ESU 2012 nyheder:
|
mvh,
Gert (fra Holland)
__________________
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
ESU 2012 nyheder:
|
mvh,
Gert (fra Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.968
Særlige information om 'Engineering Edition' Class 77:
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
mr-data
Indlæg: 805
Jeg synes ikke at der er nogen deciderede nyheder i det katalog (eller hvad man skal kalde), blot info om opdatering af ECoS, samt en gennemgang af produkter som de tidligere har snakket om.
Den mest interessante "nyhed", som allerede blev annonceret sidste år, er den såkaldte "L.Net-adapter". Denne vil sikkert kunne overtale nogen til at udskifte en IntelliBox eller anden LocoNet-kompatibel central ud med en ECoS og denne adapter.
Der er dog en ting jeg er i tvivl om: Der snakkes meget om at kunne videre-anvende håndholdte "throttles", styrepulte og tilbage-meldere som er beregnet til brug på et LocoNet.
Der nævnes også en noget, synes jeg, kryptisk bemærkning sporskifte-kommandoer; vil det sige at denne adapter vil kunne lave 2-vejs kommunikation og at ECoS forhåbentlig så også kan "genanvende" en LocoNet-booster?
I slutningen af omtalen af denne adapter nævnes det, at man ved brug af denne kan udskifte sin hidtige LocoNet-central med en ECoS. Hvis jeg skulle foretage en sådan udskiftning og i forvejen havde et lidt omfattende LocoNet under min bane, så ville jeg da helt klart forlange at denne adapter udover indgangs-enheder (throttles, tilbage-meldere, sportavler, osv.) OGSÅ skulle kunne bruges til mine boostere. For i modsat skulle man så enten skifte sine boostere ud, eller gå igang med at ændre på deres forbindelse til centralen; så de anvendte de gammelkendte forbindelser som alle digital-systemer bruger (den type hvor der bruges 4-5 ledninger i et standard stik).
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.