Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

2018 Nyheder fra Nordic Scalemodels

Det glæder os at meddele at Nordic-Scalemodels har fået bekræftelse på vores bestilling af hele 2 modeller af en rigtig dansk ambulance i 1:87. Modellen er baseret på Brekinas nye Mercedes Benz /8 ambulance, og modellen bliver helt korrekt Ambulance; Københavns Brandvæsen;Rød, med Sort tag, med hvid skrift "Københavns Brandvæsen" Desuden kommer også en helt korrekt model  Sygetransport "Københavns Brandvæsen Sygetransport"Rød, med Sort tag, uden skrift, som på forbilledet Modellerne kommer i stærkt begrænsede oplag. Se mere om Nordic Scalemodels program: nordic-scalemodels.dk  og  Nyheder 2018 Der er planlagt flere modeller af biler med Dansk forbillede, som forventes at kunne leveres i løbet af 2018. Der vil blive udsendt nærmere detaljer, når det bliver aktuelt VH Nordic Scalemodels
__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 264

PB  Blog  Hjemmeside

Kære Per

 

Det er jo RIGTIGT godt at du/I fortsætter med danske modeller Smile og det giver jo et dejligt flash back at se en citroen varevogn fra Schulstad med VITANA og RUTANA, kan næsten lugte duften fra brødfabrikken på Nørrebro i Mimersgade.

Også dejligt at se tilbehør til banen med klokkeværk etc.

Bare lige et ønske, kunne de - altså klokkeværket - ikke også fremstilles (jeg ved sku godt der ikke er så mange) i størrelse 1 (1:32) og 0 (1:45)? Jeg tror der er flere, der gerne vil køre dansk, vil være glade. Og så kan skidtet jo også sælges i Tyskland, da samme slags klokkeværk (nu Läutevärk) jo også anvendtes der i HOBETAL!!!!!!!!!

 

Med venlig hilsen

 

Steffen Dresler

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

Hej Steffen

Alt er muligt at fremstille.

MHT modeltogstilbehør.

Problemet opstår, når man forsøger at sælge andet end H0. Enten er det for dyrt, eller også er det den forkerte variant.

Store størrelser er nødvendigvis dyrere, dels fordi der medgår mere materiale, og dels er antallet af potentielle kunder kun en brøkdel end andre størrelser en H0.

Særligt i Sp 1 virker det til at man efterhånden i stor udstrækning laver fællesprojekter i form af klubsamarbejde, og derved går helt uden om proffessionelle producenter.

Det giver ikke noget grundlag for at komme med noget, man kan producere til et standard sortiment mere.

Derfor står beslutningen om ikke at genproducere andet end  til  fast H0 sortiment klippefast.

Kkundespecifikke produktioner, er  stadig mulighed.

Dette gælder alle størrelser, men man kommer  til at betale for udvikling og produktion.

Vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordic Scalemodels

Indlæg: 7

PB  Hjemmeside

Endnu en 2018 Nyhed fra Nordic Scalemodels - Bedford TK TUBORG - str. H0. Småserieproduktion - Håndlavet model.

Kommer på markedet i løbet af de næste dage.

BilledeBillede

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 141

PB

Hvad bliver prisen ?

 

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.919

PB

Hvor ligger bilen tidsmæssigt?

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.608

PB

Skulle den ikke have haft røde fælge som i Olsen banden filmen? https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/c236.0.607.607/23823708_133569000677785_3255845008644767744_n.jpg

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

Hvor ligger bilen tidsmæssigt?

__________________

Med venlig hilsen

Skott

med den reklame på bageenden ca  1972, men kunne være tidligere.

Rep

 

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

mx41 skrev:

Hvad bliver prisen ?

 

Hilsen

Henrik

398 kr / stk

Vh rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.158

PB

Jeg glæder mig helt vildt til den røde Melex perrontraktor.

Hvornår vil den være klar til at indsætte i driften og hvad bliver prisen på den ?.  Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

CMT Togshoppen DK

Indlæg: 57

PB  Hjemmeside

Billede Melex'en er sendt på markedet. 

__________________

CMT Togshoppen Denmark

Like 0 kan lide
Top

Picture

CMT Togshoppen DK

Indlæg: 57

PB  Hjemmeside

Ammoniakvogne fra Dansk Ammoniak Fabrik - Specialproduktion fra Nordic Scalemodels som småserieproduktion.

Følg projektet på nordic-scalemodels.dk. Vognene kan forudbestille allerede nu med forudbestillingsrabat

.Billede

Billede

Billede

AttachmentStørrelse
BESTILLINGSBLANKET-ammoniak.pdf 356.94 kB
__________________

CMT Togshoppen Denmark

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 141

PB

Kan ikke finde Melex  på jeres hjemmeside ? Er det mig, der er blind ?

