Picture

Lincoln

PB

ACME 65733S

Er der andre end mig, der har ventet ganske længe på dette lok? Litra EG....

DSB udgaven er forlængst kommet, men DB udgaven lader vente på sig...

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Lincoln skrev:

Er der andre end mig, der har ventet ganske længe på dette lok? Litra EG....

DSB udgaven er forlængst kommet, men DB udgaven lader vente på sig...

Efter ægte italiensk A.C.M.E. standard tid, så er det skam ikke længe, at vi har ventet på EG´eren  :bigsmile:  

Men det er korrekt, vi mangler fortsat DB Cargo udgaven i "Verkehrsrot" bemaling. Railion udgaven er lige udkommet, men jeg tror ikke vi skal gøre os forhåbninger om, at se DB Cargo versionen før engang i det nye år. Men man kan jo blive overrasket positivt  Smile

Like 0 kan lide

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

Mener at kunne huske, at formen skal ændres efter Gods udgaven, inden de røde EG'er kom, så det vil ikke være muligt at genoptrykke Gods udgaven

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

fkm skrev:

Mener at kunne huske, at formen skal ændres efter Gods udgaven, inden de røde EG'er kom, så det vil ikke være muligt at genoptrykke Gods udgaven

Det er da også rigtigt. Det er jo tidligere postet herinde som info fra ACME omkring EG modellerne.

Så tror jeg der er endnu mere grund til at forvente DB Cargo modellerne først lander på hylderne engang i det nye år.

Like 0 kan lide

Picture

Nordbyen

Ingeniør

PB

Den er nylig annonceret til november. Se her:

www.acmetreni.it/en/november-2025.html

Christian Nordbyen

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Nordbyen skrev:

Den er nylig annonceret til november. Se her:

www.acmetreni.it/en/november-2025.html

Spændende  Smile Laughing out loud

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Jeg har lige fået besked om, at min forudbestilte røde DB Cargo Eg er ankommet  Smile

Like 1 kan lide

Picture

Lincoln

PB

LasseSteen skrev:

Jeg har lige fået besked om, at min forudbestilte røde DB Cargo Eg er ankommet  Smile

Må man spørge hvor du har bestilt/købt det?  Laughing out loud

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Citat:

Må man spørge hvor du har bestilt/købt det?  Laughing out loud

Kystbanen  Smile

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Nu ved jeg ikke om der er noget om snakken eller om rønnebærene blot er sure . . . men jeg har efterhånden hørt om en del negative oplevelser med A.C.M.E.´s Eg model.

Alt fra "nittetælleri", hvor jeg måske også selv kunne "arkiveres", til dårlige køreegenskaber og desideret defekte modeller m.m.

Hvad er reaktionerne herinde, hos dem der allerede har fået modellen og testkørt den ? 

Ja, jeg ved godt, at jeg bare kan vente til jeg modtager mine egne eksemplarer, men der går nok et par ugers tid og nu er jeg blevet meget nysgerrig.

Er det en fin velkørende model, eller (endnu) en dyr vitrinemodel ?

Like 0 kan lide

Picture

Lincoln

PB

LasseSteen skrev:

Nu ved jeg ikke om der er noget om snakken eller om rønnebærene blot er sure . . . men jeg har efterhånden hørt om en del negative oplevelser med A.C.M.E.´s Eg model.

Alt fra "nittetælleri", hvor jeg måske også selv kunne "arkiveres", til dårlige køreegenskaber og desideret defekte modeller m.m.

Hvad er reaktionerne herinde, hos dem der allerede har fået modellen og testkørt den ? 

Ja, jeg ved godt, at jeg bare kan vente til jeg modtager mine egne eksemplarer, men der går nok et par ugers tid og nu er jeg blevet meget nysgerrig.

Er det en fin velkørende model, eller (endnu) en dyr vitrinemodel ?

Min EG er nu på vej med posten, så nu er jeg da også lidt spændt på, hvordan den kører! Hvorfra har du hørt om dårlige erfaringer med modellen?

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide

Picture

Cooldad

PB

Det er en ualmindelig flot model... og ualmindeligt dårligt kørende. Har opgivet min og leveret den retur til Nettog. Har ladet mig fortælle at der skulle være lavet en decoderopdatering, men det hjælper ikke på at den ikke kan skrumle over mine slanke C-skiftespor uden af gå i stå. Jeg lever fint uden den, og kan håbe på at f.eks. Roco laver en udgave.. det spiller!

