Picture

KCN

Indlæg: 26

PB

Transformer 6002 og MS 60653

Hej Alle.

Jeg mener Märklin transformer 6002 52W kan bruges sammen med märklin MS 60653 uden problemer.

Har jeg ret eller uret.

I så fald jeg har uret, hvad er så problemet?

Venligst 
KCN

__________________

H0-Primært Dansk-K 3skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

KCN skrev:

Hej Alle.

Jeg mener Märklin transformer 6002 52W kan bruges sammen med märklin MS 60653 uden problemer.

Har jeg ret eller uret.

I så fald jeg har uret, hvad er så problemet?

Venligst 
KCN

KCN skrev:

Hej Alle.

Jeg mener Märklin transformer 6002 52W kan bruges sammen med märklin MS 60653 uden problemer.

Har jeg ret eller uret.

I så fald jeg har uret, hvad er så problemet?

Venligst 
KCN

Uden at have forsøgt mig med denne kombination, så vil mit svar være, nej det kan den ikke. Forudsat at du mener at de to enheder direkte kan kobles sammen.

 

En 6002 trafo smider jo vekselstrøm ud, mens en MS vil have jævnstrøm. Så skal du have fat i en ensretterbro og gøre din vekselstrøm til jævnstrøm.

 

En 6002 smider i øvrigt også 16v ud - en MS skal have 18v, tænker dog ikke at de 2v gør alverden.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

KCN

Indlæg: 26

PB

Tak for svar, Steen.

Jeg vi llige uddybe lidt.
En af mine modeltogs venner mener ikke det kan lade sig gøre. (det har han fået fortalt af en anden)

Jeg har dog i mere end 8 år brugt en 6002 som strønforsyning til  MS1 og senere MS2.

Strømforsyningen er er jo tilsluttet tilslutningsboxen hvor der sidde ensretter og derfor giver jævnstrøm til MS, MS er jo også tilsluttet tilslutningsboxen.
Jeg har dog aldrig været opmærksom på en spændingsforskel på 2 V, Det vil jeg undersøge nærmere.

kcn

__________________

H0-Primært Dansk-K 3skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

KCN skrev:

Tak for svar, Steen.

Jeg vi llige uddybe lidt.
En af mine modeltogs venner mener ikke det kan lade sig gøre. (det har han fået fortalt af en anden)

Jeg har dog i mere end 8 år brugt en 6002 som strønforsyning til  MS1 og senere MS2.

Strømforsyningen er er jo tilsluttet tilslutningsboxen hvor der sidde ensretter og derfor giver jævnstrøm til MS, MS er jo også tilsluttet tilslutningsboxen.
Jeg har dog aldrig været opmærksom på en spændingsforskel på 2 V, Det vil jeg undersøge nærmere.

kcn

Som jeg også skrev så tror jeg ikke at de 2v vil gøre nogen forskel.

Jeg har ikke haft skilt min tilslutningsboks ad. Så jeg var ikke klar over at der sad ensrettere på indgangen. Men hvis der sidder 4 (som en ensretter bro) så ville jeg nok ikke være bekymret. Men sidder der kun en enkelt eller to, ja så havde jeg nok valgt at lave en "rigtig" ensretter. Uden dog at have belæg for at det betyder noget  Smile

Men hvis du har sat dem sammen og det fungerer uden problemer, så er det da bare at fortsætte. 

Jeg skal ikke kunne udtale mig om den større strøm der kan løbe igennem med 6002 kan være et problem et sted. Men har svært ved at forestille mig det.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

KCN

Indlæg: 26

PB

Tak igen.

Vedrørende strøm / A der løber igennem MS, så slår MS automatisk fra ved 1,9 A,
så strøm fra transformer under ordnet, bare den kan levere over ca. 2 A.

kcn

__________________

H0-Primært Dansk-K 3skinne

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.