Måske nogen her inde kan hjælpe mig lidt videre, jeg er løbet ind i et problem (ja jeg har sikkert flere, som jeg ikke har opdaget endnu) Men her er problemet.

Prøv at se på vedhæftede fil som viser hvordan mit anlæg ser ud lige nu.Når et tog har kørt fra "Ydre Ring" og ind i "Vendesløjfen" virker alting fint toget kan køre videre på "Ydre Ring" og også på "Havnen". Men hvis toget forsøger at køre ind på "Indre Ring" sker der øjeblikkelig en kortslutning. Jeg skal lige nævne at de eneste steder der er isolatorer på banen er de 2 i "Vendsløjfen" og i de to kontakt steder mellem "Ydre Ring" og "Indre Ring". De andre er indsat af "Any Rail" programmet. Når toget kører ind i "Vendesløjfen" så kan man høre et klik fra "Roco 10767". Det hører man også når toget forsøger at køre fra "Ydre Ring" til "Indre Ring". Jeg troede at strømmen blev vendt i vendesløjfen og ikke uden for, så hvad sker der lige her. HilsenJensHedensted
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Du må gerne uploade en ny tegning hvor isolatorerne er mere tydeligt markerede; det er svært at se, særligt når billedet ikke er større.
Hvorfor har du isolatorer mellem indre og ydre ring?
Kører du analog eller digital?
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
joergen1978
Automatiktekniker/ elektronikmekaniker
Billund
Indlæg: 180
Du skal have isolering imellem sporskifterne. Inde på de 2 inderste skinnestrenge. Og det på ALLE dine sporskiftere, der er sat sammen med et andet sporskifte(transversal).
Jørgen Rasmussen
medlem af FREMO
Køre Dansk epoke 4c-6
jal hedensted
Pensionist
Indlæg: 9
Jeg kører digitalt, DCC.
Jeg er ikke klar over, hvorfor der i manualen til banen står, at der skal sidde isolatorer mellem de 4 skiftespor der forbinder den "Ydre Ring" med den "Indre Ring". Den "Ydre Ring" og den "Indre Ring" har hver sin strømtilslutning, dog fra samme digital styre enhed. Der er almindeligvis (dvs. når vendesløjfen ikke har været brugt) ikke noget problem med at køre fra "Ydre Ring" til "Indre Ring" og tilbage igen. Det virker fint. Kun når toget har været ude på "Vendesløjfen" og derefter forlader den "Ydre Ring" og kører ind på den "Indre Ring" går det galt.
Jeg har forsøgt at få et bedre billede, men det er et skærmdump fra et program der hedder "Any Rail", så det kan ikke blive bedre end den version jeg har vedhæftet nu.
jal hedensted
Pensionist
Indlæg: 9
Jeg kører digitalt, DCC.
Jeg har forsøgt at oploade et bedre billede, men jeg bliver afvist pga. filen er for stor. Men jeg kan sige at der sidder isolatorer i forbindelsen mellem "Ydre Ring" og "Indre Ring" og så sidder der isolatorer ved den første og den sidste af de buede skinner i "Vendesløjfen". Der er ikke andre på Banen. Den "Ydre Ring" og den "Indre Ring" har hver sin strømtilslutning (men fra den samme digitale styreenhed).Manualen der fulgte med anlæget (NOCH Staufen) viser at der skal side isolatorer mellem skiftesporene mellem "Ydre" og "Indre Ring". Det virker fint bare ikke når toget har været en tur ude på "Vendesløjfen".
Jeg har hele tiden troet at vendesløjfe modulet vendte strømmen inde i vendesløjfen ikke uden for.
Tak for dit hurtige svar jeg håber ovenstående kan hjælpe dig til at hjælpe mig. :-)
Jens
Hedensted
Ep.: 3 Tyskland.
litra S740
Taastrup
Indlæg: 48
Hej
som jeg ser det er det kun den lille kreds der er vendesløjfe, den store må være et udkørselspor til bane fra remiseområde
her vil jrg tro du skal flytte den grønne ledning til det skiftespor hvor du kører ind i vendesløjfe.
venlig hilsen
Litra S740
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg kører digitalt, DCC.
