Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Roco 2020

https://www.flipgorilla.com/p/26183111565907543/show

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Z21 katalog: https://www.flipgorilla.com/p/26183111565907548/show

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Den nye jernbanekran: € 769,90. Det er 5700 danske kroner...

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Nyheder på engelsk: https://www.roco.cc/uploads/news/Kataloge/20200114_Roco_Novelties_2020.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Der er godt nok ikke mange Roco nyheder til Danmark i år...

Har kun set én enkelt Ks-vogn epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Hurra hurra hurra . . . Br151 i den imponerende Hectorrail bemaling.

Som om det ikke var nok, så kommer der også en Br151 i Railion variant.

To dejlige nyheder . . . . Men ellers er der dæleme langt mellem interessante nyheder i år.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Det er ret tydeligt, at Roco ikke er (ordentligt) repræsenteret i Danmark.
Hvad siger forhandlerne? De må da være frustrerede og ærgerlige over, at der ikke findes danske modeller. Der er da ellers muligheder nok!

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Svend skrev:

Det er ret tydeligt, at Roco ikke er (ordentligt) repræsenteret i Danmark.
Hvad siger forhandlerne? De må da være frustrerede og ærgerlige over, at der ikke findes danske modeller. Der er da ellers muligheder nok!

Husk også at forventet salg i et lille marked som det danske også kan have en vis inflydelse. Der sælges jo formentlig en hel del mere tysk, østrigsk, schweizisk og selv svensk materiel...

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 1 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Mærkeligt at Märklin så igen lancere betydeligt flere danske nyheder, de bevæger da sig op ad det samme marked.

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Hvor Roco er på vej hen i markedet, på hvilke markeder og hvordan markederne generelt ændrer sig som følge af nye producenter og måder at sælge på, det kan man få mange ideer til bare ved at bladre dette katalog igennem. 

To ting:

  • Jeg er vild med billedet på side 54-55. Er du vild nogle planker!
  • Roco har efter min mening alt, alt for længe hængt fast i hvad jeg opfatter som et legetøjssegment ved ikke at anføre nøjagtig litra for personvogne (og nok også andre vogne). Nu bemærker jeg, at det er anført ud for hver vogn, nederst til venstre. Og det er også kommet til på roco.cc. Meget positivt. Det var lidt af en gættekonkurrence tidligere, hvis man ikke kunne zoome ind på billedet og se det selv. Håber ikke jeg gør Roco uret ved, at det er indført tidligere uden, at jeg har opdaget det.

Mvh Toftegaard

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

https://youtu.be/CGVt1Zdqi6k

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Rocos egen video: https://www.youtube.com/watch?v=Y46D4YncZdA

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Vinternyheder: https://www.roco.cc/uploads/service/downloads/Kataloge/20201013_ROCO_DE_EN_Winterneuheiten_Katalog.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Tak for det, Gert

Ikke noget dansk i denne omgang...

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Spændende med T3000e vognen fra Roco. (Den havde jeg set komme  Smile)

Jeg brokker mig på ingen måde over PIKO´s T3000e model, som er en fin fin model og vogn. Men det bliver nu skønt med en Roco model, hvor vi ved at NEM standarden for container "tapper" bliver overholdt. 

Mon ikke også "Sylt Shuttle" BR 628´eren skal i indkøbs kurven.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

LasseSteen skrev:

Spændende med T3000e vognen fra Roco. (Den havde jeg set komme  Smile)

Jeg brokker mig på ingen måde over PIKO´s T3000e model, som er en fin fin model og vogn. Men det bliver nu skønt med en Roco model, hvor vi ved at NEM standarden for container "tapper" bliver overholdt. 

Mon ikke også "Sylt Shuttle" BR 628´eren skal i indkøbs kurven.

Sidder containerne på roco's vogne ikke normalt med en plastikklemme inde under containeren, og ikke med tapper? 

Jeg set mest frem til 218 citybahn og vectron i sbb hollandsudgaven - så slap jeg heldigvis for at købe den i ma-trix udgaven... Laughing out loud

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

mikkelwf skrev:

Sidder containerne på roco's vogne ikke normalt med en plastikklemme inde under containeren, og ikke med tapper? 

 

Hej Mikkel,

Jo, Containerne på Roco´s lommevogne sidder normalt fast via de her specielle plast "broer". Effektitvt men ikke umiddelbart en flot og korrekt løsning i forhold til den virkelig verden.

På Roco´s T3000e vogn ser det heldigvis ud til, at containerne monteres ligesom på forbilledet i den virkelig verden. Blandt andet ved at benytte små realistike "containerklapper"  på siden af vognene. Dem kan man klappe op og ned alt afhængig af hvilke type containers, tanke eller veksellad man ønsker at køre med. T3000e vognen tager det hele, på nær 30 fods containers.

PIKO´s T3000e vogn har de samme flotte og meget realistiske "klapper" på siden af vognene. Problemet er bare, at PIKO har deres helt egen idé om en NEM standard for montering af containers. Så på PIKO`s vogne kan man kun montere PIKO´s egne containers . . . og de er efter min mening ikke noget at råbe hurra for.

