Jeg har installeret en Esu 54680-1 Railcom transmitter i min E991 maskine. Det har jeg gjort da jeg bruger Railcom til styring af mit anlæg.
Det gode er nu, at Railcom nu virker. E-maskinen sender nu Railcom signal til kommando stationen og det vises i iTrain på mine besatmeldere. Så lang så godt.
Måden transmitteren kodes på er ved at udlæse cv-værdierne i dekoderen og genindlæse alle cv-værdier efter at transmitteren er installeret. Derved lære transmitteren hvilken digitaladresse som den skal reagere på.
Desværre er der sket en fejl ved genindlæsningen i dekodere så der nu ikke er lys foran og maskinen mangler dampstød. Så spørger nogen vel? har du husket at ekspotere cv-værdierne til en fil, og nej det glemte jeg i min iver og spænding for at få Railcom til at virke. Jeg brugte JMRI ved udlæsning af cv-værdierne.
Der er ikke meget at hente i den vedlagte manual omkring hvilke cv-værdier man skal justere.
Kan dekoderen nulstilles til frabriksindstilling eller skal den omkring forhandleren?
På forhånd tak.
Mvh Claus
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
claus rasmussen
vejIngeniør
Kirke hyllinge
Nå, jeg søgte lige lidt på Trix hjemmeside og fandt en CV liste.
Rettede cv-værdi 57 og 58 og det hjalp på dampstødene.
Så du mangler jeg lyset foran......
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Reset dekoderen og giv den den ønskede adresse
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
claus rasmussen
vejIngeniør
Kirke hyllinge
Reset dekoderen og giv den den ønskede adresse
Er det cv8=8 som resetter dekoderen?
Mvh Claus
Godsbanen
Vanløse
Ja det er det
claus rasmussen
vejIngeniør
Kirke hyllinge
Begge problemer er løst. En reset af dekoderen gav lyset tilbage
Tak for hjælpen
Mvh Claus