Picture

Lincoln

Indlæg: 225

PB

Køb på nettet - vare aldrig modtaget

Hej

Er der nogen af jer, der har prøvet at stå i den situation, at I har købt en vare på nettet, men aldrig modtaget den?

Jeg har gennem den sidste uge haft nogle "udfordringer" med en sælger, der først gav mig et forkert pakkenummer, og siden et pakkenummer, der siger at varen er leveret til pakkeshoppen - men det er den ikke. Udleveringsstedet har kigget samtlige pakker igennem - min pakke er der ikke.

Jeg har flere gange bedt om at få tilsendt kvittering for indlevering af pakken - denne har jeg aldrig modtaget.

Nu er det nået dertil, hvor jeg har meddelt sælger at jeg hæver købet grundet manglende levering. Og det er også herfra, at sælger ikke længere besvarer mine henvendelser.

Jeg har igen skrevet til sælger, at såfremt jeg ikke har hørt fra ham senest på mandag, så vil jeg kontakte min bank mhp. at trække betalingen tilbage. Jeg har selvfølgelig al korrespondancen mellem sælger og mig. Er der andet, jeg kan gøre?

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 595

PB

Nej - men det er da også godt nok. Banken sikrer dig, at du får dine penge igen, sålænge du betaler med Visa/dankort.

hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.372

PB

Vordan har du betalt, direkter pengeoverførsel? Er det en privatperson eller en butik?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

CH

Indlæg: 26

PB

Hvis betalingen er sket med Mobilepay, dækker banken ikke. Så skal man selv sørge for at rede trådene ud, evt. ved en politianmeldelse.

Ved kontooverførsel dækker banken, som det er nævnt. Og efter at man har udfyldt en formular.

Mvh

Claus

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.310

PB

Det var da en rigtig skidt oplevelse og sikke en dårlig sælger. Jrg håber du finder en løsning.

Må man spørge om det er køb via DBA eller Facebook ? Eller er det èn af de mange små webshops, der efterhånden er dukket op på nettet.

Under alle omstændigheder er det dybt kritisabelt og sælger burde skamme sig.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 438

PB

CH skrev:

Hvis betalingen er sket med Mobilepay, dækker banken ikke. Så skal man selv sørge for at rede trådene ud, evt. ved en politianmeldelse.

Ved kontooverførsel dækker banken, som det er nævnt. Og efter at man har udfyldt en formular.

Mvh

Claus

 

 

Nej, banken dækker IKKE ved kontooverførsel, kun betaling i en webshop med betalingskort

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 3 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 225

PB

Det er webshop/erhvervsdrivende, og der er betalt med Visa-dankort.

Butikken har eksisteret i 20 år, og jeg har handlet der før, så jeg havde ingen betænkeligheder ved at handle der igen.

Når jeg har ladet banken gøre sit, og fået mine penge tilbage, så lægger jeg anmeldelse ind på Trustpilot af virksomheden. Den bliver - ikke overraskende - ikke positiv.

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 225

PB

Og som om det ikke var nok, så har jeg noget nær samme problematik med en vare købt på ebay.de.

Varen er fortsat ikke kommet frem, og mine henvendelser til sælger bliver ikke besvaret.

De har heldigvis køberforsikring gennem PayPal, men i de +15 år, jeg har købt modeltog på Ebay, så har jeg aldrig oplevet ikke at modtage min vare. Men én gang skal jo være den første!

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Holbæk

Indlæg: 324

PB

 

Hvis det er en forretning, kunne det måske være interessant at få navnet på denne ?

 

Jeg har selv oplevet noget lignende, hvor forretningen prøvede at dække sig ind under, jeg havde valgt en type forsendelse, der ikke var "forsikret".

 

Det er ALTID afsenders ansvar, at en pakke kommer frem til modtager - Dog med følgende undtagelser:

 

 

Hvornår har du ansvaret for varen?