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

CMT Togshoppen DK

Indlæg: 57

PB  Hjemmeside

Nej - nok snarere os  Wink - Der er trykket på den rigtige knap nu så du kan finde Melex'en i webshoppen - Blot søg på ordet Melex

__________________

CMT Togshoppen Denmark

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 141

PB

CMT Togshoppen DK skrev:

Nej - nok snarere os  Wink - Der er trykket på den rigtige knap nu så du kan finde Melex'en i webshoppen - Blot søg på ordet Melex

 

Takker er købt nu Smile glæder mig

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

Nordic Scalemodels skrev:

Endnu en 2018 Nyhed fra Nordic Scalemodels - Bedford TK TUBORG - str. H0. Småserieproduktion - Håndlavet model.

Kommer på markedet i løbet af de næste dage.

Til dem der ikke fik fra 1. levering, er der nu kommet ny levering, hvor reklamen på bagenden er magen til den i Olsenbanden ser rødt.

Samtidigt er de nu forsynet med røde hjul.

 

Vh Nordic Scalemodels

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordic Scalemodels

Indlæg: 7

PB  Hjemmeside

Hej Godtfolk

Vi lukker aktiviteterne ned i Nordic Scalemodels.

Men I skal ikke fortvivle, da de spændende projekter videreføres af Epokemodeller, der samtidigt har erhvervet lageret af tidligere udgivelser,

Er du på jagt efter nogle af vores tidligere udgivelser kan du finde en del af dem hos Epokemodeller eller blandt de butikker, der har forhandlet Nordic Scalemodels produkter.

Vi takker for den interesse der har været vist vores produkter igennem årene.

Med venlig hilsen

Per & Bo

Nordic Scalemodels

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.158

PB

Nordic Scalemodels skrev:

Hej Godtfolk

Vi lukker aktiviteterne ned i Nordic Scalemodels.

Men I skal ikke fortvivle, da de spændende projekter videreføres af Epokemodeller, der samtidigt har erhvervet lageret af tidligere udgivelser,

Er du på jagt efter nogle af vores tidligere udgivelser kan du finde en del af dem hos Epokemodeller eller blandt de butikker, der har forhandlet Nordic Scalemodels produkter.

Vi takker for den interesse der har været vist vores produkter igennem årene.

Med venlig hilsen

Per & Bo

Nordic Scalemodels

 

Tak for at I har villet lave bl.a. Bedford TK, Melex, m.m., som med tiden er blevet en del af min samling  :-) 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

[/quote]

Tak for at I har villet lave bl.a. Bedford TK, Melex, m.m., som med tiden er blevet en del af min samling  :-) 

[/quote]

Selvtak - det er sjovt at lave noget folk vil have

Og der er mere nyt på Hobbymesse fra EpokeModeller. 

Falckbiler, Ny Bedford TK Falck tender, ny udgave af bedford TK Tuborg, genoptryk af Chevrolet postbil, og Thor Ølbil, Slangetårn til Brandstation og meget mere.

Vi ses

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 1 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 141

PB

Hej Per

Kommer jeres egen hjemmeside op og køre igen, så man kan bestille og se hvad der er på hylden ?

Mvh

Henrik Olsen

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

mx41 skrev:

Hej Per

Kommer jeres egen hjemmeside op og køre igen, så man kan bestille og se hvad der er på hylden ?

Mvh

Henrik Olsen

 

hej

Der vi blive lavet en revideret hjemmeside, når jeg finder nogen, der kan hjælpe os igang.

Webshop er pga den ny databekyttelseslov fuldstændig uopnåelig prismæssigt, 25-50.000 kr til en start, da det er så indviklet for små virksomheder, at lave selv. Det persondatafis, man har vedtaget i Brussel, gør det komplet umulig for små virksomheder, at være med mere.

Men den gamle hjemmeside hænger i laser, og skal bygges ny op fra grunden.

Det program, jeg selv brugte før i tiden, virker ikke mere, og jeg kan ærlig talt ikke selv finde ud af at komme i gang på nuværende. Der kan installeres  worldpress på mit domæne, så det er nok løsningen.

Hvis nogen kan hjælpe os igang med en ny hjemmeside, så vi selv kan komme videre på det punkt (selvfølgelig mod en rimelig "erkendtlighed" :-)  ), modtages det med kyshånd.

Planen er, at vise tilgængelige varer frem på hjemmesiden, og så må kunderne ringe eller helst skrive og bestille.

Så kan jeg nøjes med at henholde mig til regnskabsloven mht persondata.

