Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Lokomotivet nr. 122 er kommet

Stor ros til det nye nr. af Lokomotivet, der er meget varieret. Der er bl.a. en stor digital ordbog med, der nok kan give svar på et spørgsmål eller to ud i det digitale.  Og noget jeg synes er rigtig godt er artiklen om de mekaniske sikringsanlæg hos DSB. DF-modeltog er kommet med byggesæt af de små postvogne (der er en annonce der fortæller det), og i den forbindelse er der en artikel om DO, DP og DQ. Og en stor artikel fortæller om trækkraften hos privatbanerene i epoke IV. En anden artikel igen fortæller om et stort flot hjemmeanlæg, krydet med masser af fotos. 

Meget spændende er også at der nu kommer nogen værker om DSB´s godsvogne 1945-1966, det er nu muligt at forudbestille den første bog. Der har hidtil ikke været noget om det. 

En lille indskudt bemærkning; det kan godt lade sig gøre at køre på K-skinner og med dansk materiel, det er min erfaring hvis det gøres rigtigt  Wink   

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Skovsøekspressen skrev:
 DF-modeltog er kommet med byggesæt af de små postvogne (der er en annonce der fortæller det), og i den forbindelse er der en artikel om DO, DP og DQ. 

Ikke DF-modeltog - de er bare blevet forhandlere af Banetjenestens produkter!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det er da naturligvis banetjenesten der er kommet med vognene ja. Men det er nu let at tage fejl  Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hej Claus

Er der en artikel om K-skinner i det nye nummer eller hvordan skal det forstås?

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

MAB skrev:

Er der en artikel om K-skinner i det nye nummer eller hvordan skal det forstås?

Jeg gætter på at Claus henviser til en artikel der beskriver et anlægs omlægning fra 3- til 2-skinne. Smile

Mvh,

Peter

- der også satser på at man kan køre Dansk på K-skinner... (Men endnu ikke har opbygget fast anlæg... Tongue )

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Med stor risiko for at gentage mig selv, så vil jeg igen lige skrive lidt om det nye nr. af Lokomotivet.

Abonnementet for 2016 vil blive på 600 kr, udmiddelbart lyder det af meget, men det er rent faktisk ikke mere end hvad en af de nye flotte personvogne fra MCK koster.

Antallet af abonnenter er faldet lidt, men man udgiver på trods heraf bladet for 2016, og det er vi mange der er rigtig glade for.

Der er mange spændende artikler med i det nye nr. 122, bl.a. om GDS, oprangeringer i epoke IV af persontog. Epoke IV har som bekendt fået rigtig stor bevågenhed, bl.a. pga. de mange modeller fra MCK som er kommet og som kommer fremover. 

En artikel i det nye nr. vil jeg gerne fremhæve, og det er den med trafikideen og med en sporplan til et rum, som mange i mere eller mindre tillempet form vil kunne få plads til i et rum derhjemme. Mit eget anlæg der er ved at komme op at stå, har direke forbillede i sporplanen og selve trafikideen her. 

Hvis man følger med bl.a. herinde og fx inde i Facebookgrupperne, kan man se der ofte melder sig spørgsmål med lige netop trafikideen og til sporplaner og til danske anlæg. Så er det da oplagt at abonnere, hvis man ikke gør dette.

Beløbet kan indbetales til; Danske Bank 9570 10251605, TpT c/o Torben Andersen, Odensevej 124 2. tv., 4700 Næstved.

Mvh

Claus 

 

 

 

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.