 

  • Når du får varen leveret og har den i fysisk besiddelse.
  • Under returnering, hvis du fortryder købet. Hvis der skulle ske en skade på varen under transporten retur til netbutikken, er det dig, der har ansvaret.
  • Hvis du selv har bestilt levering af varen med et fragtfirma, der ikke har en aftale med den netbutik, du handler med, overtager du ansvaret, når varen er overleveret til transportfirmaet.
Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 225

PB

Kim Stapelfeldt skrev:

 

Hvis det er en forretning, kunne det måske være interessant at få navnet på denne ?

 

Jeg har selv oplevet noget lignende, hvor forretningen prøvede at dække sig ind under, jeg havde valgt en type forsendelse, der ikke var "forsikret".

 

Det er ALTID afsenders ansvar, at en pakke kommer frem til modtager - Dog med følgende undtagelser:

 

 

Hvornår har du ansvaret for varen?

 

  • Når du får varen leveret og har den i fysisk besiddelse.
  • Under returnering, hvis du fortryder købet. Hvis der skulle ske en skade på varen under transporten retur til netbutikken, er det dig, der har ansvaret.
  • Hvis du selv har bestilt levering af varen med et fragtfirma, der ikke har en aftale med den netbutik, du handler med, overtager du ansvaret, når varen er overleveret til transportfirmaet.

Kim Stapelfeldt skrev:

 

Hvis det er en forretning, kunne det måske være interessant at få navnet på denne ?

 

Jeg har selv oplevet noget lignende, hvor forretningen prøvede at dække sig ind under, jeg havde valgt en type forsendelse, der ikke var "forsikret".

 

Det er ALTID afsenders ansvar, at en pakke kommer frem til modtager - Dog med følgende undtagelser:

 

 

Hvornår har du ansvaret for varen?

 

  • Når du får varen leveret og har den i fysisk besiddelse.
  • Under returnering, hvis du fortryder købet. Hvis der skulle ske en skade på varen under transporten retur til netbutikken, er det dig, der har ansvaret.
  • Hvis du selv har bestilt levering af varen med et fragtfirma, der ikke har en aftale med den netbutik, du handler med, overtager du ansvaret, når varen er overleveret til transportfirmaet.

Det er Tims Floorball & modeltog.

 

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.155

PB

Det havde jeg ikke gættet .......

I må da begge være gået helt galt af hinanden !

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Holbæk

Indlæg: 324

PB

 

Nå, for katten !!  

 

Ja,, det lyder da pokkers ærgerligt.... Jeg har selv handlet rigtig meget i den forretning, uden problemer, og det er jo absolut en af de "gamle" forretninger i denne branche.

 

Har du prøvet at ringe til ham ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 225

PB

Jeg foretrækker altid at kommunikationen foregår på skrift – jeg oplever alt for ofte at folks opfattelse af, hvad der er blevet sagt og aftalt i en telefonsamtale, ændrer sig hvis tingene spidser til. Og mht. at forlange pengene tilbage via banken, så er det skriftlige absolut nødvendigt.

Her er forløbet: 

22.09.2020: Jeg bestiller nogle Märklin vogne på hjemmesiden. Vælger at betale med Dankort, og få varen tilsendt med GLS til en pakkeshop. Jeg modtager ordrebekræftelse samme dag.

23.09.2020: Pengene trækkes fra min konto. Jeg får besked fra webshoppen om, at forsendelsen er afsendt.

28.09.2020: Da GLS plejer at levere fra dag til dag, så skriver jeg til webshoppen og spørger efter et track & trace nummer.

29.09.2020: Jeg skriver igen og spørger efter et track & trace nummer. Jeg får at vide hvilken dag pakken er afsendt, og at han har rykket Interfjord/GLS for svar. Jeg modtager ikke noget T&T nummer, så jeg skriver (for 3. gang) og spørger om ikke han har et sådant. Jeg får endelig et nummer oplyst, men får samtidig at vide at jeg nok ikke kan se noget på nummeret endnu. Det lyder lidt underligt, når forsendelsen angiveligt skulle være afsendt 6 dage tidligere. Men ganske korrekt; der er ingen oplysninger på det angivne T&T nummer. Jeg skriver derfor igen, og spørger om ikke han fik en kvittering ifm. indleveringen.