Roco overholder heldigvis samme NEM standard for placering af montage huller under containers, som blandt andet Herpa, AWM, ACME, B-Models, Rocky Rail og egentlig også Mehano og Igra. Så det ser ud til at jeg endelig kan få nogle af de containers og tanke ud at køre på en T3000e vogn, når Roco udsender deres version  Smile

PS: Jeg skal dæleme også have SBB´s "Hollandpiercer" Vectron. Det var også en god nyhed  Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

S-expressen

Kolding

Indlæg: 9

PB

Jeg er en smule skuffet over, at Roco ikke har en eller flere enkelt lommevogne (Sdgmns) med i deres program, da jeg ikke rigtig bryder mig om de der dobbelte lommevogne.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

S-expressen skrev:

Jeg er en smule skuffet over, at Roco ikke har en eller flere enkelt lommevogne (Sdgmns) med i deres program, da jeg ikke rigtig bryder mig om de der dobbelte lommevogne.

Tja det kommer jo også lidt an på hvilke(n) epoke(r) man kører på sit anlæg.

Jeg undrer mig også lidt over, nu når Roco også har fået den lidt længere T3 lommevogn i deres sortiment, hvorfor de så ikke laver flere udgaver af dem ? De kunne sagtens lave en DSB udgave eller to og meget gerne med et par Mahé veksellad. Så bliver jeg glad.

Eller noget der står øverst på min ønskeseddel: En Hupac udgave af T3 lommevognen. (Hobbytrades modeller er stort set umulige at støve op i Hupac bemaling)

Den gamle støbeform af den korte T1 lommevogn, dem behøver Roco ikke lave flere af for min skyld. Især ikke DSB udgaven, som er en ren fantasi-vogn DSB aldrig har haft i deres vognpark . . . og dem er der lavet en million af  :|   (DSB har kun haft den længere T3 model)

Men det her jo "kun" et vinterkatalog. Jeg går udfra, at der stadig kommer et reelt 2021 katalog engang i januar måned. Mon ikke der kommer et par enkelte lommevogne . . . . og måske en Vectron i DSB udgaven.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

S-expressen skrev:

Jeg er en smule skuffet over, at Roco ikke har en eller flere enkelt lommevogne (Sdgmns) med i deres program, da jeg ikke rigtig bryder mig om de der dobbelte lommevogne.

Jeg er ret sikker på, at der nok skal komme mange flere varianter af den vogn. Se bare på den gamle T1-er, hvor mange varianter der er lavet på den model gennem tiden. Rocos T2000, som stadig er en ret ny model, runder snart 60 forskellige varianter.

Min erfaring er, at har man en ønskemodel, så skal den nok komme. Det er kun et spørgsmål om tid.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

På Roco´s T3000e vogn ser det heldigvis ud til, at containerne monteres ligesom på forbilledet i den virkelig verden. Blandt andet ved at benytte små realistike "containerklapper"  på siden af vognene. Dem kan man klappe op og ned alt afhængig af hvilke type containers, tanke eller veksellad man ønsker at køre med. T3000e vognen tager det hele, på nær 30 fods containers.

PIKO´s T3000e vogn har de samme flotte og meget realistiske "klapper" på siden af vognene. Problemet er bare, at PIKO har deres helt egen idé om en NEM standard for montering af containers. Så på PIKO`s vogne kan man kun montere PIKO´s egne containers . . . og de er efter min mening ikke noget at råbe hurra for.

 

Kigger man på Rocos computertegning af deres nye T3000e på side 36, så er det ikke samme model som Pikos. Rocos udgave er modellen efter Pikos T3000e. Forskellen er antallet af klapper på siden. Pikos model har 2 på hver side på en vognhalvdel, mens Rocos model har 4. Af de 4 klapper er 3 af dem til at bære containere, mens den sidste kun fungerer som ren understøtning af lange containere. T2000 har også en enkel klap som kun fungerer som understøtning.

Rocos model kan dermed godt tage en 30´ container.

Pikos model af den blå NACCO Samskip med Willi Bets trailere (kat. nr. 58955) er for eksempel ikke korrekt.

Kigger man derimod på tegningerne af de første kommende modeller, så ser det ud til at Roco laver begge varianter. Der står i hvert fald anført antallet af bevægelige klapper.

 

LasseSteen skrev:

Men det her jo "kun" et vinterkatalog. Jeg går udfra, at der stadig kommer et reelt 2021 katalog engang i januar måned. Mon ikke der kommer et par enkelte lommevogne . . . . og måske en Vectron i DSB udgaven.

Selvfølgelig kommer Roco med en DSB Vectron. Og mon ikke også at Märklin, Trix og Piko prøver krafter med den også. Vi kunne jo gætte på hvem kommer først og hvornår Wink

 

 

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Cargoman skrev:

Kigger man på Rocos computertegning af deres nye T3000e på side 36, så er det ikke samme model som Pikos. Rocos udgave er modellen efter Pikos T3000e. Forskellen er antallet af klapper på siden. Pikos model har 2 på hver side på en vognhalvdel, mens Rocos model har 4. Af de 4 klapper er 3 af dem til at bære containere, mens den sidste kun fungerer som ren understøtning af lange containere. T2000 har også en enkel klap som kun fungerer som understøtning.

Kigger man derimod på tegningerne af de første kommende modeller, så ser det ud til at Roco laver begge varianter. Der står i hvert fald anført antallet af bevægelige klapper.

Det havde jeg dæleme overset. Men det var da en endnu bedre nyhed, at Roco laver begge varianter af T3000e vognen.  Så håber jeg på en korrekt Nacco/Samskip model + almindelig Nacco variant i lyseblå  Smile

At dømme udfra computer tegningerne i kataloget, så ser det dog ud til at både den DB, Wascosa og Kombiverkehr model, som Roco har planlagt, er ligesom PIKOs modeller . . . det vil sige med 2 klapper på hver side af hver vognhalvdel. Men det ved vi jo kan nå at ændre sig op til flere gange, inden de rigtige modeller udkommer  Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.