Picture

jens c

Indlæg: 3

PB

Hvordan virker Train Controler / Roco multicentral 10830 m.m.

Jeg er en ikke PC nørd der har en hel del Fleischmann Piccolo. Jeg har anskaffet noget Roco styresystem (meget), så nu har jeg Train Controler Bronce / Roco multicentral 10830 / Roco 10775 4 stk. og Roco 10787 tilbagemeldere. Problemet er at jeg ikke er god til Engelsk lid bedre til tysk, men jeg kan ikke finde ud af det? Er der nogen der kan hjælpe en ældre herre, der gerne vil lege, min ikke er pc nørd. PFT Jens C

Like 0 kan lide
Top

Picture

CCT

Pensionist

Indlæg: 36

PB  Hjemmeside

Jeg ved ikke om dette link kan hjælpe dig, men Rudy har lavet nogle formidable film om opsætning af Trainkontroller: https://rudysmodelrailway.wordpress.com/

//Bjørk

__________________

DCC - peco code 75 traincontroller gold / Uhlenbrock IB COM / My favorite train product: McK / My website: http://www.1730.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Der ligger et par videoer fra Lippe her: https://www.youtube.com/watch?v=Mu7mqLF8YDc 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Du kunne jo starte med at beskrive hvad der virker og fungere for dig og hvad der driller. Så er det nemmere at beskrive hvor du skal starte med at komme videre

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

Hej Jens 

du skriver at du har noget fleischmann picolo, det er så vidt jeg ved skala N.

for at du vil få nogen gavn af alt det du ha handlet, er det nødvendigt at dine lokomotiver er forsynet med en dekoder. 

Ligesom dine sporskifte også skal være forsynet med et drev samt dekoder. Derudover skal du forbinde dine blokke med tilbagemelder.

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jens c

Indlæg: 3

PB

Hej Brian.

Tak for dit svar. Jeg har loks med dekoder, skiftespor med drev og blokke med tilbagemeldere.

Mit største problem er at få loko til at holde det rigtige sted med en besatzmelder og Traincontroler Bronze

Jeg ved om dette er muligt med kun en tilbagemelder? Big smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

du bruger Bronze ver. Og den kræver min 2 tilbagemelder pr. Blok, såfremt der kun er kørsel i en retning. Er der kørsel i begge retninger kræves der 3 min. tilbagemeldere For at stoppe præcist. Sølv og gold ver. Kræver kun 1tilbagemelder pr. Blok, da du i disse kan kalibrere dine loks. Det er meget nemmere og ofte meget billigere i det lange løb.

husk at en blok i tc er fra sporskifte til sporskifte samt blindspor. det løber hurtigt op når du tæller efter. hvis du eksempelvis har en bane med 10 blokke , ja så skal du ved bronze anvende min. 20-30 tilbagemelder. Bruger du sølv ja så er der kun 10  . Men gør selv regnestykket og find så ud af om det er billgere at købe en en sølv.

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Kan se at Roco multicentral 10830 tilsynelande ikke kan tilsluttes et netværk direkte. Spørgsmålet er hvad du skal have fra Roco for at få adgang til LAN.

Kapitel 2 : Gogglede lige og en Z21 løser udfordringen, men hvordan det hele hekses sammen skal du nok eksperimentere og manual læse dig til. Men TC skal bare kende BOKS og IP adresse så er du et langt stykke ad vejen.

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.