30.09.2020: Jeg modtager en mail fra ham, videresendt fra Interfjord. Ifølge denne mail ligger pakken i pakkeshoppen, og hentekoden er 1210. Jeg kører derfor ud til pakkeshoppen, men der ligger ingen pakke med det angivne pakkenummer og hentekode. Ifølge tracking hos GLS, så har GLS slet ikke modtaget pakken endnu. Dette meddeler jeg ham, og spørger hvem Interfjord er. Jeg sender desuden en kopi af mailen til Interfjord, og meddeler at jeg er godt træt af at vente på min pakke. Sidst på aftenen får jeg en mail fra ham, hvori han oplyser at Interfjord havde oplyst et forkert trackingnummer, og at Interfjord er et fragtfirma, der benytter GLS. Jeg får så det nye tracking nummer, YPO2****. Ifølge dette trackingnummer, så har pakken ligget i pakkeshoppen siden 25. september… Der kan endvidere ses ikke færre end 4 numre på pakken. 2 af dem slutter på 1210. Denne mail er det sidste jeg hører fra ham.

01.10.2020: Jeg kører igen ud til min pakkeshop. Kun for at konstatere at der ikke er nogen pakke til mig. I pakkeshoppen kigger de efter pakker med alle de oplyste numre – og kigger desuden samtlige GLS pakker igennem – min pakke er der ikke. Jeg meddeler derfor Tims F&M at min tålmodighed er brugt op, og at jeg vil hæve købet grundet manglende levering, og beder desuden om bekræftelse herpå.

02.10.2020: Ingen respons fra Tims F&M. Jeg genfremsender min mail fra dagen før, efterlyser et svar, sætter Interfjord på cc, og meddeler at såfremt jeg ikke har hørt fra ham senest på mandag (d. 5/10), så vil jeg gå til banken for at få tilbageført betalingen.

I skrivende stund har jeg fortsat ikke fået nogen reaktion, svar eller anden respons…

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.428

PB

Hej jeg talte med ham forledenog fik tilsendt min vare uden problemer

her er hans tlf tider,prøv at ringe ham op og evt læg en besked inden for det tidsrum hvor der er tlf.

Velkommen til Tim´s floorball & Modeltog

Danmarksgade 32 E, 9900 Frederikshavn. Ring på 51887968

 Åbningstid: mandag til Fredag kl.15.00-17.30 Lørdag kl.10.00-13.00

__________________

Mvh Jimmy G

mine Hobby interesser

modelbane hobby/

Hifi Highend Forst./Højtalere Spolebåndoptagere /

Highend Dat/Minidisc/ Casettebåndoptager/

Pladespillere,CD afspillere

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Holbæk

Indlæg: 324

PB

Lincoln skrev:

Jeg foretrækker altid at kommunikationen foregår på skrift – jeg oplever alt for ofte at folks opfattelse af, hvad der er blevet sagt og aftalt i en telefonsamtale, ændrer sig hvis tingene spidser til. Og mht. at forlange pengene tilbage via banken, så er det skriftlige absolut nødvendigt.

Her er forløbet: 

22.09.2020: Jeg bestiller nogle Märklin vogne på hjemmesiden. Vælger at betale med Dankort, og få varen tilsendt med GLS til en pakkeshop. Jeg modtager ordrebekræftelse samme dag.

23.09.2020: Pengene trækkes fra min konto. Jeg får besked fra webshoppen om, at forsendelsen er afsendt.

28.09.2020: Da GLS plejer at levere fra dag til dag, så skriver jeg til webshoppen og spørger efter et track & trace nummer.

