en fabrikationsfejl.
mvh,
Gert
MR toget har også skrækkelig lyd . . . fuldstæding spild af penge, at købe modellen med lyd

LasseSteen
Indlæg: 1.821
Det her lyder jo ubetinget som et generelt problem/fejl på MCK´s MT maskine, nu når flere oplever det samme.
Det der undrer mig meget, er at MCK ikke har testet et par modeller inden de blev sendt ud til forhandlerne, så de her fejl kunne være fanget. Men det er jo selvfølgelig muligt, at de har gjort netop dét og at der er tale om et par uheldige "mandagsmodeller".
Men Bent har ret, de må retur til forhandleren.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Håb på at forhandleren vil tage den tilbage .... og lad være med at købe fra McK fremover... i hvert fald med lyd..
Jeg vælger en anden løsning og lader min MT (med lyd) blive i samlingen
Svend
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.708
Meget kunne være vundet, hvis vi gjorde os den tjeneste at prøve maskinener i forretningerne, inden vi drog hjem med kassen.
F.eks. har jeg haft et Marcipanbrød i ca. 2 måneder før det kom til at gøre andet end køre 40 cm frem og tilbage med alle lydene ...
Men første gang det skulle i gennem sporskifter, så var der gniser og overgang ( nu er det K skinner, og det er måske ikke en normal prøvebane, men jeg skulle som det første have sendt en tur igennem hele banen ).
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.155
Virker powerpack i dit lokomotiv?
Desværre fungerer det heller ikke.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Vad gør du så, sender den retur til butikken?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
mikkelwf
Indlæg: 87
Meget kunne være vundet, hvis vi gjorde os den tjeneste at prøve maskinener i forretningerne, inden vi drog hjem med kassen.
F.eks. har jeg haft et Marcipanbrød i ca. 2 måneder før det kom til at gøre andet end køre 40 cm frem og tilbage med alle lydene ...
Men første gang det skulle i gennem sporskifter, så var der gniser og overgang ( nu er det K skinner, og det er måske ikke en normal prøvebane, men jeg skulle som det første have sendt en tur igennem hele banen ).
Måske - men helt ærligt, når man køber et modeltog til mange tusinde kroner, så kan det simpelthen ikke passe, at man i butikken skal pakke det ud og selv sikre at det fungerer..
Jeg forventer da at en vare fungerer 100% som både producenten og sælgeren påstår, ellers kunne vi jo ikke lave andet end at teste varer i butikken. (jeg pakker jo heller ikke fjernsynet ud nede i elgiganten før jeg tager det med hjem).
Der er desværre en tendens til at, især de små producenter, ikke har verdens bedste kvalitetskontrol (og det kan jeg et eller andet sted godt forstå, det koster meget tid at skulle teste varerne ved modtagelse). Desuden kan man også være "ude at skide" som producent, når papkasserne vælter ind med halvdefekte varer fra kina, fordi kvalitetskontrollen derude ikke har fanget tingene og kunderne står i kø for at få varen. Så nogle gange er det måske nemmere bare at tage skraldet bagefter.
Men jeg må da indrømme at jeg som kunde (nu taler jeg generelt, og ikke specifikt om McK/Dekas) bliver ret ærgerlig over endnu engang at have brugt mine surt opsparede penge på et modeltog, hvor der så endnu engang er problemer. Det sker desværre ret ofte.. :/
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.708
Vil en kvalitetskontrol inden pakningen havde fundet, at lyden var forkert og for ringe effekt på powerpack !
Her ville hver test vise det samme, så OK.
Det er da en konstruktionsfejl .....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.155
Vad gør du så, sender den retur til butikken?
Nej, jeg bor i Holland. Jeg sendte en mail til forhandleren. Jeg antager, at han vil erstatte højttaleren, når jeg kommer til Danmark igen.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
JPK
Indlæg: 16
Jeg har samme udfordringer med mit. Lyden er meget lav - jeg oplever dog ikke skratten. Og ingen powerpack. Har lige talt med min forhandler, der afventer svar fra McK.
Jeg er egentligt ikke interesseret i at lade handlen gå tilbage - for jeg har købt maskinen fordi jeg gerne ville ha den. Og hvis det er et problem med 'alle' maskiner er løsningen jo en anden end en 'bytter'.
