Picture

Freelanceren

It supporter

Brædstrup

PB  Hjemmeside

Ingen forbindelse imellem Intellibox og WinDigipet 2012

Hej

Min gamle far, Hilbert,  på 81 år har probemer med forbindelsen fra sin PC til sin intellibox 2 og jeg skal prøve at hjælpe ham lidt og håber på lidt expert hjælp herinde.

Han har en Windows 8 pc med Windipet 2012 kørende og så har han en Intellibox 2. Når han tilkoler de 2 enheder med USB kabel kommer der dog ingen fordinelse imellem de to ting. Han har:

- installeret USB driveren fra ûhlenbrock cd-rommen og den finder også et device på port 3 så lidt hul igennem er der.
- Når han så prøver at bruge det værtøj der hedder usb_loconet som kan skabe/teste forbindelse, siger den at der intet svar fra intelliboxen får.
- Windigipet og intellibox er sat til de anbefalede baud rate fra manualen. 115 200 og selvfølgelig lpt port 3.
- Intelliboxen er ikke software opdateret da han ikke vil gøre dette før der er frbindelse imellem PC og box

Windigipet skulle jo lave en lille grøn prik i menulinien der indikerer at den har forbindlese til intelliboxen, men den forbliver rød.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe den stakkels gamle mand da han febrilsk har prøvet længe. Han er lidt genert over at spørge idet han ikke ved så meget om PC. Jeg er vist Pc nørden i familien så måske min fejl at det er noget It der ikke virker, kan bare ikke lige se fejlen. Hvis der skal nogle screenshots med må i sige til?

Bor man nær Brædstrup imllem Silkeborg og Horsens giver han gerne kaffe og kage hvis du kan hjælpe Smile

Like 1 kan lide

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg ved ikke meget om hverken Intellibox eller Windigipet - men:

Freelanceren skrev:
- Windigipet og intellibox er sat til de anbefalede baud rate fra manualen. 115 200 og selvfølgelig lpt port 3.

Det her er ihvertfald galt: LPT er den gammeldags printerport, der næsten ikke findes længere på moderne computere. Hvis du har sluttet din hardware til USB og sat din software til LPT, vil du helt sikkert ikke få nogen kommunikation. USB optræder som en COM port.

MVH
Lars

Like 0 kan lide

Picture

Freelanceren

It supporter

Brædstrup

PB  Hjemmeside

Billede

Den sidder på com port 4 sorry - som et usb device - se vedhæftet

Like 0 kan lide

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

PB  Blog

Hm 

Har farmand haft det til at virke før? Er USB udgangen tilsluttet og aktiveret??

I Har vel checket at kablet ikke er defekt?

Jeg havde et problem med en printer!

PC kunne se printere, men den ville ikke printe. Ny driver blev indlæst osv osv - kablet ku det jo ikke være, ----- men det var det !!!!!!

Efter at have støvet  rundt efter et standard forlængekabel han/hun/ flad/ flad i flere store kædevarehuse, fandt jeg et i en tyrkisk pc shop. 

Til en brøkdel af hvad de store kæder ville have haft.

Og det hjalp!

Måske er det ikke problemet, men det kan være.

per

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion (PHD)

Like 0 kan lide

Picture

Freelanceren

It supporter

Brædstrup

PB  Hjemmeside

Der er prøvet flere kabler ja uden held. Oploader lige lidt mere screenshots og lidt mere tekst:

Jeg har hjulpet min far lidt med den Uhlenbrock Intellibox i har haft til reparation i Tyskland. Vi har nu prøvet på 3 PC’ er for at få den til at virke uden held.

·         2 med Windows 8, 64 bit, en med Windows 7, 32 bit.

Under installationen af usb driveren fra Uhlenbrock cd-rommen (vi har også hentet softwaren fra nettet, giver samme resultat) kommer der aldrig nogen tilkendegivelse som der står i guiden om at usb enheden skal genkendes som en Uhlenbrock device, desværre (personligt tror jeg humlen ligger her):

Billede

Her screenshot fra win7 maskinen men det er det samme på de to andre maskiner!

Når man i Windigipet scanner portene med Port Search finder den noget på port 3 som er lig med den driver vi lige installerede under ovenstående:

Undersøger vi med et andet Uhlenbrock tool der hedder USB LocoNet for at finde ud af om kommunikationen igennem loconet er i orden på com port 3 så melder den fejl:

Hvilket i sidste ende så også gør at selv om indstillingerne i Windigipet er rigtige så kommer der igen forbindelse:

Baudrate på Intelliboxen er også sat til 19200!

Like 0 kan lide

Picture

Freelanceren

It supporter

Brædstrup

PB  Hjemmeside

hmmm fik gemt istedet for uploaded de sidste billeder, de kommer her

Billede

Billede

Billede

Billede

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

Hvis i benytter Intellibox II er det så ikke den forkerte i har valgt i menuen, det ser ud til i har valgt Intellibox og ikke Intellibox II

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

Freelanceren

It supporter

Brædstrup

PB  Hjemmeside

Boksen er kommmet til reperation for den virkede ikke - tråd lukket

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.