Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

Traincontroller og Digikeijs DR5000

Hej, har lidt udfordringer med at få skabt forbindelse mellem Traincontroller og DR5000. Jeg har config programmet til DR5000 på min win 10 PC og kan kontrollere DR5000 både via LAN of WAN, så der er forbindelse mellem PC og DR5000. Men jeg kan ikke få traincontroller til at få forbindelse. Jeg følger anvisningerne i UK versionen af DR5000 manualen side 26, og sætter IP adresse og portnummer, som er synlig i DR5000 config programmet, ind i trainconttroller. Jeg bruger LENS LAN i traincontroller som den configurationsfil der skal etabelere forbindelsen jf. anvisningerne side 26 i DR5000 manualen. Hvorfor virker det ikke?

 

 

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikl

Indlæg: 86

PB  Blog

Mit virker perfekt har fulgt samme manual..

 

husk at opdatere til nyeste version.

 

 

__________________

Mvh Erik L.

MiniTRIX, Z21, Digikeijs

TrainController Gold

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

Er du opmærksom på at netkortet skal indstilles til den rigtige protokol? Der er Z21 og flere andre at vælge imellem.

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

Tak for svar Erik. Jeg har tjekket versionen på Dr5000 og det er 1.5.5, så den er opdateret. Hvilken confi har du sat op i DR5000? Har du dynamisk IP og har du gateway eller bridged?

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

Tak for svar Morten. JEg har prøvet demme alle sammen. I DR5000 manualen skriver der man skal bruge Xpressnet og den har jeg forsøgt med Lens LAN i TC uden held. Jeg har også prøvet Loconet (der er to stk.) men der er ikke mulighed for LAN og Loconet i TC, kun USB som jeg ser det, måske er det forkert? 

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

Du skal sætte tc op, så den bruger Lenz Lan ip adr. ikke Noget med USB eller loco net. Men noget helt andet Din central er ikke officielt understøttet af traincontroller. Forresten hvad mener du med LAN OF WAN?

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

Der skal nok stå LAN eller WAN. Jeg har sat config op på DR5000 til Lens Xpress net og vælger Lens LAN på TC. TC viser også grøn online i nederste højre hjørne når jeg connecter, men det kan ikke komme videre fra init til running. Men jeg har vist nok opgivet det og kører nu vi USB det ser ud til det virker. Jeg bruger Lens USB på TC via com 4. Så jeg kan komme igang, og så må det med LAN vente til senere. 

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

Hvordan har du sluttet din dr5000 til netværket, sidder både computer og dr5000 tilsluttet til routeren via et kabel?

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

@snuden: De er begge tilsluttet switchbox, som igen sidder i routeren. Ganske almindelig LAN opkobling. I praksis har de hver deres stik i væggen som samles i en switchbox af denne type https://www.avxperten.dk/netvaerk-switch-100-mbps/netvaerk-switch-8-port.asp

 

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.