Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Dette er genialt

Dette er genialt, en model til både 3-skinne og 2-skinne (hvordan at ESU har løs probmler med forskel på hjul til 3-skinne og 2-skinne, er ikke god at vide), man kan jo i sidst end spare productions omkostninger, og for købe er det den forskel at man let kan skifter mellem 3-skinne og 2-skinne uden at man skal skifte alle sin maskinde ud (og for dem det køre FREMO har det også sine fordele).

"ESU:
esu31070: CFL 714, class 66 DC/AC. Dette lokomotiv er et af de mest hyppige lokomotiver på danske skinner, selvom lokomotivet er tysk registreret, og kører med meget gods fra danmark til tyskland og omvendt, bla. cement-, Lauritzen- og møllevingetoget. Dette er derfor et must for den danske MJ'er der kører moderne dansk, på sit anlæg.

lokomotivet kommer i en DC/AC version, som gør at maskinen både kan køre 2 skinne eller 3 skinne, ved blot at montere den vedlagte "tænkene" slæbesko! Når slæbeskoen er demonteret ved maskinen at den skal fungere på 2-skinne og når den påklipses kører den 3-skinne -- SUPER SMART og nemt! Desuden er maskinen teknisk udstyret med alt hvad man næsten kan forestille sig, så når maskinen kører over sporskifter, hviner hjulene. Der kan aktiveres dieselrøg, lyd (rigtig mange forskellige lyde), lys i førekabine, frontlys mm.
Lokomotivet kan forudbestilles i forretningen (pris under 3000,- DKK)!".


http://www.hobbykaeden.dk/default.php?page=blank&gruppeid=35

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Jamen, godmorgen.

Det blev også omtalt i denne tråd for tre uger siden  Wink

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Det var nu for at lave et særskilt emne om det, hvor vi kan skrive om teknikken med mere, den anden tråd omhandler jo mere nyheder fra ESU.

Og jeg set det som en meget vigtig nyhed, ESU kan jo gå hen og ænder den måde man i fremtiden producer modeltog på, derfor skulle det havde en særskilt tråd.

Like 0 kan lide
Top

Picture

märklintossen

Indlæg: 184

PB

nordisktog skrev:

Det var nu for at lave et særskilt emne om det, hvor vi kan skrive om teknikken med mere, den anden tråd omhandler jo mere nyheder fra EMU.

Og jeg set det som en meget vigtig nyhed, EMU kan jo gå hen og ænder den måde man i fremtiden producer modeltog på, derfor skulle det havde en særskilt tråd.

EMU= Et dyr...

ESU= Modeltog...

 

__________________

Hilsen

Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

märklintossen skrev:

EMU= Et dyr...

Eller i jernbane-sammehæng: Electric Multiple Unit ; den engelske betegnelse for elektriske togsæt, f.eks. IR4. Heroverfor står der så DMU, hvor Electric erstattes med Diesel.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Det var en smutter, der skulle selfølige have stået ESU, er rette :~

HeHe. Men så har vi lært om "Electric Multiple Unit ; den engelske betegnelse for elektriske togsæt, f.eks. IR4. Heroverfor står der så DMU, hvor Electric erstattes med Diesel." ;)

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.