Picture

Benny K

Værløse

Indlæg: 6

PB

Programering af 74465 med cs2

Hej.

Jeg er ny bruger i dette forum og jeg har et stort problem. Jeg kører med Märklin, c skinner og cs2 der er opdateret.

Problem.: 3vejs sporskifte og programering af 74465. Jeg mangler en vejledning der trin for trin viser/fortæller hvordan dette programeres ved hjælp af cs2. Den medfølgende vejledning er ikke til megen hjælp for mig da jeg ikke er matematiker.

Er der nogen her i forummet der vil bruge deres tid på at hjælpe mig.

På forhånd tak.

Benny K.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Benny

hvilke adresser skal den have? det vil gør noget nemmer at forklare hvis de er kendte.

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

Benny K

Værløse

Indlæg: 6

PB

Hej Jan. Min cs2 siger 3.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

hej benny

adr. 3 er fabriksindstillingen og skal ændres. 

Der skal bruges to når det er til et trevejsskifte, så hvilke adresser har du til rådighed det er bedst at de ligger lige efter hinanden ( nemest at huske

 

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

Benny K

Værløse

Indlæg: 6

PB

Jan så må det blive 9 jeg skal bruge. Men jeg vil gerne bruge plads 2 på cs.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

hej 

Jeg tror ikke du helt har forstået hvad det handler om? Et trevejsskifte har to skiftemotorer/magnetspoler derfor skal decoderen have to adresser en til hver

9 er fint er 8 eller 10 ledig? hvis ja så kan den bruges

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

Benny K

Værløse

Indlæg: 6

PB

Det er rigtig Jan. Jeg fatter ikke en disse. Derfor bad jeg i mit første indlæg om en trin for trin forklaring/vejledning da manualen kun nævner diverse tal og ikke hvorfor man skal gører dit og dat

lad mig med det samme sige at de gamle interface ikke var noget problem, ej heller en pc. Men manualen giver kun faktuelle oplysninger og ikke hvordan de bruges.

vh. Benny K

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Benny

For at kunne hjælpe dig er det nødvendigt at vide noget om hvordan dit digitalanlæg er sat op. Da hver enkelt del og det være sig signaler, sporskifter og andre former for magnetartikler kræver

hver sin adresse, derfor spurte jeg hvlke adresser der var ledige da den adresse den har fra fabrikken må ændres da det ellers vil give problemer næste gang du vil instalerer noget nyt da det

sandsynlivis også har adressen 3. så det jeg behøver for at hjælpe er at vide hvilke ledige adresser du har?

 

mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

Hej Benny

En Märklin indbygningsdekoder 74465 er meget nem at indstille. Den behøver ikke to adresser, din Central Station regner selv ud hvordan dekoderen skal betjenes.

Under dekoderen ser du en række med kontakter 1 - 10. Du finder et sted på din Central Stations Keyboard, hvor du ønsker at have sporskiftet placeret. Tryk på skruenøglen (nederst til venstre) og tryk på knappen du ønsker skal stille sporskiftet. Du kommer nu ind i indstillingerne. Her vælger du Decoder-Typ som "Einbaudecoder Neu" og du vælger at "Typ" skal være "Dreiwegweiche". Øverst til højre i billedet ser du nu et billede af kontakterne på dekoderen. Sørg for at din dekoders kontakter står som på billedet. OBS! Du må ikke indstille kontakterne med strøm på, så tag nødstoppet inden du indstiller dit sporskifte.

Det er alt hvad du behøver. Gem dine ændringer og vær glad for dit sporskifte.

Billede

Billede

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 1 kan lide
Top

Picture

Benny K

Værløse

Indlæg: 6

PB

Jan er det alle adresser inclusive lok. Har et Roco lok der bruger adresse 3. Men er lok adresser sammenfaldende med sporskifte og signal adresserne?

jeg mener lokadresse 3 er den identisk med sporskiftadresse 3.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

Benny K skrev:
jeg mener lokadresse 3 er den identisk med sporskiftadresse 3.

Det er forkert opfattet. Lokomotivadresse 3 har intet med sporskifteadresse 3 at gøre. Det er to forskellige kommunikationsformer. Så de kan ikke blandes.

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Benny K

Værløse

Indlæg: 6

PB

Hej Søren. Det var lige det jeg skulle bruge. Har rodet med det flere dage uden resultat. Endnu en gang tak for hjælpen

Benny K.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.