Er der en der kan hjælpe med værdien/farvekoden på en modstand i LUX skinneslibe vogn i H0 ?
På min vogn er modstanden som er markeret på foto, tæt på forkullet.
Booster lukker ned så snart vognen stilles på sporet.
Overdelen er lige til af løfte op.
Lige nu måler den 6,4 ohm ?
Mvh. Ole Vedel
Attachment | Størrelse |
---|---|
Lux1.jpg | 171.24 kB |
Lux2.jpg | 214.98 kB |
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Ville nok være lidt forsigtig med bare at skifte modstanden, der er jo en grund til at den er brændt voldsomt af. Kan du evt beskrive afbrændings seancen ?
Kan se en "power komponent" i højre side af billede.... har du evt et diagram af elektronikken ?
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
CVVEST
Indlæg: 63
Hejsa....
Først vil jeg lige spørge dig om det er det sæt - hvor støvsuger og slibevogn er koblet sammen???
Hvis ja!! Så kan elektronikken ikke holde i længden!
Jeg har haft 3 -4 sæt hvor komponenter er brændt af mm.
Løsning: Ud med alt elektronik ( i begge vogne )
Kontroller om de er mekaniske ok!!
Eftermonter ESU V 4,0 pilot i hver..........og du har løst alle problemer!!!
PS: mine har kørt fejlfrit de sidste 4 år......
Mvh: CVV
Modulanlæg primært dansk rullende materiel mm.
Specialombygninger mm.
Ole Vedel
Indlæg: 1.111
Hejsa....
Først vil jeg lige spørge dig om det er det sæt - hvor støvsuger og slibevogn er koblet sammen???
Hvis ja!! Så kan elektronikken ikke holde i længden!
Jeg har haft 3 -4 sæt hvor komponenter er brændt af mm.
Løsning: Ud med alt elektronik ( i begge vogne )
Kontroller om de er mekaniske ok!!
Eftermonter ESU V 4,0 pilot i hver..........og du har løst alle problemer!!!
PS: mine har kørt fejlfrit de sidste 4 år......
Mvh: CVV
Ja det er sættet med de 2 vogne koblet med et 2 leder stik, i digital version.
Den ene af de 3 aku er klappet sammen så der er fejlen nok opstået.
Vognene står altid på sporet med strøm på, så de aku er nok blevet kogt.
En Lokpilot lyder som en bedre ide, men de faulhaber motore er til 5-6 volt. kan de tåle en dekoder motor udgang i længden ?
Jeg har haft scopet på udgangen af en Lokpilot 3, og det er ikke ren DC der kommer ud, selv om lastregulering er slået fra.
mvh. Ole Vedel
CVVEST
Indlæg: 63
Hej Ole!!
Det eneste jeg har gjordt er at skrue ned for cv 2 = 1
Og cv 5 = til hvad der svarer til ca. 5 køretrin max! ( værdi ca. 15-20 )
Det stemmer nogenlunde overens med de 5 -6 v til motoren.....
Jeg har ingen problemer med dem i daglig drift...selvom de er lastafhængige!!!
Mvh: CVV
Modulanlæg primært dansk rullende materiel mm.
Specialombygninger mm.
windmann
Indlæg: 3
Hej
Har du også pillet de 3 aku 'er ud? Kunne du evt lægge et billed ud, så jeg kan se hvordan du har gjort?.
Windmann
CVVEST
Indlæg: 63
Det hele skal ud!!!!
Indbyggede ladestationer - uden den fornødne elektronik, er ikke samarbejdsvillig
i den digitale verden!!!
Der forefindes ingen billeder på pågældende ombygning....
Bedste hilsner: CVV
Modulanlæg primært dansk rullende materiel mm.
Specialombygninger mm.