Er der nogen der har praktisk erfaring med Märklins 60906 decoder. Umiddelbart ser det ud til være den enkleste og billigste måde til at livsforlænge sine gamle analoglokokomotiver.
Der noget, man skal passe på?
Skal man i stedet foretrække en af de decodere, som kræver en motorombygning?
Thomas Jespersen
Problemet er jo prisen. Den er lige så dyr, som at købe en Lokpilot og en HAMO magnet. Den skal loddes direkte i og jeg syntes det er smart at sætte et print i med 21 polet digital stik, så det udelukker den.
I mine øjne er den kun interessant til den gamle krokodille med stor motor 3015/CCS 800.
Thomas
Jean
Jeg har bygget en sådan decoder ind i en 3067.
Når jeg vælger denne er det fordi jeg synes det bevarer mest muligt af det oprindelige Märklin lokomotiv - det er en Märklin maskine med märklin dele - jeg synes den giver et godt resultat.
der med ikke være sagt af andre løsninger ikke er lige så gode eller i nogens øjne bedere.
Jean - Märklin fan.
nielsb1
Hej. Jeg kører analogt, men har ombygget mine maskiner med decoder og ny motor, det giver en fin, stille kørsel. Nu overvejer jeg at ombygge en Märklin 3065 med en decoder 60906. 3065 har TELEX-kobling og 60906 kan, så vidt jeg kan læse, styre en sådan. Imidleritd har jeg læst andetsteds at efter indbygning, så brummer motoren, måske kun i digital drift? Og kan decoderen styre koblingen i analog drift? VH
NB
Marklin4me
Er der nogen der har praktisk erfaring med Märklins 60906 decoder. Umiddelbart ser det ud til være den enkleste og billigste måde til at livsforlænge sine gamle analoglokokomotiver.
Der noget, man skal passe på?
Skal man i stedet foretrække en af de decodere, som kræver en motorombygning?
Det er altid et spørgsmål om hvad man ønsker. Selv sætter jeg en 5 polet motor i samtidig med jeg digitaliserer toget. Jeg anvender pt kun Märklins dekodere, da jeg er usikker på om ESU fuldt understøtter MFX+ - så for at jeg ikke senere skal ærgre mig, gør jeg dette.
5 polet motor gør også at toget også kan køre ekstremt langsomt uden at brumme og hoppe.
Se mere på http://www.digitaltog.dk, hvor der er lavet mange ombygningsvejledninger. Alternativ besøg os på Hobbymessen i Rødovre eller på DMJU messen i Kolding i foråret. Vi er på standen MJK Nordbanen / Digitaltog.
Godt nytår.
Stor modelbane hilsen
Ulrik R. Thomsen
Märklin Digital
medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen
www.marklinfan.dk
Bent_P
Jyllands hovedstad
Ulrik, understøtter Märklins indbygningsdekodere mfx+?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
PerR
Mvh Per
Marklin K/(C) skinner / Marklin CS3+ (60216) /CS2 (60214, 60215) / Marklin 60061/60101 / 60174 Booster / MS1 / MS2
Tilbehør : 7286 Drejeskive(analog) Applikationer : Marklin Mobilstation (Android), iTrain PC software
nielsb1
Hej PerR. Har du erfaring med, hvordan ombygningen fungerer i analog? brummer motoren også her?
Vh Niels
NB
PerR
Mvh Per
Marklin K/(C) skinner / Marklin CS3+ (60216) /CS2 (60214, 60215) / Marklin 60061/60101 / 60174 Booster / MS1 / MS2
Tilbehør : 7286 Drejeskive(analog) Applikationer : Marklin Mobilstation (Android), iTrain PC software
nielsb1
Hej Per. Tak for dit grundige svar. Det er jo ikke så godt med analog kørsel. Og det stemmer jo ikke med vejledningen, hvor der står, at dekoderen fungerer ved analog kørsel. Så din test er da værdifuld. Vh Niels
NB