Er der nogen af jer der har dette produkt? Jeg har købt to til styring af mine skjulte banegårde og vil gerne dele min erfaring. Men indtil videre har jeg lidt problemer med at få det til at virke...
Det er ikke produktets skyld, men nok nærmere jeg ikke er så god til Tysk
http://www.modellbahnwerkstatt.info/sbh-gr-5-1.html
__________________
Jaco
Give
Indlæg: 77
Det er da et interessant produkt. Har jeg ikke set før.
Mon det kan bruges som pendulautomat med 2 tog på en enkeltsporet bane med et endestation med 2 spor?
Er nysgerrig efter dine erfaringer, når du får styr på det tyske
Hilsen, Jaco
System : 2-skinne h0, piko digital/selvbyg pulsbreddestyring/LokMaus2
Materiel: primært dansk og hollandsk, epoke IV-V "pre-Raillion"
Mellem af DHL (Dansk-Hollandske Laminatkører)
bqg
Indlæg: 1.102
Er der nogen af jer der har dette produkt? Jeg har købt to til styring af mine skjulte banegårde og vil gerne dele min erfaring. Men indtil videre har jeg lidt problemer med at få det til at virke...
Det er ikke produktets skyld, men nok nærmere jeg ikke er så god til Tysk
http://www.modellbahnwerkstatt.info/sbh-gr-5-1.htm
Hvor begynder det at knibe med forståelsen? Er det tilslutning eller betjening.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Bo S.
Indlæg: 202
Jeg har pt. sat et modul til en skjult banegård med 3 opstillingspor. Jeg har problemer med at finde de rigtige ledninger til sporskifterne, for 2 af sporerne kører nu automatisk, men når de er fyldt op kan den ikke dirigere toget videre til det 3. spor. Mine udkørselssporskifter virker heller ikke. Men jeg skal også prøve lidt mere af, og håber det lykkes. Det jeg har fundet ud af indtil videre lover godt, og gør det nemt at styre tog i det skjulte uden PC
http://danskmodeltog.dk
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg har pt. sat et modul til en skjult banegård med 3 opstillingspor. Jeg har problemer med at finde de rigtige ledninger til sporskifterne, for 2 af sporerne kører nu automatisk, men når de er fyldt op kan den ikke dirigere toget videre til det 3. spor. Mine udkørselssporskifter virker heller ikke. Men jeg skal også prøve lidt mere af, og håber det lykkes. Det jeg har fundet ud af indtil videre lover godt, og gør det nemt at styre tog i det skjulte uden PC
hvis du ser på nederst på side 5 i den elektroniske vejledning, er der en tegning.

De røde prikker viser hvor skinnen eller midterlederen skal isoleres. Tal ved sporskifterne viser hvilke klemmenr. spoleledningerne skal tilsluttes på. Spoler på udkørsel sættes sammen med indkørsel.
Det langeskinnestykke er afstillingssporet med klemmenr og de korte strækninger er stop med klemmenr. Så består øvelsen i at forbinde sporskifter med afstillingsspor og stop, så klemmenr. passer sammen.
Sporskifterne skal have en selvstændig forsyning, der ikke er vist.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Sporskifterne skal have en selvstændig forsyning, der ikke er vist.
Som jeg læser vejledningen, bruges AC-trafoen netop til, at trække sporskifterne via GR-3'eren ?
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
bqg
Indlæg: 1.102
Sporskifterne skal have en selvstændig forsyning, der ikke er vist.
Som jeg læser vejledningen, bruges AC-trafoen netop til, at trække sporskifterne via GR-3'eren ?
Sporskifterne har kun vist to ledninger, ergo mangler spændingsforsyningen til drevene(ikke vist).
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Jeps, 2 ledninger ret/skæv PLUS fælles stel fra klemme 22.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
vectra
Bygningsingeniør
Tisvildeleje
Indlæg: 101
Jeps, 2 ledninger ret/skæv PLUS fælles stel fra klemme 22.
Hvis man ser på nogle af de øvrige diagrammer (for 3-skinne udgaven) er ledningen til klemme 22 vist med gul signatur og kaldes 'stel'. I min terminologi er 'gul' = forsyningsspænding og ikke 'stel' som er brun. Er det korrekt opfattet eller hvordan skal det ellers forstås?
Fut Torben
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hvis man ser på nogle af de øvrige diagrammer (for 3-skinne udgaven) er ledningen til klemme 22 vist med gul signatur og kaldes 'stel'. I min terminologi er 'gul' = forsyningsspænding og ikke 'stel' som er brun. Er det korrekt opfattet eller hvordan skal det ellers forstås?
Fut Torben
Märklin har så vidt jeg husker sin egen farveskala; men om de farver er rigtigt gengivet, ved jeg ikke. Da jeg kørte Märklin - for en halv menneskealder siden - opererede man med farverne brun, gul, blå og rød (den sidste vistnok til kørestrøm).
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
vectra
Bygningsingeniør
Tisvildeleje
Indlæg: 101
Märklin bruger standard mæssigt rød til kørestrøm frem, gul til lys, blå til magnetartikler,returstrøm og brun kørestrøm retur '0'.
Hvis man bruger den gule til '0' så må de blå forsyne spolerne i magnetartiklerne for at kunne skifte. Fungerer denne opstlling, når man bruger de gamle m-skinner og -sporsikter uden endestopkontakt?
Fut Torben