Jeg har forsøgt at oploade et bedre billede, men jeg bliver afvist pga. filen er for stor. Men jeg kan sige at der sidder isolatorer i forbindelsen mellem "Ydre Ring" og "Indre Ring" og så sidder der isolatorer ved den første og den sidste af de buede skinner i "Vendesløjfen". Der er ikke andre på Banen. Den "Ydre Ring" og den "Indre Ring" har hver sin strømtilslutning (men fra den samme digitale styreenhed).Manualen der fulgte med anlæget (NOCH Staufen) viser at der skal side isolatorer mellem skiftesporene mellem "Ydre" og "Indre Ring". Det virker fint bare ikke når toget har været en tur ude på "Vendesløjfen".
Jeg har hele tiden troet at vendesløjfe modulet vendte strømmen inde i vendesløjfen ikke uden for.
Tak for dit hurtige svar jeg håber ovenstående kan hjælpe dig til at hjælpe mig. :-)
Jens
Hedensted
Ep.: 3 Tyskland.
Hvis dit vendesløjfemodul er tilsluttet som du viser og du forsyner den ydre ring uden for vendesløjfen, kan modulet ikke vende polariteten på den ydre ring.
Jeg ville afbryde forsyning til ydre og indre ring samt forbindelsen til vendesløjfemodulets in klemmer.
Med et multimeter i ohm måling ville jeg kontrollere om der var nogen steder der var forbindelse, hvor der ikke burde være forbindelse.
dvs fra vendesløjfens isolerede dels to skinner til indre rings to skinner, og fra vendesløjfens isolerede dels to skinner til ydre rings to skinner om fra indre rings to skinner til ydre rings to skinner.
Der må ikke være forbindelse mellem nogen af delene, hvis sporskifterne mellem ydre og indre ring er isoleret i begge skinner
Hvis du ikke har isoleret mellem sporskifterne ved analog drift vil det kortslutte når køreretningen vendes på den ene ring.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Jens,
som jeg ser det har du alt for mange isolationer.
Hele dit anlæg er en rund bane som ikke har brug for en vendesløjfe. Vendesløjfen er udelukkende monteret så lokomotiverne kan bakke derind så de kan komme forlæns ned til drejeskive og rangeranlæg.
Her syntes jeg så at de 2 nederste blindspor skulle tilsluttes modsat drejeskive så der er direkte adgang til resten af anlægget.
Ved vendesløjfen skal du have isoleret begge skinnestrækninger nede ved sporskiftet, her skal den røde ledning så monteres på denne strækning.
På sporskiftet skal du så have monteret den grønne ledning.
Tilføjet 7/5. Stor sløjfe skal du lige tilslutte i top af ydre ring. Du vil dermed få et mere naturligt forløb, og vendesløjfen kommer nu til sin ret.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Jeg kører digitalt, DCC.
Jeg er ikke klar over, hvorfor der i manualen til banen står, at der skal sidde isolatorer mellem de 4 skiftespor der forbinder den "Ydre Ring" med den "Indre Ring". Den "Ydre Ring" og den "Indre Ring" har hver sin strømtilslutning, dog fra samme digital styre enhed. Der er almindeligvis (dvs. når vendesløjfen ikke har været brugt) ikke noget problem med at køre fra "Ydre Ring" til "Indre Ring" og tilbage igen. Det virker fint. Kun når toget har været ude på "Vendesløjfen" og derefter forlader den "Ydre Ring" og kører ind på den "Indre Ring" går det galt.
Jeg har forsøgt at få et bedre billede, men det er et skærmdump fra et program der hedder "Any Rail", så det kan ikke blive bedre end den version jeg har vedhæftet nu.
Er problemet at den grå strækning er for kort til dine længste togstammer?
Den grå strækning (isolerede strækning) skal jo være længere end din længste togstamme.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
DCC
Indlæg: 359
Rocos også en jumper bagpå, hvis du forbinder som vis på skitsen skal jumperen "åben" altså ingen forbindelse mellem benene.
Her vises hvordan modulet forbindes. selvfølge skal du også , som der er skrevet tidligere, sørge for at strækningen er lang nok så dit længste stamme kan holder derinde.
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk