Picture

talbert

Jyllinge

PB

Hvordan forbindes Viessmann 4519, Vente signal digitalt via CS2 ?

Hej Alle,

Hvordan forbinder man Viessmann 4519, Vente signal digitalt via Viessmann 5213 samt 5552. Vil udskifte Viessmann 5550 med 5213. Har prøvet at følge Viessmann's anvisninger og søgt på nettet, men kan ikke få det til at virke. Hvordan sættes det op på en CS2 ?

Har prøvet nu i 3 dage og kan ikke få det til at virke.

Tim

Märklin C-Skinner, Digitalt, CS2 (60215), Tysk, Epoke III-IV

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

talbert skrev:

Hej Alle,

Hvordan forbinder man Viessmann 4519, Vente signal digitalt via Viessmann 5213 samt 5552. Vil udskifte Viessmann 5550 med 5213. Har prøvet at følge Viessmann's anvisninger og søgt på nettet, men kan ikke få det til at virke. Hvordan sættes det op på en CS2 ?

Hvilken del virker ikke?
5213 har 4 funktioner, hvis du følger diagrammet der følger med 4519 sættes den brune fra 5550 til 1,2,3 eller 4 på 5213, den grønne og røde til rød og grøn på hver side

Du kan prøve at teste ved at lægge rød til brun og derefter grøn til brun.

Din 5213 skal have en adresse, denne adresse tilknyttes omskifter 1, de 3 sidste omskiftere tildeles automatisk de følgende  adresser.

Men ret beset kan du nøjes med 5213, 5552 er 4 omskiftere til analog styring og kan erstattes af 5213.

5552 er til analog styring, hvor kørestrømmen afbrydes, hvis du ønsker lokomotivet til at vente med lys og lyd, skal du have et bremsemodul koblet på!

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

PB  Blog

talbert skrev:

Hej Alle,

4519 signal, er jo ikke et signal med togstyring. Det er et ranger signal hvor kolfører ikke må passere før ok er givet. Så lyset er kun for at gøre signalet mere synligt. Så du skal bruge en tænd/sluk funktion som hvis det skal være digitalt er en 6084 (eller tilsvarende ny udgave fra märklin eller viessmann)

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

f1freakdk skrev:

4519 signal, er jo ikke et signal med togstyring. Det er et ranger signal hvor kolfører ikke må passere før ok er givet. Så lyset er kun for at gøre signalet mere synligt. Så du skal bruge en tænd/sluk funktion som hvis det skal være digitalt er en 6084 (eller tilsvarende ny udgave fra märklin eller viessmann)

Hvis du kikker i vejledningen, vil du se, at der er afbrydelse af kørestrømmen over hjælperelæ (5552). Dette formodentlig af sikkerhedsgrunde, så maskinen feks. ikke kører i graven, hvis ikke drejeskiven står rigtigt, dette kan for drejeskivens vedkommende også undgås, ved at forsyne det sidste stykke før drejeskiven fra drejeskiven.

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

talbert

Jyllinge

PB

Hej Hans Kurt,

Dine forklaringer hjalp og jeg har fået det til at virke, som det skal. Jeg er desværre ikke den store elektronik haj.

Tak for hjælpen.

Tim

Märklin C-Skinner, Digitalt, CS2 (60215), Tysk, Epoke III-IV

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

talbert skrev:

Hej Hans Kurt,

Dine forklaringer hjalp og jeg har fået det til at virke, som det skal. Jeg er desværre ikke den store elektronik haj.

Tak for hjælpen.

Velbekomme, glad for det hjalp dig videre.

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.