Da EpokeModeller absolut kun skal være en fritidsbeskæftigelse for min kone fremover, bliver det stærkt neddrosslet i fremtiden, men vi forsvinder ikke.

Vh Per

 

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.143

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Per.

Rep Neslein skrev:
Webshop er pga den ny databekyttelseslov fuldstændig uopnåelig prismæssigt, 25-50.000 kr til en start, da det er så indviklet for små virksomheder, at lave selv. Det persondatafis, man har vedtaget i Brussel, gør det komplet umulig for små virksomheder, at være med mere.

Det synes jeg godt nok ikke, du har ret i: GDPR har strammet en masse regler, men det meste er sund fornuft, og grundlæggende kan jeg overhovedet ikke se, hvad der skulle gøre livet dyrere - eller mere besværligt - for en ejer af en lille webshop i forhold til GDPR. Jeg ville ihvertfald ikke have nogen hæmninger med at åbne en lille webshop, hvis det var det, jeg havde lyst til - GDPR er ikke noget problem i den forbindelse.

Det ene væsentlige er, at man skal sørge for, at siden er krypteret med SSL - og det bør man så absolut gøre, også selvom man ikke har en webshop og/eller tager hensyn til GDPR. Det andet væsentlige er, at man skal sørge for, at persondata opbevares krypteret i ens database, men det foregår under alle omstændigheder transparent med næsten alle systemer i dag, så det er heller ikke noget reelt problem. Og så er vi tilbage ved samme situation, hvor vi var før GDPR.

Noget helt andet er så, at der er en masse dyre konsulenter, der har skræmt livet af folk i forhold til GDPR, så de selv kunne tjene nogle flere penge på rådgivning; men det er jo en anden historie.

I IT branchen plejer vi at sige, at det største problem med GDPR har været alle de <grimt ord>, der i bar iver efter at leve op til GDPR har tæppebombet deres kunder med henvendelser, hvor man forlanger, at kunden skal tage stilling til en masse nye brugsbetingelser - ellers ville kunden blive slettet. Rigtigt mange har mistet mange kunder på den konto, mens de, der havde lidt mere is i maven, undlod at sende en mail og derfor har kunderne endnu. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

Ifølge hvad Bo har fortalt mig, han han skulle bruge flere hundrede timer til at sætte sig ind i regler for at tilpasse sin webshop til nye krav.

Jeg er modelmager/håndværker/togtosse - ikke programmør! Beslutningen om ikke at have en webshop ligger klippefast!

Løsningen med at folk må skrive og ringe, er den det bliver!

Jeg har absolut hverken forstand eller interesse for den mest simple kodning endsige programmering, og slet ikke har råd til at betale nogen proffessionelle for at lave en webshop.

Jeg ejer heller ikke lyst til at sætte mig ind reglerne, som selv proffesionelle ikke har helt styr på, hvordan skal fortolkes i praksis.

Og det er konsekvensen for mange små virksomheder, som enten opgiver, eller kører videre med en ulovlig løsning.

Jeg kunne akkurat lige finde ud af at opdatere den gamle hjemmeside via stones webwriter, ( try and error -metoden) men der findes, så vidt jeg ved, slet ikke sådanne stand alone programmer, som ikke er en onlineløsning mere.

Webshoppen krævede flere timer om ugen at vedligeholde + ekspedition af ordrer.

Alene betalingsløsninger mv. kommer let til at koste op i mod 10.000 kr/året, afhængigt af hvilke betalingsmidler man vil tilbyde, og hvilke indløsningsudbydere man benytter sig af. Med alle de løsninger, man er nødt til at tilbyde løber det op.

F.eks. er der mange, der ikke har et dankort mere, men kun mastercard, som er en dyr løsning for webshopejeren.

Dertil skal man nu også have palpal, tilknyttet, især hvis man vil have udenlanske kunder. og så er der lige Mobilpay også.

Alt dette kræver meget programmering, som man skal have prof hjælp til at satrte op og vedligeholde, i takt med stadigt stigende krav

Summasumarum;

Indtjeningen i forhold til bøvlet er for lille, og da jeg i princippet ikke må udføre arbejde i min og min kones virksomhed, er det et aspekt jeg må forholde mig til.

Derfor er det er min kone, der må udføre det praktiske, mht at sælge vore restlager.

At bruge tid på at vedligeholde en webshop, er ikke en mulighed jeg har.

 

Og jeg håber på at finde nogen, som kan hjælpe os igang med at skabe en ganske simpel webside, som jeg oprindeligt startede med.

Altså en slags online katalog, med priser, og forskellige vejledninger, som jeg jævnligt blive spurgt om, evt også byggevejledninger, hvis det ikke bliver for omfattende.

