Picture

Busk

Indlæg: 475

PB

Märklin dobbeltkryds 2260

Hej Smile

Er der andre der har problemer med lok går i stå på db-kryds?

Billede 

Der er midt på skiftet en tiendedel af en mm hvor slæbesko ikke er i kontakt med nogen midterleder, ser det ud til. Kan det være et

ældre skift, jeg syntes ikke jeg har rendt ind i problemet før? Er der noget man kan gøre for at sikre strøm? Det er 2 nye 

lokomotiver som kører uden problemer bare ikke over det dobbeltkryds. Bla Märklins nye skinnebus kører stille lige indtil den er på midten af skiftet så

er der ingen strøm, men et mikroskopisk puf giver atter strøm??

 

Hilsen Torben

 

__________________

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

merklin

Håndværker

Indlæg: 80

PB  Blog

Hej.

Kender godt problemet, det er jo kun nogle maskiner der laver det nummer :~  gamle lok med perfektomskifter og rigtig justeret slæbesko giver som regel ingen problemer di hopper bare over  :)

Det er straks en anden sag med lok med dekoder , ved det mindeste lille bitte strømhuld stopper di , nogle gange starter di så langsomt op igen , lidt afhænig af hvor hurtig det kører,  møg ireterende Crazy

har desvære  ingen god  løsning  .

__________________

Selvbyggeren

AC analog  Dansk III

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Hej Torben

Da det er en Märklin skinnebus, du har problemer med, vil jeg foreslå, at du skriver direkte til Märklin. Märklin plejer at svare i løbet af en uge.

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Busk

Indlæg: 475

PB

Så fik jeg det løst, jeg tog en lille tang og og hev forsigtigt op i de 

4 midterledere og nu kører alle lok mm igennem uden at gå i stå selv ved laveste hastighed  Smile

Billede

 

Tak for jeres inputs 

 

Hilsen Torben

 

__________________

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Sådan! Herligt du fik det ordnet. For år tilbage havde jeg samme problem med et C-krydsspor. Jeg brugte samme løsning som har beskrevet. Med succes!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.