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Cooldad skrev:

Det er en ualmindelig flot model... og ualmindeligt dårligt kørende. Har opgivet min og leveret den retur til Nettog. Har ladet mig fortælle at der skulle være lavet en decoderopdatering, men det hjælper ikke på at den ikke kan skrumle over mine slanke C-skiftespor uden af gå i stå. Jeg lever fint uden den, og kan håbe på at f.eks. Roco laver en udgave.. det spiller!

Tak for at dele din oplevelse. Det er historier som din, som jeg nu desværre efterhånden har hørt fra flere sider. Ikke kun fra AC folk, men også fra DC folk.

Udover problemer i de slanke C-sporskift, forstår jeg det så korrekt, at du også har oplevet problemer med dekoderen ? Er det programmering eller under kørsel ?

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Lincoln skrev:

Min EG er nu på vej med posten, så nu er jeg da også lidt spændt på, hvordan den kører! Hvorfra har du hørt om dårlige erfaringer med modellen?

Du må meget gerne dele din oplevelse med os herinde. Jeg er meget nysgerrig  Puzzled

Like 0 kan lide

Picture

mikkelwf

PB

LasseSteen skrev:

Cooldad skrev:

Tak for at dele din oplevelse. Det er historier som din, som jeg nu desværre efterhånden har hørt fra flere sider. Ikke kun fra AC folk, men også fra DC folk.

Udover problemer i de slanke C-sporskift, forstår jeg det så korrekt, at du også har oplevet problemer med dekoderen ? Er det programmering eller under kørsel ?

Jeg tror personligt historien om det er dekoderen er en and.

Jeg har begge de to første - gods og railion.

Gods har jeg lidt problemer med. Efter længere tids kørsel har den en tendens til at skifte hastighed til enten hurtigere eller langsommere. Railion kører perfekt uden problemer.

Jeg har via ZCS og Z21 loadet alle CV'er ud fra begge dekodere og de er 100% ens konfigureret. (Jeg har dog ikke tjekket om de har samme firmware).

Min næste test er at bytte dekodererne rund og se om maskinerne stadig opfører sig mærkeligt. (jeg skal nok melde ind når jeg har gjort det).

Jeg talte i øvrigt med DF Modeltog på messen i Rødovre, da han gennem sit nyhedsbrev havde meddelt at der var problemer med dekoder-konfigurationen. Men konklusionen var, at han ikke havde fundet ud at hvad der præcist var i vejen og derfor ikke kunne give en vejledning i at fikse fejlen. Det lød lidt om om de konfigurerer alle EG'er de sælger individuelt.

Jeg tror mere på der er en hardwarefejl i printet på (nogle) gods-modeller, men det er kun noget jeg har kunnet uddrage gennem mine egne test.

I øvrigt er modellerne super flotte, og kører umiddelbart uden problemer (altså udover det jeg har beskrevet ovenfor). Jeg har dog kun testet på roco geoline med den store radius.

Og så var det helt nyt at kunne pakke et ACME-lokomotiv ud, hvor alle de små dimser rent faktisk sidder fast og ikke bare falder af første gang man tager det ud af æsken.. Smile

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Tak for at dele med os Mikkel  Smile

Jeg forventer at modtage mine modeller indenfor de næste par uger. Så skal jeg nok også dele mine erfaringer herinde.

Like 1 kan lide

Picture

TireBurner

Herlev

PB

Jeg har fået kørt en smule med mit DB EG, og den foreløbige dom er, at det kører ganske fint. Lydene er også absolut godkendte, og af en ret fin detalje skal nævnes muligheden for at tænde skærmen i instrumentbordet i førerhuset:

Billede

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 4 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Hej Dennis,

Tak for at dele dine erfaringer. 

Jeg skal sørge for også at dele mine oplevelser med EG´erne, ligeså snart jeg får dem hjem og på skinner.

Mvh
Lasse

Like 0 kan lide

Picture

Lincoln

PB

Jeg må desværre tilslutte mig gruppen med dårlige erfaringer.

Jeg har købt EG'eren i både DB og DSB udgaven. DB udgaven kører fint, dog støder koblingen i den ene ende på midterlederen. Det er nok et spørgsmål om en justering. DSB udgaven er det straks værre med. Den kan kun køre EKSTREMT langsomt og den kortslutter på et slankt sporskifte....

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Jeg tænker at støde koblingen mod midterlederen på det ene lokomotiv og kortslutter det andet sporadisk, så skal du levere dem retur til din forhanler!

