Picture

FK

Indlæg: 80

PB  Blog

Roco booster 10765

Jeg har sammen med min Multimaus PRO/Centralenhed en Multimaus "centralenhed"  der er ombygget til booster af Tåstrup Togkælder til forsyning af mit anlæg (Vestsjælland sommeren 63).

En del af anlægget forsynes fra Multimaus Pro centralenheden, og resten fra den ombyggede booster.

Jeg har i den forbindelse det problem at det gnister voldsomt når der køres fra et afsnit til et andet, hvilket selvfølgelig er uhensigtsmæssigt.

Jeg har seperate ens strømforsyninger til begge enheder.

Ifølge diverse fora er dette åbenbart et kendt problem når der bruges disse omyggede boostere.

Jeg har så tænkt på om en løsning kunne være at købe en autoriseret Roco booster, nemlig 10765.

Det har desværre ikke været muligt af købe en Roco booster med returret, så  Inden jeg kaster mig ud i et sådan indkøb  ville jeg lige høre om der er nogle der har erfaringer med om gnist problemet også findes hvis der bruges en autoriseret booster.

Helt super ville det selvfølgelig være hvis der var en i Københavnsområdet der havde en 10765, og som kunne lokkes til at komme forbi med den til en test.

Så giver jeg selvfølgelig på lidt kaffe og lidt snak i kælderen.

Lad mig høre om der er nogle der har erfaringer med dette, eller nogle som eventuelt kunne lokkes til at komme forbi med en til test.

 

Billede

 

Hilsen Frank

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tobran

Indlæg: 184

PB  Hjemmeside

Det har desværre ikke været muligt af købe en Roco booster med returret.

Du har i henhold til gældende dansk lovgivning, altid 14 dages returret på produkter købt på internettet. Forhandlere har ret til, at undtage nogle produkter fra returret/fortrydelsesret, men sådanne varer skal fremgå af handelsbetingelserne.

Jeg kan se at Taastrup Togcenter skriver at vareren ikke må have været taget i brug. Kystbanen skriver derimod Den returnerede vare skal være i væsentligt samme stand som ved leveringen. Det betyder at du godt kan tilslutte produktet, for at se om det virker til dit formål. Går noget i stykker, kan i ikke benytte fortrydelsesretten, men konstaterer du bare, at du ikke kan bruge produktet, så pakker du det pænt sammen i original emballagen, og returnerer produktet. Du skal som køber betale portoen for returneringen af produktet, MEN sælger SKAL tilbagebetale dig HELE købesummen incl. portoen for forsendelsen fra forretningen til dig.

Eneste udgift du har ud af det, hvis du ikke kan bruge produktet er altså portoen fra dig retur til forretningen, og der kan du sagtens afleverer vareren personligt i forretningen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

FK

Indlæg: 80

PB  Blog

Takker

 

Prøver kystbanen, hvis det er en de har hjemme.

 

Hilsen Frank

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.