Har en flot udgave af MZ1414 til Märklin drift, men desværre er der ikke liv i modellen længere.
Jeg vil gerne teste, om det er motoren der er stået af.
Så spørgsmålet er, om jeg kan tilslutte AC til motoren eller om det på printet konventeres til DC til motorens drift?
Håber der er hjælp der ude inden test gennemføres.
Mvh. Allan P.
trainmad
Hej Allan..
Motoren må KUN få DC..
Er der lys på modellen? Kan du på prg-sporet udlæse cv'er??
Hvis du kan svare nej på BEGGE ovenstående er det en af ledningerne til printet der er gået.
Kan du svare ja til første og nej til andet, er det dekoderen der er stået af.
Hvis der er lys på modellen. kan du skifte retning på det??
Hvis du svarer ja her, er det ENTEN ledninger til motoren, kullene i motoren, eller selve motoren der er stået af...
Mvh..
TrainMad..
Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??
3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
cbt
Har en flot udgave af MZ1414 til Märklin drift, men desværre er der ikke liv i modellen længere.
Jeg vil gerne teste, om det er motoren der er stået af.
Så spørgsmålet er, om jeg kan tilslutte AC til motoren eller om det på printet konventeres til DC til motorens drift?
Håber der er hjælp der ude inden test gennemføres.
Mvh. Allan P.
Hej Allan
Prøve eventuelt at nulstille dekoderen ved at sætte CV 8 til værdien 8.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
trainmad
Hej Allan
Prøve eventuelt at nulstille dekoderen ved at sætte CV 8 til værdien 8.
Hej Carsten..
Hvordan vil du gøre det, hvis motoren er futtet af?
Så vil boksen svare 'fejl'!!
Derfor er du nødt til først at konstatere (som jeg har givet anvisning på), hvad det er der fejler..
Mvh..
TrainMad..
Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??
3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Bent_P
Jyllands hovedstad
Boksen vil svare fejl, vis der ingen motor er i, ikke desto mindre vil dekoderen være resat alligevel.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner