Det kan lade sig gøre at tjene penge på at producere modeljernbane, byggesæt o.lign. i Danmark.
Heljan har haft overskud gennem hele krisen.
http://www.proff.dk/firma/heljan-as/s%C3%B8nders%C3%B8/-/1001972957/
__________________
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Torben Z.
Indlæg: 751
Det kan lade sig gøre at tjene penge på at producere modeljernbane, byggesæt o.lign. i Danmark.
Ja, især hvis man har godt fat i et stort marked (som Heljan har gjort) - og det ligger IKKE i Danmark
Bl.a. derfor vi stadig får danske modeller fra Heljan.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Lars
Indlæg: 538
Arh 2008 og 2009 var ikke så gode med kæmpeunderskud i 08 og negativ egenkapital begge år, men fra 2010 og fremefter ser det positivt ud
mvh
Lars
http://www.skala-n.dk
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Arh 2008 og 2009 var ikke så gode med kæmpeunderskud i 08 og negativ egenkapital begge år, men fra 2010 og fremefter ser det positivt ud
Så simpelt er det ikke.
For at få det totale billede er man nødt til, via ejerkredsen, at få et overblik over hele selskabsstrukturen og indtjeningen i de enkelte selskaber.
Hvis du f.eks. ser på Hobby Trade Aps så er ejenkapitalen i øjeblikket i minus efter 2 år med elendig indtjening men det ser ud som om aktiver og formue er tilgået moderselskabet.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
Lars
Indlæg: 538
Arh 2008 og 2009 var ikke så gode med kæmpeunderskud i 08 og negativ egenkapital begge år, men fra 2010 og fremefter ser det positivt ud
Så simpelt er det ikke.
For at få det totale billede er man nødt til, via ejerkredsen, at få et overblik over hele selskabsstrukturen og indtjeningen i de enkelte selskaber.
Hvis du f.eks. ser på Hobby Trade Aps så er ejenkapitalen i øjeblikket i minus efter 2 år med elendig indtjening men det ser ud som om aktiver og formue er tilgået moderselskabet.
Jeg udmærket klar over, at der kan være forskellige selskabskonstruktioner. Jeg kommenterede bare på budskabet om, at Heljan "har haft overskud gennem hele krisen", hvad selskabet altså ikke har. De "røde tal" skyldes næppe, at der flyttet penge rundt i koncernen.
mvh
Lars
http://www.skala-n.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg tror at vi skal være glade for at Heljan bl.a. er så stor en aktør på det engelske marked, at der også kan bliver plads til at lave nogen særdeles flotte danske modeller indimellem. Det er jo ingen hemmelighed at branchen har været ltrængt, ikke mindst pga. finanskrisen, og så er det jo utroligt positivt at Heljan nu også kan tjene på det hele. Det er jo en forretning der skal løbe rundt, ligesom alle andre steder.
Og Hobbytrade/Ade ser nu ud til langsomt at komme i fart igen. Det kan vi jo se på de seneste udmeldinger der har været fx med DII-maskine, Ardelttraktor, gl. MT, kølevogne, CR-vogne mm.
Man skal tage tingene som de kommer inden for dansk modeltogsproduktion, og er selv forlængst holdt op med at spørge efter F-maskinen. Bare den kommer.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
nordisktog
Indlæg: 155
Ja Heljen har jo set det stor engelsk marked for længe siden, og mon ikke at Hobbytrade også er ved at se det den samme vej, de skulle jo komme med sport 1 og 0 model på et tidspunkt, så det kan værre at vi også se rene engelsk modeler fra Hobbytrade /ADE på et tidspunkt, ellers er det tysk marked der lige for tiden skal redde Hobbytrade.