Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Van Biervliet / B-Models 2021

http://www.vanbiervliet.com/flipboek2021/mobile/index.html#p=1

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Det nyhedskatalog har jeg set meget frem til  Laughing out loud

Spændende nye containervogne med meget spændende last . . . uha det bliver dyrt (Hvis man ellers kan nå at finde modellerne inden de bliver udsolgt. Det virker til at være meget begrænset oplag)

Jeg håber at tankcontainerne igen i år også kommer i løssalg. Skrøbelige, men ekstremt flotte synes jeg.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Er der nogle gode bud på hvor man kan finde dem?

Jeg synes både at have læst at de intet melder ud om hvornår de forskellige vogne er klar til forhandlerne, at de kun producerer de bestilte, samt vistnok også skærer med på det reelle ansat producerede vogne ift. bestillingerne, så de er vist lidt svære at få fat på.. Sad

Like 0 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

mikkelwf skrev:

Er der nogle gode bud på hvor man kan finde dem?

Jeg synes både at have læst at de intet melder ud om hvornår de forskellige vogne er klar til forhandlerne, at de kun producerer de bestilte, samt vistnok også skærer med på det reelle ansat producerede vogne ift. bestillingerne, så de er vist lidt svære at få fat på.. Sad

 

Hobbykæden har annonceret i dag at de er klar til at tage imod bestillinger.

Mvh. Ole

 

 

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Det er desværre ikke mange der forhandler B-models og det kræver ofte en rigtig god omgang detektiv arbejde og held, at finde modellerne.

Næste problem er så, at B-models udsender i ekstremt begrænset oplag og forhandlerne kan ikke engang være sikre på, at modtage de varer de har bestilt. Det ved jeg fra flere forhandlere i udlandet.

Jeg har ofte forudbestilt B-Models produkter i god tid og alligevel sker det, at forhandleren slet ikke får varen, før der er meldt udsolgt hos B-Models. Mit råd er at holde løbende øje flere steder og når B-Models varer kommer på lager, så skal man absolut ikke tøve med at købe.

For nyligt oplevede jeg, at kun én forhandler i Tyskland fik en specifik dobbelt containervogn på lager og den blev udsolgt på 24 timer. Ingen af de andre B-Models forhandlere i Tyskland nåede at få vognen. Nu kan jeg se i kataloget, at den står som "udsolgt". Jeg nåede at købe 1 stk og ville efterfølgende købe yderligere. Men så var det for sent.

Min erfaring fortæller mig også, at vognene meget sjældent når at finde vej til Ebay. 

Så vær hurtig på aftrækkeren og brug google til at finde vognene. Det gør jeg selv og det er lykkedes mig, at få fingre i lidt . . . selvom jeg desværre også har misset noget.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Flere nyheder vil blive annonceret senere på året. Derfor står der "part 1".  Det er også vigtigt at vide, at Van Biervliet permanent har lukket sin fysiske butik i Ingelmunster, Belgien.
I stedet er der en webshop (hvor andre mærker også sælges): https://digitalshop.be/en/

Jeg ved ikke, om de også sender til Danmark, og hvad omkostningerne er. Du bør forhøre dig om det. E-mail: Support (at) digitalshop.be

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Gert skrev:

Flere nyheder vil blive annonceret senere på året. Derfor står der "part 1".  Det er også vigtigt at vide, at Van Biervliet permanent har lukket sin fysiske butik i Ingelmunster, Belgien.
I stedet er der en webshop (hvor andre mærker også sælges): https://digitalshop.be/en/

Jeg ved ikke, om de også sender til Danmark, og hvad omkostningerne er. Du bør forhøre dig om det. E-mail: Support (at) digitalshop.be

mvh,
Gert

 

Jeg fandt også selv webshoppen, efter mit tidligere indlæg her..

De sender til Danmark, det koster dog 19€, men det må man tage med.

Der røg da også et par vogne i kurven, så nu må vi se hvornår der kommer en pakke.. Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Jeg har faktisk købt hos Digitalshop.be, og jeg var fuldt ud tilfreds med både produkter og leveringstid. Men jeg var ikke klar over, at det er B-Models egen webshop. Det var fint at vide. Så bør man da være sikker på, at de får alle varer på lager.

Ja, det koster desværre lidt rigeligt at få tilsendt fra denne webshop og priserne på vognene er katalog priserne, ligesom hvis man køber direkte på Roco´s hjemmeside.
Hos de forhandlere, hvor jeg tidligere har købt B-Models produkter, her er priserne ca. 5% lavere og forsendelsesomkostningerne er også lidt lavere.

