Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Dekas CO vogne.

Like 1 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Artiklen udvidet med billeder af vognens indre samt en lille vejledning i hvordan vognen adskilles.

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

Der skulle eftersigende have været en prototype, af Litra F med da CO vognene blev presenteret hos kystbanen, sidste lørdag. Der skulle ikke tilfældigvis være nogen her inde, der har billeder af den? Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 243

PB  Blog  Hjemmeside

Godformiddag til alle

Nu er jeg jo ikke mere til de små størrelser som H0 Big smile, men spor 1. Men jeg har jo ind til for ca. 10 år siden kun beskæftiget mig med H0 (Lokomotivet og NMJK). Og hvor er detaljerigdommen i H0 da steget og steget.

DERFOR kan man da godt blive lidt stolt over, at EISENBAHN KURIER (EK) i nr. 6/2023 JUN udgaven side 90 omtaler Dekas´es CO vogn meget rosende og især bemærker de indvendige detaljer, forarbejdningskvalitet generelt og at vogne p.t. nok tilhører noget af det ypperste på markedet for denne størrelse H0. Og så med Berlinerbogier!!

Så hvis jeg have "kørt H0" skulle jeg helt sikkert have haft et par stykker, men i min størrelse er der næppe plads. Alene en litra CP har en længde på ca. 57 cm!!

Så tillykke til Dekas og hjælperen for det flotte resultat.

Bedste hilsener

Steff

NB: Iøvrigt bør man, hvis interersseret i den nye nedgravede Fehmern-forbindelse (Rødby Færge-Puttgarten) købe denne udgave af EK, da der er en meget interessant artikel om forbindelsen set fra tysk Beer side. Den danske side kan ses og vises i den udstilling, der findes i Rødby færge lige til højre for færgehavnen. Imponerende byggeri når man besøger en udstillingsplatform, hvor man kan se fabrikken til bygning af elementerne Den ER STOR!!

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.