Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Dansk Brugervejledning til Marklin 60653 Mobilstation 2

Hej med jer alle.

Jeg har lavet en oversættelse af Marklin 60653 Mobilstation 2 Vejledningen til Dansk i PDF-format.

Jeg kan se fra tidligere indlæg at den har været efterspurgt af brugere på Sporskiftet.

 

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

AttachmentStørrelse
Marklin60653_MobilStation2_Brugervejledning-DK.pdf2.68 MB
Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Det drejer sig om en MSII sat i forbindelse med CS2

MSII er fyldt op med de 11 adresser og man ønsker at få et andet / tolvte lok. ind i stedet

Delete'r man blot et overskydende lok. og henter det 12. fra CS2's hukommelse ??

 

Hvis man har flere MSII'er i gang på den samme CS2 og alle har det samme lok. i hukommelsen, kan alle så kører med det samme lok. uden en for for overdragelse

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

lyngbye

Kvalitetsingeniør

Auning

Indlæg: 1

PB

Hej Frank.

Som ny indenfor faget "modeltog" har netop købt en Märlin mobilstation 60657, men hvad er forskellen mellem den mobilstation 60653 som du har skrevet en dansk oversættelse til, og så den mobilstation 60657 som jeg lige har købt?

på forhånd tak for svaret 

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

lyngbye skrev:

Hej Frank.

Som ny indenfor faget "modeltog" har netop købt en Märlin mobilstation 60657, men hvad er forskellen mellem den mobilstation 60653 som du har skrevet en dansk oversættelse til, og så den mobilstation 60657 som jeg lige har købt?

på forhånd tak for svaret 

Muligvis lidt firmware forskel... men det mærker du nok intet til Laughing out loud

Men ellers er det faktisk kun farven til forkskel. Betjening er den samme som 60653

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

lyngbye skrev:

Hej Frank.

Som ny indenfor faget "modeltog" har netop købt en Märlin mobilstation 60657, men hvad er forskellen mellem den mobilstation 60653 som du har skrevet en dansk oversættelse til, og så den mobilstation 60657 som jeg lige har købt?

på forhånd tak for svaret 

Inden der bliver gættet for meget forkert Wink : Forskellen er farven!

Ingen andre forskelle (firmware osv.).

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

TogSvendsen skrev:

lyngbye skrev:

Hej Frank.

Som ny indenfor faget "modeltog" har netop købt en Märlin mobilstation 60657, men hvad er forskellen mellem den mobilstation 60653 som du har skrevet en dansk oversættelse til, og så den mobilstation 60657 som jeg lige har købt?

på forhånd tak for svaret 

 

Inden der bliver gættet for meget forkert Wink : Forskellen er farven!

Ingen andre forskelle (firmware osv.).

 

Yeps, de er ens. Det gælder i øvrigt også for Trix-versionen, som også er identisk med den lille forskel, at:

- Märklin-versionerne er med MM som fabriksindstilling for magnetartikeldekodere etc.

- Trix-versionen er med DCC som fabriksindstilling

Det kan man naturligvis lave om, som man har lyst til. 

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 1 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Der sker jo noget hele tiden, og med den seneste opdatering af MS2 og skinneboksen er der nu direkte adgang til 40 lokomotivet og alle 32 funktioner.

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelund

Fredericia

Indlæg: 1

PB

Hej

Jeg er også ny her, men jeg synes jeg har hørt at forskellen på grå og sort er at den sorte kan man få dansk sprog??

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Langelund skrev:

Hej

Jeg er også ny her, men jeg synes jeg har hørt at forskellen på grå og sort er at den sorte kan man få dansk sprog??

De kan begge sættes op til dansk sprog

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Langelund skrev:

Hej

Jeg er også ny her, men jeg synes jeg har hørt at forskellen på grå og sort er at den sorte kan man få dansk sprog??

Der er ingen forskel på de to. Det er samme hardware 8g firmware.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

birkla

Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)

Nakskov

Indlæg: 242

PB  Hjemmeside

Nogle af de helt tidlige MS2, hvor der kun var 4 sprog i fra leveringen, kunne ikke alle opdateres til dansk. Men ellers kan de alle, skal bare opdateres vis CS2/3/3+.

__________________

Mvh Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

MIST Zealand

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.