Nu har alle Jer der kører DC fået F-maskinen, mens vi andre der kører AC må vente lidt endnu.
Men den er ikke til at få nok af, her er nogen af de seneste optagelser der er lagt ud og med lyd;
http://www.youtube.com/watch?v=fWiACkrn4bc#t=28
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
DCC
Indlæg: 359
jeg synes at lyset blinker en del.
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk
cbt
Indlæg: 1.152
jeg synes at lyset blinker en del.
Der må også være en fejl med lyden - dampfløjten lyder ca. hvert 5. sekund - undtagen til sidst, hvor lokomotivet sætter igang fra stilstand. Meget mystisk
Det lyder som om, at "skovlelyden" er optaget inde i førerhuset - den lyder lidt vel høj i forhold til de andre lyde, f.eks. i forhold til rangerklokken (som også lyder til at være optaget inde i førerkabinen ?).
Ellers må det siges at lyde som en autentisk lyd af en F-maskine - og sikkert bedre, end hvis den var fra Roco, for så havde det sædvanlige tyske tryklufthorns-vræl med garanti været inkluderet!
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Jo, lokoforeren er svært glad for at trække i fløjten. Meget inspireret af Amerikanske videoklip af de store maskiner der bruger fløjten som sikkerhedsventil.
Men bortset fra det, synes jeg det er sød lille maskine, som jeg absolut vil spare sammen til. Men uden lyd ! Jeg har besidst ikke lyd på noget trækkraft, da jeg synes lyden generelt mangler volumen, altså dybde. Kommer alt for let til at lyde som en transistorradio der siger futfut, hvor jeg så synes lyden af f.eks dampslag bliver en flad oplevelse. Det er så bare min oplevelse. Andre er glade for det, og det mener jeg klart de skal blive ved med.
Noget ganske andet er anlægget maskinen kører på. Synes jeg har set billeder fra anlægget før, under opbygning !? Kan ejeren løfte sløret for mig ?? Evt lokkes til at vise flere billeder ?
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Optagelserne er lavet på Lystrup Station, et modul der er opbygget efter FREMO-princippet, der er noget her fra Sporskiftet;
http://www.sporskiftet.dk/nyheder/kilder/lystrup-station
Der er også en facebookgruppe man kan blive medlem af, der er mange flotte fotos derinde.
Mht. F-maskinelyden, så er det jo stadigvæk ret nyt, så mon ikke lyden lige skal korrigeres lidt mere til, som det ofte gælder med nye ting? Det lyder bestemt meget realistisk, og meget i overensstemmelse med den lyd der er på F-maskinerne i filmen "Farvel til dampen", der bl.a. kan købes hos Kystbanen og i Jernbanemuseets butik.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
lyset blinker kun på video, ikke i virkeligheden, der kan man ikke se noget, det er som det skal være
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der er en anden film her med lyd på F-maskinen, først er der en optagelse med lyd på Heljans E-maskine;
http://www.youtube.com/watch?v=gpY1Db723m4&feature=youtu.be
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Er der nogen der har hørt til helt præcist hvornår F-maskinerne i AC-udgaverne dukker op? Der står ikke så meget på hjemmesiden, og har ikke mulighed for uden videre at kigge ind hos min forhandler for at spørge ad. Der plejer altid at være nogen der ved lidt mere
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
morten
Indlæg: 301
Ifølge fleixteam.dk er de forskellige F-modeller inkl. deres specielfremstillede F658 kommet hjem.
Der nævnes dog intet om det også gælder AC-modellerne.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ifølge fleixteam.dk er de forskellige F-modeller inkl. deres specielfremstillede F658 kommet hjem.
Der nævnes dog intet om det også gælder AC-modellerne.
Tak for info.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
AC / DC
http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/kommercielle-indl%C3%A6g/...
mvh
h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Så fik jeg også min F-maskine, og valget faldt på F 470 der har været i Helsingør i 1963 lige omkring hvor MH´erne blev leveret til DSB, hvilket passer perfekt ind i temaet herhjemme
Super model, og man kan godt sige tillykke med resultatet.
Vores desværre nu afdøde tidl. formand i vores lille klub her, sagde at det var sådanne en model man roligt kunne lave i gaveæsker med to-tre styks i.