Så jeg venter tålmodigt. Og problemerne til trods, så synes jeg det er en flot maskine.
fynsyd
Indlæg: 24
Jeg er for en del år siden nået frem til at jeg helst køber tog i forretninger hvor der er mulighed for at se det tog man køber kan køre og alle funktioner virker, dels fordi jeg har langt til modeltogsforretninger og følesen af at komme hjem med et tog der ikke køre som forventet er ikke god, og hvis det ikke i forretningen lever op til mine forventninger så bliver pengene i lommen,
venlig hilsen
fynsyd
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.155
Nå, jeg bor 870 kilometer fra butikken, hvor jeg normalt køber modeltog. Så er forsendelse med posten mere oplagt.
Indtil nu er det altid gået godt, det er første gang, at der er leveret en model, der teknisk set ikke er i orden.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Her til formiddag har jeg og de andre banditter i Peters garage haft Mcks nye MT'er under kærlig behandling.
Der er en powerpack i kræet, men den er ikke konfigureret korrekt fra fabrikken. På en Esu Lokpilot/Loksound bruges en af AUX udgangene til powerpackens ladekredsløb og når det bliver sat korrekt så virker den.
Til dem der har en lokprogrammer, så sæt aux7 til Powerpack Control og skriv værdierne til dekoderen.
Til andre så skriv følgende CV'er i rækkefølge:
CV31: 16
CV32 : 0
CV323: 31
CV324: 0
CV325: 0
CV326: 31
CV327: 0
CV328: 0
Sæt efterfølgende CV31 til 16 og CV32 til 0.
CV113 styrer hvor lang tid maskinen kører uden strøm i skinnerne, den er sat til 127 fra fabrikken og det svarer til lidt over 4 sekunder. Den kan passende sættes lidt ned, så maskinen ikke er førerløs for længe.
Er alt det ovenstående sort snak, så tag fat i din forhandler.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
ptmadsn
Indlæg: 115
Hej!
Morten glemte højtaler kassen: Der mangler låg på højtaler kassen og ved at lukke den side af højtalerkassen der vender opad med et stykke 0,5mm plastcard på 17 x 14 mm monteret med dobbeltklæbende tape bliver lyden dybere i tonen og er faktisk ikke dårlig. Har man ikke plastcard kan en firkant fra låget til en smør bakke bruges.
Yderligere det er ikke som vejledningen viser, de 4 skruer i hjørnerne der skal fjernes ved adskillelse, men derimod skruerne oppe under og midt for bogierne.
Venlig hilsen
Peter Madsen
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Hej Morten,
Her til formiddag har jeg og de andre banditter i Peters garage haft Mcks nye MT'er under kærlig behandling.
Der er en powerpack i kræet, men den er ikke konfigureret korrekt fra fabrikken. På en Esu Lokpilot/Loksound bruges en af AUX udgangene til powerpackens ladekredsløb og når det bliver sat korrekt så virker den.
Til dem der har en lokprogrammer, så sæt aux7 til Powerpack Control og skriv værdierne til dekoderen.
Til andre så skriv følgende CV'er i rækkefølge:
CV31: 16
CV32 : 4
CV323: 31
CV324: 0
CV325: 0
CV326: 31
CV327: 0
CV328: 0
Sæt efterfølgende CV31 og CV32 til 0.
CV113 styrer hvor lang tid maskinen kører uden strøm i skinnerne, den er sat til 127 fra fabrikken og det svarer til lidt over 4 sekunder. Den kan passende sættes lidt ned, så maskinen ikke er førerløs for længe.
Er alt det ovenstående sort snak, så tag fat i din forhandler.
Perfekt, det er jo umiddelbart en fuldt forståelig vejledning du har skrevet sammen dér.
Jeg er gået slavisk frem efter den med min 3-skinne MT på programmeringssporet tilsluttet min Intellibox (jeps, den er sat op til at køre DCC).
Opskriften er fulgt til punkt og prikke flere gange - jeg har også haft resat dekoderen via CV8 undervejs. Men ingen ændring...
Jeg får det desværre ikke til at virke her.
Jeg hører meget gerne om andre får det til at virke eller ej.