Men man må jo "bløde" lidt, hvis man vil have fingre i de her produkter fra B-Models.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

VTG sukkervogne: http://vanbiervliet.com/pdf/2021/vtg-folder.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:

VTG sukkervogne: http://vanbiervliet.com/pdf/2021/vtg-folder.pdf

mvh,
Gert

Den er mega fed   Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Flere nyheder: http://vanbiervliet.com/flipboek2021-02/mobile/index.html#p=1

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Uha Gert, du er et dyrt bekendskab med alle de spændende nyheder  Smile

Jeg tæller ihvertfald 3 stk BR 186 som er meget interessante for mig. Men jeg vil nu meget gerne se hvordan de her B-Models BR 186 lokomotiver kommer til at se ud, inden jeg bliver alt for begejstret. Jeg har allerede en del B-Models materiale, men det er ikke alt jeg er imponeret over.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

LasseSteen skrev:

 

Jeg tæller ihvertfald 3 stk BR 186 som er meget interessante for mig. Men jeg vil nu meget gerne se hvordan de her B-Models BR 186 lokomotiver kommer til at se ud, inden jeg bliver alt for begejstret. Jeg har allerede en del B-Models materiale, men det er ikke alt jeg er imponeret over.

 

Jeg har MY1159 og i sommers ville jeg lige motionere den lidt - det resulterede i en brændt dekoder Sad - alle andre mærker som jeg har kan godt tåle at ligge uden at blive kørt med hele tiden (McK, Heljan; Roco, Hobbytrade)

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

fkm skrev:

 

 Jeg har MY1159 og i sommers ville jeg lige motionere den lidt - det resulterede i en brændt dekoder Sad - alle andre mærker som jeg har kan godt tåle at ligge uden at blive kørt med hele tiden (McK, Heljan; Roco, Hobbytrade)

 

Uha det lyder ikke godt. 

Jeg har også en My 1159, som ikke har kørt i et par år. Nu er jeg da nervøs for at få den på sporet igen. Det må jeg hellere få testet.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB



Det ser ud til, at linket ikke virker længere.

Her er der et link, der virker:
http://vanbiervliet.com/flipboek2021-021/mobile/index.html#p=1

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

fkm skrev:

LasseSteen skrev:

 

Jeg tæller ihvertfald 3 stk BR 186 som er meget interessante for mig. Men jeg vil nu meget gerne se hvordan de her B-Models BR 186 lokomotiver kommer til at se ud, inden jeg bliver alt for begejstret. Jeg har allerede en del B-Models materiale, men det er ikke alt jeg er imponeret over.

 




Jeg har MY1159 og i sommers ville jeg lige motionere den lidt - det resulterede i en brændt dekoder Sad - alle andre mærker som jeg har kan godt tåle at ligge uden at blive kørt med hele tiden (McK, Heljan; Roco, Hobbytrade)

 

 

Jeg købte en My 1159 (billigt) for et par år siden som defekt. Jeg har ikke fået kigget på den endnu, men sælger mente at det var dekoderen, der var stået af. Lidt påfaldende mønster, men jeg har bare hele tiden tænkt at jeg ville skifte dekoderen ved lejlighed.

Mvh. Ole

 

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

okhansen skrev:

Jeg købte en My 1159 (billigt) for et par år siden som defekt. Jeg har ikke fået kigget på den endnu, men sælger mente at det var dekoderen, der var stået af. Lidt påfaldende mønster, men jeg har bare hele tiden tænkt at jeg ville skifte dekoderen ved lejlighed.

 

Jeg har 1159 med lyd og kan bedre lide lyden end Rocos.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

Gert skrev:

okhansen skrev:

Jeg købte en My 1159 (billigt) for et par år siden som defekt. Jeg har ikke fået kigget på den endnu, men sælger mente at det var dekoderen, der var stået af. Lidt påfaldende mønster, men jeg har bare hele tiden tænkt at jeg ville skifte dekoderen ved lejlighed.

 

Jeg har 1159 med lyd og kan bedre lide lyden end Rocos.

mvh,
Gert

 
Du må endelig ikke misforstå mig Gert, jeg vil absolut elske at have min My'er til at køre med lyd og dieselos, men jeg synes det er tankevækkende at flere har oplevet at dekoderen er stået af.

Mvh. Ole

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Det burde være en ESU LokSound der er i 1159 - Roco har de seneste år benyttet Zimo. I Min Roco har jeg fået lagt Danske LokSounds lyd ind, og det er da blevet bedre, men ESU er efter min mening bedre.

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Van Biervliet bruger faktisk en ESU Loksound-dekoder.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Man kan undre sig over (jeg gør i hvert fald) at B-Models behændigt går uden om de udgaver af CFL Cargo serie 1800 lokomotiver, som kører eller har kørt i Danmark.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Til hjælp for producenten har du så et gæt på hvor mange enheder, der vil blive solgt til normal i Danmark ?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

bygger01 skrev:

Til hjælp for producenten har du så et gæt på hvor mange enheder, der vil blive solgt til normal i Danmark ?

Der blev (formentlig) ikke ændret noget på lokomotivernes udseende, efter de kom til Danmark (de skiftede først nummer senere). 
Det drejer sig alene om at udsende et lokomotiv med det rigtige nummer i CFL Cargo-udgaven - f eks dette CFLCA 1807, Brugeoise 1963 (jernbanen.dk)

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.