Bestilte i går og betalte med Visa på nettet (utroligt smertefrit) og i dag var den leveret, imponerende og sådan
http://smtmodeltog.dk
Han har lige nu 4 forskellige AC-modeller at vælge imellem og 3 i DC. Så hvis man ikke har kunnet få en endnu, så var dette måske en mulighed
Han sælger i øvrigt også lyddecodere til den, hvor lyden skulle være rigtig fin. Den er som bekendt lige til at montere, der har været fine anvisninger på det bl.a. herinde.
Og inde på www,jernbanen.dk kan man læse mere om de enkelte nr.´s stationering, hvis man interesserer sig for det.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Tobran
Indlæg: 184
Jeg har modtaget alle 5 numre DC fra Lekbo i dag. Nu skal de en tur omkring Danske Loksounds, og så er vi et par stykker, som glæder os til, at få F maskinen ud at køre. Det passer så fint, at vi i klubben skal køre med epoke II og III materiel i november.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Kan oplyse at der er betalt fuld pris for F-maskinen her, der er ikke tale om reklame fra min side. Man skal ikke være professor for at se at det er meget få forhandlere der har de nye F-maskiner til salg lige nu. Det er noget tankevækkende, men ingen grund til at komme ind på det igen (der krydses fingre for at tingene går alligevel).
Ser på det som forbruger der gerne vil have en flot og velkørende model. Der er jo kommet mange DC-eksemplarer ud (der kom jo også nogen for lidt tid siden), men der er åbenbart ikke helt så mange i AC? Tænkte derfor at det kunne være en hjælp at oplyse om en anden forhandler, der også der har dem, da vi jo er en del der dyrker det. Andet ligger der ikke i det.
Man er nødt til at købe en model når den er ude på markedet, ellers kan det måske blive for sent fordi den bliver udsolgt. Det er set før. Og måske lige netop med denne her model, set i bakspejlet.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
De forretninger der har taget lokomotiverne hjem, er de der har råd til at betale dem på forhånd og er villige til at acceptere F2010´s forretningsbetingelser. Her gætter jeg på noget med en fastprisaftale (at forhandlerne skal sælge varen til en af F2010 fastsat - ikke vejledende - udsalgspris), det Togcenter Gentofte har skrevet om tidligere her på Sporskiftet.
Nå, men modellen er flot og velkørende og kan anbefales på det kraftigste. Prisen 2398 kr (DC-udgaven) er i orden.
Svend
gejo
Indlæg: 668
Jeg har også købt F 470 i AC - og jeg er helt tilfreds og kan kun anbefale maskinen. Den kører uden problemer gennem alle K-spor og er fantastisk flot, især gangtøjet imponerer.
Jeg har kun to ønsker. Det ene er en bedre slæbesko - den er udstyret med Hobbytrade tradiitionelle slæbesko som den kendes fra MT og S maskinen. Og at funktionsudgangen på decoderen var ført frem til bunden så den kunne bruges til en telexkobling.
En anden pudsighed er et vedlagt dokument, hvor af fremgår, at F2010 påtager sig forhandlerens garanti og reklamationsforpligtelse efter købeloven. Det har jeg godt nok ikke set før, at man har oplyst kunden om. Jeg kan jo være ligeglad, da jeg selvfølgelig stoler på at min forhandler overholder købeloven.
Lykkes for mig at montere en telexkobling, så køber jeg nok en mere!
Gert
peter
Indlæg: 116
Men hvad med lyden (Danske Loksound). Jeg har hørt, at den ikke er optimal, grundet afstanden fra højtaleren i førehusloftet til gulvet. Noget med resonans eller sådan.
Er der nogle, der kan bekræfte det.
mvh Peter
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Så er F-maskinerne så småt ved at brede sig ud over det ganske land, udover de bl.a. allerede nævnte forhandlere. Må også hellere købe en mere, mens de er til at få.
http://www.hobbykaeden.dk
http://www.kystbanen-online.dk
Til aller sidst, man må ikke glemme hyggen og det sjove samt spændende ved hobbyen, det er trods alt en fritidsinteresse, det behøver ikke altid at være så alvorligt det hele
Derfor bliver der droslet ned fra min side fremover i debatterne (hvad nogen sikkert nok er glade for ), men vil helt klart følge med ude fra sidelinjen, der kommer mange spændende indlæg med projekter mm. og håber da også at have bidraget med lidt konstruktivt herinde,ligesom der nok kunne tænkes at dukke et eller andet projekt eller spændende film op herfra.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Så er F-maskinerne så småt ved at brede sig ud over det ganske land, udover de bl.a. allerede nævnte forhandlere. Må også hellere købe en mere, mens de er til at få.
