Hej med jer,
Jeg har hentet opdateringerne til min EcOS 5000, men ikke installeret dem endnu, så den er stadig på version 3.7 - Som jeg læser det er der nærmest revolutionerende nyt i form af VNC mulighed til styring fra PC.
fra deres release notes:
- Added VNC-Server function. Now it is possible to transfer the screen of the ECoS to any VNC-client on your tablet computer or Smartphone. Further, you can remote control the ECoS. You may also use the PC screen and computer mouse to operate the ECoS.
Nogen der har erfaring med det, screenshots m.m. - Synes ikke der er så meget information om det på ESUs hjemmeside.
Mvh
Tjutum
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Tjah - du kunne jo starte med at søge her på Sporskiftet: Frank F er i gang med at bygge en wiki-side om netop dette emne.
MVH
Lars
tjutjum
Brøndby
Tjah - du kunne jo starte med at søge her på Sporskiftet: Frank F er i gang med at bygge en wiki-side om netop dette emne.
Wow - Tak Lars,
Søgte først, men tydelig vis ikke på det rigtige!! (ufatteligt at jeg ikke lige havde VNC i min søgening) - Ser meget rigtigt ud
Mvh
Tjutum
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Det er rigtig nemt at hente og få til at virke.
Husk at oprette genvej på skrivebordet eller "pin to taskbar", det er en exe fil som eksekveres fra fil placeringen hvis du bruger VNC
Hvis du har udfordringer kan du sende en PB
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
tjutjum
Brøndby
Husk at oprette genvej på skrivebordet eller "pin to taskbar", det er en exe fil som eksekveres fra fil placeringen hvis du bruger VNC
Tak for hint - er MAC bruger, så de blev til taskbar - lavede også lige opdateringen fra Firmware 3.6 til 4.0.1 - Er en der har lavet en opdateringsguide herinde - hvis ikke vil jeg gerne lave en
Har været væk fra modelhobbyen siden 2010 - men er så småt ved at finde tid og lyst til at finde sagerne frem igen
Mvh
Tjutum