Picture

tjutjum

Brøndby

PB

ECoS 5000 - (Software 4.0.1) - Programmering - burde den ikke finder Loko automatisk?

Hej med jer,

Opdateret min ECoS 5000 til seneste software - og havde egentlig forventet at den automatisk fandt mit Märklin 37670 (MY 1142) automatisk.

Jeg sætter loko på programeringssporet og har standard protokol Motorola 28 - men er det korrekt?

- jeg kan "sniffe" og den finder adresse 11 - men alt skal alligevel sættes manuelt op - er det korrekt? Havde nok forventet at når jeg "sniffede" så ville den gladeligt sige "Fundet MY 1142 på adresse 11 - Skal jeg gemme?" og så muligheden for et "Ja tak"

Er det for meget forlangt, eller bruger jeg forkert protokol? Laver jeg en anden fejl?

Ved manuel opsætning kan jeg få gang i både lys, motorlyd, signalhorn og selvfølgelig køre frem og tilbage - dog ser det ud til at der ikke er en rangerelyd på F4, som beskrevet i Loko manual...

Mvh

Tjutum

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Mon ikke du skal aktivere M4 (ESU's navn for mfx)?

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

tjutjum

Brøndby

PB

Bent_P skrev:

Mon ikke du skal aktivere M4 (ESU's navn for mfx)?

WOW - det hjalp - Taaaaaak Smile

Hvad med Hobbytrade og Roco lokos - er det samme indstilling der er gældende?

Mvh

Tjutum

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Langt de fleste HT og Roco lokomotiver, har ikke M4/mfx dekodere inbygget, du kan detektere adressen på dem, men du skal selv lægge taster ind. Brug dem under DCC protokol, den er meget bedre.

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

tjutjum

Brøndby

PB

Hej Bent,

OK - Hvilken DCC anbefaler du?

Mvh

Tjutum

Like 0 kan lide

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

PB  Blog

tjutjum skrev:

Hej Bent,

OK - Hvilken DCC anbefaler du?

Du skal bruge dcc28 eller dcc128, afhængig af hvor mange farttrin du vil have.

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.