Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

ROCO DSB MZ 1407 til AC drift.

Hej.

 

Kom igår hjem med min ny indkøbte DSB MZ 1407 fra ROCO af. Lige et par indtryk af den og en lille video så den kan høres. Modellen lever op til de tidliger modeller MZ fra roco, indmadden er det samme som de andre. Til min store overraskelse er den monteret med en ESU loksound 4v M4, det er godt de er begyndt at arbejde lidt sammen igen. De eneste par minusser ved modellen er så også lyddecoderen når det er en M4 så er der ikke så mange cv man kan ændre på, og bremse lyden kan jeg ikke helt bestemme mig til om er godt eller skidt.

Det er en rigtig flot og velkørende model og ikke mindst lyder den rigtig godt.

 

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide
Top

Picture

ct

Indlæg: 201

PB

Hej Søren Det er et flot lokomotiv men lyden på videoen har efter min mening intet med MZ I lyd at gøre! Mvh
Like 0 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hej

Jeg kan bare godt lide den måde den lige ruller lidt i starten, men den lyder ikke som den MZ lyd vi er vant til på loksound 3.5 og 4.0 . Når den kommer op at køre i hastighed så lyder den mere som den lyd vi kender fra andre esu mz lyde. Vi har eftethånden også mange lyde til MY´er jo det er stort set kun en enkel der har noget med virkeligheden at gøre, og den er MADE IN DENMARK.

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 1 kan lide
Top

Picture

Otto jensen

Indlæg: 55

PB

Jeg kan se på din video at din mz 1407 er monteret med skørt ? er den ikke med plove på ? det synes jeg at jeg har set på billeder ? .Der er måske ekstra skørter i æsken ? eller der det nogle du selv har haft og moneret ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hej Otto

 

Den kom ud af æsken med dem på, der er skørter(uden hul til koblingen) og plove med. Den kan laves til vitrine model med skørter og uden hul i.

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.151

PB  Hjemmeside

Otto jensen skrev:

Jeg kan se på din video at din mz 1407 er monteret med skørt ? er den ikke med plove på ? det synes jeg at jeg har set på billeder ? .Der er måske ekstra skørter i æsken ? eller der det nogle du selv har haft og moneret ?

Jeg ville personligt montere skørt/runde puffer sammen og plov/firkantede puffer sammen i den rødbrune bemaling af 1407.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 1 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hej Peter.

 

Jeg er helt enig med dig. Her er lige et link til jernbanen´s fine hjemmeside så man kan se et par foto af det. http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=71&n=dsb-mz-1407

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Muligvis dumt spørgsmål, men er det korrekt forstået at Roco MZ 1407 leveres både med runde puffer og skørt samt firkantede puffer og plov således, at man selv kan vælge den version man nu ønsker at køre med? MZ 1407 i vinrød version med skørt og runde puffer er jo den sidste " rigtige" epoke III MZ , da den iflg. jernbanen.dk blev leveret i dec. 1968. Alt efter hvordan man nu definerer epoker naturligvis... Hvilket får mig til at tænke på om samme er gældende for MY 1148 (rille udstødning) som Roco udsendte sidste sommer. Den er nemlig også afbilledet med plov, som først blev monteret i start 70' erne og dermed gør den til en epoke IV maskine. Eller er der også flere muligheder med den? Skulle disse muligheder være tilfælde for begge modeller, gør det begge maskiner interessante for epoke III-folk også.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Otto jensen

Indlæg: 55

PB

Dvs at den er moteret med ubrudte skørter i æske ? der er altså både ubrudte plove og brudte plove med i æsken ? men ikke brudte skørter,kun ubrudte ? Men på din maskine i din video er der brudte skørter monteret ? er det så nogle du har taget fra mz 1402 ? Jeg synes at det er underligt at den er monteret med ubrudte skørter i æske,når billeder på roco's webside og andre billeder viser maskinen med plove på ? Desuden er det jo en epoke 4 da der jo er div håndbøjler..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Otto jensen

Indlæg: 55

PB

Altså mz 1407 epoke 4 med håndbøjler og plov..

AttachmentStørrelse
DSB_MZ1407_1983.jpg 524.35 kB
Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Otto jensen skrev:

Altså mz 1407 epoke 4 med håndbøjler og plov..

 

Som vist skrevet tidligere: Denne version med håndbøjler "anno lige først i firserne" skal forsynes med sneplove og firkantede puffer for at blive helt korrekt. 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.