29.09.2020: Jeg skriver igen og spørger efter et track & trace nummer. Jeg får at vide hvilken dag pakken er afsendt, og at han har rykket Interfjord/GLS for svar. Jeg modtager ikke noget T&T nummer, så jeg skriver (for 3. gang) og spørger om ikke han har et sådant. Jeg får endelig et nummer oplyst, men får samtidig at vide at jeg nok ikke kan se noget på nummeret endnu. Det lyder lidt underligt, når forsendelsen angiveligt skulle være afsendt 6 dage tidligere. Men ganske korrekt; der er ingen oplysninger på det angivne T&T nummer. Jeg skriver derfor igen, og spørger om ikke han fik en kvittering ifm. indleveringen.

30.09.2020: Jeg modtager en mail fra ham, videresendt fra Interfjord. Ifølge denne mail ligger pakken i pakkeshoppen, og hentekoden er 1210. Jeg kører derfor ud til pakkeshoppen, men der ligger ingen pakke med det angivne pakkenummer og hentekode. Ifølge tracking hos GLS, så har GLS slet ikke modtaget pakken endnu. Dette meddeler jeg ham, og spørger hvem Interfjord er. Jeg sender desuden en kopi af mailen til Interfjord, og meddeler at jeg er godt træt af at vente på min pakke. Sidst på aftenen får jeg en mail fra ham, hvori han oplyser at Interfjord havde oplyst et forkert trackingnummer, og at Interfjord er et fragtfirma, der benytter GLS. Jeg får så det nye tracking nummer, YPO2****. Ifølge dette trackingnummer, så har pakken ligget i pakkeshoppen siden 25. september… Der kan endvidere ses ikke færre end 4 numre på pakken. 2 af dem slutter på 1210. Denne mail er det sidste jeg hører fra ham.

01.10.2020: Jeg kører igen ud til min pakkeshop. Kun for at konstatere at der ikke er nogen pakke til mig. I pakkeshoppen kigger de efter pakker med alle de oplyste numre – og kigger desuden samtlige GLS pakker igennem – min pakke er der ikke. Jeg meddeler derfor Tims F&M at min tålmodighed er brugt op, og at jeg vil hæve købet grundet manglende levering, og beder desuden om bekræftelse herpå.

02.10.2020: Ingen respons fra Tims F&M. Jeg genfremsender min mail fra dagen før, efterlyser et svar, sætter Interfjord på cc, og meddeler at såfremt jeg ikke har hørt fra ham senest på mandag (d. 5/10), så vil jeg gå til banken for at få tilbageført betalingen.

I skrivende stund har jeg fortsat ikke fået nogen reaktion, svar eller anden respons…

 

 

Hmmm.... Ja, det er da en rigtig øv sag.....    Sad

 

Uden at jeg på nogen måde skal forsvare Tim´s Floorball, så virker det som en smutter hos fragtfirmaet, kombineret med en lidt forsinket afsendelse fra forretningen.

 

Jeg er sikker på, du får et svar fra ham i løbet af mandagen, og at i der bliver enige om det videre forløb.   Smile

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 225

PB

Ingen respons fra butikken overhovedet.

Sagen er nu blevet til en indsigelsessag hos Nets.

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 595

PB

Jeg havde en tilsvarende sag med GLS. Jeg handlede i en butik i Korsør og pakken nåede heller ikke frem som forventet. T&T sagde også, at pakken var pakkeshoppen, men det stemte ikke.

Jeg gik ikke i nærmere dialog med GLS, men bad forretningen om at tage denne dialog, da det er forretningen, der skal rejse erstatningskravet overfor GLS. Det hjalp - pakken kom i løbet af en uge.

Hilsen Gert

Like 3 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Holbæk

Indlæg: 324

PB

Lincoln skrev:

Ingen respons fra butikken overhovedet.

Sagen er nu blevet til en indsigelsessag hos Nets.

Lincoln skrev:

Ingen respons fra butikken overhovedet.

Sagen er nu blevet til en indsigelsessag hos Nets.

   

 

Der må jeg blankt  erkende, at det kommer som en overraskelse, at netop denne forhandler vælger en sådan fremgangsmåde...

