Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

F-maskinen med lyd, film

Nu har alle Jer der kører DC fået F-maskinen, mens vi andre der kører AC må vente lidt endnu.

Men den er ikke til at få nok af, her er nogen af de seneste optagelser der er lagt ud og med lyd;

http://www.youtube.com/watch?v=fWiACkrn4bc#t=28

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

jeg synes at lyset blinker en del. 

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

DCC skrev:

jeg synes at lyset blinker en del. 

Der må også være en fejl med lyden - dampfløjten lyder ca. hvert 5. sekund - undtagen til sidst, hvor lokomotivet sætter igang fra stilstand. Meget mystisk  Smile

Det lyder som om, at "skovlelyden" er optaget inde i førerhuset - den lyder lidt vel høj i forhold til de andre lyde, f.eks. i forhold til rangerklokken (som også lyder til at være optaget inde i førerkabinen ?).

Ellers må det siges at lyde som en autentisk lyd af en F-maskine - og sikkert bedre, end hvis den var fra Roco, for så havde det sædvanlige tyske tryklufthorns-vræl med garanti været inkluderet!  Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

JGJ67

værktøjsmager

Indlæg: 625

PB

Jo, lokoforeren er svært glad for at trække i fløjten. Meget inspireret af Amerikanske videoklip af de store maskiner der bruger fløjten som sikkerhedsventil.

Men bortset fra det, synes jeg det er sød lille maskine, som jeg absolut vil spare sammen til. Men uden lyd ! Jeg har besidst ikke lyd på noget trækkraft, da jeg synes lyden generelt mangler volumen, altså dybde. Kommer alt for let til at lyde som en transistorradio der siger futfut, hvor jeg så synes lyden af f.eks dampslag bliver en flad oplevelse. Det er så bare min oplevelse. Andre er glade for det, og det mener jeg klart de skal blive ved med.

Noget ganske andet er anlægget maskinen kører på. Synes jeg har set billeder fra anlægget før, under opbygning !? Kan ejeren løfte sløret for mig ?? Evt lokkes til at vise flere billeder ?

Mvh Jesper

__________________

-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...

Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Optagelserne er lavet på Lystrup Station, et modul der er opbygget efter FREMO-princippet, der er noget her fra Sporskiftet;

http://www.sporskiftet.dk/nyheder/kilder/lystrup-station

Der er også en facebookgruppe man kan blive medlem af, der er mange flotte fotos derinde.

Mht. F-maskinelyden, så er det jo stadigvæk ret nyt, så mon ikke lyden lige skal korrigeres lidt mere til, som det ofte gælder med nye ting?  Wink Det lyder bestemt meget realistisk, og meget i overensstemmelse med den lyd der er på F-maskinerne i filmen "Farvel til dampen", der bl.a. kan købes hos Kystbanen og i Jernbanemuseets butik.

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

lyset blinker kun på video, ikke i virkeligheden, der kan man ikke se noget, det er som det skal være Smile

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Der er en anden film her med lyd på F-maskinen, først er der en optagelse med lyd på Heljans E-maskine;

http://www.youtube.com/watch?v=gpY1Db723m4&feature=youtu.be

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Er der nogen der har hørt til helt præcist hvornår F-maskinerne i AC-udgaverne dukker op? Der står ikke så meget på hjemmesiden, og har ikke mulighed for uden videre at kigge ind hos min forhandler for at spørge ad. Der plejer altid at være nogen der ved lidt mere  Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Ifølge fleixteam.dk er de forskellige F-modeller inkl. deres specielfremstillede F658 kommet hjem.

Der nævnes dog intet om det også gælder AC-modellerne.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

morten skrev:

Ifølge fleixteam.dk er de forskellige F-modeller inkl. deres specielfremstillede F658 kommet hjem.

Der nævnes dog intet om det også gælder AC-modellerne.

