Hej Alle
Jeg var for noget tid siden på en udstilling hvor der nærmest kun var Spor 1 og mange af deres damplokomotiver havde damp andre steder end ud af skorstenen som deres naturlige forbilleder, dessuden var "pustene" af damp op af skorstenen synkroniseret med lyde osv.
Er der nogen der ved om sådan noget er lavet i H0 også? Jeg er personligt meget stor Märklin fan og har undret mig meget over at de bluger tid og energi på at udvikle kulvogne hvor mængden af kul synker (Eller hvad det nu er det gør) når man efter min mening burde bruge noget krudt på at udvikle selve damp delen.
Nu skal det så retfærdigvis siges at det lokomotiv jeg selv har hvor der er røg i er ret gammelt så det kan jo have noget med det at gøre. Jeg er meget interesseret i at vide om mankan købe modeller fra andre fabrikanter der kan komme med mere ralistisk damp eller om man kan købe noget der kan eftermonteres.
vh Thomas
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.592
Roco BR10 med dynamisk damp https://youtube.com/watch?v=L3I_VuJ41Hs
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Ole Vedel
Indlæg: 1.152
Hej Alle
Jeg var for noget tid siden på en udstilling hvor der nærmest kun var Spor 1 og mange af deres damplokomotiver havde damp andre steder end ud af skorstenen som deres naturlige forbilleder, dessuden var "pustene" af damp op af skorstenen synkroniseret med lyde osv.
Er der nogen der ved om sådan noget er lavet i H0 også? Jeg er personligt meget stor Märklin fan og har undret mig meget over at de bluger tid og energi på at udvikle kulvogne hvor mængden af kul synker (Eller hvad det nu er det gør) når man efter min mening burde bruge noget krudt på at udvikle selve damp delen.
Nu skal det så retfærdigvis siges at det lokomotiv jeg selv har hvor der er røg i er ret gammelt så det kan jo have noget med det at gøre. Jeg er meget interesseret i at vide om mankan købe modeller fra andre fabrikanter der kan komme med mere ralistisk damp eller om man kan købe noget der kan eftermonteres.
vh Thomas
ESU kommer med en BR 94
http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/dampfloks-in-h0/baureihe-...
Mvh. Ole Vedel
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Ser rigtig godt ud - Men utroligt, dampslagende ikke passer med cylindrenes arbejde (hjulenes omdrejninger passer ikke med dampslagene)
Med venlig hilsen
Skott
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Ser rigtig godt ud - Men utroligt, dampslagende ikke passer med cylindrenes arbejde (hjulenes omdrejninger passer ikke med dampslagene)
Det kan da justeres så det passer med hjul omdrejninger...så vidt jeg husker CV84 på mfx dekodere
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Selvfølgelig kan det det, men burde bare være gjort fra fabrikken, når nu dampslaget i skorstenen er afpasset.
Med venlig hilsen
Skott