Dette er genialt, en model til både 3-skinne og 2-skinne (hvordan at ESU har løs probmler med forskel på hjul til 3-skinne og 2-skinne, er ikke god at vide), man kan jo i sidst end spare productions omkostninger, og for købe er det den forskel at man let kan skifter mellem 3-skinne og 2-skinne uden at man skal skifte alle sin maskinde ud (og for dem det køre FREMO har det også sine fordele).
"ESU:
esu31070: CFL 714, class 66 DC/AC. Dette lokomotiv er et af de mest
hyppige lokomotiver på danske skinner, selvom lokomotivet er tysk
registreret, og kører med meget gods fra danmark til tyskland og
omvendt, bla. cement-, Lauritzen- og møllevingetoget. Dette er derfor et
must for den danske MJ'er der kører moderne dansk, på sit anlæg.
lokomotivet kommer i en DC/AC version, som gør at maskinen både kan køre
2 skinne eller 3 skinne, ved blot at montere den vedlagte "tænkene"
slæbesko! Når slæbeskoen er demonteret ved maskinen at den skal fungere
på 2-skinne og når den påklipses kører den 3-skinne -- SUPER SMART og
nemt! Desuden er maskinen teknisk udstyret med alt hvad man næsten kan
forestille sig, så når maskinen kører over sporskifter, hviner hjulene.
Der kan aktiveres dieselrøg, lyd (rigtig mange forskellige lyde), lys i
førekabine, frontlys mm.
Lokomotivet kan forudbestilles i forretningen (pris under 3000,- DKK)!".
http://www.hobbykaeden.dk/default.php?page=blank&gruppeid=35
cbt
Indlæg: 1.152
Jamen, godmorgen.
Det blev også omtalt i denne tråd for tre uger siden
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
nordisktog
Indlæg: 155
Det var nu for at lave et særskilt emne om det, hvor vi kan skrive om teknikken med mere, den anden tråd omhandler jo mere nyheder fra ESU.
Og jeg set det som en meget vigtig nyhed, ESU kan jo gå hen og ænder den måde man i fremtiden producer modeltog på, derfor skulle det havde en særskilt tråd.
märklintossen
Indlæg: 184
Det var nu for at lave et særskilt emne om det, hvor vi kan skrive om teknikken med mere, den anden tråd omhandler jo mere nyheder fra EMU.
Og jeg set det som en meget vigtig nyhed, EMU kan jo gå hen og ænder den måde man i fremtiden producer modeltog på, derfor skulle det havde en særskilt tråd.
EMU= Et dyr...
ESU= Modeltog...
Hilsen
Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk
mr-data
Indlæg: 805
EMU= Et dyr...
Eller i jernbane-sammehæng: Electric Multiple Unit ; den engelske betegnelse for elektriske togsæt, f.eks. IR4. Heroverfor står der så DMU, hvor Electric erstattes med Diesel.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
nordisktog
Indlæg: 155
Det var en smutter, der skulle selfølige have stået ESU, er rette
HeHe. Men så har vi lært om "Electric Multiple Unit ; den engelske betegnelse for elektriske togsæt, f.eks. IR4. Heroverfor står der så DMU, hvor Electric erstattes med Diesel."