Mvh
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Hej Peter!
Prøv at sætte CV32 til 0 i stedet for, det skriver ESU selv i deres vejledning og det kan være noget jeg ikke har været opmærksom på fordi jeg har gjort det via lokprogrammer.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Prøv at sætte CV32 til 0 i stedet for, det skriver ESU selv i deres vejledning og det kan være noget jeg ikke har været opmærksom på fordi jeg har gjort det via lokprogrammer.
Helt perfekt, that did the trick!
Med andre ord er opskriften altså:
CV31: 16
CV32 : 0
CV323: 31
CV324: 0
CV325: 0
CV326: 31
CV327: 0
CV328: 0
Sæt efterfølgende CV31 og CV32 til 0.
Mange tak for hjælpen!
Det lyder også godt og med plastikcard-løsningen til højttaleren, men jeg er endnu ikke lykkedes med at få overdelen af...
Vejledningen indikerer at det burde være relativt nemt: Ud med de 4 skruer i bunden, sæt på plan overflade og løft af - men den kommer ikke af med de kræfter jeg indtil nu tør lægge i...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.684
Vi havde samme problem med den ene MT i dag. Men med lidt forsigtig lirkeri fik vi overdelen af.
Synet der møder dig når overdelen er fjernet. Powerpack med 2 store kondensatorer og en højttaler uden låg!
Så er der kommet låg på højttalerens resonansrum. Plastrektangel fæstnet med dobbeltklæbende tape.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Hej Flemming,
Vi havde samme problem med den ene MT i dag. Men med lidt forsigtig lirkeri fik vi overdelen af.
OK, min sidder så hårdt fast at jeg pt. har parkeret opgaven... Havde I nogen form for værktøj i brug ud over skruetrækker? Jeg overvejede lidt om et par tynde plast-kiler ville kunne være til hjælp.
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.684
Hej Flemming,
Vi havde samme problem med den ene MT i dag. Men med lidt forsigtig lirkeri fik vi overdelen af.
OK, min sidder så hårdt fast at jeg pt. har parkeret opgaven... Havde I nogen form for værktøj i brug ud over skruetrækker? Jeg overvejede lidt om et par tynde plast-kiler ville kunne være til hjælp.
Peter
Video med håndholdt kamera uden extern mikrofon - til sidst løftes maskinen så udløbet kan ses -skal nok justeres ned for at bremsestrækninger ikke passeres.
https://www.youtube.com/watch?v=4gHTGQ8m3IE
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Knarbjerg
Stationsbestyrer
Indlæg: 165
Det lyder også godt og med plastikcard-løsningen til højttaleren, men jeg er endnu ikke lykkedes med at få overdelen af...
Vejledningen indikerer at det burde være relativt nemt: Ud med de 4 skruer i bunden, sæt på plan overflade og løft af - men den kommer ikke af med de kræfter jeg indtil nu tør lægge i...
Peter
Er du opmærksom på at, vejledningen fra McK ikke viser de rigtige skruer, som skal løsnes for at få overdelen af?
Det er ikke skruerne ude ved koblingerne men de skruer, som sidder inde under boggierne, der skal løsnes.
Jeg oplevede også at, bøjlerne på førehuset, selvom de var løftet fri af hullerne, greb fat i en lille kant på underdelen og havde ganske godt fat, indtil de lige fik lidt lhjælp.
Og stort tak til folkene i "Peters Garage" for hjælpen.
Det gør jo en verden til forskel både på kørslen og på lyden. Nu skal man jo have skruet ned for lyden. Dog er lyden af bremser og klokker stadig noget svag i forhold til motorlyden.
Jeg har prøvet at skrue de enkelte lyde op i Lokprogrammeren men, det har ingen effekt
Hilsen Knarbjerg
Dansk i overgangsperioden mellem epoke III og IV
med fokus på køreplanskørsel og rangering.
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Hej Flemming, du har vel ikke et billede af højttaleren fra siden? Det undrer mig at den er lavet med 21MTC og ikke PluX22 stik.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
mikkelwf
Indlæg: 87
Hej Flemming, du har vel ikke et billede af højttaleren fra siden? Det undrer mig at den er lavet med 21MTC og ikke PluX22 stik.