Tak for info. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

Smile

AC / DC

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/kommercielle-indl%C3%A6g/...

mvh

h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Så fik jeg også min F-maskine, og valget faldt på F 470 der har været i Helsingør i 1963 lige omkring hvor MH´erne blev leveret til DSB, hvilket passer perfekt ind i temaet herhjemme  Wink

Super model, og man kan godt sige tillykke med resultatet. 

Vores desværre nu afdøde tidl. formand i vores lille klub her, sagde at det var sådanne en model man roligt kunne lave i gaveæsker med to-tre styks i.

Bestilte i går og betalte med Visa på nettet (utroligt smertefrit) og i dag var den leveret, imponerende og sådan   Wink

http://smtmodeltog.dk

Han har lige nu 4 forskellige AC-modeller at vælge imellem og 3 i DC. Så hvis man ikke har kunnet få en endnu, så var dette måske en mulighed   Wink

Han sælger i øvrigt også lyddecodere til den, hvor lyden skulle være rigtig fin. Den er som bekendt lige til at montere, der har været fine anvisninger på det bl.a. herinde.

Og inde på www,jernbanen.dk kan man læse mere om de enkelte nr.´s stationering, hvis man interesserer sig for det. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tobran

Indlæg: 184

PB  Hjemmeside

Jeg har modtaget alle 5 numre DC fra Lekbo i dag. Nu skal de en tur omkring Danske Loksounds, og så er vi et par stykker, som glæder os til, at få F maskinen ud at køre. Det passer så fint, at vi i klubben skal køre med epoke II og III materiel i november.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Kan oplyse at der er betalt fuld pris for F-maskinen her, der er ikke tale om reklame fra min side. Man skal ikke være professor for at se at det er meget få forhandlere der har de nye F-maskiner til salg lige nu. Det er noget tankevækkende, men ingen grund til at komme ind på det igen (der krydses fingre for at tingene går alligevel).

Ser på det som forbruger der gerne vil have en flot og velkørende model. Der er jo kommet mange DC-eksemplarer ud (der kom jo også nogen for lidt tid siden), men der er åbenbart ikke helt så mange i AC? Tænkte derfor at det kunne være en hjælp at oplyse om en anden forhandler, der også der har dem, da vi jo er en del der dyrker det. Andet ligger der ikke i det.

Man er nødt til at købe en model når den er ude på markedet, ellers kan det måske blive for sent fordi den bliver udsolgt. Det er set før. Og måske lige netop med denne her model, set i bakspejlet.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

De forretninger der har taget lokomotiverne hjem, er de der har råd til at betale dem på forhånd og er villige til at acceptere F2010´s forretningsbetingelser. Her gætter jeg på noget med en fastprisaftale (at forhandlerne skal sælge varen til en af F2010 fastsat - ikke vejledende - udsalgspris), det Togcenter Gentofte har skrevet om tidligere her på Sporskiftet.

Nå, men modellen er flot og velkørende og kan anbefales på det kraftigste. Prisen 2398 kr (DC-udgaven) er i orden.

Billede

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

 

Jeg har også købt F 470 i AC - og jeg er helt tilfreds og kan kun anbefale maskinen. Den kører uden problemer gennem alle K-spor og er fantastisk flot, især gangtøjet imponerer.

Jeg har kun to ønsker. Det ene er en bedre slæbesko - den er udstyret med Hobbytrade tradiitionelle slæbesko som den kendes fra MT og S maskinen. Og at funktionsudgangen på decoderen var ført frem til bunden så den kunne bruges til en telexkobling.

En anden pudsighed er et vedlagt dokument, hvor af fremgår, at F2010 påtager sig forhandlerens garanti og reklamationsforpligtelse efter købeloven. Det har jeg godt nok ikke set før, at man har oplyst kunden om. Jeg kan jo være ligeglad, da jeg selvfølgelig stoler på at min forhandler overholder købeloven.