http://www.hobbykaeden.dk
http://www.kystbanen-online.dk
Til aller sidst, man må ikke glemme hyggen og det sjove samt spændende ved hobbyen, det er trods alt en fritidsinteresse, det behøver ikke altid at være så alvorligt det hele
Derfor bliver der droslet ned fra min side fremover i debatterne (hvad nogen sikkert nok er glade for ), men vil helt klart følge med ude fra sidelinjen, der kommer mange spændende indlæg med projekter mm. og håber da også at have bidraget med lidt konstruktivt herinde,ligesom der nok kunne tænkes at dukke et eller andet projekt eller spændende film op herfra.
Mvh
Claus
De bedste hilsner
Jan
Tobran
Indlæg: 184
Messetilbud, det får vi nok en idé om den 26.-27.okt. i Stoholm, men jeg tror det næppe.
Et lokomotiv der er så meget rift om lige nu, og hvor F446 DC er udsolgt fra F2010, kommer vel kun på tilbud hvis der er en forhandler der har fået en hjerneblødning
Modeltogmesse 2013 i Stoholm den 26.-27.okt. http://www.modeltogmesse.dk/da/velkommen-12873
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Messetilbud, det får vi nok en idé om den 26.-27.okt. i Stoholm, men jeg tror det næppe.
Et lokomotiv der er så meget rift om lige nu, og hvor F446 DC er udsolgt fra F2010, kommer vel kun på tilbud hvis der er en forhandler der har fået en hjerneblødning
Modeltogmesse 2013 i Stoholm den 26.-27.okt. http://www.modeltogmesse.dk/da/velkommen-12873
De bedste hilsner
Jan
Tobran
Indlæg: 184
Det er blevet bekræftet, at Ardelt traktor er et af de næste projekter, som videreføres.
Der var planen oprindelig Traktor 129, 140 og 146 i grøn.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
En Ardelt-traktor vil passe særdeles godt ind i sammenhængen for mange, så det vil være meget fint hvis den kommer.
F-maskinen i AC kører som tidl. nævnt meget fint igennem K-spor. Den er dog lidt sårbar over for støv på sporet, men dette kan nemt løses ved at rengøre skinnerne. Lyden fra lok-sund fejler bestemt heller ikke noget, den er ramt rigtig godt. Iflg. Hobbykæden skal der dog en kondensator i den, hvis den skal igennem kryds (Märklin spor). K-englænderen kan den klare iflg. det nye nr. af banen.
Og kan kun anbefale anmeldelsen der er i det nye nr. af banen, som jeg lige linker til igen her, så vil der nok falde nogen ting på plads mht. AC-kørsel;
http://issuu.com/prozprepress/docs/banen_138.4
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Jeg har kun ET stort problem: er en fattigrøv på dagpenge, så skal jeg smage på den velsignelse af produceret materiel der laves idag, må jeg enten have et godt job, eller vinde i lotto...
Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det koster at have en hobby, næsten ligegyldigt hvilken det er. Alt er jo relativt. For F-maskinens vedkommende er der tale om en eksklusiv model, der praktisk taget ikke vil kunne sælges i udlandet også, men stort set kun på det mere begrænsede danske marked. Det forklarer vel især prisen. Det er jo heller ikke tilfældigt at N-maskinen er produceret så meget som den er, både i DC- og AC-udgaver, hvilket også vil smitte af på prisen.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Det koster at have en hobby, næsten ligegyldigt hvilken det er. Alt er jo relativt. For F-maskinens vedkommende er der tale om en eksklusiv model, der praktisk taget ikke vil kunne sælges i udlandet også, men stort set kun på det mere begrænsede danske marked. Det forklarer vel især prisen. Det er jo heller ikke tilfældigt at N-maskinen er produceret så meget som den er, både i DC- og AC-udgaver, hvilket også vil smitte af på prisen.
Mvh
Claus
De bedste hilsner
Jan
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
På dagpenge må vores hobby her absolut betegnes som værende "luksusforbrug", og så vil det naturligt nok gå hen og blive noget af det første der vil blive sparet helt eller delvist væk. Det er vi slet ikke uenige om.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.