 

Vh rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.824

PB  Hjemmeside

Jeg forstår, at du ikke laver en ny webshop. Men du kunne nemt lave en side på Facebook, hvor du kan vise billeder af nye modeller? Og hvor du annoncerer dine nyheder?

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.143

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Per.

Rep Neslein skrev:
Beslutningen om ikke at have en webshop ligger klippefast!

Når man kender din interesse for IT, er det nok en meget fornuftig beslutning.

Jeg synes bare ikke, det er rimeligt at tørre den af på GDPR og Bruxelles.

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Som Gert skriver er Facebook da en mulighed. Folk i miljøet kender dig jo og det vil være nemt for dig, at fremvise nyheder samt anden info, så som priser, vejledninger osv. Derudover en nem mulighed for dialog med dine kunder. 

NB. Nej, jeg er ikke selv aktiv på Facebook længere - det er mit liv simpelthen for kedeligt til, men havde jeg en virksomhed som dig, så var jeg det helt sikkert!

God vind fremover 

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.824

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

Jeg synes bare ikke, det er rimeligt at tørre den af på GDPR og Bruxelles.


Helt enig. Jeg selv er en iværksætter (forlag, som eneselskab) og GDPR eller Bruxelles stopper mig ikke fra at udføre mit arbejde.

For de interesserede: www.lyckatill.nl  
(Ja, min udgiver er navnet på svensk. Og hvorfor ikke? Der er allerede så mange virksomheder med et engelsk navn eller et meningsløst (falsk) latinske navn. Er dette meget mere originalt?)

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

Lars Skjærlund skrev:

 

Når man kender din interesse for IT, er det nok en meget fornuftig beslutning.

Jeg synes bare ikke, det er rimeligt at tørre den af på GDPR og Bruxelles.

IT er et "nødvendig onde", siger jeg i samme åndedrag, som jeg var foregangsmand mht til at indføre CNC i modelproduktion her hjemme.

Jeg synes jo selv jeg er ganske ferm med mange pc programmer, ( det har jeg ithf fået skyld for), men netop programmering har jeg stort set ingen forstand på.

Det ved du jo også, at når det bliver for avanceret, må jeg ringe til en af sine venner. Godt man har sådan nogen!

Den nye persondatalov, er et nødvendigt onde, som vi må leve med, men da der endnu ikke er faldet nogen principielle domme for dem der forsynder sig i mod reglerne, er der ingen der rigtigt har styr på hvordan og hvor hårdt reglerne skal fortolkes endnu.

Små erhversdrivende som mig, der er f.eks gode håndværkere eller købmænd har ikke en kinamands chance for at navigere rundt i den jugle, den nye lovgivning har skabt!

Det er uomtvisteligt, at det har kostet ejerne af webshops, banker, og andre financielle udbydere af digitale tjenester osv., en overodentlig stor regning i forhold til hvad de får ud af det, og i forhold til hvad deres kunder reelt får ud af det.

F.eks. var vi i banken  for at lave en låneomlægning, og hvad der før gik automatiskt , skulle nu tillades med NEM id her og der og allevegne, før det overhovedet kunne komme i gang.

Det er min klare opfattelse, at dem der vinder på det, her er de meget store spillere på webshopmarkedet, og de små, og mellemstore kommer til at halte håbløst bagefter, og mange gør som mig og smider håndklædet i ringen.

Ikke fordi jeg er i mod princippet, men jeg tror simpelthen, at man har gjort det for omfattende, i forhold til behovet.

 

VH Rep

 

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.004

PB  Blog

Facebook er jo en mulighed som NSM jo allerede har benyttet sig af.

Nu er det  hele så nyt, at vi ikke er nået til at overveje om FB skal ind i billedet i forbindelse men EpokeModeller.

Der er mange grunde for mig til at lade være, men måske:-)

Vh rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 267

PB  Blog

 Hej Rep jeg forstår godt at du tænker meget over hvilken løsning du vil anvende, for man kan hurtigt komme af med store beløb til forkromede løsninger inden man har solgt for 100 kr. Jeg tror at det du selv nævner med en side hvor produkterne kan ses og en billig måde at overføre penge på er det bedste, for på facebook taber du nogle kunder da det ikke er alle der bruger deres liv på at se hvilken kvindelig krigsmaling der er god eller hvad andre får på tallerkenen, jeg har ihvertfald for kort et liv til facebook. En mulighed var at når man har fundet varene på siden sendes en mail med bestilling og overførsel med  mobile pay,  eller kontant betaling ved afhentning,  du kommer jo rundt i landet på div. messer.

vh Andersen

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.