Lykkes for mig at montere en telexkobling, så køber jeg nok en mere! Wink

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

peter

Indlæg: 116

PB

Men hvad med lyden (Danske Loksound). Jeg har hørt, at den ikke er optimal, grundet afstanden fra højtaleren i førehusloftet til gulvet. Noget med resonans eller sådan.

Er der nogle, der kan bekræfte det.

mvh Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Så er F-maskinerne så småt ved at brede sig ud over det ganske land, udover de bl.a. allerede nævnte forhandlere. Må også hellere købe en mere, mens de er til at få.

http://www.hobbykaeden.dk

http://www.kystbanen-online.dk

Til aller sidst, man må ikke glemme hyggen og det sjove samt spændende ved hobbyen, det er trods alt en fritidsinteresse, det behøver ikke altid at være så alvorligt det hele   Wink  

Derfor bliver der droslet ned fra min side fremover i debatterne (hvad nogen sikkert nok er glade for Big smile ), men vil helt klart følge med ude fra sidelinjen, der kommer mange spændende indlæg med projekter mm. og håber da også at have bidraget med lidt konstruktivt herinde,ligesom der nok kunne tænkes at dukke et eller andet projekt eller spændende film op herfra. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 2 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Skovsøekspressen skrev:

Så er F-maskinerne så småt ved at brede sig ud over det ganske land, udover de bl.a. allerede nævnte forhandlere. Må også hellere købe en mere, mens de er til at få.

http://www.hobbykaeden.dk

http://www.kystbanen-online.dk

Til aller sidst, man må ikke glemme hyggen og det sjove samt spændende ved hobbyen, det er trods alt en fritidsinteresse, det behøver ikke altid at være så alvorligt det hele   Wink  

Derfor bliver der droslet ned fra min side fremover i debatterne (hvad nogen sikkert nok er glade for Big smile ), men vil helt klart følge med ude fra sidelinjen, der kommer mange spændende indlæg med projekter mm. og håber da også at have bidraget med lidt konstruktivt herinde,ligesom der nok kunne tænkes at dukke et eller andet projekt eller spændende film op herfra. 

Mvh

Claus

Hej Claus. Hvorfor pludselig så beskeden eller alvorlig, for nu at bruge et dine egne ord? Dine indlæg er da fine, så fortsæt du bare med dem. Ja, F' eren er simpelthen super gennemført, og vel det bedste dansk producerede modeljernbane lokomotiv nogensinde. Derfor har jeg også selv både 446 og 470, da jeg har "noget" med GB omkring 1960 sådan ca... De er alle pengene værd og de fås stadig mange steder, så ingen grund til panik. Lur mig om de ikke også fås til "messepris" i Valby om 14 dage. God weekend til dig, Claus.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tobran

Indlæg: 184

PB  Hjemmeside

Messetilbud, det får vi nok en idé om den 26.-27.okt. i Stoholm, men jeg tror det næppe.

Et lokomotiv der er så meget rift om lige nu, og hvor F446 DC er udsolgt fra F2010, kommer vel kun på tilbud hvis der er en forhandler der har fået en hjerneblødning Big smile

Modeltogmesse 2013 i Stoholm den 26.-27.okt.  http://www.modeltogmesse.dk/da/velkommen-12873 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Tobran skrev:

Messetilbud, det får vi nok en idé om den 26.-27.okt. i Stoholm, men jeg tror det næppe.

Et lokomotiv der er så meget rift om lige nu, og hvor F446 DC er udsolgt fra F2010, kommer vel kun på tilbud hvis der er en forhandler der har fået en hjerneblødning Big smile

Modeltogmesse 2013 i Stoholm den 26.-27.okt.  http://www.modeltogmesse.dk/da/velkommen-12873 

Der kommer forhåbentlig ingen hjerneblødninger, det ville da være trist, så du har nok ret. Det bliver i øvrigt spændende at se, hvad F2010 har i ærmet af trækkraft til næste gang. Mener at have læst et sted, at man påtænker et nyt oplag af MT. Hvis det bliver mindst ligeså vellykket som det sidste oplag (hobbytrade) samt ligger i forlængelse af F- maskinens kvalitet, ja så tegner fremtiden lys. Og så tror jeg der går total Valby/Enghave i dén for mit vedkommende.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tobran

Indlæg: 184

PB  Hjemmeside

Det er blevet bekræftet, at Ardelt traktor er et af de næste projekter, som videreføres.