Det er stort set kun Roco og Piko der bruger Plux22, alle andre bruger 21MTC..
Men det ville da være rart med ét stik..
Per T. Larsen
Malmö Sweden
Indlæg: 17
Hejsa
Tak for løsningerne, har lige ændret min med CV værdier og "låg" på højtaleren
og det virker, er dog enig i at lyde som horn og klokke er lidt svagt, men absolut brugbart.
Jeg satte håndbøjlerne i hjørne på overdelen inden samling, da de drillede meget, satte dem forsigtig på plads i fodpladen og samlede så resten, det kan også være mine 10 tommelfingeren, men det var lettere
nu har jeg den model jeg drømte om fra starten, herligt at nogen deler deres fine løsninger
så nu har den 4 sekunders powerpack backup og en lyd som jeg vil vurdere til dobbelt så høj som inden der kom låg på
Mvh
Per
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Det var virkelig flot med de løsninger
Med hensyn til det manglende låg på højttaleren, er der nogen der ved om det også er årsagen til den skræmmende ringe lyd på MCK´s MR tog ?
ptmadsn
Indlæg: 115
Det var virkelig flot med de løsninger
Med hensyn til det manglende låg på højttaleren, er der nogen der ved om det også er årsagen til den skræmmende ringe lyd på MCK´s MR tog ?
Hej Lasse!
Du kunne jo passende åbne op og se efter.
Venlig hilsen
Peter Madsen
ptmadsn
Indlæg: 115
Hej!
Efterskrift vedrørende mck MT.
Det må da være skuffende for en producent af modeltog ikke at være i stand til at holde styr på troperne. Dette være sig under produktionen såvel som manglende eller dårlig tilsyn fra rette vedkommende.
Da nu én af deltagerne her i Garagen i lørdags mødte op med både et Grønt og et Design malet eksemplar af slagsen og Morten havde Lokprogrammer med i rygsækken, blev det besluttet at gøre noget ved sagen.
Vi fandt følgende:
- Allerførst viser det sig at vejledningen vedrørende åbning er forkert. Det er ikke de 4 skruer i hjørnerne der skal fjernes for at overdelen kan tages af, men derimod de 4 skruer der sidder oppe under og midt for bogierne.
- Det viser sig efter åbning, at der er monteret kondensatore = power pack på moderprintet. Da power pack er monteret på moderprintet skal der være forbindelse fra denne til stik for dekoder.
For at tilslutte en power pack skal der bruges 3 ledninger der tilsluttes dekoderen.
1: U+ er pin 16,
2: GND er pin 20 og endelig
3: charge/opladning af kondensator der skal tilsluttes en AUX udgang som er konfigureret til power pack.
I dette tilfælde har man valgt at bruge udgangen AUX7 = pin 2, som findes på dekoder stikket.
Alt er tilslutte korrekt, ved programmering har man blot glemt at konfigurere AUX7 som værende tilsluttet power pack.
- Så er det højtaleren som er samlet forkert og mangler et resonans kammer, dette klares ved hjælp af en stump plastcard..
Jeg græmmes, vi er fire mennesker i 2 timer, med teknisk udstyr, 2 kander kaffe, rundstykker, smør, pålæg og kanelstang samt el og computer, en konsulentpris på 8 X 1500,00 dkk ville være passende.
Venlig hilsen og forsat god dag!
Peter Madsen
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Hej Lasse!
Du kunne jo passende åbne op og se efter.
Venlig hilsen
Peter Madsen
På din eller min MR ?
Men jo jo og javel . . . men nu er jeg sådan set på ferie og det kunne jo være, at der var nogen der vidste det og samtidig ville være så elskværdig at dele info med mig, da jeg pt. ikke selv har mulighed for at kigge under hætten på min MR.
Jeg er udemærket klar over, at det nok ikke er dig der er den elskværdige her.
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Det må da være skuffende for en producent af modeltog ikke at være i stand til at holde styr på troperne. Dette være sig under produktionen såvel som manglende eller dårlig tilsyn fra rette vedkommende.
Her vil jeg helt klart give dig ret. Jeg synes faktisk det er under al kritik, når der er tale om et generelt problem på alle modeller. Hvis der var tale om få eksemplarer eller et par enkelte "mandagsmodeller", så synes jeg det er en anden snak.