 

Nu er der altid 2 sider af en sag, men ud fra det der er fremlagt indtil nu, stiller det da Tims Floorball i et skidt lys.. Øv.....   :(

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Hedehusene

Indlæg: 974

PB  Blog

Det er en kedelig sag for både sælger og køber.

Det kan smutte for sælger, men jeg tror ikke det er tilfældet, for afsenderbutikken her.

Der er mange, der har travlt med at kritisere PostNord, men min erfaring med GLS er, at de bestemt ikke er noget at råbe hurra for.

(Af den grund bruger jeg selv kun PostNord, da jeg på nær en enkelt udlandspakke, hvor jeg mistænker kunden for at svindle, aldrig har haft

reklamationer på ud- eller indgående forsendelser. ( de Problemer Postnord har haft er, som jeg oplever det, et overstået kapitel).

I dette tilfælde kan der være flere forklaringer.

Sælger har med stor sandsynlighed afsendt pakken og fået kvittering for det.

Derfor må problemet ligge et sted mellem indlevering og udleveringsfaciliteterne.

Det kan være at pakken er faldet ud af buret eller stjålet fra buret. Mange steder står burene så alle og enhver kan række ind og stjæle en pakke, og det sker!

Pakken kan være gået tabt i transportørens væretægt eller gået i stykker under sortering, på en måde, så man

ikke kan fastslå identitet på afsender eller modtager, eller den kan simpelthen være fejlafleveret og kvitteret for, eller ligger på et forkert afhentningssted, uden at være korrekt indscannet.

Jeg har en enkelt gang oplevet, at en af mine pakker var lagt til afhentning på et forkert sted, pga en fejlagtig indscanning, og ingen i pakkeshoppen havde opdaget det.

Det var så en medarbejder i den pågældende butik, der havde sovet i timen. Heldigvis fik vi ordnet det i mindelighed, for det var mange penge.

Desværre oplever jeg, at der er stor mangel på kundeservice hos GLS, og nogen gange skal man tale med meget store bogstaver, for at trænge igennem.

(Der er nemlig nogen at mine leverandører, der sværger til GLS.)

I en enkelt sag måtte jeg true GLS med at ophøre samarbejdet med en leverandør, der kun ville bruge GLS, da GLS ikke ville irettesætte chaufføren på trods af flere klager over samme person over samme gentagne problemer. Det endte med, at de forstod budskabet!

Sagen her er lidt  speget, da jeg går  ud fra at, afsender har kvittering på indlevering, men  på den anden side, er det forretningens ansvar, at erstatte kundens tab, hvis han kan bevise det.

Og det er Her det bliver svært, for hvordan kan man bevise, at man ikke har fået pakken?

Det er afsender, der skal efterlyse pakken og kræve erstatning af transportøren, men jeg kender ikke kontraktens udformning og det er ikke sikkert, at der kan udbetales erstatning.

Jeg vil tro, at en telefonsamtale med sælger vil være et forsøg værd, før man korsfæster manden på internettet.

Held og lykke til begge parter herfra.

Vh rep

 

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 155

PB  Blog

Det er kedeligt når man ikke får sin vare, jeg bruger også helst Postnord selvom jeg ikke har noget at udsætte på andre fragtfirmaer men jeg har en oplevelse med GLS som jeg godt vil dele, på mit arbejde skulle vi have repareret et måle apparat, da det kommer tilbage ligner pakken noget der har været spillet fodbold med chefen siger til chaufføren at han godt vil reklamere over det chaufføren siger så skal du ringe hovedkontoret da chefen ringer til hovedkontoret får han at vide at det skulle han have taget med chaufføren så der løb det ud i sandet.

Det bliver desværre nemmere og nemmere at blive snydt på nettet fra falske sider til handelsportaler hvor platugler udbyder varer som de aldrig har haft i deres besiddelse så det er ekstra vigtigt at tjekke sælger hvis det der muligt.

Vh Andersen

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.