Nye varianter Litra ME:
DSB ME 1505
Rød/sort, "kort" førerhus, korte håndbøjler. ATC-antenner (fra 1992) og plove med gule striber men uden dampvarmekoblinger (fra 1986), Disse er vedlagt.
DSB ME 1522
Blå, TRIT, men uden greenspeed, højt placerede numre, passer til blå Bn-stamme.
DSB ME 1503
Som i Rø 1564 Kb-Kh 11.12.21, næstsidste ME-tog ved DSB.
DSB ME 1511
Som i Rø 2566 Hk-Kh 11.12.21, sidste ME-tog ved DSB. Guldmodel.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
neller8264
Nogen der har bud på hvad "guldmodel" betyder? den er vel ikke lavet af guld... ;-)
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Den Gamle 1509 de lavede var også en Guldmodel i 50 eksemplarer om det er det der menes kan være et bud.
D.Petersen
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
DF Modeltog på Facebook: "En guldmoder er en speciel udgave. Det kan f.eks. være teknikken eller bemaling eller noget helt andet. McK har tidligere fremstillet guldmodeller af ME"
mvh,
Gert
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
DF Modelyog på Facebook: "En gudmoder er en speciel udgave. Det kan f.eks. være teknikken eller bemaling eller noget helt andet. McK har tidligere fremstillet guldmodeller af ME"
Jeg tænker at det er helt oplagt at den leveres i "drifts-tilsmudsning" / ældet som forbiledet, men det bliver spændende at se.
Mvh Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Forurenet med ægte guldstøv?
mvh,
Gert
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Forurenet med ægte guldstøv?
Gjort i hånden af en patinerings-ekspert koster det ofte knapper - man kunne faktisk tro at det var guldstøv ja...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Litra-H
Jeg ved ikke hvorfor Gert har udeladt en af de seneste 5 ME'ere, men ...
For dem der kører epoke i går/i dag/i morgen kommer der også:
NRFAB TME 1518
Grøn/blå, grønne balystre og bøjler
Under alle omstændigheder lander disse amskiner et tørt sted, da de er savnet af en hel del.
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
LasseSteen
Jeg synes ME 1511 guldmodellen ser meget spændende ud, hvis den altså rent faktisk udsendes i en patineret/slidt udgave, som på billedet inde fra MCK´s hjemmeside.
Er der nogen som har fået bekræftet, at "Guldmodellen" rent faktisk udsendes i patineret/slidt udgave som på billedet ?
Mikael
Udviklingsingeniør
Er der nogen som har fået bekræftet, at "Guldmodellen" rent faktisk udsendes i patineret/slidt udgave som på billedet ?
Ja, det er hvad jeg har fået at vide hos min forhandler. Desuden sagde de at de vil blive patineret i hånden, så der vil ikke være 2 der bliver helt ens. De vil også få en anden indpakning end de almindelige loks, og der vil medfølge et lille hæfte med detaljer om netop dette litra nummer.
Prisen forventer de så også vil blive cirka 500 kr dyrere end de andre modeller
LasseSteen
Ja, det er hvad jeg har fået at vide hos min forhandler. Desuden sagde de at de vil blive patineret i hånden, så der vil ikke være 2 der bliver helt ens. De vil også få en anden indpakning end de almindelige loks, og der vil medfølge et lille hæfte med detaljer om netop dette litra nummer.
Prisen forventer de så også vil blive cirka 500 kr dyrere end de andre modeller
Spændende, tak for svar. Så vil jeg forudbestille
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Jeg ved ikke hvorfor Gert har udeladt en af de seneste 5 ME'ere, men ...
For dem der kører epoke i går/i dag/i morgen kommer der også:
NRFAB TME 1518
Grøn/blå, grønne balystre og bøjler
Under alle omstændigheder lander disse amskiner et tørt sted, da de er savnet af en hel del.
Den havde jeg overset.
mvh,
Gert
neller8264
der er nu et billede af en prototype af MZ 1410 på https://mck-h0.dk/kategori/test-overkategori/mz-i-ii/
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Ifølge en besked på Facebook vil McK være til stede i Hobbykæden i Aalborg denne lørdag og også vise dette lokomotiv frem der.
mvh,
Gert
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
McKs hjemmeside er desværre ikke særlig opdateret længere (sidste rapport på 'Seneste nyt' er fra 18. april sidste år...),
men heldigvis holder DF Modeltog os orienteret gennem nyhedsbreve. Jørgen Nielsen beretter følgende:
Bg / BDg / ABg / CC / AL / Bfh: alle vogne leveres ca. juli 2023.
IC3 / ER4: Første IC3 togsæt (kun et togsæt) bliver leveret ca. september 2023.
Herefter følger resten, både alle ER4 togsæt, ca. oktober 2023.
MZ.1 / MZ.2: Alle varianter leveres ca. september 2023.
ME: Alle varianter leveres ca. december 2023.
mvh,
Gert