Det her skal simpelthen fanges inden de rammer hylderne hos forhandlerne.
Det er selvfølgelig fint, at der nu er en løsning takket være et par kyndige hænder og hjerner. Men det er ikke ok, at man som køber selv skal lave de her tilretninger . . . eller skal retur til forhandleren for at få foretaget opdateringerne dér.
ptmadsn
Indlæg: 115
Hej Lasse!
Du kunne jo passende åbne op og se efter.
Venlig hilsen
Peter Madsen
På din eller min MR ?
Men jo jo og javel . . . men nu er jeg sådan set på ferie og det kunne jo være, at der var nogen der vidste det og samtidig ville være så elskværdig at dele info med mig, da jeg pt. ikke selv har mulighed for at kigge under hætten på min MR.
Jeg er udemærket klar over, at det nok ikke er dig der er den elskværdige her.
Beklager Lasse. Jeg er ikke ejer af en mck MR og bliver det heller ikke. Så uanset hvor elskværdig jeg end måtte være kan jeg ikke hjælpe dig.
Venlig hilsen
Peter Madsen
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Beklager Lasse. Jeg er ikke ejer af en mck MR og bliver det heller ikke. Så uanset hvor elskværdig jeg end måtte være kan jeg ikke hjælpe dig.
Venlig hilsen
Peter Madsen
Javel ja :)
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.708
Hr. ptmadsn .....
Jeg synes, at Du i stedet skulle være stolt over, at I 4 "togtosser" fandt en anden måde at angribe dette problem, som har frembragt mindst hundrede indlæg i denne agurketid.
Godt, at der var nogle "voksne" til stede, og at I løste problemet for de danske forhandlere + en producent ........
Det skal I ros for !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
ptmadsn
Indlæg: 115
Hr. ptmadsn .....
Jeg synes, at Du i stedet skulle være stolt over, at I 4 "togtosser" fandt en anden måde at angribe dette problem, som har frembragt mindst hundrede indlæg i denne agurketid.
Godt, at der var nogle "voksne" til stede, og at I løste problemet for de danske forhandlere + en producent ........
Det skal I ros for !
Hej Jørgen!
På deltagerne i Garagens lørdags sammenkomsters vegne takker jeg mange gange for dine roser.
Nu er det jo sådan at både du og jeg i kraft af vore tidligere stillinger ved noget om kvalitetsstyring. Dette er det ikke mange her på forum der tilsyneladende ved noget om.
Der er forskellige standarder, ISO og mange andre.
Det virker som yderst tvivlsomt at man bruger den slags inden for modeltogs fabrikation, især når danske producenter er involveret.
Endnu en gang Jørgen TAK for Din tilkendegivelse.
Venlig hilsen
Peter Madsen
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.708
For at være ærlig, så hadede jeg det ISO noget, men det tvang mig trods alt til at stille skriftlige svar til alle mine leverandører .......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
F.Ormstrup
Indlæg: 2.684
Her flg. en video hvor MT har fået låg på resonanskassen - jeg har ikke justeret lyden ned til et passende niveau. Powerpacken er sluttet til - her skal jeg vel også skrue ned for virkningen.
https://youtu.be/Bk3DjE_cgbk
Indlæg fra Garagen, med How to do vejledning.
https://petermsgarage.blogspot.com/2021/08/mck-mt-anmeldelse-og-rettelse-af.html
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Godsbanen
Vanløse
Indlæg: 421
Jeg skal lige have det skåret helt ud i pap. Når opskriften er:
Med andre ord er opskriften altså:
CV31: 16
CV32 : 0
CV323: 31
CV324: 0
CV325: 0
CV326: 31
CV327: 0
CV328: 0
Sæt efterfølgende CV31 og CV32 til 0.
Så betyder det altså, at man først ændrer og gemmer de første 8 CV-er og så bagefter går ind i "programmeringsmode" igen og ændrer de sidste 2 CV-er og gemmer?
Jeg har anskaffet to MT-er i hver sin farve, design og grøn. Den ene ankom programmeret og med god lyd fra forretningen, den anden skal jeg selv ordne. Det er AC modeller.