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

Lincoln

PB

Lincoln skrev:

Jeg må desværre tilslutte mig gruppen med dårlige erfaringer.

Jeg har købt EG'eren i både DB og DSB udgaven. DB udgaven kører fint, dog støder koblingen i den ene ende på midterlederen. Det er nok et spørgsmål om en justering. DSB udgaven er det straks værre med. Den kan kun køre EKSTREMT langsomt og den kortslutter på et slankt sporskifte....

Opdatering:

Det lod til at være en eller anden hastighedsindstilling, der gjorde at DSB EG'eren kørte så langsomt. Mht. kortslutning, så er det indtil videre kun det ene slanke sporkifte, den kortslutter på ved langsom kørsel. Slæbeskoen (metal-delen) var også ujævn, så måske var det med til at forværre det. Nogle af mine Märklin lokomotiver kan også finde på at kortslutte på nogle de slanke sporskifter. Så selv om det var en lidt dum start,så er jeg nu alligevel fint tilfreds med dem.

Jeg har et andet ACME lokomotiv, EA'eren - det har der ikke været nogen som helst problemer med.

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Lincoln skrev:

Det lod til at være en eller anden hastighedsindstilling, der gjorde at DSB EG'eren kørte så langsomt.  

Hej,

Jeg tror der er samme problem med min ene EG´er. Hvad gjorde du for at tilrette den hastighedsindstilling ?

*EDIT* Problem løst  Smile Lokomotivet kørte ekstremt langsomt og til sidst slet ikke. Lys og lyd fungerede fint. Jeg fik problemet løst ved at deaktivere MFX protokol og lægge lokomotivet ind på DCC adresse 3. Herefter programmede jeg på ny en maks hastighed via CV. Nu fungerer det fint . . . også med MFX. Det var så det ene lokomotiv og nu kæmper jeg videre med EG lokomotiv nr. 2, hvor ingen lydfunktioner virker hverken ved MFX eller DCC. 

Mvh

Lasse

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Jeg har endelig fået mine 2 x EG´er hjem. Flotte modeller og meget velkørende. Jeg kører AC på C skinner og der er ingen problemer med kortslutning i de slanke sporskift, ej heller problemer med kobling, som støder på midterleder (Fleischmann profi). Dog måtte jeg kæmpe en del med at få den ene model til overhoved at køre (se ovenstående indlæg). Det er dog nu løst efter lidt forskellige fremgangsmetoder  Smile

Den anden model melder sig fint ind via MFX og kører godt. Alle lydikoner bliver også meldt ind på min MS2, men der er ingen lyde overhoved. Jeg har tjekket volume niveauet og problemet ligger ikke der. Jeg har også tjekket lokomotivet via DCC protokol og resultatet er det samme. Det virker meget underligt, men jeg må nok også hellere tjekke om højttaleren overhoved sidder rigtigt rent fysisk. Ellers er jeg på bar bund og tager gerne mod råd og tips. 

(Jeg ved godt at man "bare" kan returnere til forhandleren. Men der er langt fra Rødekro til Vanløse  Smile . . . og det kunne jo være, at løsningen ligger lige til højrebenet )

Like 0 kan lide

Picture

Perseus

Greve

PB

Der er en funktion til at mute modellen, men husk at lyd skal være aktiveret (F7 hvis jeg husker ret, mute er vist nok F8). 

Hilsen

Lars

H0 på 2-skinne - Generelt dansk fra 1980 og frem - Redaktør for FdMJK

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Perseus skrev:

Der er en funktion til at mute modellen, men husk at lyd skal være aktiveret (F7 hvis jeg husker ret, mute er vist nok F8). 

Tak for tippet, men det er desværre ikke der fejlen ligger. Jeg har prøvet både ved MFX og ren DCC. Mute funktionen fungerer ikke. Den ene EG virker som sagt fint med lyd, så jeg har naturligvis sammenlignet F taste funktionerne på begge. Det er F8 for lyd og F9 for mute. På den ene virker det fint, på den anden virker det slet ikke. Nulstilling af dekoder løser desværre heller ikke problemet. Den må nok retur til forhandleren.

Like 0 kan lide

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

Jeg slås stadig med at få min EG i DC med lyd til at fungere sammen med Viessmann 5232 bremsemodul - alle mine lokomotiver med ESU dekoder opfører sig pænt når de kommer ind på en bremseafsnit og stopper som ønsket - EG'eren er sk... ligeglad og kører overfor rødt :( 

CV29 står til 34 og CV50 til 0 - er der noget som jeg har overset?

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.