INTERESSEFORESPØRGSEL FRA McK
Intercity vogne - DSB A, AB, B, BD, Bk m.fl.
Er der interesse for disse (på trods af andre udgivelser Heljan og A.C.M.E.) - så giv til kende her i tråden som kommentar!
Link: https://odensehobby.dk/index.php/nyt-fra-mck/?fbclid=IwAR3WQ6cKI6D8bFd3x...
4464 Bittern
Indlæg: 22
Jeg syntes at det er helt iorden at de spørger hvad folk syntes
Men jeg syntes ikke at det godt med mange dobbel udgivelser, så vent til markedet tørster efter flere B-vogne igen om et par år.
Til gengæld syntes jeg så man kunne kaste sig over et prototype lyntog eller en Mk3 sleeper istedet for som et suplement til de B-vogne der kommer.
joergen1978
søgende
Indlæg: 174
Hvor kan jeg skrive til McK: JA TAK, på høje tid.
for ACME er fine, men de udsender normalt 4 vognssæt, så man kan jo ikke købe ret mange, før der er for mange A og Bk eller AB vogne!
så kom endelig med jeres udgave af B vognsserien
Jørgen Rasmussen
medlem af FREMO, Stambord Vejen.
Køre Dansk epoke 4c-6
4464 Bittern
Indlæg: 22
ACME laver somregel et firvogns set først, også løbene 2 og enkelt vogne
cbt
Indlæg: 1.142
Der er stadig masser af Heljan UIC-vogne i omløb.
Og i mine øjne er der stadig tale om super flotte vogne.
Der er masser af andre personvogne at kaste sig over, og som kunne bruges både i MO-tog og lokomotivtrukne tog, f.eks. AX, CQM, hvor der kan laves forskellige varianter, inkl. CQM i privatbaneudgave.
APO-lyntoget ville også blive værdsat, samt IC4 - som egentlig er et flot tog, og som gerne må køre bedre i 1:87 end i 1:1 - og postvogne litra P (UIC) I og II, DD/Ph (inkl. tjenestevognsudgaver), DC/Dc/DBh (inkl. tjenestevognsudgaver).
Vi mangler også gevaldigt trækkraft som f.eks. DSB Köf, en ny McK-udgave af DSB MH, MK/FK, rangerlokomotivet MK, m.m.m.
Der er nok andet at tage fat på end de ting, der allerede har været udsendt i model af flere andre.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 105
Jeg tror, med de relativt små oplag er der altid en mulighed at være fleksibelt nok at sælge nok af danmarks mest typiske epoke IV vogne. der var også tre producenter der lavede Bn vogne - og de er jo også i tredje udgave - fra McK - en kæmpestor succes. Og når udviklingsarbejdet allerede er gjort, ville JEG sætte en produktion i gang, og stole på at det går lige så godt som med Bn vognene. Se, hvor mange MY modeller der er på markedet, og hvis Piko mener, de kan sælge 400 styk/nummer, tror jeg helt sikkert, McK kan sælge 100/150 styk/nummer.
Jeg synes også at det er meget irriterende, at ACME kun vil sælge 4-vognsæt, og så er vinduerne på deres - ellers smukke - vogne lidt firkantede.
Heljans vogne ER stadig smukke, men hvorfor har man fravalgt de sorte gummikanter rundt omkring vinduerne i de senere oplag????? det er utroligt syndt og påvirker helhedsindtrykket i en høj grad.
Jeg ville faktiskt gerne se en CQM fra dekas fra Skagensbanen, men mener virkeligt at de ikoniske B vogne er et must fra McK.
BLK_AARH
it
Indlæg: 121
Selom ens samling nærmer sig at være komplet, så mangler man vel altid lige det sidste, så "ja tak".
Og også gerne protolyn.
V.h.
Bent L.K.
LasseSteen
Indlæg: 1.661
Hvor kan jeg skrive til McK: JA TAK, på høje tid.
for ACME er fine, men de udsender normalt 4 vognssæt, så man kan jo ikke købe ret mange, før der er for mange A og Bk eller AB vogne!
så kom endelig med jeres udgave af B vognsserien
Der kommer også enkeltvogne fra A.C.M.E.
boholm
Service Engineer
Kastrup
Indlæg: 668
Spor N markedet tørster helt vildt efter disse vogne.
