LS Models BR101 16549S
Hvem kan hjælpe, jeg har dette lokomotiv som jeg ville montere Lissy sender på. Da jeg havde monteret Lissy sender og stiller lok på sporet er noget gået galt, dekoder er færdig, brændt af.
Jeg afmontere Lissy sender igen, køber en ESU lokpilot V4,0 montere den, den går nærmest op i røg! Jeg har en Loksound 3,5 den kan loket kører med uden den brænder sammen.
Den kan kører begge veje men uden lys skifter kørselsretning. Jeg forstår ikke den kan kører med Loksound 3,5 men Lokpilot V4,0 brænder af? Kan der være selve printet der er noget galt med?
Jeg tror jeg fik loddet Lissy sender forkert på printet, var lidt for sikker på mine evner, kan det ikke godt give udslag i fejlen, altså printet har tgaet skade?
Jeg overvejer at bestille et nyt print, Nogle der har et råd?
vh Torben
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
Bent_P
Jyllands hovedstad
LS models lader deres lys styre via SUSI. Den V3.5 har så vit jeg husker ikke SUSI og kan derfor ikke tænde for lyset, vorimod LP4 har SUSI og kan sende kommando videre om at tænde lyset. Får SUSI kommunikation dekoderen til at brænde af, er der enten en defekt på printet, eller fra printet og ud til de små printplader med lys. LS har efter min mening valgt noget rod med den måde de vil styre lyset på.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Ole Vedel
Hej Torben
Jeg kender ikke LS Printet, men hvorfor vil du ha de 2 ledninger fra Lissy helt op til printet.
Jeg kører selv med Lissy, og monterer Lissy printet under en boggie, og ledningerne direkte op på boggiens strømoptag.
og husker at programmere dem først.
mvh. Ole Vedel
Busk
De skriver også en del om SUSI omkring digitale funktioner i deres vejledning. Vil det så sige hvis jeg får nyt print ikke kan bruge lysfunktioner som
normalt på ESU lokpilot eller skal jeg have fat i helt andre CVér? De skriver om CV 940 - CV979? Jeg vil bestlle et nyt print og lokpilot så se om ikke det løser problemet
Takker for info
Busk
Jeg syntes det var den nemmeste vej med tilslutning, men efter de problemer jeg er løbet i havde det været nemmere (billigere ) at gøre som du skriver,
Jeg har Lissy på 35 af mine lokomtiver og er ikke rent i problemet før nu, men det gør det ikke mindre irretrende :-(