Ved nogen hvor man idag kan skaffe signalvinge model "redekam" (TU-signal) som foto. Jeg skal bruge to stk.
Stammer fra et ætseark af Niels-Erik Norsker. Jeg er interesseret i enten vingen som løsdel eller hele arket.
vh Henrik
Og nu jeg er igang: her er et par billeder af mit ombyggede I-signal. Det kan være lidt svært at se på billederne, men der er faktisk korrekt lys i signallamperne.
STOP: rød over gul, KØR: grøn over gul og KØR IGENNEM: to grønne.
Signalet er ombygget fra et Viessmann tysk armsignal med to drev. De to oprindelige arme er lirket af, og akslen er sikret med en lille stump plastic (er rød nu, skal males grå). Den nederste lanterne har oprindeligt kun et lys, så dæk-pladen er lirket af, og der er boret et ekstra hul. Gult og grønt lys er tilvirket af noget farvet cellofan (karamelpapir). De to DSB-arme er derefter monteret ovenpå dæk-pladerne med lidt lim.
Det er et stykke nørkle arbejde, men ikke uoverkommeligt.
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 402
Flot arbejde
Studsede dog lidt over telefonledningerne. Var det normalt at hovedmasten sådan var "skæv" hvis der ikke var plads til andet?
Mvh
Johnni Christensen
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Du kan få et byggesæt hos Freja Modeltog, der ikke er funktionsdygtigt - og så kan du få et funktionsdygtigt byggesæt hos Real Modell.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Redekammen: Her tænker jeg nu mest på signalopstillingen (signalbilledet) på Københavns Godsbanegård
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=79595 (nederste billede)
Dine telegrafmaster: Jeg vil tro, at de ville vælte i det første og bedste uvejr (regn og blæst), men det er nok for sent at gøre ved nu (altså at placere masterne, så de står lodret). Men hvis du alligevel går i gang, kan du passende placere trådene på den anden side af signalet.
Et eksempel af mange på placering af telegrafledninger/-master i forhold til signaler: http://jernbane.net/upload_08/1413381829_ulfborg_1992_i-signal_fra_tim_avv.jpg
Men i øvrigt rigtig flot - telegraftrådene virker meget realistiske!
Svend
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Trådene hænger fint og realistisk, hvad består de af?
Bjarne
amigotrain
Indlæg: 55
Tak for svar og henvisninger.
Jeg troede egentlig at det var selve TU-armen, der blev kaldt redekam. Men måske er det opstillingen af flere TI-arme på en mast, der henvises til. Anyway, på mit anlæg skal der være tre TU-armsignaler for udkørsel mod syd fra spor 1, 2 og 3, fuldt funktionsdygtige. Jeg har ikke planlagt nogle TI-signaler - kan det ikke løses med en lystavle "Togvejen indstillet til spor..." på I-signalet?
Det er rigtigt, at telegrafmasterne er en "anelse" (for nu ikke at sige meget) til den skæve side, men jeg har set billeder af fortilfælde, dog med noget mindre hældning. Jeg har faktisk selv tænkt på at rette dem op og føre kablerne på den anden side af signalmasten, så nu bliver det nok gjort, og der er sådan set plads nok i gennemskæringen. Tråden er alm. sytråd i en grålig-brun farve.
http://www.freja-modeltog.dk/ - forhåbentlig kommer siden snart online igen?
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Eller prøv Finn Lekbo 40 54 34 09 - det kan være, at han har noget 'i skuffen'
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Finn Lekbo
Selvstændig
Indlæg: 117
Hej Henrik
Togvejssignaler har jeg lavet på Viessmann signaler, jeg tager 448, - kr. pr. stk. jeg har lidt tilbage.
mvh
Finn
Bedste Futhilsen
amigotrain
Indlæg: 55
Hej Finn
Tak for svar - har sendt dig en PM
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Du kan købe nogen hos mig send mail på info@epokemodeller.dk
per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
amigotrain
Indlæg: 55
Hej Per
Har sendt dig en mail
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
amigotrain
Indlæg: 55
Stangrækken er nu på plads bagved I-signalet. Det ser langt pænere og mere naturtro ud. Tak for ideen.
Her ser I også lige et komponeret billede af de tre TU-signaler i den sydlige ende af stationen. PS: Det er ikke "sne" på de forreste perroner, men belægningen mangler.
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Her ser I også lige et komponeret billede af de tre TU-signaler i den sydlige ende af stationen. PS: Det er ikke "sne" på de forreste perroner, men belægningen mangler.
Det ser godt ud!
Komponeret - i den forstand at baggrunden er klippet ind eller hvordan skal det forstås?
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
amigotrain
Indlæg: 55
Tak! Ja, begge fotos er med indkopieret baggrund. I virkelighedens verden er der skråvægge og skabe, og det ser ikke så pænt ud på billederne.
Min plan er at anlægget - hvor det er praktisk muligt - skal udstyres med baggrundskullisse/fotostat, men så langt er jeg ikke endnu
vh Henrik
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...
amigotrain
Indlæg: 55
Men for god ordens skyld - to af de tre TU-signaler er fremskaffet med god hjælp fra forum, tak for det!
Dansk epoke III, stationsanlæg m/ dobbeltsporet DSB + privatbane, havn samt industri. Anlæg under opbygning, digital AC, K-skinner...