Så, ja tak !!!
MVH
Bo Holmqvist
Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<
boholm
Service Engineer
Kastrup
Indlæg: 668
Hvor og hvordan skal man melde tilbage?
Jeg fulgte linket i det oprindelige opslag, og kom til en side med nyheder. Nederst var notitsen om UIC-vognene. Men her står der "bare" MCK venter på jeres tilbagemelding. Og her havde jeg egentligt forventet en form for anvisning til, hvor og/eller hvordan man melder tilbage . . . ? Men det er der ikke . . . ?
MVH
Bo Holmqvist
Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<
Hans Peter
Økonom - selvstændig
Indlæg: 22
Helt enig - jeg er velforsynet med Heljans udmærkede modeller af B, A, AB og BD (alle rødbrune), og vil ikke købe flere.
Derimod ville jeg klart være køber til en P (også UIC), DD, DC, AX og CQM som du nævner. Ligeledes for en MK-FK og et MB-lyn, men det er måske at trække for hårdt i julemandens skæg. Hvis vi skal i gang med modeller, der har været produceret før, så synes jeg, at man før gå efter modeller, der ikke faldt så heldigt ud i første runde, f.eks. ECO som der var et utal af.
Endelig også en af de lette ... en Ah i sen tresser el tidlig halvfjerdser udgave.
mvh
Hans Peter
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.064
Spor N markedet tørster helt vildt efter disse vogne.
Så, ja tak !!!
Men.. MCK laver da kun modeller i H0.
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 105
Ja, og en spor n model ville kræve en HELT ny konstruktion. det er det samme som med husmodeller. Man kan ikke bare nedskalere en eksisterende konstruktion, men skal begynde at lave ALT nyt, for små detaljer i 1:87 tekniskt set ikke ville være muligt i 1:160, og alle materialstyrker osv. skal tilpasses osv. Så - en B vogn i 1:160 - selvom McK ville være interesseret i at lave modeller i mindre målestok - ville betyde at begynde HELT forfra, og det tror jeg desværre ikke, ville ske.
DSB1989
Frederiksberg
Indlæg: 37
IC-vogne fra Mck? Det ville være fuldstændig FANTASTISK!!!
Det er trods alt ikke mere end en måned siden, at jeg afsluttede et indlæg herinde med dette suk: Hvor ville det være dejligt, hvis McK lavede A, B, Bk og BD, og man bare kunne rive ned fra hylderne...
Det er muligt, at ACME vil lave flere vogne og sælge dem enkeltvis, men hvis McK UIC bliver på samme niveau som deres Bn, vil jeg vælge McK frem for ACME (som jeg dog kun har set i en montre på DMJU), fordi de vil være en anelse flottere (bl.a. lidt rundere og mere detaljerede vinduer), passe til mine Bn, og fordi jeg har indtryk af, at eventuelle reservedele vil være lettere at få fat i hos McK.
Jeg tror helt ligesom Danscale lidt længere oppe i tråden, at det vil gå McK UIC fint, ganske ligesom det er gået Bn, selv om der allerede var udgaver fra Heljan og Togmodelle. Men reelt er det jo svært at vurdere på baggrund af et forum som dette, for det er klart, at der både vil være folk som mig, der helt sikkert vil købe, og folk der ikke vil, og så er der jo alle dem, der måske vil.
Derfor er en branche som dansk modeltog efter min mening oplagt til "crowdfunding". Så kan producenter melde ud, at man laver en bestemt model, hvis der er mindst X ordrer på den, og så kan kunderne ellers skrive sig op. Jeg er derfor også klar til at afgive en bindende ordre på UIC-vogne i rød udgave - og tælle dagene til jeg modtager dem, hvis de altså bliver lavet...
joergen1978
søgende
Indlæg: 174
Heljan ødelagde modeltogsfolkets lyst til løft i flok projekter. Minimum 2 gange betalte vi mere en dem der så købte modellerne efter at modellen var udviklet og betalt af dem der støttede op om projektet. For efter 6-12 måneder kunne man købe modellerne for halvpris.
Jørgen Rasmussen
medlem af FREMO, Stambord Vejen.