Der var planen oprindelig Traktor 129, 140 og 146 i grøn.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

En Ardelt-traktor vil passe særdeles godt ind i sammenhængen for mange, så det vil være meget fint hvis den kommer.

F-maskinen i AC kører som tidl. nævnt meget fint igennem K-spor. Den er dog lidt sårbar over for støv på sporet, men dette kan nemt løses ved at rengøre skinnerne. Lyden fra lok-sund fejler bestemt heller ikke noget, den er ramt rigtig godt. Iflg. Hobbykæden skal der dog en kondensator i den, hvis den skal igennem kryds (Märklin spor). K-englænderen kan den klare iflg. det nye nr. af banen.

Og kan kun anbefale anmeldelsen der er i det nye nr. af banen, som jeg lige linker til igen her, så vil der nok falde nogen ting på plads mht. AC-kørsel;

http://issuu.com/prozprepress/docs/banen_138.4

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

JGJ67

værktøjsmager

Indlæg: 625

PB

Jeg har kun ET stort problem: er en fattigrøv på dagpenge, så skal jeg smage på den velsignelse af produceret materiel der laves idag, må jeg enten have et godt job, eller vinde i lotto...

 

Jesper

__________________

-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...

Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det koster at have en hobby, næsten ligegyldigt hvilken det er. Alt er jo relativt. For F-maskinens vedkommende er der tale om en eksklusiv model, der praktisk taget ikke vil kunne sælges i udlandet også, men stort set kun på det mere begrænsede danske marked. Det forklarer vel især prisen. Det er jo heller ikke tilfældigt at N-maskinen er produceret så meget som den er, både i DC- og AC-udgaver, hvilket også vil smitte af på prisen.

Mvh

Claus  

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Skovsøekspressen skrev:

Det koster at have en hobby, næsten ligegyldigt hvilken det er. Alt er jo relativt. For F-maskinens vedkommende er der tale om en eksklusiv model, der praktisk taget ikke vil kunne sælges i udlandet også, men stort set kun på det mere begrænsede danske marked. Det forklarer vel især prisen. Det er jo heller ikke tilfældigt at N-maskinen er produceret så meget som den er, både i DC- og AC-udgaver, hvilket også vil smitte af på prisen.

Mvh

Claus  

Hej Claus. Jeg kan udmærket forstå Jesper. 2400,- for et stykke legetøj er meget, når man er på dagpenge. Nogle forhandlere tilbyder F ' erne med med både lyd og dekoder og så er vi oppe på lige under 3000,- At sammenligne N maskinen med F' en forstår jeg ikke. Roco, Märklin og Fleischmann (som vist også har lavet en N' er) er jo i den absolutte sværvægtsklasse indenfor modeltogproducenter, og derfor ikke sammenlignelig med F2010. De ca. 2400,- for et dansk produceret damplok er yderst rimelig, men er da 2400,-, der skal tjenes uanset hvem man er. Da jeg læste og var på SU, men dog havde et studiejob på 15 timer/ugen, og boede i en toværelses med min kæreste (nu kone) og vores første baby, var modeljernbane det absolut sidste jeg tænkte på. Hobbyen bliver aldrig "allemandshobby" , det vil jeg vove at påstå! Både af pladshensyn, men også af økonomiske årsager. Så jeg forstår sagtens Jesper.
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

På dagpenge må vores hobby her absolut betegnes som værende "luksusforbrug", og så vil det naturligt nok gå hen og blive noget af det første der vil blive sparet helt eller delvist væk. Det er vi slet ikke uenige om.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.