Køre Dansk epoke 4c-6
Ole P
Civilingeniør, Forsyningsvirksomhed
Nørresundby
Indlæg: 28
Jeg har mange af Heljans A, AB, B, BD-vogne, både i epoke 3 og 4. Jeg syntes de stadig er nogle flotte modeller. Jeg har ikke behov for bagaggenet m.m. i vognene, da jeg mest bruger dem til køreplanskørsel og ikke udstiling. Udvendig er der ikke den store forskel på Heljans vogne og f.eks. McK Ag og Bg vogne som jeg også har.
Heljans vinduer er pænere end på McK's Bg, da McK vinduerne har nogle synlige kanter, der gør at vinduerne ser meget tykke ud, men det er dog mest synligt ved McK's modeller af de tidligere vogne uden de store vinduesrammer (på McK's Bn vognene med vinduesrammer er det ikke synligt).
Så det bliver et nej tak fra mig.
Jeg ville foretrække at McK startede med nogle modeller der ikke har været fremstillet endnu. Specielt postvogne som P, DD, DC, DM (den fra 1963). Jeg er også med på et MB-lyn. :) Og den trækkraft vi mangler mest (hvis vi ser bort fra damp) er efterhånden en Mh i diverse udgaver.
Mvh. Ole P.
LasseSteen
Indlæg: 1.661
Udvendig er der ikke den store forskel på Heljans vogne og f.eks. McK Ag og Bg vogne som jeg også har.
Der er jeg ikke helt enig. Selve Heljans modeludførelse/støbeform synes jeg er virkelig pæn. Men Heljan vognene har i min optik et alt for skinnende plast udseende for en professionel model.
Jeg har selv flere Heljan vogne og jeg er glade for dem, for de er flotte. Men det har altid været en lille torn i øjet på mig, at vognene ikke er mere matte. På den front er MCK´s vogne flottere og det samme gælder også for de nye ACME DSB vogne.
Når jeg laver en oprangering med både MCK og Heljan vogne, så er der altså en forskel. Men det afhænger selvfølgelig altid af øjnene der ser.
Men når det så er sagt, så har jeg heller ikke behov for at askebæger i kupeerne er i korrekt metalfarve.
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 566
Jeg har omkring de 15 Heljan UIC vogne - de er da pæne, har monteret de fleste med lys og figurer, men vil da helt sikkert købe nogle stykker hvis de kom fra McK.
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 105
Når en vogn eller loko er helt nymalet, er den ikke mat. den har en skinnende overflade, som derfor er specielt, fordi den aldrig er helt glat og der er altid nogle synlige brydninger, som man kan se hvis man kigger derpå fra en speciel vinkel. Det er faktiskt dette finish, som jeg personligt synes ville være helt fascinerende, men det har aldrig en producent gjort, hverken i Danmark eller hvor som helst i verden.
LasseSteen
Indlæg: 1.661
Når en vogn eller loko er helt nymalet, er den ikke mat. den har en skinnende overflade
Det er rigtigt og det har absolut også sin charme
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.406
Hvis vi skal i gang med modeller, der har været produceret før, så synes jeg, at man før gå efter modeller, der ikke faldt så heldigt ud i første runde, f.eks. ECO som der var et utal af.
Jeg ville ikke engang blive overrasket, hvis McK/Dekas til sidst også begynder at lave litra MY. Og jeg ville helt klart købe nogle af dem.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
neller8264
Indlæg: 72
Hvis vi skal i gang med modeller, der har været produceret før, så synes jeg, at man før gå efter modeller, der ikke faldt så heldigt ud i første runde, f.eks. ECO som der var et utal af.
Jeg ville ikke engang blive overrasket, hvis McK/Dekas til sidst også begynder at lave litra MY. Og jeg ville helt klart købe nogle af dem.
mvh,
Gert
jeg ville bestemt også være intreseret i en solid model af MY fra McK nok mest 1126 eftersom jeg har mange gode minder fra veterantogs turene med den
LasseSteen
Indlæg: 1.661
Så hurtigt som A.C.M.E.´s IC vogne er blevet udsolgt i både ind- og udland, må det da vise MCK, at der stadig er en meget stor appetit på de her vogne . . . og ikke bare i DK
Jeg krydser fortsat fingre for DSB IC vogne fra MCK